Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem megint elkezdte az ugrálós témát a gép.. 2-3ba gyorsítok, és ilyen 2500-3500as fordulat tartományban ha 1ponton tartom a gázt, ahogy megy feljebb a fordulat, érzem hogy nem pörög fel egyenletesen, hanem bele-bele fullad 1-2 fordulatszám tartományban. Na ez mitől lehet?? :\ 4ezertől semmi gondom nincsen. De már van hogy 2ezres fordulatnál jelentkezik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem megint elkezdte az ugrálós témát a gép.. 2-3ba gyorsítok, és ilyen 2500-3500as fordulat tartományban ha 1ponton tartom a gázt, ahogy megy feljebb a fordulat, érzem hogy nem pörög fel egyenletesen, hanem bele-bele fullad 1-2 fordulatszám tartományban. Na ez mitől lehet?? :\ 4ezertől semmi gondom nincsen. De már van hogy 2ezres fordulatnál jelentkezik.

Valszeg beszabályoz a lambdaszonda, mivel már rég nem gyári a szívórészed (sem :) )

Ez élőadatokkal lehetne alátámasztani, csak kérdés hogy mennyire akarsz belemászni a témába.

Link to comment
Megosztás:

Hát belemásznék én szívesen, csak tudnám mitől van ez :S

:)

Figyi, nekem 2 dolog változott a gyári szívórendszeren:

-A légszűrőház alatti csövet nem tudtuk visszarakni, mert annyira szétfoszlott a textil, hogy képtelenség volt.

-Átraktam a másik Vekibe a szűrőházban lévő műanyag tütét.

És tegnap sikerült kitakarítanom az a csonkot ami a pillangószelep alá vezeti be a kartergázt (1-1,5mm-es lyuk).

És még ez a "kis változtatás" is képes volt belepofázni az ECU kivezérelt progijába.

Először magasabb volt az alapjárat, nagyon harmonikus lett a városi használat. DE! Jött a 4. km után egy idegesítőnek mondható kis torpanás 2-2500 ről 60-70% gázállásnál.

Mivel ennyi km-t tettem meg, nem reprezentatív ennyi adat, de érdekesen működik ez az ECU-s miújság.

Azt sem tartom kizártnak hogy beleszólnak a tegnap berakott NGK BCPR5EIX-11 gyertyák is a képletbe. Majd kiderül ha szaporodnak a km-ek :)

Link to comment
Megosztás:

:)

Figyi, nekem 2 dolog változott a gyári szívórendszeren:

-A légszűrőház alatti csövet nem tudtuk visszarakni, mert annyira szétfoszlott a textil, hogy képtelenség volt.

-Átraktam a másik Vekibe a szűrőházban lévő műanyag tütét.

És tegnap sikerült kitakarítanom az a csonkot ami a pillangószelep alá vezeti be a kartergázt (1-1,5mm-es lyuk).

És még ez a "kis változtatás" is képes volt belepofázni az ECU kivezérelt progijába.

Először magasabb volt az alapjárat és nagyon harmonikus lett a városi használat. DE! Jött a 4. km után egy idegesítőnek mondható kis torpanás 2-2500 ről 60-70% gázállásnál.

Mivel ennyi km-t tettem meg, nem reprezentatív ennyi adat, de érdekesen működik ez az ECU-s miújság.

Azt sem tartom kizártnak hogy beleszólnak a tegnap berakott NGK BCPR5EIX-11 gyertyák is a képletbe. Majd kiderül ha szaporodnak a km-ek :)

Update:

Az EGR szelepem nincs "levakolva", szóval még ez is beleszólhat a torpanásba... Megnézem majd ezt is.

Link to comment
Megosztás:

:)

Figyi, nekem 2 dolog változott a gyári szívórendszeren:

-A légszűrőház alatti csövet nem tudtuk visszarakni, mert annyira szétfoszlott a textil, hogy képtelenség volt.

-Átraktam a másik Vekibe a szűrőházban lévő műanyag tütét.

És tegnap sikerült kitakarítanom az a csonkot ami a pillangószelep alá vezeti be a kartergázt (1-1,5mm-es lyuk).

És még ez a "kis változtatás" is képes volt belepofázni az ECU kivezérelt progijába.

Először magasabb volt az alapjárat és nagyon harmonikus lett a városi használat. DE! Jött a 4. km után egy idegesítőnek mondható kis torpanás 2-2500 ről 60-70% gázállásnál.

Mivel ennyi km-t tettem meg, nem reprezentatív ennyi adat, de érdekesen működik ez az ECU-s miújság.

Azt sem tartom kizártnak hogy beleszólnak a tegnap berakott NGK BCPR5EIX-11 gyertyák is a képletbe. Majd kiderül ha szaporodnak a km-ek :)

Update:

Az EGR szelepem nincs "levakolva", szóval még ez is beleszólhat a torpanásba... Megnézem majd ezt is.

