Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Pazar vétel....minden forintját megérte, sokszor úgy érzem, hogy jobban világít az Astrám, mint egyik-másik tesztautó...objektíven tekintve.

Másrészt ha pont emiatt vettünk észre egyszer rókát, macskát, akármit, már többszörösen megérte az árát. Kíváncsi vagyok, meddig tartanak ki.

Tegnap jött szembe vagy 5 ilyen nájtbréker meg nagyonvilágítós izzós egymás után...kajak alig láttam utánuk pár másodpercig.

Lehet veszek én is nehogy lemaradjak az össznépi vakítós játékból.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap jött szembe vagy 5 ilyen nájtbréker meg nagyonvilágítós izzós egymás után...kajak alig láttam utánuk pár másodpercig.

Lehet veszek én is nehogy lemaradjak az össznépi vakítós játékból.

A snassz occsó tuskós izzók is tudnak vakítani, ha rosszul van beállítva a fényszóró... ;) Nekem már mondták ismerősök, hogy elég bikán világít a lámpám, de nem vakítja őket.

Link to comment
Megosztás:

A snassz occsó tuskós izzók is tudnak vakítani, ha rosszul van beállítva a fényszóró... ;) Nekem már mondták ismerősök, hogy elég bikán világít a lámpám, de nem vakítja őket.

Tényleg nem éreztem szükségét bikább fényerőnek. Út jobb szélét látom,felezőt is. Állatkák szeme visszaveri a fényt,meg aki közlekedik az ki van világítva,ha nem az már az ő baja onnantól kezdve.

Szintén tegnap találkoztam este terepruhás biciklissel, egy darab prizma nem volt sem rajta sem a biciklin. Lopakodóban nyomta a srác. :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem éreztem szükségét bikább fényerőnek. Út jobb szélét látom,felezőt is. Állatkák szeme visszaveri a fényt,meg aki közlekedik az ki van világítva,ha nem az már az ő baja onnantól kezdve.

Szintén tegnap találkoztam este terepruhás biciklissel, egy darab prizma nem volt sem rajta sem a biciklin. Lopakodóban nyomta a srác. ;) ;)

Esős időben és nedves aszfalton jön elő az előnye szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Esős időben és nedves aszfalton jön elő az előnye szerintem.

sziasztok!

bocs hogy beleszólok, de elvileg pont az eső az "ellensége" a fehérebb fénynek. persze az emelt fényerő ezt kompenzálja valamennyire.mert ugye visszaverődik a vízről. ezért pl.: ködben és esőben a már-már kadmiumsárga (pisisárga) izzó a franko. ezért van pl nagy hátrányban esőkor a xenon.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

bocs hogy beleszólok, de elvileg pont az eső az "ellensége" a fehérebb fénynek. persze az emelt fényerő ezt kompenzálja valamennyire.mert ugye visszaverődik a vízről. ezért pl.: ködben és esőben a már-már kadmiumsárga (pisisárga) izzó a franko. ezért van pl nagy hátrányban esőkor a xenon.

szerintem többet ér, ha messzebbre ellátod a felezővonalat, nameg a táblák és útszéljelző táblák fényvisszaverését. de nem tudom. szerintem nem ellensége a fehérebb fény a fekete aszfaltnak. legalábbis ezt tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

bocs hogy beleszólok, de elvileg pont az eső az "ellensége" a fehérebb fénynek. persze az emelt fényerő ezt kompenzálja valamennyire.mert ugye visszaverődik a vízről. ezért pl.: ködben és esőben a már-már kadmiumsárga (pisisárga) izzó a franko. ezért van pl nagy hátrányban esőkor a xenon.

Nem sokszor vezettem xenonos kocsit, de szerintem inkább az zavaró, hogy a távolban sem szóródik a fény, hanem a fénykéve hirtelen ér véget éles határvonallal.

Legalábbis amit vezettem az olyan volt. Amúgy sokkal jobban látni vele nyilván.

Link to comment
Megosztás:

szerintem többet ér, ha messzebbre ellátod a felezővonalat, nameg a táblák és útszéljelző táblák fényvisszaverését. de nem tudom. szerintem nem ellensége a fehérebb fény a fekete aszfaltnak. legalábbis ezt tapasztaltam.

