Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Egy hete van a birtokomban egy Vectra A.Elég kedvező áron jutottam hozzá, nem terveztem második autót, de egész jó állapotban van, ezért nem tudtam ellenállni a vételének :D

Vannak azért hibák, szerencsére megtaláltam ezt a remek fórumot, igy a váltó beállítást sikerült megoldani, hála a kitűnő leírásnak!Viszont van kis gondom, amit még nem sikerült megoldani, ebben kérnék tanácsot. Az autó gyárilag 1.6-os volt, de motorcsere történt még régebben.Úgy tudom most 1.8 van benne, de hiába olvasgattam utána, a megadott helyen (motor jobb oldala szemből, hengerfej alatt) nem találtam motorkódot.Mivel termosztátot kell cserélni, nem tudom milyen kód alapján kérjek alkatrészt.Van más mód kideríteni miféle motor van benne?Én nem találtam másik jelölést.

Link to comment
Megosztás:

Egyértelműen a második képen látható motorra hasonlít.Opel ismereteim elég szegényesek (most gazdagítom :D ), ez jóféle motornak számít?Nem versenyezni akarok vele, inkább a megbízhatósága érdekel.

Köszönöm a gyors segítséget!

Szerintem a C16NZ is jó motornak számít, bár lehet elfogult vagyok ugyanis nekem is az van, bár Öcsibácsinak is ha jól tudom!? A fogyasztása nekem kiváló s eddig nem is igazán volt vele problémám (kopp-kopp még mielőtt...), bár az is igaz hogy ezzel a motorral versenyezni tuti nem lehet, bár ha egyszer elindul akkor azért lehet kergetni a lovakat még ha nincs is sok.. :P

Link to comment
Megosztás:

Szerelőm tegnap megnézte, és szerinte is C18NZ, bár oldalt kereste a termosztátot, aztán csak az elején van.Mikor mentem vele feltünt mennyire jól megy, persze nem, felfelé csal 10km/h-át a mutató :D

Gondolom mikor motort cseréltek, jött vele a váltó, aztán ha nem tévedek az 1.8 kilométer órája sürübben van beosztva.Majd meglesek egy olyan típust, aztán cserélem a müszert ha kell.

Link to comment
Megosztás:

Szerelőm tegnap megnézte, és szerinte is C18NZ, bár oldalt kereste a termosztátot, aztán csak az elején van.Mikor mentem vele feltünt mennyire jól megy, persze nem, felfelé csal 10km/h-át a mutató :D

Gondolom mikor motort cseréltek, jött vele a váltó, aztán ha nem tévedek az 1.8 kilométer órája sürübben van beosztva.Majd meglesek egy olyan típust, aztán cserélem a müszert ha kell.

Gyárilag is csal egy kicsit, de a nem rá való, vagy kopott gumi is okozhat ennyi csalást.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, akkor megnézem a gumi méretét, az biztos, hogy nem kopott, szinte új.

Nem zavar nagyon az eltérés, de amúgy is szeretem ha van ford.szám műszer a váltás miatt.Szerelőm megnyugtatott, hogy jó vétel volt, remélem sokág hűséges társam lesz, akárcsak a másik öreg szekér :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, akkor megnézem a gumi méretét, az biztos, hogy nem kopott, szinte új.

Nem zavar nagyon az eltérés, de amúgy is szeretem ha van ford.szám műszer a váltás miatt.Szerelőm megnyugtatott, hogy jó vétel volt, remélem sokág hűséges társam lesz, akárcsak a másik öreg szekér :D

Használd egészséggel :P

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a C16NZ is jó motornak számít, bár lehet elfogult vagyok ugyanis nekem is az van, bár Öcsibácsinak is ha jól tudom!? A fogyasztása nekem kiváló s eddig nem is igazán volt vele problémám (kopp-kopp még mielőtt...), bár az is igaz hogy ezzel a motorral versenyezni tuti nem lehet, bár ha egyszer elindul akkor azért lehet kergetni a lovakat még ha nincs is sok.. :D

Nekünk is az van, 3 is, pontosabban az egyik x16sz, de a lényegen nem változtat.

