Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Na ezaz nem szeretnék nagyon letérni a hivatalos ösvényről és SE-nél a motorszám marad.

A hivatalos ösvény szerint a teljesítménynövekedés is illegális. Meg terveztetni is kell meg mittomén.

Amúgy lőtéri kutyát nem érdekli a motorszám,NKH-nál voltam forgalomba helyezni az osztrák Si korzámat,ahelyett,hogy vakargatták meg olvasgatták volna beírták,hogy nem olvasható,motorkódja c14se,aztán viszonlátásra.

Link to comment
Megosztás:

A hivatalos ösvény szerint a teljesítménynövekedés is illegális. Meg terveztetni is kell meg mittomén.

Amúgy lőtéri kutyát nem érdekli a motorszám,NKH-nál voltam forgalomba helyezni az osztrák Si korzámat,ahelyett,hogy vakargatták meg olvasgatták volna beírták,hogy nem olvasható,motorkódja c14se,aztán viszonlátásra.

És milyen vastag boriték volt a géptető alá ragasztva? :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm...hát ezek ezidáig nem történtek meg...amúgy ez a takarítás és a vákuumcsövek megnézése otthon is elvégezhető...vagy azért nem ennyire egyszerű?...illetve sajnos a motor és csövek terén nem igazán vagyok még jártas :(

Szoktak olyant is csinálni hogy járó, még hideg motornál féktisztítót fújnak a kérdéses helyekre ugye ha valahol gond van és falsot szív a motor akkor beszívja a féktisztítót és felpörög. Nagyjából úgy van hogy ami nem benzincső az injektor-ok környékén az vákumcső. De pölö megy be egy a műszerfalba is, az működteti a belső levegő keringető csappantyúját. Ha kikapcsoláskor hallatszik hogy csapódik sziszegés kiséretével a zsalu(járó motornál) akkor az ahelyén van.

A hivatalos ösvény szerint a teljesítménynövekedés is illegális. Meg terveztetni is kell meg mittomén.

Amúgy lőtéri kutyát nem érdekli a motorszám,NKH-nál voltam forgalomba helyezni az osztrák Si korzámat,ahelyett,hogy vakargatták meg olvasgatták volna beírták,hogy nem olvasható,motorkódja c14se,aztán viszonlátásra.

Hát nekem most Suzuki szalonban megnézték a motorszámot, sőt, amit nem szoktak, felhúzták a szőnyegfület az anyósülés mellett és megnézték az alvázszámot is. Meg aztán én úgy állok hozzá, hogy 60 lovas alapmocit nem faragunk mert túl sok energiát pénzt ölök bele relatív kevés teljesítmény növekedésért. Az SE-átépítésre még azt gondolom jó ár/lóerőtöbblet arány van, és talán meg tudom oldani egyedül itthon.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem most Suzuki szalonban megnézték a motorszámot, sőt, amit nem szoktak, felhúzták a szőnyegfület az anyósülés mellett és megnézték az alvázszámot is. Meg aztán én úgy állok hozzá, hogy 60 lovas alapmocit nem faragunk mert túl sok energiát pénzt ölök bele relatív kevés teljesítmény növekedésért. Az SE-átépítésre még azt gondolom jó ár/lóerőtöbblet arány van, és talán meg tudom oldani egyedül itthon.

Beírják,hogy természetes elhasználódás miatt nem olvasható,onnantól sehol nem nézik.

Szerintem az Si hengerfej rápakolása ugyanolyan faragás. Még nem hasonlítottam össze Si és Nz fejet,égésteret,de gyanítom,hogy kicsit másmilyen az is. Ergo az nz dugókra tett SI fejnél talán még az NZ gyári 1:9.2 sűrítésnél is alacsonyabb sűrítésű motorod lesz,pláne ha nem figyelsz és a gyári 1mm helyett a szokványos utángyári 1.3mm-es HF tömítést raksz és a HF-ből nem szedetsz le legalább ennyit. De ha ezek még stimmelnek és marad az nz sűrítése,akkor sem lesz meg a 82LE.

Arról nem is beszélve,hogy bontva összeszedegetni HF,kábelköteg,ecu,szívóssor,ezekhez tömítések,tuti drágább lesz,mint venni egy komplett bontott motort,pláne ha még eladod a régi bontatlan motorod,akkor visszajön a beruházás nagy része.

Link to comment
Megosztás:

Szoktak olyant is csinálni hogy járó, még hideg motornál féktisztítót fújnak a kérdéses helyekre ugye ha valahol gond van és falsot szív a motor akkor beszívja a féktisztítót és felpörög. Nagyjából úgy van hogy ami nem benzincső az injektor-ok környékén az vákumcső. De pölö megy be egy a műszerfalba is, az működteti a belső levegő keringető csappantyúját. Ha kikapcsoláskor hallatszik hogy csapódik sziszegés kiséretével a zsalu(járó motornál) akkor az ahelyén van.

