Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello!

A bal lábtérnél a küszöb borítást levéve látszik két csatoló szerű valami. Elvileg oda lehetne kötni dolgokat ugye? Hogyan jönnek azok szét? Két oldalt látszanak kis fülek, de a két csati közé nem tudok benyúlni! Eltörni pedig nem szeretném!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

A bal lábtérnél a küszöb borítást levéve látszik két csatoló szerű valami. Elvileg oda lehetne kötni dolgokat ugye? Hogyan jönnek azok szét? Két oldalt látszanak kis fülek, de a két csati közé nem tudok benyúlni! Eltörni pedig nem szeretném!

Köszi!

A fülekkel szét lehet húzni a két nagy csatit, de egyszerűbb a kérdéses kábelt megcsapolni ráforrasztani leszigetelni.

Link to comment
Megosztás:

megint kérdeznék :D

meg tudja nekem valaki mondani hogy a gyári ablakemelő kapcsolók hogy kapcsolják a motort? igazából a lényeg az lenne hogy úgy van e hogy mondjuk emelésnél az egyik szálon van a 12, leengedésnél meg a másikon?

köszöntem!

Link to comment
Megosztás:

megint kérdeznék :D

meg tudja nekem valaki mondani hogy a gyári ablakemelő kapcsolók hogy kapcsolják a motort? igazából a lényeg az lenne hogy úgy van e hogy mondjuk emelésnél az egyik szálon van a 12, leengedésnél meg a másikon?

köszöntem!

emelőfüggő. A komfortos másmilyen mint a sima.
Link to comment
Megosztás:

A fülekkel szét lehet húzni a két nagy csatit, de egyszerűbb a kérdéses kábelt megcsapolni ráforrasztani leszigetelni.

Na de mögötte baromi kevés hely van! Ezért gondoltam arra, hogy szétszedem, s bekötöm Pl: egy üres helyre ... vagy ilyesmi!

Amúgy az ablakemelőt hogy kössem? Gyújtáskapcsoló mögé, vagy simán, direktbe? Biztosítékot mindenképpen szeretnék bekötni, azt honnan lehet tudni, hogy hány amperos kell?

Link to comment
Megosztás:

Na de mögötte baromi kevés hely van! Ezért gondoltam arra, hogy szétszedem, s bekötöm Pl: egy üres helyre ... vagy ilyesmi!

Amúgy az ablakemelőt hogy kössem? Gyújtáskapcsoló mögé, vagy simán, direktbe? Biztosítékot mindenképpen szeretnék bekötni, azt honnan lehet tudni, hogy hány amperos kell?

Szerintem gyujtás utánni szálra mert ha állandó tápot kap akkor mindíg világítanak a kapcsolókban a ledek . Szerintem 10 A-os elég lesz neki. Én közvetlenül agyujtáskapcsolónál kötöttem rá, onnan be a biztidobozba aztán mehet az emelőhöz.

624531-20120729-OTAGrz.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem gyujtás utánni szálra mert ha állandó tápot kap akkor mindíg világítanak a kapcsolókban a ledek . Szerintem 10 A-os elég lesz neki. Én közvetlenül agyujtáskapcsolónál kötöttem rá, onnan be a biztidobozba aztán mehet az emelőhöz.

De miért? :blink: Nálatok a biztitáblában nincsen benne alapból szinte mindegyik vezeték?

Úgy van gyárilag, hogy az F10-es biztire megy a motor, ez fix 12V. Az F7-re pedig a vezérlőjelek, ez kapcsolt 12V. Vagyis amikor nincs gyújtás a kocsin azért nem megy az ablakemelő, mert a vezérlőjelek nem kapnak áramot. És akkor a kapcsoló sem világít. Gyárilag az F10-es 30A-os, az F7 pedig 10A-os.

A biztitáblát ki kell fordítani és mögötte a bizti UTÁN megcsapolni a vezetéket. Legalábbis én így csináltam, és így csinálnám máskor is.

Link to comment
Megosztás:

elvileg meg van meg. nem dobtam ki azt tudom, De hogy hova bujt el az egy jo kerddes...