Ez a legkisebb motor ami ekkora kasznihoz még jó. Autópályán ne akarja az ember az audikat kergetni, de városba meg helyközi használatra kiváló. Ha az alap törődést megkapja kimegy a világból. 5-10 évente megeszik egy hőfokjeladót, azt kb ennyi. Kiváló motor.

Link to comment
Megosztás:

Szerelőm tegnap megnézte, és szerinte is C18NZ, bár oldalt kereste a termosztátot, aztán csak az elején van.Mikor mentem vele feltünt mennyire jól megy, persze nem, felfelé csal 10km/h-át a mutató :D

Gondolom mikor motort cseréltek, jött vele a váltó, aztán ha nem tévedek az 1.8 kilométer órája sürübben van beosztva.Majd meglesek egy olyan típust, aztán cserélem a müszert ha kell.

A c18nz-nek is ugyanaz az órája, mint a 16nak, w1083.

CSalni mindegyik csal, egyrészt gyárilag direkt, másrészt ezek a mechanikusak minél gyorsabban mész annál többet csalnak. Az 1.6os veci végsebességnél (180 gps-el mérve) már majdnem 210-et mutatott.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk is az van, 3 is, pontosabban az egyik x16sz, de a lényegen nem változtat.

Ez a legkisebb motor ami ekkora kasznihoz még jó. Autópályán ne akarja az ember az audikat kergetni, de városba meg helyközi használatra kiváló. Ha az alap törődést megkapja kimegy a világból. 5-10 évente megeszik egy hőfokjeladót, azt kb ennyi. Kiváló motor.

Ezzel nagyon egyetértek! Annak idején még mikor kocsikat nézegettem Öcsibácsi ajánlotta ezt a motortípust amit ezúton is köszönök neki! :lol: Nekem bejött, arra a használatra amire kell nekem, tökéletes. Mondjuk én keveset használom városban, főleg inkább vidéki utak vannak, pl. ha hazautazok Újvárosba, de arra a célra is tökéletes! ;)

Hogy a témánál maradjak lenne egy fontos kérdésem hátha tud rá valaki válaszolni! Kb. másfél hete fényezőnél volt az autóm, újra lett festve az első lökhárítóm. A munka nagyon szép lett, de az összerakás pocsék! De ez más kérdés, ezmiatt van még pár köröm. A kérdésem arra vonatkozna hogy a lökhárítóba elöl nekem vannak ködlámpák. Nos amikor elment az autó fényezőhöz tökéletesen működtek. Mióta visszajött a kocsi eleve a lámpák szanaszét világítanak(bár gondolom ez a gáz összerakás eredménye mert hogy belökték mind a két ködlámpát), de ugyanakkor sajnos nem égnek teljes fényerővel sem, hanem sárgásan világítanak. Szerintetek mi lehet a gond?? Valaki azt mondja hogy testeléssel lehet bibi!! Megnéztük de nem találtunk bibit! Egész hétvégén szereltük a kocsit ezmiatt de nem jöttünk rá a hibára! ;) Az biztos hogy a fényezőnél szét lett szedve a kábelezés, csak azt nem tudjuk hogy mit sikerült úgy elrontani hogy működik, de nem úgy ahogy kéne. Ötletetek van esetleg??

Bocs hogy ilyen hosszan írtam le, de szerintem így érthető teljesen.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel nagyon egyetértek! Annak idején még mikor kocsikat nézegettem Öcsibácsi ajánlotta ezt a motortípust amit ezúton is köszönök neki! :lol: Nekem bejött, arra a használatra amire kell nekem, tökéletes. Mondjuk én keveset használom városban, főleg inkább vidéki utak vannak, pl. ha hazautazok Újvárosba, de arra a célra is tökéletes! ;)

