Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló!

Ma megoldódott a fűtőmotor problémám is, tényleg az az egy relé hiányzott, beraktam egy sima zöldet a helyére, és működik. Köszönöm a segítséget! Hőgomba ügyben pedig, az tuti, hogy a donor autó hűtőjében két gomba volt, egy két érintkezős, ami alapból a vízhőfokmérő szokott menni, és egy másik ami 3 érintkezős, ebből egy érintkezőn kapcsolja a kompresszor kuplungjának a testet, a másik meg nem tudom mire való! :D Holnap elvileg meglesz a hűtő is a kocsiból, és akkor már nem kell semmi plusz alkatrész.... :D

Az nem vízhőfokmérő, hanem az indítja el a ventiket, ha túl meleg a hűtővíz. :) A másik meg a klímahűtőben volt nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Enyémben k*rvára nincsen ellenállásos feszültségszabályozás, hányszor írjam már le? Leírtam hogy működik, megvan a régi 1 azaz egy darab hőgomba a vízhűtőbe, ami két érintkezős és ennyi. Nézz utána inkább a rajzon, mert ebbe nem a dízeles kétsebességes megoldás van... De arról nem tanultál, hogy egy ventilátor is ellenállásnak számít, így ha sorba van kötve valamivel, akkor osztódik közöttük a feszültség? Te írtad a karácsonyfaégős példát, az is ilyen. Szeretném látni hogy a rajzon melyik az az ellenállás, amiről is hadoválsz.

A ventillátor is egy ellenállás... Minden fogyasztó ellenállás, és innentől feszültségszabályozás. Fősulin legalábbis nekünk így tanították... Számoláskor például sorosnál minden ellenállás összeadódik, tehát a 2 db ventillátor mondjuk 100+100 ohmos, akkor 200 ohm lesz és abból jön ki az adott feszültség. Ekkor elvileg 6-6 volt jut 1-1 ventire. 2. fokozatban meg 12-12 volt. Ez akárhogy nézzük feszültség szabályozás, mert nem fizikai sebességet állítanak, az meg már részletkérdés, hogy a 6 voltot milyen módon állítják elő... tehát itt sorba kötéssel, és nem egy külön ellenállás, vagy csökkentett feszültség rávezetésével. Ezt is feszültség szabályozásnak nevezik.

Nem kötözködni akarok, de ez a pontos meghatározása.

Link to comment
Megosztás:

Tvasszal ha végre ki tudom venni a munkából ( a céges traki megint letérdelt) nekem is nagyjavítás lesz. Az olajcsere lassan megint esedékes, a vezérlés már réges-rég. Ott van még a rejtéjes fékerőszabályzó hiba a lyukas hűtő. A bódén tuti találok foltoznivaló főleg tél után , meg nagyon kotyog már az ajtóm. Most ugye bejött a szoruló ablaktörlő, meg ami még adódik. Ja a váltón komlpett tömítés, szimering, olajcsere.

Nem most raktak bele G astra mocit? :)

Link to comment
Megosztás:

A ventillátor is egy ellenállás... Minden fogyasztó ellenállás, és innentől feszültségszabályozás. Fősulin legalábbis nekünk így tanították... Számoláskor például sorosnál minden ellenállás összeadódik, tehát a 2 db ventillátor mondjuk 100+100 ohmos, akkor 200 ohm lesz és abból jön ki az adott feszültség. Ekkor elvileg 6-6 volt jut 1-1 ventire. 2. fokozatban meg 12-12 volt. Ez akárhogy nézzük feszültség szabályozás, mert nem fizikai sebességet állítanak, az meg már részletkérdés, hogy a 6 voltot milyen módon állítják elő... tehát itt sorba kötéssel, és nem egy külön ellenállás, vagy csökkentett feszültség rávezetésével. Ezt is feszültség szabályozásnak nevezik.

Nem kötözködni akarok, de ez a pontos meghatározása.