Köszi, de megoldódott. Vettem autóhifi boltban egy pár csipogót, amit egy Bp.-veszprém uton ki is nyirtam. :D

Tegnap délalőtt bementem egy bontóba, és turtam B Vectra csipogókat. És B omit is. Az omié nem igazán szólt, de a Vectráé nagyon szépen cincog. :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Astra F 1.4 16v 97-es évjáratú kocsim van. Ha felkapcsolom a tompítottat azzal együtt felkapcsolódik a távolsági is. A bajuszkapcsoló normál állásban van mikor ez történik, és ha egy picit magam felé húzom,épp hogy csak egy millimétert akkor viszont lekapcsol a távolsági lámpa, viszont ha elengedem akkor ismét bekapcsol, tök olyan mintha érintkezési baja lenne a bajuszkapcsolónak. Szerintetek ez a relé miatt van, vagy a kapcsoló a szar és azt cseréljem?

A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Astra F 1.4 16v 97-es évjáratú kocsim van. Ha felkapcsolom a tompítottat azzal együtt felkapcsolódik a távolsági is. A bajuszkapcsoló normál állásban van mikor ez történik, és ha egy picit magam felé húzom,épp hogy csak egy millimétert akkor viszont lekapcsol a távolsági lámpa, viszont ha elengedem akkor ismét bekapcsol, tök olyan mintha érintkezési baja lenne a bajuszkapcsolónak. Szerintetek ez a relé miatt van, vagy a kapcsoló a szar és azt cseréljem?

A válaszokat előre is köszi.

A bajuszkapcsoló fáradt el. Bemész egy bontóba, és kb. egy ezresért kapsz.

Link to comment
Megosztás:

De miért? :blink: Nálatok a biztitáblában nincsen benne alapból szinte mindegyik vezeték?

Úgy van gyárilag, hogy az F10-es biztire megy a motor, ez fix 12V. Az F7-re pedig a vezérlőjelek, ez kapcsolt 12V. Vagyis amikor nincs gyújtás a kocsin azért nem megy az ablakemelő, mert a vezérlőjelek nem kapnak áramot. És akkor a kapcsoló sem világít. Gyárilag az F10-es 30A-os, az F7 pedig 10A-os.

A biztitáblát ki kell fordítani és mögötte a bizti UTÁN megcsapolni a vezetéket. Legalábbis én így csináltam, és így csinálnám máskor is.

Én is erre gondoltam... de még nem fordítottam ki a biztosíték táblát, hogy megnézzem be vannak e kötve az üres helyekre a vezetékek.

Amit küldtél emelőket, te tudtad működtetni azzal a kapcsolóval amit küldtél? :blink: Én nem tudtam bekötni. Nem tudtam úgy bekötni, hogy megcserélje a polaritást!

És erre mondta nekem a szaki, hogy kell hozzá a komfort elektronika... :sick: , mert az végzi ezt el.

Link to comment
Megosztás:

Én is erre gondoltam... de még nem fordítottam ki a biztosíték táblát, hogy megnézzem be vannak e kötve az üres helyekre a vezetékek.

Amit küldtél emelőket, te tudtad működtetni azzal a kapcsolóval amit küldtél? :blink: Én nem tudtam bekötni. Nem tudtam úgy bekötni, hogy megcserélje a polaritást!

És erre mondta nekem a szaki, hogy kell hozzá a komfort elektronika... :sick: , mert az végzi ezt el.

Az F7 és F10 biztosítékokra alapból más is rá van kötve (most nem tudom fejből, hogy mi) szóval valószínű benn van a vezeték és a biztosíték is. Nem lesz könnyű kibogozni, hogy melyik az, mert több tucat vezeték van ott, de nem lehetetlen. Arra mindenképpen figyelni kell, hogy a biztosíték után kösd az új vezetéket. Azt hiszem felül van a közvetlen ág, és alul megy tovább a biztosíték után. Mindegyik biztosíték egyformán van eszerint bekötve, de egy multiméterrel gyorsan ki lehet mérni.

