Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

lazy jack

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    64
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Zafira B '06, Z18XER Easytronic
  • Város
    nem adom meg

Legutóbbi látogatók

1.045 profile views

lazy jack's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Köszönöm kingblue, zotya975, én is ezt az infót találtam a "Haynes" féle szerelési útmutatóban https://1drv.ms/u/s!AmFzErbuVCYSeQAn1IoPip8_YLw?e=xkDY3V https://1drv.ms/u/s!AmFzErbuVCYSegHn2VpqDBH1T8g?e=odeWQp már csak az a furcsa, hogy egy hivatalos Opel márkaszerviznek, -több heti utánaérdeklődés után- fogalma sincs egy nem túl ritka Opel rendszeres karbantartási munkáiról?
  2. Sziasztok! Tudna valaki pontos / BIZTOS információt adni róla, hogy a Z18XER motor szelepei hidrotőkések-e vagy hézagolni kell? Mindenhol azt az információt találom, hogy NEM hidrotőkések a szelepek, de az Opel szervizzel már egy hónapja emailezek (Schiller, Váci u.) és azt mondják, hogy márpedig a Z18XER motor hidrotőkés és nem is lehet szelephézagot ellenőrizni ill. állítani...
  3. Kiszedtem a szolenoid szelepeket és ellenőriztem 12V-al. Nehezen jöttek ki (főleg a hátsó) szerintem soha nem voltak még kiszedve. A kipufogó oldali jól működik, de a szivóoldali be van ragadva alaphelyzetben (ha a földhöz ütögetem előre csúszik a dugattyúja, de akkor abban a helyzetben ragad be). Itt épp kapcsolt helyzetben van beragadva. Amit nem értek, hogy miért nem jelzett a check engine lámpa, gondolom nézi a vezérmű tengelyek pozícióját vagy mégsem? Vagy lehet, hogy kiszerelésnél sérült meg (a végén lévő fekete szűrő háza el is volt repedve)? A szívó oldaliból elég sok finom fémpor jött ki (a képen látható). Amúgy nincs "dízel hangja", csak indításkor kb. fél másodpercig.
  4. Köszönöm a választ Szilaci! A vez.mű tengely állító karbantartása azért merül fel bennem, mert olvastam, hogy a működtető olajjáratok el tudnak tömődni koksszal, vez.mű szíj cserénél talán érdemes lenne ránézni, ill. mielőtt kicseréli az ember a működtető szelepet (már, ha gond van). Erre gondolok (nem saját képek): kokszdugó1 , kokszdugó2
  5. Sziasztok! Pár hete lettem egy 190000 km-t futott Z18XER motor (és a hozza tartozó kasztni) tulajdonosa. Miközben csináltam a kötelező, vétel utáni teendőket (olaj-olajszűrő-légszűrő-pollenszűrő-gyertya csere), találtam pár furcsaságot. 1. Nem találtam pl. üzemanyagszűrőt, utánaolvasva tudtam meg, hogy az üa.tankban van valami durvább szűrő...kell ezt cserélni? 2. Nem találtam EGR szelepet sem, erre is azt írta a net, hogy nincs benne, de én úgy tudom, hogy bizonyos EURO besorolás felett ez kötelező...tényleg nincs? 3. Volt egy kis rángatás alacsony fordulaton, ez szinte nullára csökkent egy fojtószelep-tisztítás után (előtte-utána). Arra lettem viszont figyelmes, hogy a fojtószelep kiszerelve sem zár teljesen. Néztem élő-adatokat menet közben ("Torque" telefonos applikációval), és feltűnt, hogy még magas fordulatnál, motorfék-üzemben sincs zárva a fojtószelep. Álló motornál 16,9 %, alapjáraton kb. 13,7%. 4. Úgy tudom van benne szívócsőhossz állítás, ezt lehet valahogy ellenőrizni? 5. Olvastam még, hogy van benne változó szelepvezérlés is és hogy az el tud romlani. Lassan kell vezérműszíjat cserélni rajta, lehet ezt a szerkezetet cserénél valahogy ellenőrizni? 6. És ami talán a legfontosabb, hogy bemelegedve 100°C körül van a vízhőfok, a ventilátor is csak 102°C-on kapcsol be és kb. 96°C-nál ki is kapcsol Bizonyos helyzetekben 105 °C is volt a vízhőfok. Lehet, hogy a hőgomba romlott el? Hideg motornál helyesen mutatja a hőfokot (megegyezik a külső hőfokkal) Előre is köszönöm a véleményeket!
  6. Köszönöm a segítséget: Krajcso, tgabika76, remélem egy O gyűrű cserével sikerül megúsznom!