120509_meme02.jpg

Egyébként feszültség osztódás történik az adott ellenállású fogyasztók belső ellenállásuk függvényében.

Link to comment
Megosztás:

Én tudom miről beszélek, mert nem jártam főiskolára. :D

Jól elbeszélgettek a témában, közben én is megalkottam a saját elméletem a kapcsolási rajz alapján... :D :D :D

Szerintem, ha bekapcsolom a klímát, akkor elindul mind a két ventilátor sorba kötve, tehát fele sebességgel, ha nem kapcsolom be a klímát, de a két érintkezős gomba kapcsol, akkor is bekapcsol a két ventilátor fele sebességgel, sorba kötve. Aztán, ha a 3 érintkezős gomba kapcsol, gondolom a víz felmelegszik 100 fok felé, akkor lekapcsolja a kompresszor kuplungját, így a klíma leáll, és a relék úgy kapcsolnak, hogy párhuzamosan kapcsolódnak, így mind a két ventilátor teljes sebességen megy, ha minden igaz, valahogy így működik.

Link to comment
Megosztás:

Jól elbeszélgettek a témában, közben én is megalkottam a saját elméletem a kapcsolási rajz alapján... :D :D :D

Szerintem, ha bekapcsolom a klímát, akkor elindul mind a két ventilátor sorba kötve, tehát fele sebességgel, ha nem kapcsolom be a klímát, de a két érintkezős gomba kapcsol, akkor is bekapcsol a két ventilátor fele sebességgel, sorba kötve. Aztán, ha a 3 érintkezős gomba kapcsol, gondolom a víz felmelegszik 100 fok felé, akkor lekapcsolja a kompresszor kuplungját, így a klíma leáll, és a relék úgy kapcsolnak, hogy párhuzamosan kapcsolódnak, így mind a két ventilátor teljes sebességen megy, ha minden igaz, valahogy így működik.

Pontosan így működik, csak van, akinek így leírva nem egyértelmű. :D

Link to comment
Megosztás:

Jól elbeszélgettek a témában, közben én is megalkottam a saját elméletem a kapcsolási rajz alapján... :D :D :D

Szerintem, ha bekapcsolom a klímát, akkor elindul mind a két ventilátor sorba kötve, tehát fele sebességgel, ha nem kapcsolom be a klímát, de a két érintkezős gomba kapcsol, akkor is bekapcsol a két ventilátor fele sebességgel, sorba kötve. Aztán, ha a 3 érintkezős gomba kapcsol, gondolom a víz felmelegszik 100 fok felé, akkor lekapcsolja a kompresszor kuplungját, így a klíma leáll, és a relék úgy kapcsolnak, hogy párhuzamosan kapcsolódnak, így mind a két ventilátor teljes sebességen megy, ha minden igaz, valahogy így működik.

Hát ez elég érdekes, kissé komplikált. Tehát, ha felmelegszik a víz, akkor lelövi a kompresszort? :icon11:

Vagyis, ha nyáron a 40 fokban megállsz a dugóban, akkor kb 1 perc kell a víznek a 100 fokhoz és a klíma már le is áll.... Kompresszor nélkül pedig kb fél perc alatt langyos levegő jön befelé. Ez most komoly? Vagy csak én nem értem.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez elég érdekes, kissé komplikált. Tehát, ha felmelegszik a víz, akkor lelövi a kompresszort? :icon11:

Vagyis, ha nyáron a 40 fokban megállsz a dugóban, akkor kb 1 perc kell a víznek a 100 fokhoz és a klíma már le is áll.... Kompresszor nélkül pedig kb fél perc alatt langyos levegő jön befelé. Ez most komoly? Vagy csak én nem értem.

Nem!

http://osz-car.hu/cikkkepek/FACET_HOGOMBA__7.5655-FAC--159--7.5655.jpg

Nem fog 100 fokon leállni a klíma. Jóval magasabb hőmérséklet kell, ahogy látod.