Hogy a témánál maradjak lenne egy fontos kérdésem hátha tud rá valaki válaszolni! Kb. másfél hete fényezőnél volt az autóm, újra lett festve az első lökhárítóm. A munka nagyon szép lett, de az összerakás pocsék! De ez más kérdés, ezmiatt van még pár köröm. A kérdésem arra vonatkozna hogy a lökhárítóba elöl nekem vannak ködlámpák. Nos amikor elment az autó fényezőhöz tökéletesen működtek. Mióta visszajött a kocsi eleve a lámpák szanaszét világítanak(bár gondolom ez a gáz összerakás eredménye mert hogy belökték mind a két ködlámpát), de ugyanakkor sajnos nem égnek teljes fényerővel sem, hanem sárgásan világítanak. Szerintetek mi lehet a gond?? Valaki azt mondja hogy testeléssel lehet bibi!! Megnéztük de nem találtunk bibit! Egész hétvégén szereltük a kocsit ezmiatt de nem jöttünk rá a hibára! ;) Az biztos hogy a fényezőnél szét lett szedve a kábelezés, csak azt nem tudjuk hogy mit sikerült úgy elrontani hogy működik, de nem úgy ahogy kéne. Ötletetek van esetleg??

Bocs hogy ilyen hosszan írtam le, de szerintem így érthető teljesen.

Csak a lököst festették? Mert annak nem sok köze van a kábelezéshez.

Ha meg mondjuk a motorteret is, vagy olyan részt ami miatt vissza lett bontva a kábelezés, akkor gondolom a testpont alatt is új a festés, így nem tud rendesen zárni az áramkör.

Link to comment
Megosztás:

Csak a lököst festették? Mert annak nem sok köze van a kábelezéshez.

Ha meg mondjuk a motorteret is, vagy olyan részt ami miatt vissza lett bontva a kábelezés, akkor gondolom a testpont alatt is új a festés, így nem tud rendesen zárni az áramkör.

Csak a lököst... De mondjuk leszedték s ezért gondolom hogy megbolygatták egy kicsit..

Link to comment
Megosztás:

Csak a lököst... De mondjuk leszedték s ezért gondolom hogy megbolygatták egy kicsit..

A lökhárító miatt nem igen kell hozzányúlni a kábelezéshez, mert minden a kasznin fut, ha leveszik, akkor csak le kell lógatni és kész, szóval a kábelezéshez nem kellett volna nyúlniuk. Mondjuk érdemes végignézni, lehet hogy valahol megtört, vagy odacsípték, vagy a fene tudja, murphy sosem alszik.

Link to comment
Megosztás:

A lökhárító miatt nem igen kell hozzányúlni a kábelezéshez, mert minden a kasznin fut, ha leveszik, akkor csak le kell lógatni és kész, szóval a kábelezéshez nem kellett volna nyúlniuk. Mondjuk érdemes végignézni, lehet hogy valahol megtört, vagy odacsípték, vagy a fene tudja, murphy sosem alszik.

Az odacsípés sanszos. Nekem is odavolt még az előző tulaj által.

Bár fényerőben nem volt hiba.

Ádi!

Gyári a ködlámpa?

Link to comment
Megosztás:

Az odacsípés sanszos. Nekem is odavolt még az előző tulaj által.

Bár fényerőben nem volt hiba.

Ádi!

Gyári a ködlámpa?

Nem gyári, mert a motortérben látni hogy utólag lett bele hackelve! Úgy lett megcsinálva hogy a hátsó ködlámpa kapcsoló kapcsolja az elsőt is. Szerintem az előző tulaj szeretett volna előre is ködlámpákat s vett egy olyan lököst ami ködlámpás, mert hogy az első lökösön a festés előtt lehetett látni hogy eredetileg bordó volt a színe! :lol:

Íme a festés után! :

image-8590_4E9F40CD.jpg

"Gyönyörűen" benyomták az állatok a ködlámpákat.. ;) ;) S azóta nem is működnek normálisan.. Plusz a bal oldali ha netalántán kiégne (ami esélyes) akkor felejtős lenne az hogy izzót cseréljek benne ugyanis nem férek hozzá a csavarjához a lökhárító miatt! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem gyári, mert a motortérben látni hogy utólag lett bele hackelve! Úgy lett megcsinálva hogy a hátsó ködlámpa kapcsoló kapcsolja az elsőt is. Szerintem az előző tulaj szeretett volna előre is ködlámpákat s vett egy olyan lököst ami ködlámpás, mert hogy az első lökösön a festés előtt lehetett látni hogy eredetileg bordó volt a színe! :lol:

Íme a festés után! :

http://kephost.hu/image-8590_4E9F40CD.jpg

"Gyönyörűen" benyomták az állatok a ködlámpákat.. ;) ;) S azóta nem is működnek normálisan.. Plusz a bal oldali ha netalántán kiégne (ami esélyes) akkor felejtős lenne az hogy izzót cseréljek benne ugyanis nem férek hozzá a csavarjához a lökhárító miatt! :lol:

Hát, ha nem gyári, akkor azt csak ott a helyszínen tudtok "hibafeltárni".