Nekem a szívósorom teljesen ki van pucolva belül(fényesre) kartergázcső hengerfej felújítás óta nem is volt bekötve(az a kis cső se a pillangószelep alatt) az ott le van dugózva, ugyanúgy le van kötve a fojtószelepház melegítés is. fojtószelepházat fényesre felcsiszoltam, légszűrőház is teljesen nyitott(fentről ki van véve az a szívótölcsér, és az alsó részéről is lehúztam azt a szívó műanyagot. De viszont a gáz állás érzékelőt teljesen rá állítottam(hogy nagyobb gázállást érzékeljen) ez befolyásolhat??

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szívósorom teljesen ki van pucolva belül(fényesre) kartergázcső hengerfej felújítás óta nem is volt bekötve(az a kis cső se a pillangószelep alatt) az ott le van dugózva, ugyanúgy le van kötve a fojtószelepház melegítés is. fojtószelepházat fényesre felcsiszoltam, légszűrőház is teljesen nyitott(fentről ki van véve az a szívótölcsér, és az alsó részéről is lehúztam azt a szívó műanyagot. De viszont a gáz állás érzékelőt teljesen rá állítottam(hogy nagyobb gázállást érzékeljen) ez befolyásolhat??

Ez rengeteg változtatás :)

Szóval a kérdésed remélem költői volt :)

Az olajat 1000el tolja ki tömítéseknél ugye?

Link to comment
Megosztás:

Meg a kicsit is! :) Persze le van vezetve mind2. Reinz es szelepfedél tömítésem van+tömítő paszta

Sejtettem :)

Én bízok a kis cső erejében, hogy elvezeti az alapjárati fölös nyomást.

Amúgy mentem további 20km-t és teljesen eltűnt a fent említett torpanás.

Pont úgy történt amit mondtál Alex! Nyomatékosabb lett a katalizátor miatt (de értelemszerűen fent nem megy úgy)

kellett neki 90-100km, hogy megtanulja az értékeket az ECU.

Link to comment
Megosztás:

Sejtettem :)

Én bízok a kis cső erejében, hogy elvezeti az alapjárati fölös nyomást.

Amúgy mentem további 20km-t és teljesen eltűnt a fent említett torpanás.

Pont úgy történt amit mondtál Alex! Nyomatékosabb lett a katalizátor miatt (de értelemszerűen fent nem megy úgy)

kellett neki 90-100km, hogy megtanulja az értékeket az ECU.

Van olyan kati, amellyel fent sem butulna el nagyon. Áramlásilag jobb, mint a gyári, lágyabbak az átmenetek benne, megfelelően nagy a be- és kimenet, 200 sejtes fémmagos... :icon13:

http://www.turbo-par...6800337f62c2b32

"Kicsit" olcsóbban...

http://www.ebay.de/itm/Magnaflow-Metall-Rennkat-Sportkat-200-Zeller-oval-60mm-M26-/300855919763?pt=DE_Autoteile&hash=item460c690493 Ezen már érdemes elgondolkodni...

Bár a kibelezett kati sima átmenő csővel tuti olcsóbb... :lipssealed: :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Van olyan kati, amellyel fent sem butulna el nagyon. Áramlásilag jobb, mint a gyári, lágyabbak az átmenetek benne, megfelelően nagy a be- és kimenet, 200 sejtes fémmagos... :icon13:

http://www.turbo-par...6800337f62c2b32

"Kicsit" olcsóbban...

http://www.ebay.de/i...=item460c690493 Ezen már érdemes elgondolkodni...

Bár a kibelezett kati sima átmenő csővel tuti olcsóbb... :lipssealed: :icon1:

Hát igazából én erre esküszöm :)

De tetszetősek ezek a SportKatik is :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!az mitől lehet hogy ma jó idő volt és ki akartam nyitni a tető ablakot de csak felfelé ment és amikor hátrafelé nyomom a gombot csak kattan de nem csinál semmit. lehuzza az ablakot hogy beférjen a helyére a kasztniba de onnan hátra nem megy egy centit sem

Nekem is ezt csinálja, de nálam olyan mintha csak az egyik oldalon húzná és azért akardna meg.

Link to comment
Megosztás:

Akkor én húznék egy lapot a 19re :)

Visszaraknék mindent a helyedben és tesztelném pár napig.

Aztán döntenék hogy melyik verzió (széria Vs. kibelezett) a jobb és használhatóbb.

Én nagyon nem bántam meg, hogy adtam még az ECUnak egy kis időt.

Városban, nyomatékból autózva sokkal harmonikusabb lett (semmi torpanás).

Link to comment
Megosztás:

Akkor én húznék egy lapot a 19re :)

Visszaraknék mindent a helyedben és tesztelném pár napig.

Aztán döntenék hogy melyik verzió (széria Vs. kibelezett) a jobb és használhatóbb.

Én nagyon nem bántam meg, hogy adtam még az ECUnak egy kis időt.

Városban, nyomatékból autózva sokkal harmonikusabb lett (semmi torpanás).

Ha a légszűrőbe vissza teszek minden szükítést, akkor finoman megy kis fordulaton, de viszont magas fordulaton halottabb a dolog :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.