Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nekem is hasonló volt a problémám. Csereperiódus előtt 10ekm-el ránéztem és láttam, hogy elkezdte enni a szíj szélét. Elvíttem cserére a csergőhöz. A hiba okát nem tudták megmondani de gyári szettet kapott az autó 5xeFt-ért és ami fontos fél év garanciával. Szóval nemsokára leveszem a burkolatot és ha már most elekezdte enni a szélét akkor megy vissza hogy csináljanak vele valamit.

Véleményem szerint az egyetlen ok ami miatt nálam félre vezetheti az az, hogy a vízpumpa nem fekszik fel a helyére rendesen a korrózió miatt és ferdén áll.

(A csapágyak mind rendben voltak nem lógtak)

Ott ahol az acél blokkra az alu vízpumpa ház felfekszik aléggé korrodált volt a felület. Márpedig ha ott nem illeszkedik rendesen simán állhat ferdén a vízpumpa.

Nekem egyáltalán nem volt kopott a szíj most, hogy cseréltük, de nemtudom mennyi km volt benne mert nyáron vettem az autót.

Viszont nekem is korrodált volt a vízpumpánál de lecsiszoltuk. Most hogy írtad te is, hogy ette a szíjat néha majd ránézek én is. Csak úgy lehet rálátni ha lecsavarozom a műanyag burkolatát a vezérlésnek? Kösz

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!A segítségeteket kérném 96-os az autó 1.4 16V(X14XE).Sokakkal ellentétben nekem hidegen rángat dadog akár meg is áll.Hidegindításnál kb 1 percig amíg magasabb a fordulatszám még tűrhető a motor járása de ahogy fokozatosan veszi vissza a fordulatot alapjáraton úgy kezd pöfögni egyre jobban.Elindulok vele kb 5-800m után mintha 3 henger menne vagy még rosszabb ha leveszem a lábam a gázról le is áll,ilyenkor akárhogy nyomom max 50km/h a max sebesség!Elérem a 3-4 megtett kilométert elkezd húzni kisimul lehet nyomni neki!A melegedéssel kapcsolatos a probléma az biztos!Volt már ilyen problémám, akkor ha lehet hinni a szerelőnek a szelepfészkeket kellett kimarni mert elkokszosodott és nem tudott sűríteni a henger.De akkor melegen miért jó?Nyáron nincs is probléma de most hogy megjött a hideg egyre rosszabb.A hő hatására tágul a szelep és akkor már zár vagy mi?Üzemmelegen tökéletesen megy van erő,nem pöfög,víz nem fogy.Mi az ami összefügghet a melegedéssel?Hidegindításnál úgy vettem észre,hogy addig jó amíg van megy valami kis "elektromotor" legalábbis ilyen a hangja van ami megy kb 40-50 másodpercig aztán hallani ahogy leáll és abban a pillanatban az alapjárat is csökken és már remeg is picit.Már készen vagyok teljesen, várom az ötleteket mi lehet a probléma.Most épp termosztát cserére készülök hátha bejön.Diagnosztika szerint semmi baja a kocsinak.Köszönettel! sad.gif

Próbáld meg megmérni a termosztátnál lévő kék színű csatlakozós hőmérséklet jeladó ellenállását egy multiméterrel. Hidegen 2000-3000 Ohmnak kell lennie, melegen 200-300 körül.

Lehet hogy sokkal kisebb az ellenállása és akkor az ECU úgy tudja, hogy meleg a motor és kevés neki a benzin.

Link to comment
Megosztás:

Tudtam hogy vannak olyan motorok amiben gyárilag 2pólusú gyertya van, pont ezért ajánlottam neki azt, hogy nézze meg a gyertyakatalógust, hogy az övéhez milyen gyertya kell. Én abban voltam egyébként, hogy neki most jelenleg egypólusú van benne és kétpólusúra akarja cserélni. :lol:

Jó, mert én úgy értelmeztem, hogy nézze meg a gyertyakatalógust és az ott leírt egypólusút rakja bele. ;)

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg megmérni a termosztátnál lévő kék színű csatlakozós hőmérséklet jeladó ellenállását egy multiméterrel. Hidegen 2000-3000 Ohmnak kell lennie, melegen 200-300 körül.

