Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Berohadt ablakmosó motor szétszedése, újbóli működésre bírása


Róóóbi

Recommended Posts

GY.I.K. már lezárt topik, ide oktojálom aztán majd kisül belőle valami. :-)

Berohadt ablakmosó motor szétszedése, újbóli működésre bírása.

Örömmel vettem tudomásul, hogy az ablakmosó motor elhalálozott. Mivel momentán nem tudtam a polcról leemelni egyet, kénytelen voltam szétszedni és jobb belátásra bírni a régit.

A legjobb, ha kivesszük az egész tartályt motorostól, mert a kihúzott motor helyén kifolyhat a mosófolyadék. Ehhez egy 10mm-es dugókulcsra lesz szükség.

Miután lefejtettük a folyadék, vegyük le a csatlakozót, húzzuk ki a motort. Mindkét szakasz gumicsövet húzzuk le a motor csonkjairól, ha nem sikerül melegítéssel, vágjuk le, 5mm-t el lehet csalni a csövekkel. Jegyezzük meg, hogy melyik csövet melyik csonkról húztuk le, nehogy később meglepetés érjen minket.

Vegyük kézbe a motort. Ezt a fajtát (Transpar, made in Spain) szét lehet szedni, hogy a többi fajtát is lehet-e, nem tudom, láttam már Hella-t is meg van még több gyári beszállítótól származó fajta is.

DSCN0647.md.jpg

A csatlakozó felőli peremnél nyúljunk alá körben kis lapos csavarhúzóval, finoman feszegetve, amíg el nem válik a háztól, és így lehúzható a burkolat.

DSCN0648.md.jpg

DSCN0640.md.jpg

A fedélben lévő gumi kupakot ne veszítsük el, szépen vissza lehet pattintani.

Ezalatt van a villanymotor vége, szorosan fogjuk meg és húzzuk ki a házból.

DSCN0642.md.jpg

A motor alatt speciális formájú gumi pogácsa van, ezt ugyanabban a pozícióban kell visszatenni, ahogyan benne volt.

DSCN0643.md.jpg

DSCN0644.md.jpg

Ha nem bírjuk kipiszkálni, a motor tartályba lógó végénél kis csavarhúzóval óvatosan ki lehet nyomni.

A  motor tengelye lapolt, a lapátkerék egyféleképpen csúszik rá.

Le lehet szedni a házról csavarhúzóval aláfeszítve a csőcsonk részt is, itt egy membrán szabályozza, hogy éppen hová juttasson mosófolyadékot a motor. Ha csak elöl mosatunk, hátra ne folyjon és fordítva.

DSCN0650.md.jpg

Még ez a rész is szétszedhető, szintén pici lapos csavarhúzóval feszítve a házat.

DSCN0652.md.jpg

DSCN0646.md.jpg

Innentől következik a "piszkos munkák".

Minden alkatrészt tisztítsunk meg, a motort is beleértve. Kaparjuk le az oxidokat, mossuk el a házat, a járatokat, a membránt, egy beragadt koszszemcse megállíthatja a lapátkereket és/vagy kikoptathatja a házat, a turbinát. A motort, ha nem állt össze egy tömbbé, kis csavarlazító sprayvel a tengelyt forgatva életre lehet kelteni, a két végén a siklócsapágyak szeretnek összegyógyulni. Adjunk neki kenőanyagot, például zsírsprayt, mozgassuk át, járassuk meg, akár direktben 12V-ról is.

Az összeszerelés fordított sorrendben történik, összerakjuk az elosztós részt és felpattintjuk a házra. Rátesszük a motorra a gumipogácsát és a tengelyt, majd pozícióba forgatva benyomjuk a házba. A fedélbe benyomjuk a csatlakozó gumidugaszt, és rányomjuk a motorra. Tegyük vissza a mosómotort az ablakmosó tartályba, vágjuk egyenesre a spricnik csöveit, majd kissé megmelegítve nyomjuk rá a csöveket a csonkokra. Csatlakoztassuk a vezetéket, töltsük fel a tartályt, és használjuk tovább megelégedéssel.

 

  • Like 2
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.