Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali olyan problémám lenne hogy van az autóban gyári központi és én most átkötöttem riasztósra jó minden rajta csak azt nemtudom hogyan kössem be az ajtó érintkezőt, mert ha nem érzékeli az ajtó kinyitását beriaszt 30 másodperc elteltével .Ha valaki tudna segiteni örülnék neki tudok küldeni rajzot ha kell leirást is!Fontos lenne!Köszi előreis!

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom h megoldódott e a problémád de ha nem akkor hozzászolnék. Tehát nekem is ugyanez e problémám kb már egy éve. (qva anyját) Biztos h csak a 13 as hibakódot dobja ki?????? Mert sztem kidob ő egy olyat is ami azt jelenti h lambda szonda befúvásjel szegény. ÉS ezért dúsítja neked a keveréket és ezért kormos(fekete) a szonda ha kiveszed és megnézed. ez valóban 90 foknál jelzi nekem is csak. ÉS sajnos a fogyasztásom is több már. Nekem ugy volt h leszedtem az egész kipuff rendszert mert lyukas volt és visszaraktam ám sajnos vmi nem passzolt a szonda alatti kipuff csatlakozásnál (leömlő és első cső között) kifújta a gázt. sztem az enyém ezért gondolja h szegény a keverék. mondta már vki h ennek semmi köze de sztem nincs igaza. mert ahogy megcsináltam a levételt és visszarakást másnap már jelzett is. Szal lambda csere nekem se segít.

A lényeg h nézd meg nem e dob ki vmi más kódot is.

Nekem is volt ilyen gondom szinte minden (lambda,ac,alapjm,kábelek....) cserélve lett benne, most megoldott a reggelente nem induló problémával együtt.

Következő komplett gyújtás (rotor) csere lett benne mivel a mágnestekercs okozta azt a a13-as hibakódot és amiatt is indult nehezen az autó szép lassan jött elő. 25-be volt az egész és most pöcre indul és nincs csekklámpa felvillanás.

Link to comment
Megosztás:

Azért a hangminőséget ne hasonlítsuk össze :rolleyes:

Igen, ezért használ a normálisabbja gyári CAR400-at (nem, nem a 4x7W-os kis hokit :D) és egy jack dugót beköt a végfokhoz normális csatolással, aztán kiüvegezi a verdád. :D Ahogy nálam is történik. :D Rábököm a telefonom és egyúttal megvan oldva a kihangosítás is. :P

ha az emlekezetem nem csal akkor az a klimae... de kell 3.nak lenni...

Lehet az ECU fogyasztásjelet találta meg. Ha azt a 3x3-as csatit találta meg, amire gondolok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Műszaki előtt állok.

Már rendbe lett téve minden cirka 220 ezerből.... :blink: de nem panaszkodom,mert így nem lesz vele gond.

Viszont még mindíg hiányzik egy dolog ,mégpedig egy légzsák szalag.

Esetleg ha valaki tud segíteni hogy honnan, vagy van elfekvőbe egy szivesen átvenném. Közelebbi infó az alkatrészről :90 491 755

Sürgősen kellene,mert jövő hét csüt. vagy pénteken vinném.

Előre is köszi!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Műszaki előtt állok.

Már rendbe lett téve minden cirka 220 ezerből.... :blink: de nem panaszkodom,mert így nem lesz vele gond.

Viszont még mindíg hiányzik egy dolog ,mégpedig egy légzsák szalag.

Esetleg ha valaki tud segíteni hogy honnan, vagy van elfekvőbe egy szivesen átvenném. Közelebbi infó az alkatrészről :90 491 755

Sürgősen kellene,mert jövő hét csüt. vagy pénteken vinném.

Előre is köszi!

Előre is köszi!

Én bontóból szereztem, ha jól emlékszem 4 rugót kértek érte a nyomorultak. De vigyázz mert kétféle van, más a végén a csati.

Link to comment
Megosztás:

Én bontóból szereztem, ha jól emlékszem 4 rugót kértek érte a nyomorultak. De vigyázz mert kétféle van, más a végén a csati.

Megpróbálom a bontót, de Szolnok és környéke katasztrófa bontó szempontjából.....is....

Egyébként megvan a régi és természetesen viszem magammal.