Nagyon szépen köszönöm! Ha már itt tartunk...én már kb november óta, minden leállításkor, illetve 30-as v. 50-es tempó elérésekor hallok egy ilyen rottyanyó hang szerűséget a középkonzol felöl...lehet hogy ez a bejövő cső nem lenne jól a helyén...vagy ez minek a hangja lehet?

Link to comment
Megosztás:

Beírják,hogy természetes elhasználódás miatt nem olvasható,onnantól sehol nem nézik.

Szerintem az Si hengerfej rápakolása ugyanolyan faragás. Még nem hasonlítottam össze Si és Nz fejet,égésteret,de gyanítom,hogy kicsit másmilyen az is. Ergo az nz dugókra tett SI fejnél talán még az NZ gyári 1:9.2 sűrítésnél is alacsonyabb sűrítésű motorod lesz,pláne ha nem figyelsz és a gyári 1mm helyett a szokványos utángyári 1.3mm-es HF tömítést raksz és a HF-ből nem szedetsz le legalább ennyit. De ha ezek még stimmelnek és marad az nz sűrítése,akkor sem lesz meg a 82LE.

Arról nem is beszélve,hogy bontva összeszedegetni HF,kábelköteg,ecu,szívóssor,ezekhez tömítések,tuti drágább lesz,mint venni egy komplett bontott motort,pláne ha még eladod a régi bontatlan motorod,akkor visszajön a beruházás nagy része.

Hát ugye szembetűnő a különbség nem is a hengerfejben hanem ugye a szívosortól felfelé....de ez úgyis csak a jövő most egyenlőre megy a kocsi és ennyi...most se időm se pénzem ilyen célra..de az igaz hogy tuti nem lesz 82-ló, talán csak 75...

Nagyon szépen köszönöm! Ha már itt tartunk...én már kb november óta, minden leállításkor, illetve 30-as v. 50-es tempó elérésekor hallok egy ilyen rottyanyó hang szerűséget a középkonzol felöl...lehet hogy ez a bejövő cső nem lenne jól a helyén...vagy ez minek a hangja lehet?

Szerintem a hűtőfolyadék kuttyog a radiátorban nekem is van általában 4000-felett gondolkodtam hogy kimosom amikor ki volt szedve a moci, de aztán mégse inkább kuttyogjon mint eresszen.

Link to comment
Megosztás:

Elégsokba fájt nem számoltam pontosan össze de olyan 170be volt.Szerintem is jó lett alig latható,hogy törött volt az eleje.

Minden relatív, ha belegondolsz, hogy egy komolyabb Audin vagy Mercin a lököst nem kapnád meg ennyiért, ahhoz képest nem sok, de sajna a magyar kereseti viszonyokhoz képest igen.

Link to comment
Megosztás:

Eltűnt a ködlámpa, ha jól látom. (Vagy csak nekem keveredik, hogy mi volt előtte és utána?)

Egyébként szép lett! :icon13: Vigyázz rá!

így van sajnos nem találtam a bontóban ködlámpás lökháritot.Ez az egy darab volt és sürgösen kellet egy,nem zavar mivel nem sokat hasznaltam a ködlámpát.

Link to comment
Megosztás:

így van sajnos nem találtam a bontóban ködlámpás lökháritot.Ez az egy darab volt és sürgösen kellet egy,nem zavar mivel nem sokat hasznaltam a ködlámpát.

Amiben nincs kivágva a ködlámpa helye, belülről abban is megvan a felfogatás. Nekünk a caravanon úgy lett kivágva a helye és meg sem látszik hogy nem gyári :)

Link to comment
Megosztás:

Hello! Nekem egy olyan kérdésem van, hogyha 0-50km/h óra között megyek kocsival, és leveszem a lábamat a gázpedálról, akkor egy kicsit rángat...ez attól lehet esetleg, hogy anno mikor spirál lett cserélve, akkor az új rövidebb lett mint az elődje, és épphogy csak jó lett hosszban, aminek a következtében a sebességmutató rezeg ahogy kúszik fel a sebesség?? Vagy más lehet a baj?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hello! Nekem egy olyan kérdésem van, hogyha 0-50km/h óra között megyek kocsival, és leveszem a lábamat a gázpedálról, akkor egy kicsit rángat...ez attól lehet esetleg, hogy anno mikor spirál lett cserélve, akkor az új rövidebb lett mint az elődje, és épphogy csak jó lett hosszban, aminek a következtében a sebességmutató rezeg ahogy kúszik fel a sebesség?? Vagy más lehet a baj?

Előre is köszönöm!

Sztem nem nagyon tud beleszólni a spirál. A gázbowdened nem szorul, mikor lelépsz a gázról visszamegy teljesen a pillangószelep zárt állásba?

Link to comment
Megosztás:

Sztem nem nagyon tud beleszólni a spirál. A gázbowdened nem szorul, mikor lelépsz a gázról visszamegy teljesen a pillangószelep zárt állásba?