Ez azért van, hogy ne terhelje a motort még az is, illetve ne fűtse a kondenzátor a hűtő előtt a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Angel lámpába lévő karikákban lehet cserélni a ledet? vagy magát a karikát kilehet cserélni újra?

A kérdésedre sajnos nem tudom a választ, de Angel Eyes lámpaval kapcsolatban nekem is lenne egy kérdésem!

Ahogy néztem 2 féle típusú Angel lámpa létezik: aminél az index-xel egy lámpatestet alkot és van, aminél külön!

Egybe van:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Külön:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Aminél egybe van annál minden esetben kell az a gumi szigetelés az index körül? Gondolom akkor nem 100%-ra méretpontos? Vagy miért kell az oda?

Aminél külön van az index szerintem már nem néz ki olyan jól, de az viszont úgy látom nagyon is passzol.

Tud valaki erről valamit?

Mondjuk nekem van egy olyan próblémám, hogy a bal sárvédőm utángyártott és nem illeszkedik pontosan az index:

http://kepfeltoltes.hu/130110/bal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha mondjuk lenne egy ilyen Angel, ami egyben van akkor a szigetelés kitöltené az ürt és akkor már lenne valami pofája.

Ti mit mondtok?

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egybeindexes nem tetszik pont. Meg az új nappali fényesek azok brrr..

Meg nekem elektromos állítású kéne, szóval sok a bajom :D

Az új nappali fényeshez azért már kicsit jobban bele kell nyúlni a pénztárcába. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Kérdés : A motorháztető belső felén lévő borítás mire jó , zajt szűr ? Ezen kívül lehet kapni, vagy van/volt gyárilag olyan lemez amit a motortérre alulról lehet felszerelni ? Hóátfúvásban tele lett a motorterem hóval aztán jól belefagyott mind. Meg amúgy is fel szokta verni a vizet az ékszíjra, az meg a motorháztető belső felére.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés : A motorháztető belső felén lévő borítás mire jó , zajt szűr ? Ezen kívül lehet kapni, vagy van/volt gyárilag olyan lemez amit a motortérre alulról lehet felszerelni ? Hóátfúvásban tele lett a motorterem hóval aztán jól belefagyott mind. Meg amúgy is fel szokta verni a vizet az ékszíjra, az meg a motorháztető belső felére.

zajt is fog, meg télen némi meleget is. Dízelekhez nagyon jóóó. Alulra is lehet kapni, van gyáriban, de kutatós eléggé, vagy sokba lesz.
Link to comment
Megosztás:

zajt is fog, meg télen némi meleget is. Dízelekhez nagyon jóóó. Alulra is lehet kapni, van gyáriban, de kutatós eléggé, vagy sokba lesz.

Szóval érdemes beszerezni mindkettőt akkor. Amúgy van ezeknek valami pontos megnevezése ? Elképzelni nem tudom hogyan keressek rájuk :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval érdemes beszerezni mindkettőt akkor. Amúgy van ezeknek valami pontos megnevezése ? Elképzelni nem tudom hogyan keressek rájuk :D

motorháztetö szövet, motorháztetö szigetelés, kartervédö, motortér alsó burkolat, Spzoli. :D amúgy egy szövetem van kb fölösben. Nem is vészes állapotra, csak volt egy kis olaj-szökökút problémám, és nem takarítottam ki, mert a mostani tetön volt másik. Ha érte jössz odaadom, de ennél többet nem dolgozok vele :lol:
Link to comment
Megosztás:

motorháztetö szövet, motorháztetö szigetelés, kartervédö, motortér alsó burkolat, Spzoli. :D amúgy egy szövetem van kb fölösben. Nem is vészes állapotra, csak volt egy kis olaj-szökökút problémám, és nem takarítottam ki, mert a mostani tetön volt másik. Ha érte jössz odaadom, de ennél többet nem dolgozok vele :lol:

Hova kellene érte jössz-nöm ? :D

u.i: az alsó védőlemezt haspajzsnak hívják :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.