Amit küldtem, az nálam teljesen jól működött. De csak az egyik, vagyis az utasoldali kapcsolót küldtem el, mert eredetileg a bal oldalon dupla kapcsoló van, de az nekem nincs. Ezt le is írtam.

Nem tudom milyen polaritást kellene felcserélni. Az biztos, hogy simán működött mindkettő, de egymástól függetlenül voltak bekötve, és nem komfort módban működtek. Vagyis addig ment, amíg nyomtad a gombot, és vezetőoldalról nem lehetett az utasoldalt mozgatni. De ez szerintem csak a dupla-kapcsoló hiánya és a be nem húzott vezetékek miatt volt.

Link to comment
Megosztás:

Én is erre gondoltam... de még nem fordítottam ki a biztosíték táblát, hogy megnézzem be vannak e kötve az üres helyekre a vezetékek.

Amit küldtél emelőket, te tudtad működtetni azzal a kapcsolóval amit küldtél? :blink: Én nem tudtam bekötni. Nem tudtam úgy bekötni, hogy megcserélje a polaritást!

És erre mondta nekem a szaki, hogy kell hozzá a komfort elektronika... :sick: , mert az végzi ezt el.

Üdv!

Bocs, hogy belepofázok, először én sem hittem el, de simán vezérli a gomb komfortelektronika nélkül. A kapcsoló ugyan az mindegyikhez, csak a motor más! Nehezen, de sikerült összejátszani, ugyanakkor kicseréltem 4 komfortos ablakra a 2 ablakos balos komfortosat... :) Ha nagyon megerőltetem magam lehet előkerül a bekötési rajz is... Azt tudom, hogy nálam a gond azzal volt, hogy a 4 kapcsolós vezérlőpanelt nem tudtam összehozni vele, mert valamiért ha be volt kötve a hátsóablak vezérlés előre is, akkor hátul csak lehúzni lehetett... Arra emlékszem, hogy a kapcsoló keresztbe csatolt, és multiméterrel mértem ki, melyik madzagot hova forrasszam, hogy a motort mozgassa. Később aztán gyári kötegekkel hoztam össze mindent, meg komfort elektronikás ablakemlőkkel... hátra omegáé ment.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szükségessé vált F Astrám tompított-fényszóróizzójának cseréje,de még sosem szedtem szét. Tudna valaki linkelni képet,ahol látom,hogyan kezdjek neki? Hány izzó van benne? Helyzetjelző, tompított és fényszóróizzó,azaz 3 ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szükségessé vált F Astrám tompított-fényszóróizzójának cseréje,de még sosem szedtem szét. Tudna valaki linkelni képet,ahol látom,hogyan kezdjek neki? Hány izzó van benne? Helyzetjelző, tompított és fényszóróizzó,azaz 3 ?

Motorháztető felnyit. Belenéz a lámpa hátuljába. Látsz 1 fekete csatlakozót, ami rá van rakva egy gumis valamire... Az egy 3 pólusú kocka alakú csati. Lerángatod... Aztán fogod a gumiharangot is lerángatod... Alatta látni fogod az égő foglalatát. Azt éppenséggel egy rugós anyagból hajtogatott drótkeret tartja a lámpában... Egyik oldalon ki lehet akasztani, úgy, hogy a lámpabúra irányába megnyomod a rugós anyagot, és vagy fel, vagy le megmozdítod. Erre nem emlékszem pontosan. Ezt követően kiszedhető a H4-es égő. Előtte vagyél 1 db H4-es égőt autósboltban...

A visszaszerelés pont fordítva! Figyelj arra, hogy a 3 érintkező hogy állt kiszedés előtt, és úgy is tedd vissza, akkor gond nem lehet. :) Remélem segítettem!