A gyárinál egy stekkerel van bekötve a rendszerbe ami a lámpák és a hűtőmaszk alatt van. De így utólag... ki tudja. Nem kéne visszamenni?

Amúgy a hűtőmaszkod is "kicsit" furán áll, nem?

Link to comment
Megosztás:

Nem gyári, mert a motortérben látni hogy utólag lett bele hackelve! Úgy lett megcsinálva hogy a hátsó ködlámpa kapcsoló kapcsolja az elsőt is. Szerintem az előző tulaj szeretett volna előre is ködlámpákat s vett egy olyan lököst ami ködlámpás, mert hogy az első lökösön a festés előtt lehetett látni hogy eredetileg bordó volt a színe! :lol:

Íme a festés után! :

http://kephost.hu/image-8590_4E9F40CD.jpg

"Gyönyörűen" benyomták az állatok a ködlámpákat.. ;) ;) S azóta nem is működnek normálisan.. Plusz a bal oldali ha netalántán kiégne (ami esélyes) akkor felejtős lenne az hogy izzót cseréljek benne ugyanis nem férek hozzá a csavarjához a lökhárító miatt! :lol:

Elárulok egy titkot, gyárilag minden lökösben ott a ködlámpa helye, csak a felső fényezett résznél nincs kivágva, de adott esetre ott a vonal, hol kell vágni.

Sőt az a1-a2 lökösök is megegyeznek, csak a felső fényezett burkolat más, meg annyi, hogy az a2-nél a sárvédő felöli vége le van vágva egy 2 centis rész, hogy a felső elem felmenjen. Szóval a1ből lehet a2eset csinálni (én is csináltam) fordítva nem.

Na de hogy a ködlámpára visszatérjünk, nem tudom milyen barátságban vagy az elektromossággal, de ezt az első hátsót egyszerre kapcsolom megoldást meg kellene szüntetni, mert egyrészt szabálytalan, másrészt nagyon zavaró tud lenni az előtted/mögötted jövőnek ha megy minden, pedig csak az egyik kellene.

Link to comment
Megosztás:

Hát, ha nem gyári, akkor azt csak ott a helyszínen tudtok "hibafeltárni".

A gyárinál egy stekkerel van bekötve a rendszerbe ami a lámpák és a hűtőmaszk alatt van. De így utólag... ki tudja. Nem kéne visszamenni?

Amúgy a hűtőmaszkod is "kicsit" furán áll, nem?

Hát az biztos hogy csak a helyszínen tudjuk megoldani a dolgot.. ;)

A hűtőmaszknak majd még utána nézek, mert azt eddig nem is figyeltem hogy őszinte legyek..

A visszamenetel miatt pedig gondolkodom, mert lehet hogy amúgy se tudnám másképpen megoldani, valamint azért jeleznem kéne hogy trehány munkát végeztek.. ;)

Link to comment
Megosztás:

Elárulok egy titkot, gyárilag minden lökösben ott a ködlámpa helye, csak a felső fényezett résznél nincs kivágva, de adott esetre ott a vonal, hol kell vágni.

Sőt az a1-a2 lökösök is megegyeznek, csak a felső fényezett burkolat más, meg annyi, hogy az a2-nél a sárvédő felöli vége le van vágva egy 2 centis rész, hogy a felső elem felmenjen. Szóval a1ből lehet a2eset csinálni (én is csináltam) fordítva nem.

Na de hogy a ködlámpára visszatérjünk, nem tudom milyen barátságban vagy az elektromossággal, de ezt az első hátsót egyszerre kapcsolom megoldást meg kellene szüntetni, mert egyrészt szabálytalan, másrészt nagyon zavaró tud lenni az előtted/mögötted jövőnek ha megy minden, pedig csak az egyik kellene.

A külön kapcsoláson már gondolkodtam én is, bár egyedül semmiképpen sem tudnám megoldani, ahhoz segítség kellene.. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.