Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bigblock Corsák / kérdések, válaszok, infók


Demó

Recommended Posts

20-as kicsit kicsi lesz az első fékhez, de nem is az lesz a legnagyobb gond, hanem hogy túl sokat engednek hátra a dobfékes fékerőszabályzók. Amúgy a 284-es, 288-as féknyergekhez már 23-as (23,8mm) főfékhengert szereltek gyárilag, de a 22-essel (22,2mm) még elmegy. 256-hoz még oké a 20-as, de nagyobbhoz már nem igazán.

Nekem még mindig megvan az a 22-es ABS nélküli szett, amin 3/20-as szabályzók vannak és plug&play passzol A Corsába :)

Vectra A Delco 22-es is jó, csak ABS nélküli és hátsó tárcsás legyen. Ahhoz csak a csövekkel kell variálni.

Link to comment
Megosztás:

Hmmm, Igen a másik gondom pont az lenne, hogy a dobfékes szabályzók sokat engednek hátra...ááááá Beleőrülök...

Nem olcsó mulatság a 22-es főfék sem, de még szabályzót is kéne vennem, na a végén még berakom a francba az AP Racing fékerőszabályzót és marad az ABS-es 22,22-es főfék T elosztóval. Az nem lenne járható út, ha beraknám az ABS tömböt is és onnan mennének gyáriban a fékcsövek? Anno az astramban is így volt, de mivel szar volt az ABS, a stekker is le volt húzva és működött.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok! Látom, eléggé elmerültetek a fék upgrade-ban. Csak egy kérdés... Ha a jelenlegi rendszer elég arra, h 205-ös gumikkal megszólaljon az ABS, lenne értelme a nagyobb tárcsának? Jelenleg 280-as elöl. 296-sal miben különbözne a jelenlegitől?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Látom, eléggé elmerültetek a fék upgrade-ban. Csak egy kérdés... Ha a jelenlegi rendszer elég arra, h 205-ös gumikkal megszólaljon az ABS, lenne értelme a nagyobb tárcsának? Jelenleg 280-as elöl. 296-sal miben különbözne a jelenlegitől?

Erre nekem sem tudott senki normális választ adni. Amikor 236 tömörrel,új gumikkal,forró,sima aszfalton 120nál próbáltam és ott még félig taposott pedálnál is kockára tudtam volna fékezni az elejét,hátulját,így nekem sem jött át ez a nagyfék dolog. Mondjuk én nem is szoktam pályázni de még egymás után többször nagyot fékezni sem.

A nagyobb állítólag később melegszik el meg gondolom ha mondjuk 225 r17-et raknál alá,akkor azokat már nagyobb átmérővel,potenciállal is lehet/kell fékezni.Azokkal már lehet nem szólna olyan határozottan az ABS.

Link to comment
Megosztás:

Erre nekem sem tudott senki normális választ adni. Amikor 236 tömörrel,új gumikkal,forró,sima aszfalton 120nál próbáltam és ott még félig taposott pedálnál is kockára tudtam volna fékezni az elejét,hátulját,így nekem sem jött át ez a nagyfék dolog. Mondjuk én nem is szoktam pályázni de még egymás után többször nagyot fékezni sem.

A nagyobb állítólag később melegszik el meg gondolom ha mondjuk 225 r17-et raknál alá,akkor azokat már nagyobb átmérővel,potenciállal is lehet/kell fékezni.Azokkal már lehet nem szólna olyan határozottan az ABS.

Telefonon megtárgyaltuk a témát Alex75-el és nagyjából ugyanerre jutottunk mi is.

Legfőbb tanulság hogy a féktuningot a guminál kell kezdeni mert hiába van 308-as OPC tárcsád meg akármilyen Racing betéted, ha a csodálatos Nankang gumival száraz úton 55-ről satuzva belekattog az ABS... :D

A konkrét esetnél maradva mindkettőnknek 280-as tárcsa van elöl (picit off mert Astráról van szó), neki Brembo tárcsa/Ferrodo betét kombóval, nekem meg gyári tárcsa/Brembo betét van. Neki 205-ös UniRoyal gumija van, nekem meg 215 széles Kumho. Ő száraz úton is meg tudja szólaltatni az ABS-t, nekem ez még sosem sikerült. Most vagy ennyivel jobb az ő fékje, vagy ennyivel gyengébb a gumijának a tapadási együtthatója... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Telefonon megtárgyaltuk a témát Alex75-el és nagyjából ugyanerre jutottunk mi is.