Link to comment
Megosztás:

Meg telefonos kihangosítást valamint sebességfüggő hangerőszabályzást is.

most akkor lehet nem vok egyedül aki a CAR400ast preferálja?

Én még normális transzmittert nem láttam, már bocsi. Szerintem annál egy bármilyen usb-s fejegység jobb megoldás, és azok sem drágák már.

nem kötözködöm, de mit jelent nálad, hogy normális?

Link to comment
Megosztás:

Üdv cartársak!

Volt nekem az autóban a riasztó mellé, egy ablakfelhúzó modul. Ha becsuktam az autót felhúzta az ablakokat. Sajnos beadta a derekát, a relék folyamatosan kerregtek, ha bezártam az autót a riasztót is kiiktatta közben mert nem tudtam tőle kinyitni az autót. Ha lehúztam a modult viszont nem működtek egyáltalán az ablakemelők.

A modul csatlakozója szélén van 2-2 vastag narancssárga vezeték, ezeket improvizálva összezártam 1-1 drót darabbal, így már működnek az elektromos ablakok, csak az érdekelne, hogy ebből hosszabb távon nem lehet-e problémám. Nem szeretném szét égetni a vezetékeket sem az autót. Sajnos ugyanilyen modult nem tudok szerezni mert elég régi darab volt és igazából nem is hiányzik, mert ha megállam előtte mindig felhúztam az ablakokat.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

c20ne kötegen meg fehér vezeték piros csíkkal. --> Automata valto

14se kék vezeték piros csíkkal ---> utszakasz jelado

Ahamm, mostmár értem akkor azt a pirosfehéret leszigetelem simán, de ilyen utszakasz jelados cucnak nem kelletvolna lennie a c20ne kötegben is?! illetve nem igazán tudom ennek az utaszakasz jeladónak mi a szerepe?! ez vinne jelet a kijelzőnek hogy írja pl a sebbeségem ha megnyomom egyszerre a két gombot?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, cseréltem müszerfal egységet a régiben nem volt fordulatszámmérő be is kötöttem működik jol csak az a problémám a vizhőfok visszajelzöm a régin 100volt a jelzés ezen meg 110 és pont hűtöt is cseréltem de bele tettem a régi ventillátor kapcsoloját. és ma egyszercsak hip hopp 100-110közöttvolt a mutatóm a ventilátor nem kapcsoltbe de, nem gözölgöt egybölférre áltam és nem bugyborékolt a tartájban a víz. lehet nem is volt még közelsem 100fokos és azért nem kapcsoltbe a ventilátorsem? megnéztem a ventilátort az jó. illetve balatonrol hazafelé folyamatossan a kékbenvolt, de nincsmost benne termosztát szóval az valószinű azért...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, cseréltem müszerfal egységet a régiben nem volt fordulatszámmérő be is kötöttem működik jol csak az a problémám a vizhőfok visszajelzöm a régin 100volt a jelzés ezen meg 110 és pont hűtöt is cseréltem de bele tettem a régi ventillátor kapcsoloját. és ma egyszercsak hip hopp 100-110közöttvolt a mutatóm a ventilátor nem kapcsoltbe de, nem gözölgöt egybölférre áltam és nem bugyborékolt a tartájban a víz. lehet nem is volt még közelsem 100fokos és azért nem kapcsoltbe a ventilátorsem? megnéztem a ventilátort az jó. illetve balatonrol hazafelé folyamatossan a kékbenvolt, de nincsmost benne termosztát szóval az valószinű azért...

Ha más órát teszel bele mint amilyen van akkor nem fog jó értékeket mutatni. Sem a vízhőfok és valószínü a km óra és a ford.számmérő sem.

Az egységen belül valamelyik számlapon van egy szám W=1111 vagy ilyesmi, annak passzolnia kéne a gyárival.

Link to comment
Megosztás:

Ha más órát teszel bele mint amilyen van akkor nem fog jó értékeket mutatni. Sem a vízhőfok és valószínü a km óra és a ford.számmérő sem.

Az egységen belül valamelyik számlapon van egy szám W=1111 vagy ilyesmi, annak passzolnia kéne a gyárival.

Téves. A fordulatszám mérő független a vízhőfok kiosztásától és a sebességmérő W számától.