Lehet hogy sokkal kisebb az ellenállása és akkor az ECU úgy tudja, hogy meleg a motor és kevés neki a benzin.

Szia!Köszönöm az ötletet már én is gondolkodtam a jeladón lehet hogy kicserélem nincs vesztenivalóm!Ha bármi ötlet van még szívesen meghallgatom hátha van olyan amire nem gondol az ember!Méegyszer kösz!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Tegnap este jöttem haza a kocsival és balra indexeltem kicsit eltekertem balra a kormányt és megint kigyújtotta a motorlámpát és lufilámpát egyszerre!És nem ez az első eset,hogy egyszerre mindkét lámpát kigyújtja!

Már irtam itt ezzel kapcsolatba!

Vajon mért csinálhatja ezt?Tud valaki ebben segíteni?Majd most délután ki akarom villogtatni!

Mert most is,hogy kigyújtotta utána leállítottam és újraindítottam és elaludt!És el nem tudom képzelni,hogy mért gyújtogatja a lámpákat!

Ha esetleg valaki tudna valami segitséget adni azt megköszönném!

Kivilligtattam és ezeket villogta:1-4-10-5

Ez milyen hibakód?

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Tegnap este jöttem haza a kocsival és balra indexeltem kicsit eltekertem balra a kormányt és megint kigyújtotta a motorlámpát és lufilámpát egyszerre!És nem ez az első eset,hogy egyszerre mindkét lámpát kigyújtja!

Már irtam itt ezzel kapcsolatba!

Vajon mért csinálhatja ezt?Tud valaki ebben segíteni?Majd most délután ki akarom villogtatni!

Mert most is,hogy kigyújtotta utána leállítottam és újraindítottam és elaludt!És el nem tudom képzelni,hogy mért gyújtogatja a lámpákat!

Ha esetleg valaki tudna valami segitséget adni azt megköszönném!

Kivilligtattam és ezeket villogta:1-4-10-5

Ez milyen hibakód?

Üdv.:zozo

A kód alapján EGR szelep.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen daykiller!

És ezeket a számokat összeadtad?Vagy hogy jött ki,hogy EGR?

De az autón nem tapasztaltam semmi rendellenességet!Hogy rosszul menne vagy ilyesmi!

És abban nem tudtok segíteni,hogy a motorjel és a lufi mért gyullad ki néma egyszerre?

Amit kivillogott 4 számjegyből a 10-es 0 értékkel bír, tehát a hibakód a P1405, "Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve".

Link to comment
Megosztás:

Így már értem!Köszi az infót!Csak azt nem tudtam,hogy adta össze a számokat!

Majd megpróbálom kipucolni!Csak azt nem értem,hogy mért adja be hibának ha nem észlelek semmi hibát a kocsin?

Lehet majd akkor fogod észlelni a változást, ha már ki van takarítva. ;)

A lufis dolog meg passz. Nekem egyszer a merülő akkumulátor miatt (szíjszakadás) villant ki, de később már jó akksival nem jelzett lufihibát. Lehet, hogy az ECU-nál valami testelési probléma van, bár a lufi vezérlője független az ECU-tól, asszem. :lol: De ha eltűnik pl egy újraindításnál, akkor valami más baj lehet, nem a lufikkal (pl szakadt átvezető).

Link to comment
Megosztás:

Lehet majd akkor fogod észlelni a változást, ha már ki van takarítva. ;)

A lufis dolog meg passz. Nekem egyszer a merülő akkumulátor miatt (szíjszakadás) villant ki, de később már jó akksival nem jelzett lufihibát. Lehet, hogy az ECU-nál valami testelési probléma van, bár a lufi vezérlője független az ECU-tól, asszem. :lol: De ha eltűnik pl egy újraindításnál, akkor valami más baj lehet, nem a lufikkal (pl szakadt átvezető).

Na majd megpróbálom jövőhéten kipucolni!Csak rossz helyen van ha jól tudom!