Legfőbb tanulság hogy a féktuningot a guminál kell kezdeni mert hiába van 308-as OPC tárcsád meg akármilyen Racing betéted, ha a csodálatos Nankang gumival száraz úton 55-ről satuzva belekattog az ABS... :D

A konkrét esetnél maradva mindkettőnknek 280-as tárcsa van elöl (picit off mert Astráról van szó), neki Brembo tárcsa/Ferrodo betét kombóval, nekem meg gyári tárcsa/Brembo betét van. Neki 205-ös UniRoyal gumija van, nekem meg 215 széles Kumho. Ő száraz úton is meg tudja szólaltatni az ABS-t, nekem ez még sosem sikerült. Most vagy ennyivel jobb az ő fékje, vagy ennyivel gyengébb a gumijának a tapadási együtthatója... :huh:

Én az utóbbira szavazok. Uniroyal vízen szokott erős lenni. Na meg ugye a tiéd szélesebb is.

Most szembesültem vele,mennyire alfája és omegája a gumi a futóműnek,tapadásnak,amikor újra előszedtem a off:biciklimet.

Raktam rá continental sport contact aszfalt gumikat a régi noname helyett,aztán húznom kellett a hátsó féken is,mert sokkal nagyobb fékerőt viselt el blokkolás nélkül.on

Havernak 185 ezeréves valami van az 1.4nz B corsája alatt és azon kívül,hogy 7alatt nem nagyon fogyaszt vele a kismotor és nyomvályús út csúnyán vezeti még szerintem fékezésnél is hamarabb megcsúszik,mint az egy éves 165ös Semperit.

Gumiban is,mint mindenben a futóműnél az arany középutat kell megtalálni. Túl szélessel nagyot lehet fékezni,meg kanyarodni is,olyan úton,ahol a pingponglabda végiggurul,de nyomvályús,kátyús úton előjönnek a hátrányai.Arról nem beszélve,hogy gyárinál sokkal szélesebbnél már kerékdőlést is illik utánaállítani.

Link to comment
Megosztás:

Én már senkit nem akarok meggyőzni semmiről, de a magam részéről maradok nagyfék párti. :icon1:

Corsára legalább 256, kis motorral is, 1.4 Astrára is talán elég lehet a 256, de ami nekem van 288, attól kisebb nem kellene semmiképp. Omegán jó volt a gyári 296-os, azzal még trélerrel se volt soha gondom.

Amúgy utcai használatban, a Corsán nem volt rossz a 256 sem, de a 284 sokkal kiegyensúlyozottabb volt.

Amúgy meg mindenki használjon amit akar, amíg nem kerül olyan helyzetbe, úgyse fog rájönni, hogy nem volt elég. :) Utána meg már mindegy lesz :D

Amúgy magyarázza már el nekem valaki, hogy ha egy fékrendszer állóra tudja fékezni az első kerekeket, akkor az miért jelenti egyből azt, hogy elég erős és hogy elég jó is? :icon9:

Link to comment
Megosztás:

Én már senkit nem akarok meggyőzni semmiről, de a magam részéről maradok nagyfék párti. :icon1:

Corsára legalább 256, kis motorral is, 1.4 Astrára is talán elég lehet a 256, de ami nekem van 288, attól kisebb nem kellene semmiképp. Omegán jó volt a gyári 296-os, azzal még trélerrel se volt soha gondom.

Amúgy utcai használatban, a Corsán nem volt rossz a 256 sem, de a 284 sokkal kiegyensúlyozottabb volt.