Link to comment
Megosztás:

Akkor is ha egy diesel vagy egy gsi fordulatszám mérőjét rakod bele egy sima benzinesbe?

A dízelt ne keverjük bele, mert az a generátorról vesz jelet. Ott is a többi műszertől függetlenül működik, de használhatatlan lesz. Egy benzinesét ha beleteszed egy dízelbe, kb 5-ezer körül lesz az alapjárat, és egy pici gázfröccsre fölakad a mutató a műanyag burkolatra. Ugyan ez, ha benzinesbe beleteszed egy dízelét, akkor az alapjáratra tán meg se mozdul, és olyan 2ezer körül mutat majd, amikor már tiltáson pörög a szerencsétlen. A GSI-é ugye tovább van skálázva, de egyébként használható értéket mutat, kisebb motornál is. De az egyéb (szintjelző, hőmérő, W-szám) dolgokhoz köze egyiknél nincsen, azon kívül hogy egy műszerfalban van velük. A Km óra egyébként, sokszor cserélgethető is, a műszerek között, ha a sebesség jeladó csatlakozója ugyan olyan. (ebből volt 3 féle) Egyébként elárulom, hogy nekem volt w1102-es km óra is az autóban, és alig észrevehető csalása volt, a w1111-hez képest.

Link to comment
Megosztás:

Téves. A fordulatszám mérő független a vízhőfok kiosztásától és a sebességmérő W számától.

jaja

Akkor is ha egy diesel vagy egy gsi fordulatszám mérőjét rakod bele egy sima benzinesbe?

ki képes ilyenre?

Sziasztok, cseréltem müszerfal egységet a régiben nem volt fordulatszámmérő be is kötöttem működik jol csak az a problémám a vizhőfok visszajelzöm a régin 100volt a jelzés ezen meg 110 és pont hűtöt is cseréltem de bele tettem a régi ventillátor kapcsoloját. és ma egyszercsak hip hopp 100-110közöttvolt a mutatóm a ventilátor nem kapcsoltbe de, nem gözölgöt egybölférre áltam és nem bugyborékolt a tartájban a víz. lehet nem is volt még közelsem 100fokos és azért nem kapcsoltbe a ventilátorsem? megnéztem a ventilátort az jó. illetve balatonrol hazafelé folyamatossan a kékbenvolt, de nincsmost benne termosztát szóval az valószinű azért...

én is cseréltem ugyanolyan W számmal, km óra cserével és nincs gond a vízhőfokkal, sztem ott valami más lesz a gond

Link to comment
Megosztás:

jaja

ki képes ilyenre?

én is cseréltem ugyanolyan W számmal, km óra cserével és nincs gond a vízhőfokkal, sztem ott valami más lesz a gond

nem dieselé és nem gsi oracsoport. a w szám egyezik benzin mutató jo fordulatszámmérő is jó csak a vizhöfokcsesz engem átt tegnap esti kis dugoban ácsorgásnál bekapcsolt a ventillátor ami 97foknál kapcsol a mutató 110et mutatott :D majd kicserélem a régi mérőjére az belemegy csak a vizhőfok mérö?!

Link to comment
Megosztás:

nem dieselé és nem gsi oracsoport. a w szám egyezik benzin mutató jo fordulatszámmérő is jó csak a vizhöfokcsesz engem átt tegnap esti kis dugoban ácsorgásnál bekapcsolt a ventillátor ami 97foknál kapcsol a mutató 110et mutatott :D majd kicserélem a régi mérőjére az belemegy csak a vizhőfok mérö?!

Nem, és nincs is értelme cserélni, mert nem a műszerek között van különbség, csak a számlap más a 100-as és a 110-es osztású között. Egyébként ha azt akarod, hogy pontos legyen, a hőgombát kell cserélni, az a különbség a kétféle hőmérőosztású műszeregység között. Valahol korábban leírtam a cikkszámokat, hogy melyikhez melyik számú gomba tartozik.

Link to comment
Megosztás:

Én bontóból szereztem, ha jól emlékszem 4 rugót kértek érte a nyomorultak. De vigyázz mert kétféle van, más a végén a csati.

szerintem 3 féla csatival szerelték minimum!