  7. Szia! Az enyém is okádja a füstöt tartós padlógázas gyorsításnál, már 2500 felett is, minden öregebb, EURO5 előtti dízel ilyen (más márkában is) amit próbáltam. Ezek nem versenyautók (70-90 lóerő...), úgy kell használni őket, hogy 2000-2500 között szépen elváltogatsz, akkor kimegy a világból, különben csak telekormolod az egész motort, kipufogót, EGR-t, stb... Gondolom az az öklömnyi kis turbó is hamar kifullad, utána már csak tolja bele a befecskendező a dízelt, levegő meg nincs hozzá. Amúgy, ameddig hideg a motor Neked is fütyül a turbó halkan, olyan 1500-as fordulat körül, részterhelésen ill. indítás után csak 2-3 mp múlva jön meg az olajnyomás? Más: Meg tudná mondani valaki, hogy milyen szenzor van az alábbi képen? Az önindító alatt van a blokk hátulján, furcsa, hogy két különböző csavar tartja. Valahonnan szivárog az olaj, nem tudom, hogy a féltengely szimmeringnél vagy esetleg a szenzor mellett jön-e ki.
  8. Nem is zavar annyira, csak furcsa volt F Astra után, mert ugyanolyan maga a tükörállító gonb, de hiányzik róla a tükörfűtés kapcsolója + ledje. Az kényelmesebb volt, mert csak bekapcsoltam és egy időzítő 15 perc múlva kikapcsolta automatikusan. A hátsó szélvédő fűtést én nem használtam egyik autómon sem, de nem gond, majd kiszedem a biztosítékját vagy a reléjét, mert ahogy néztem az külön van -csak a gomb ugyanaz.
  9. Köszönöm, érdekes, hogy úgymond elő van készítve, talán a tempomat és a MID is ugyanígy elő lehet készítve? Fentebb olvastam, hogy a MID-hez elég sokat kell drótozni, azt nem vállalnám be, de ha csak a kütyüket kell rádugni a csatikra akkor belevágnék. Érdekes, hogy ennyi plusz csatit benne hagytak és mind a 8 hangszóró megvan, de a hátsó ajtók kapcsolóját már kihagyták, no meg a tükörfűtés kapcsolóját is a hátsó szélvédőére kötötték -Opeléknél is vannak furcsaságok a modell-politikában, legalább is az F-hez képest.
  10. Köszi a választ, Fordban már én is találkoztam vele, de Astraban -főleg G-ben- valahogy nem igen, gyárilag talán nem is volt hozzá, ezért érdekes ez az e-bayes. Annyira nem is mondanám horrornak az árát, kérdés, hogy ez is hasonló-e a konkurenciákéhoz.
  11. Esetleg valakinek van tapasztalata fűthető szélvédővel? Nemrég találtam az ebay-en: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astra-G-MK4-Heated-Windscreen-/322002776900?hash=item4af8dc7344:g:4eIAAOSwBLlVVhHu Más: Találtam egy citromsárga csatlakozót a kesztyűtartót kiszerelve, nincs rádugva semmire, mi lehet vajon?
  12. Valahol olvastam (talán belsőkeringtetés végállás kapcsoló beépítésnél?), hogy egy idő után megszorul a ventillátor tengelye és az teszi tönkre az ellenállásokat, már az én ventim is csipog...
  13. Gabibácsi igen a ford.mérő jól mutat. Tényleg van ott is egy jeladó, megtaláltam a neten, a két vezérműkerék között van. Az a jó benne, hogy több mint kétszer annyiba kerül mint a lenti... :blink: Le kell szedni a vezérműszíj felső burkolatát, legalább megnézem milyen állapotban van a szíj.
  14. Sziasztok! Régóta küzdök már indítási nehézségekkel, mostanában mégnehezebben indul a kocsim (x16xel) hidegen ill. félmelegen és akkor is 50%-ban vészüzemben indul be, sőt 1-2-szer még melegen is leállt, amikor visszaesett a ford. alapjáratra. Korábban volt "P0335 - Incorrect RPM Signal" hibakód, mostanában jött mellé "P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal". Ez az a szenzor ami a főtengely mellett van a blokkra csavarozva, a motor hátulján vagy van egy másik szenzor is? A hibakód szerint vezérműtengely szenzor, de furcsállanám, ha lenne mégegy jeladó miután szinkronban forog a két (jav: három) tengely...
  15. Köszi a tippet, kipróbáltam, sajnos kb. ugyanaz a tünet. Akkor úgy látszik még mindig a gázüzem viszi el a keveréket annyira, hogy hidegen benzinnel alig indul be. Elugrok haveromhoz, megnézzük a hibakódot. Az AGR-lefalazás, gondolom nem okozhat ilyesmit. Valaki meg tudná mondani, hogy OP-COM-ban hol lehet látni a a Fuel Trim-eket? Múltkor akárhogy néztük, nem találtuk, mindenféle adatot ki tudtunk belőle szedni, de ezt nem, pedig sokat segítene, hogy kiderítsem tényleg a gázüzem miatt csinálja-e...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.