Amúgy meg mindenki használjon amit akar, amíg nem kerül olyan helyzetbe, úgyse fog rájönni, hogy nem volt elég. :) Utána meg már mindegy lesz :D

Amúgy magyarázza már el nekem valaki, hogy ha egy fékrendszer állóra tudja fékezni az első kerekeket, akkor az miért jelenti egyből azt, hogy elég erős és hogy elég jó is? :icon9:

Vectra A gyári 256-os jó állapotban lévő féke a 3. nagyobb (150-60) fékezésre elfogyott. Sose tudhatom, hogy mikor kellhet ez a 3. fékezés egy adott pillanatban...

Link to comment
Megosztás:

Vectra A gyári 256-os jó állapotban lévő féke a 3. nagyobb (150-60) fékezésre elfogyott. Sose tudhatom, hogy mikor kellhet ez a 3. fékezés egy adott pillanatban...

Nekem csak egy olyan sztorim van, hogy egy Vectra 2000-et vettem, eleresztettem 180-ig, aztán fékeztem (volna :D ), de 120 körül már nem akart igazán lassulni, mire megálltam, meg már szállt fel a füst a fékekről. :D

Tudom, hogy a hulladék fékbetétek hibája volt, de akkor is. :)

Link to comment
Megosztás:

Amúgy magyarázza már el nekem valaki, hogy ha egy fékrendszer állóra tudja fékezni az első kerekeket, akkor az miért jelenti egyből azt, hogy elég erős és hogy elég jó is? :icon9:

Szerintem ha adott fék adott futóművet,gumikat késlekedés nélkül adott sebességnél (csak 120nál mertem kipróbálni,de ott sem volt koppon a fékpedál mikor az eleje már csúszott) állóra fékez,akkor onnantól tök mind1,hogy 2X-5-10X nagyobb erővel fogja az álló kereket szvsz.

De mentem már határ szar 236 tárcsás x12xe corsával,amivel nem mertem 110nél jobban menni gyér forgalom mellett,mert az nem nagyon tudta volna állóra fogni a kereket olyan sebességnél sem annyira gyenge volt.

Megpróbáltam már elmelegíteni a 236 tömöröket sík,egyenes úton 1.6xz kismotorral,úgy,hogy rögtön egymás után harmadikban (nyomoztam torpanós hiba után) 50-130-50-130-50-130 fékerőn nem vettem észre változást,de a motort már sajnáltam.

Mindezek mellett én elhiszem,hogy tempósan mondjuk veszprém-csopak úton lefelé könnyebben elmelegszik a kisebb,de én hegyről lefelé,közúton nem tolnám semminek.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak egy olyan sztorim van, hogy egy Vectra 2000-et vettem, eleresztettem 180-ig, aztán fékeztem (volna :D ), de 120 körül már nem akart igazán lassulni, mire megálltam, meg már szállt fel a füst a fékekről. :D

Tudom, hogy a hulladék fékbetétek hibája volt, de akkor is. :)

Hmm, az sem rossz :D

Az elfogyásnál a felkeményedett pedálra és a csökkenő fékhatásra gondoltam :) A felkeményedést mondjuk azóta sem értem...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha adott fék adott futóművet,gumikat késlekedés nélkül adott sebességnél (csak 120nál mertem kipróbálni,de ott sem volt koppon a fékpedál mikor az eleje már csúszott) állóra fékez,akkor onnantól tök mind1,hogy 2X-5-10X nagyobb erővel fogja az álló kereket szvsz.

De mentem már határ szar 236 tárcsás x12xe corsával,amivel nem mertem 110nél jobban menni gyér forgalom mellett,mert az nem nagyon tudta volna állóra fogni a kereket olyan sebességnél sem annyira gyenge volt.

Megpróbáltam már elmelegíteni a 236 tömöröket sík,egyenes úton 1.6xz kismotorral,úgy,hogy rögtön egymás után harmadikban (nyomoztam torpanós hiba után) 50-130-50-130-50-130 fékerőn nem vettem észre változást,de a motort már sajnáltam.

Mindezek mellett én elhiszem,hogy tempósan mondjuk veszprém-csopak úton lefelé könnyebben elmelegszik a kisebb,de én hegyről lefelé,közúton nem tolnám semminek.

Szerinted tényleg akkor lassul a legjobban a kocsi, ha állóra fékezett kerekekkel, irányíthatatlanul csúszol? :omg:

Link to comment
Megosztás:

Akkor elég egy Ferrari is 236-tal, az nem érdekes ha a Cote d'azur-i szerpentinen elmelegszik.