Van egy ami a régiekben volt egy narancs színű 8 pólusú csati, ami kör alakú érintkezőkkel csatlakozik, van olyan, ami 2 külön tagból áll, és van a classicomnál létező érdekes tetris kocka, amin egy szürke bajonett zár van. Mivel a Classicot nem nagyon bontogatták eddig sehol nem kaptam ilyen csatival szalagot, gyári áron meg csillagos ég, ezért a régi bevált módszert alkalmaztam. Legolcsóbban vetem egy jót, és szépen átforrasztottam rajta a csatlakozót, zsugor csöveztem, és megfelelően biztosítottam, hogy ne legyen gondja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Az a gondom, hogy mikor meleg van (vagy akár a motorteret a motor bemelegíti) akkor az önindító egyszerűen nem csinál semmit! És szó szerint nem csinál semmit, olyan szinten, hogy mikor elfordítom a kulcsot, olyan mintha nem is fordítottam volna el. Egyszerűen még csak meg se fordul. Nem olyan mikor az aksi gyenge, olyan mintha nem is lenne benne aksi. Persze minden más tökéletesen működik, izzít, kigyulladnak a lámpák a műszerfalon, minden pöpec, egyszerűen csak az önindító nem csinál semmit! Ja, és mindezt egyik pillanatról a másikra, mert eddig minden pöccre ment, pontosan indult, sose volt semmi gond vele. Még tegnapelőtt is bika erősen beindította a motort. Nincs ennek valami reléje vagy csatlakozója vagy akármije a motortérben, amiben valami a hő hatására kitágul és nem csatlakozik, vagy valami... Igazából csak sötétben tapogatózok. Ja, és hidegben is pöccre indul. De ha jó pillanatot fogok ki, akkor melegben is. (Ez egy 1.7-es TD Isuzu motor)

Előre is nagyon köszi a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Az a gondom, hogy mikor meleg van (vagy akár a motorteret a motor bemelegíti) akkor az önindító egyszerűen nem csinál semmit! És szó szerint nem csinál semmit, olyan szinten, hogy mikor elfordítom a kulcsot, olyan mintha nem is fordítottam volna el. Egyszerűen még csak meg se fordul. Nem olyan mikor az aksi gyenge, olyan mintha nem is lenne benne aksi. Persze minden más tökéletesen működik, izzít, kigyulladnak a lámpák a műszerfalon, minden pöpec, egyszerűen csak az önindító nem csinál semmit! Ja, és mindezt egyik pillanatról a másikra, mert eddig minden pöccre ment, pontosan indult, sose volt semmi gond vele. Még tegnapelőtt is bika erősen beindította a motort. Nincs ennek valami reléje vagy csatlakozója vagy akármije a motortérben, amiben valami a hő hatására kitágul és nem csatlakozik, vagy valami... Igazából csak sötétben tapogatózok. Ja, és hidegben is pöccre indul. De ha jó pillanatot fogok ki, akkor melegben is. (Ez egy 1.7-es TD Isuzu motor)

Előre is nagyon köszi a segítséget!!!

Első körben a gyújtáskapcsolót kéne ellenőrizni, hogy ad-e áramot az indítómotornak: egy multiméterrel mérj villanyt az indítómotor behúzómágnesén (bendixen). Ha nincs rajta áram olyankor, amikor nem akar indítózni, akkor a gyújtáskapcsoló lehet gyanús. Ha van, akkor a bendix kh-s, esetleg ütögesd meg valamivel, ha ettől megjavul, tuti az a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Első körben a gyújtáskapcsolót kéne ellenőrizni, hogy ad-e áramot az indítómotornak: egy multiméterrel mérj villanyt az indítómotor behúzómágnesén (bendixen). Ha nincs rajta áram olyankor, amikor nem akar indítózni, akkor a gyújtáskapcsoló lehet gyanús. Ha van, akkor a bendix kh-s, esetleg ütögesd meg valamivel, ha ettől megjavul, tuti az a hibás.

És ha esetleg valójában ez a "bendix" a hibás, akkor azzal mit lehet kezdeni? Nem fogom megúszni egy indítómotor leszerelés nélkül, ugye? Ettől a dologtól ugyanis nagyon félek, mert nagyon el van dugva, baromi nehéz lesz leszedni, nem is tudom, hogy itthon megoldható-e? És ha egyszer leszedtem javítható? Köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.