Hát igazából ezt nem tudom, mert néztem meg...illetve hozzá nem értőként megtudnád mondani hol és mit nézzek? :blush: Csak azért gondoltam a spirálra,mert amikor nem volt jó és jártam vele, akkor is rángatott, és a szerelő mondta, a spirál miatt lehetett.

Link to comment
Megosztás:

Ma alighogy elindultunk hazafele a melóból látom a tükörben hogy villogat egy ezüst skoda majd bekapcsolja a szélvédő alatti kék lámpicsokat. Félreálltam egy nagyon udvarias rendőrbácsi közölte hogy gyorsan mentem és megbüntet 35 euróra. Nem volt nálam ennyi , visszakísértek a munkahelyre ott kértem még egy 20-ast és a kezébe nyomtam. Adott egy cetlit és jó utat kívánt...hát ez van. 50-helyett 63-al mentem de tiszta mák hogy nem itthon mert gyanítom többe fájt vollna.

Link to comment
Megosztás:

Itthon ez átszámolva kerek 100 euró lett volna. Jól gyanítottad.

Történet: Nemrégen kb. 3 hete beleszaladtam egy civil mérős autóba. Több fajta kamerájuk van ahogy szoktam nézni, ez most pl a dupla lencsés kamera volt.

Visszamentem egy kedves rendőrnéni kiszólt, hogy: "Mielőtt rákérdez nem jött gyorsan!" Válaszoltam neki, hogy de, mert az órám több mint 70-et mutatott és max 2-3-at csal. Kérdezte, hol volt ez, mondom ott szemben a kanyarból kifele. Aztmondta az lehet de az ő kamerája odaáig nem lát el.

Nem tudtam hova rakni a dolgot felhívtam egy rendőr barátomat, és elmesélte, hogy a lézer 0-1500méter között tud mérni, de csak ott tud pontosan ahova be van állítva, és mivel a kamerának hiteles fényképet kell készítenie, ez nem szokott több lenni 100-200 méternél. Hát ennyi lenne, megúsztam eddig mindig szerencsémre. Ja és azelőtt meg azért nem voltam meg mert telefonált a rendőrbácsi és nem ért rá kezelni a kamrát :D Makk tudom :D

Link to comment
Megosztás:

Itthon ez átszámolva kerek 100 euró lett volna. Jól gyanítottad.

Történet: Nemrégen kb. 3 hete beleszaladtam egy civil mérős autóba. Több fajta kamerájuk van ahogy szoktam nézni, ez most pl a dupla lencsés kamera volt.

Visszamentem egy kedves rendőrnéni kiszólt, hogy: "Mielőtt rákérdez nem jött gyorsan!" Válaszoltam neki, hogy de, mert az órám több mint 70-et mutatott és max 2-3-at csal. Kérdezte, hol volt ez, mondom ott szemben a kanyarból kifele. Aztmondta az lehet de az ő kamerája odaáig nem lát el.

Nem tudtam hova rakni a dolgot felhívtam egy rendőr barátomat, és elmesélte, hogy a lézer 0-1500méter között tud mérni, de csak ott tud pontosan ahova be van állítva, és mivel a kamerának hiteles fényképet kell készítenie, ez nem szokott több lenni 100-200 méternél. Hát ennyi lenne, megúsztam eddig mindig szerencsémre. Ja és azelőtt meg azért nem voltam meg mert telefonált a rendőrbácsi és nem ért rá kezelni a kamrát :D Makk tudom :D

Engem szerintem a skodából mértek be de igazából nem is figyeltem szerintem kézi mérő volt mert nem láttam benne fix kamerát-radart. A multkor láttam rendőrautót két bábuval, az egyik a kocsit tetején hasalt és a kamerát fogta a másik meg a kocsi mellett "állt". De csak egészen közelről láttam hogy nem igaziak. :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Engem szerintem a skodából mértek be de igazából nem is figyeltem szerintem kézi mérő volt mert nem láttam benne fix kamerát-radart. A multkor láttam rendőrautót két bábuval, az egyik a kocsit tetején hasalt és a kamerát fogta a másik meg a kocsi mellett "állt". De csak egészen közelről láttam hogy nem igaziak. :pinch:

Itthon mérnek egyáltalán kézi mérővel? Én még sose láttam, csak kocsiból vagy 3 lábúval.

Link to comment
Megosztás:

Itthon mérnek egyáltalán kézi mérővel? én még sose láttam, csak kocsiból vagy 3 lábúval.

Még egy félét szoktam látni, de az nagyon g.ci... Egy 30x30x30-as kis fekete kocka, valahova lebacva az út mellet (általában az M3 ki-bevezetőn szokott kint lenni a betonfal tövében) se rendőr se sünmobil nem látszik amiről könnyű lenne kiszúrni, azok csak valahol 30-40 méteres körzeten belül lapulnak. Legutóbb az M3 bevezető legvégén láttam, az elágazásnál, középen a szalagkorlátok találkozásának a csúcsához volt letéve... De pisztolytrafira én se emlékszem itthonról.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.