A felhasználás a lényeg többek között. Egy átalakított autót nyilván nem csak 1db vészfékezésre kell felkészíteni, de ez igaz egy gyári motorosra, ha a tulaj nem csak a klasszikus értelembe vett boltba járásra használja.

Link to comment
Megosztás:

Szerinted tényleg akkor lassul a legjobban a kocsi, ha állóra fékezett kerekekkel, irányíthatatlanul csúszol? :omg:

Majdnem,de akkor az igazi,ha már kockára van fékezve a gumi,mert akkor érintkezik a legnagyobb felületen.

Új gumi vásárlása után az az első,hogy kockára fékezem az összeset az a biztos.

(nem,még álló keréknél kisebb fékerő az optimális lassulás szempontjából)

Link to comment
Megosztás:

(nem,még álló keréknél kisebb fékerő az optimális lassulás szempontjából)

Na pont ez az az üzemállapot, aminél terhelve van a fék és fokozottabb igénybevételnél problémák léphetnek fel.

Én meg a nagyobb fékekkel pont ezt akarom megelőzni.

De tényleg nem akarlak meggyőzni, maradj nyugodtan a 236-os kis játékféknél, én olyannal nem megyek egy métert sem saját autón.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a kerékre leadott 65lovat,ami nekem van a kisblokkos korzán megfogja a 236 is. Nem vagyok én semmi jónak az elrontója,de ahogy fent írtam,három egymás utáni 50-130-50 kemény fékezés után sem melegedett el. Én ennek az igénybevételnek a felét sem használom közlekedés közben. Vigyázok a lendületre. :ph34r:

Link to comment
Megosztás:

Szerinted tényleg akkor lassul a legjobban a kocsi, ha állóra fékezett kerekekkel, irányíthatatlanul csúszol? :omg:

Nem úgy van hogy az irányíthatóság és a fékteljesítmény legjobb kompromisszuma a csúszáshatárra fékezett (de még éppen meg nem csúszó) keréknél van? (Gondolom ezért vannak az ABS-ek is így belőve). Ezért sztem ha 256-os fékkel is állóra lehet fékezni egy kereket, akkor, akkor egy nagyobb fékkel (jobb nyereg/betét/főfékhenger) leginkább annyit lehet elérni hogy sokkal előbb megcsúszik az autó, ergo előbb irányíthatatlan lesz. Úgyhogy ha ez a helyzet akkor sztem előbb a gumi, és aztán a fék.

A nagyobb tárcsaátmérő (meg a modernebb fékfolyadék) más tészta, azokat direkt nem említettem amikor az előbb a "nagy fék"-ről beszéltem, mert ott nem a fékteljesítmény lesz nagyobb, hanem később melegszik el a fék. (Astránál az OPC 308mm-es tárcsájához ugyanaz a fékbetét tartozik, mint nekem a 280-as tárcsához, tehát a fékező felület ugyanakkora).

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy van hogy az irányíthatóság és a fékteljesítmény legjobb kompromisszuma a csúszáshatárra fékezett (de még éppen meg nem csúszó) keréknél van? (Gondolom ezért vannak az ABS-ek is így belőve).

Jól mondod,ez a legjobb kompromisszum az irányíthatóság és fékteljesítmény között,de ennél egy icipicit erősebben történő fékezés a legjobb a fékteljesítmény szempontjából.

Ugyanazt az autót ABS-kiiktatásával,gyakorlott vezető hamarabb megállítja száraz úton,mint satuzott,kerregő ABS-el. H-astra technika szintjéig biztosan,egy porsche 991-es elektronikájára már nem biztos,hogy igaz ez az állítás. Persze csúszós úton nehezebb belőni az optimális fékerőt,emberi agy nem mindig dolgozik 100%-on...stb. Szal én úgy vagyok az ilyen vezetés segédletekkel,hogy mindent vagy semmit. Vagy legyen ESP is vagy nem kell bele semmi elektronika.

Az

semmilyen versenyző nem tudna megoldani. Nem kicsit hasznos dolog...
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.