én itt most konkrétan az esős időre gondoltam. szárazon persze jobbak a tulajdonságai. és esőben is csak a bevilágitott távolság csökken. nekem ez a tapasztalatom. xenon elött nájtbrékerem volt 8hónapig a pug-ban.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

bocs hogy beleszólok, de elvileg pont az eső az "ellensége" a fehérebb fénynek. persze az emelt fényerő ezt kompenzálja valamennyire.mert ugye visszaverődik a vízről. ezért pl.: ködben és esőben a már-már kadmiumsárga (pisisárga) izzó a franko. ezért van pl nagy hátrányban esőkor a xenon.

Sajnos épp nem... Nekem előző kocsim gyári xenonos focus 2 volt, és ködben nem ért semmit a xenon.... Ott tényleg a sárgás izzók a jobbak. Volt nekem régen még vmi Osram (guglizam: all season), ami esőben ködben faxa volt, de normál időben nem volt vmi nagy szám.

Ja és még annyit hogy a gyári xenon kb ugy aránylott az utólagos (HID) xenonhoz, mint a HID a normál izzóhoz ;).

Link to comment
Megosztás:

Nem sokszor vezettem xenonos kocsit, de szerintem inkább az zavaró, hogy a távolban sem szóródik a fény, hanem a fénykéve hirtelen ér véget éles határvonallal.

Legalábbis amit vezettem az olyan volt. Amúgy sokkal jobban látni vele nyilván.

igen. pontosan. de csak először szokatlan a szemnek. könnyen megszokható. persze zavaro folyamatosan is pl.: a bicikliseket kevésbé világítja meg. mert ugye a kevés szórt fény is hamar megcsillan a prizmán/mellényen. (már ha van) na most a xenonnak pedig minimális szórt fénye van.

ebben egyetértek ;)

(de azért szeretem nagyon)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is mondták már, hogy franc az ilyen erős lámpásokba, mert vakítunk, mint állat. (miután elmondtam, hogy miért lát, amikor mellettem ül, és miért nem, amikor a sajátjában ;) ) aztán megkérdeztem, hogy amikor szembe jövök vakítottam -e már el... őőő... hát nem emlékszik, de biztos... :lol: Nem az izzó vakítja el a szembejövőt, hanem az, ah szarul van beállítva a lámpa. Lehet benne az utolsó Norauto-gazdaságos is, az is vakít ha rossz helyre világít. Ha egy lámpa normálisan van beállítva, akkor meg tökmindegy milyen izzó van benne, a helyére fog világítani. Ahogy a gyenge sárgás, úgy az erős fehér fény sem kanyarodik balra ;)

Link to comment
Megosztás:

Meséltem egy ismerősömnek a szitut, és ő is mondott egy ~ötlet~et, miszerint ha vki olyat kérdez ami már benne van a GYIK-ban, akkor az kapjon egy X órás (napos) tiltást. Nálunk pl ez volt munkahelyen is, kaptunk előadást, dokumentációt bizonyos témakörben, és a csop.vez. körbeküldött egy levelet, miszerint ha vki olyat kérdez ami benne van tisztán a dokumentációkban, (amiket megkaptunk-hazavittünk-elolvastunk-aláírtunk) az k-ra le lesz b-va. ;)

Oké hogy napi tíltás lenne de ugye a kérdésre majd kapok választ! ;)

Link to comment
Megosztás:

naná, az rád vár ;) amúgy ennek van értelme, mik a tapasztalatok?

Elvileg kiganézza a tőkét... AMúgy passz. Én az enyémet modnom szétszedtük magát a tökét is amennyire csak lehetett és kitakarítottuk azóta csöndbe vannak. Hogy ez a lkötty mit segítt.... pASZZ. Ha már nagyon rossz a tőkéd akkor sokat ez sem segít. Ha annyira nagyon csattog...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a tecskóban kapható ring izzó volt annó a GSiben, teljesen jó volt. Jól lehetett vele látni, mégsem vakított senkit. Én 1évig használtam, barátnőm meg már kb fél éve nyüstöli, annak sincs baja. Kár hogy nem emlékszem mennyibe került. ;)

Fordba majdnem 2évig használtam,most az astrába is olyan van.sztem marha jól világit.olyan 3000 ft körül volt azt hiszem ;) jól bevilágítja előre az utat és oldalra is szépen világít :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.