És amugy mivel pucoljam ki?Rongyal törölgessem csak ki?

De ezt a lufis dolgot nem mindig csinálja!KB másfél havonta!

Ezt nagyon én se értem!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Tegnap kiolvastattam a gépet és benne volt az EGR szelep hiba!Az ki is lett törölve!De volt mellette még egy hiba ami a lufira vonatkozik!Hogy mintha az anyós oldalnál gyenge lenne a jel vagy a vezető oldalnál túl erős!De nekem csak vezetőoldali lufi van!És az üléseknél nincs elektromos csati a biztonsági övnél ugye?És ezt a lufi hibát nem is engedte törölni!Szerintetek mi lehet a baj?

Meg még egy hiba volt benne,hogy valami belső világítás alacsony jel?Vagy valami ilyesmi!Pontosan nem tudom most visszaidézni,de azt sem engedte törölni!Na vajon az is mi a fene lehet?

Tud esetleg valaki ezekben segíteni nekem?

Előre is megköszönöm!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Köszi,tegyük fel,amig nem veszem meg az újat,szégyen,nem szégyen,még nincs rá keret,ha kiveszem,az ideiglenes megoldásnak jó lehet?

Túl melegszik most?

Mert ha nem ne vedd ki.

Másrészt nem kell házastól megvenni, lehet csak a közepét, magát a termosztátot cserélni külön.

Google a barátod... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem!sőt,elmegyek vele 10 km-t,és csak 70-75 fokos....

Akkor ne vedd ki, tegyél a hűtő elé egy kartont. :lol:

Aztán menj be a Carloékhoz az izsáki úton és vegyél bele betétet...ne a komplett termosztátot cseréld, hanem csak a belét. ;)

Jah és jó lenne egy hibakód kivillogtatás mielőtt beleszórod a pénzed a kocsiba. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor ne vedd ki, tegyél a hűtő elé egy kartont. :lol:

Aztán menj be a Carloékhoz az izsáki úton és vegyél bele betétet...ne a komplett termosztátot cseréld, hanem csak a belét. ;)

Jah és jó lenne egy hibakód kivillogtatás mielőtt beleszórod a pénzed a kocsiba. :)

Oké,köszi,amugy már megfordult a fejemben a kartonpapir tuning:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motorcsere kapcsán kérnék segítséget. Valameikőtök le tudna fényképezni egy '95-ös C14NZ motorját nagyobb felbontásban, és privátba elküldeni a képet?

Előre is köszönöm!

Gyuri

szia!

nem tudom kaptál e már képeket, csináltam párat, az enyém 93as de szerintem ha c14nz akkor kb ugyanaz, privátot nem enged küldeni, úgyhogy feldobtam őket egy megosztóra.remélem tudtam segíteni.

Itt vannak a képek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan képre lenne szükségem amin látszik a nyelestengelycsapágy..váltót kell cserélni az autómba vettem is bontottan egy sráctól aki aztmnodta 1.6ba biztos hogy jo meg tökmindegy összes 1.6ba jó aztán megvettem elvittem a szerelőhöz és msot ott áll a kocsim szétszedve mert ebbe a váltóba nincs meg a csapágy helye...Ugyanis a 94 utáni astrákhoz más váltó kell mint a 94előttiekbe...Az enyém 97-esNa ezt nevezem én autóbontásnak hogy azt sem tudja mibe jó h b***odjon meg:@Aztmondja van neki egy oylan ami kicsit másképp néz ki..szóval ha lenne vkinek ilyen képe szívesen megnézném hogy néz ki az ilyen váltó.Nehogy még egyszer átvágjon ez a gyökér.Köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

szia!

nem tudom kaptál e már képeket, csináltam párat, az enyém 93as de szerintem ha c14nz akkor kb ugyanaz, privátot nem enged küldeni, úgyhogy feldobtam őket egy megosztóra.remélem tudtam segíteni.

Itt vannak a képek

Köszönöm! Nagy segítség, mert így össze tudom hasonlítani a C12NZ 1994-es Corsa motrommal.

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.