http://images04.olx.hu/ui/11/65/08/1304091865_193815708_3-1995-gyartasi-evu-OPEL-ASTRA-F-hez-bal-oldali-fenyszoro-elado-Egyeb.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bocs, hogy belepofázok, először én sem hittem el, de simán vezérli a gomb komfortelektronika nélkül. A kapcsoló ugyan az mindegyikhez, csak a motor más! Nehezen, de sikerült összejátszani, ugyanakkor kicseréltem 4 komfortos ablakra a 2 ablakos balos komfortosat... :) Ha nagyon megerőltetem magam lehet előkerül a bekötési rajz is... Azt tudom, hogy nálam a gond azzal volt, hogy a 4 kapcsolós vezérlőpanelt nem tudtam összehozni vele, mert valamiért ha be volt kötve a hátsóablak vezérlés előre is, akkor hátul csak lehúzni lehetett... Arra emlékszem, hogy a kapcsoló keresztbe csatolt, és multiméterrel mértem ki, melyik madzagot hova forrasszam, hogy a motort mozgassa. Később aztán gyári kötegekkel hoztam össze mindent, meg komfort elektronikás ablakemlőkkel... hátra omegáé ment.

Ez nem belepofázás, a fórum azért van, hogy elmondd a véleményed.

Valójában nem elektronika nélkül vezérel, hanem az elektronika bele van építve az emelőszerkezetbe. Azért megy rá 5 vezeték és nem 2. Bekötési, kapcsolási rajz kompletten elérhető a neten, google barátunk meg is mutatja, hogy hol. Szóval szerintem anélkül nekiállni felesleges.

Ha hátul csak lefelé ment az ablak az valószínű azért volt, mert a felfelé indító vezetékeket (zöld-szürke) elkötötted.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem belepofázás, a fórum azért van, hogy elmondd a véleményed.

Valójában nem elektronika nélkül vezérel, hanem az elektronika bele van építve az emelőszerkezetbe. Azért megy rá 5 vezeték és nem 2. Bekötési, kapcsolási rajz kompletten elérhető a neten, google barátunk meg is mutatja, hogy hol. Szóval szerintem anélkül nekiállni felesleges.

Ha hátul csak lefelé ment az ablak az valószínű azért volt, mert a felfelé indító vezetékeket (zöld-szürke) elkötötted.

http://auto-motor.va...1602594689.html

A képeken jól látszik, hogy a szimpla vezérlő nélküli motort is ugyanazzal a kapcsoló típussal lehet kezelni, mint az elektronikással. Sokat foglalkoztam a témával, mert átalakítottam a kocsit elég rendesen. Megoldható komfortelektronika nélkül is a dolog. Én a kapcsolót kimentettem, és univerzálissal adtam el a szettet, mert kellett hátra is a kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Motorháztető felnyit. Belenéz a lámpa hátuljába. Látsz 1 fekete csatlakozót, ami rá van rakva egy gumis valamire... Az egy 3 pólusú kocka alakú csati. Lerángatod... Aztán fogod a gumiharangot is lerángatod... Alatta látni fogod az égő foglalatát. Azt éppenséggel egy rugós anyagból hajtogatott drótkeret tartja a lámpában... Egyik oldalon ki lehet akasztani, úgy, hogy a lámpabúra irányába megnyomod a rugós anyagot, és vagy fel, vagy le megmozdítod. Erre nem emlékszem pontosan. Ezt követően kiszedhető a H4-es égő. Előtte vagyél 1 db H4-es égőt autósboltban...

A visszaszerelés pont fordítva! Figyelj arra, hogy a 3 érintkező hogy állt kiszedés előtt, és úgy is tedd vissza, akkor gond nem lehet. :) Remélem segítettem!

http://images04.olx....elado-Egyeb.jpg

Eleve csak egyféleképpen rakható be a H4-es izzó a helyére és a csatlakozója is egyféleképpen rakható az izzóra. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gondom a következő: F astrám központi zárja a tanksapka felöl beadta az unalmast. Mivel nem tudom honnan szerezhetek illetve nem tudják mikor is lesz tán a bontóban ahol 3000ft-ba kerülne ha lenne, újonnan pedig még többe igy arra gondoltam hogy univerzálisat tennék bele. Meglehet e oldani igy? Vagy csak akkor müködne ha a többi ajtóban is lecserélem a motrokat és a vezérlőt univerzálisra? Ja és a legfontosabb jobb egy 15éves bontott központi mint egy vadiúj univerzális? :icon1:

Válaszaitokat köszönöm!

üdv; moki

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.