Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motor - dízel


forumadmin

Recommended Posts

On 2016. 12. 18. at 10:18, Dom írta:

Urak!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban.

Tegnap első indítás után kiírta a fedélzeti, hogy alacsony az olajnyomás. Az autót azonnal leállítottam, majd ismét indítás, és tökéletesen működik. Olaj, és szűrők cseréje 1000 km-el ezelőtt, az autó nem fűtött garázsban áll, és most van benne 196 e km. Okozhatja ezt a hideg olaj, vagy esetlegesen kezdjek el aggódni az olajszivattyú miatt?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.

Gábor 

 

 

 

Bár az Opelomnál még nem volt ilyen, de teljesen hasonló jelenség előző autómnál ami szintén GM csoportból való Saab 93 Aero 2.0TS és az olajgomba meghibásodása okozta , csere után minden hibátlanul működött.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, schmizo írta:

Bár az Opelomnál még nem volt ilyen, de teljesen hasonló jelenség előző autómnál ami szintén GM csoportból való Saab 93 Aero 2.0TS és az olajgomba meghibásodása okozta , csere után minden hibátlanul működött.

Azóta már mentem vele több alkalommal is, de nem produkálta, remélem nem is fogja, de ha mégis, akkor is csak az olajgomba legyen. :-)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 18. at 10:18, Dom írta:

Urak!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban.

Tegnap első indítás után kiírta a fedélzeti, hogy alacsony az olajnyomás. Az autót azonnal leállítottam, majd ismét indítás, és tökéletesen működik. Olaj, és szűrők cseréje 1000 km-el ezelőtt, az autó nem fűtött garázsban áll, és most van benne 196 e km. Okozhatja ezt a hideg olaj, vagy esetlegesen kezdjek el aggódni az olajszivattyú miatt?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.

Gábor 

 

 

 

Milyen olaj van benne?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 30. at 17:02, echosap írta:

Üdv, ki cserélt fövezérmüszijat , kb mennibe jöt bele. Köszi. 

Milyen motor?

Az aláírásomban a J astránál látsz minden költséget.

"

18.03.2015 103.102 Maintenance 72.670,00

"

De ebben benne volt a hosszbordás szíj cseréje. Vezérlésnél görgők, és a vezérmű szíj. Vizpumpát (A17DTR) esetében nem kell cserélni, mert nem a vezérlés körében van.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, echosap írta:

Üdv, ki cserélt fövezérmüszijat , kb mennibe jöt bele. Köszi. 2,0 CDTI, 165LE. 

Csergő opel alkatrész centrum, a webáruházban autó paraméter alapján meg tudod nézni, hogy mi mennyibe kerül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok

Fél éve vettem egy J Astra Sports Tourer-t A17DTR. Ahogy olvastam a fórumot a szokásos dolgokon már túl vagyok. Volt alapjárati remegés (kb 5 másodpercig),alapjárat ingadozás. Produkált olyat, hogy 50-nél kicsit megtorpant néha és csinálta 90-nél is. Erősebb gáznál "zakatolt" Cseréltünk EGR szelepet, nyomásszabályzó szelepet, legutóbb 2 porlasztót. Azóta a megtorpanások megszűntek a zakatolás is mérséklődött, de van alapjáraton egy finom remegése, ami előtte nem volt. Szépen átjön a kasznin mindenhová az ajtón könyökölve is lehet érezni.Tudnátok ajánlani egy jó dieseles szerelőt? Csak, hogy ránézzen, hogy merre induljunk tovább, mert eddig sem volt kevésbe, de nem akarok vaktában lövöldözni... Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 22. at 9:16, Kaszi írta:

Sziasztok 

Vettem egy  opel astra sports tourer 2011 j 2.0 cdti 160 ps . És -2 foktól 5-20 másodpercig ég az olajnyomás lámpa attól függ milyen hideg van. Miért van ez?

Köszönöm!

Érdekes, hogy nekem is ugyan ezt csinálja, ha -3-4 fok alatt van a hőmérséklet, de azt is csak a napi első indításnál. Mondjuk, az enyém először jelez, hogy alacsony az olaj nyomás, és én rögtön leállítom, utána minden gond nélkül indul jelzés nélkül.

De had kérdezzem meg, miért hagyod, ahogy írtad akár 20 másodpercig is olajnyomás nélkül járni a motort? 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Nyáron vettem egy 1.7 cdti-t DTR, 125ezer km, folyamatosan 7 feletti fogyasztást írt a műszer. Télen felment 10 fölé, volt 11,5 is. Diagnosztika 0% hibát írt. Most tankolásnál nulláztam, 9,2-ről indult, de ma 10,2 megint. A számolt fogyasztás is hasonló. Egy ötlet volt, hideg a motor, termosztátcsere. De fűtés van, ezért még nem cseréltem. További ötletet kérek, a vegyél benzinest kommenteket inkább ne-amúgy is ezt tervezem. Előre is köszönöm.

Módosítva : dobospepe
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

 

Van egy újabb jelenség. Finoman remeg az autó. 90-100km nél érezhető a legjobban "szépen" remeg az egész az autó. Más sebességnél is érezhető kicsit, de sokkal kevésbé. Ahogy látom 1500-2000-es fordulatnál a leg erősebb. :( Valakinek ötlet, hasonló tapasztalat? Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, GKM írta:

Sziasztok

 

Van egy újabb jelenség. Finoman remeg az autó. 90-100km nél érezhető a legjobban "szépen" remeg az egész az autó. Más sebességnél is érezhető kicsit, de sokkal kevésbé. Ahogy látom 1500-2000-es fordulatnál a leg erősebb. :( Valakinek ötlet, hasonló tapasztalat? Előre is köszönöm.

Kerék centírozatlanságból is adódhat a remegés. Nem kell a legrosszabbra gondolni. Viszont ez a legolcsóbb hiba elhárítás, és lehet, hogy aktuális.

 

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Papplan írta:

Kerék centírozatlanságból is adódhat a remegés. Nem kell a legrosszabbra gondolni. Viszont ez a legolcsóbb hiba elhárítás, és lehet, hogy aktuális.

 

 

Általában az első kerekek remegését érezni inkább, hátra kell tenni őket, és ha megszűnik a jelenség irány a gumis műhely. Mondjuk ezt a leginkább a kormányon érezni. 

Link to comment
Megosztás:

Persze. De nehéz eldönteni a kérdésből, ki milyen kvalitással bír. Egy kerékcsere is megoldhatatlan problémát támaszt a járművezetők igen nagy százalékának. Arról nem beszélve, hogy autószerelő tevékenység! Ki hogyan írja le a jelenséget, azt külön tudomány elemezni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.