Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hát igen...

Kaptam ajánlatot egy használt motorra 150eFt-ért. De úgy gondoltam, nagy a kockázat egy kipróbálhatatlan, ismeretlen múltú motort megvenni.

Kínáltak zsír új motort. Ládában, eredeti csomagolásban van évek óta. 350e-be került volna. Ezt nem bírtam megfizetni.

Aztán járulékos költségek és ügyintézések: eredetvizsga, muszaki vizsga, okmányiroda. Brrr!!!

Végül 200e-be került a motorfelújítás hengerfejmunkákkal együtt.

A többi a munkadíj és a kiegészítok. Csak tömítésekre elköltöttem egy vagyont!

Egyéként szépen megy és JOBBAN HÚZ!

Link to comment
Megosztás:

Hát igen...

Kaptam ajánlatot egy használt motorra 150eFt-ért. De úgy gondoltam, nagy a kockázat egy kipróbálhatatlan, ismeretlen múltú motort megvenni.

Kínáltak zsír új motort. Ládában, eredeti csomagolásban van évek óta. 350e-be került volna. Ezt nem bírtam megfizetni.

Aztán járulékos költségek és ügyintézések: eredetvizsga, muszaki vizsga, okmányiroda. Brrr!!!

Végül 200e-be került a motorfelújítás hengerfejmunkákkal együtt.

A többi a munkadíj és a kiegészítok. Csak tömítésekre elköltöttem egy vagyont!

Egyéként szépen megy és JOBBAN HÚZ!

Légy üdvözölve a klubban ;)

Én u.e végigcsináltam :lol:

Igaz, nekem azért nem került ennyibe, de megközelíti.

Az 1000 km-s olajcsere azért fontos, mert a generál során akadhat esetleg sorja, vagy apró fényhulladék, ami nem jött még ki és azt az olaj kimossa. Ezért 1000 km-nél csere, majd (én) 3000-nél ismét, aztán saladhat egészen 5-8 e km-ig, ki hogy szokta meg. :lol:

Én mindíg próbálok 7 e körül cserélni.

Link to comment
Megosztás:

1.7D-be milyen olajat vegyek télre?

Én valami 10W40-re gondoltam,valvoline vagy castrol lesz szerintem,de hátha tud valaki konkrétabbat esetleg!

Mindkettő jó választás!

Én szívem szerint inkább Castrolt tennék bele, ha az ár mindegy!

...de biztosan lesz olyan emberke, aki meg inkább Valvoline párti :(

Link to comment
Megosztás:

Mindkettő jó választás!

Én szívem szerint inkább Castrolt tennék bele, ha az ár mindegy!

...de biztosan lesz olyan emberke, aki meg inkább Valvoline párti :(

Udi klubtársnak van olajnyomásmérője a gépében,és szerinte a téli használatra a mobil 1 10w40-e volt eddig a legjobb!E 3 közül lesz kiválsztva a nyertes!

Link to comment
Megosztás:

Diagnosztikai szempontból van értelme, sőt csakis kiszerelt állapotban lehet igazán megállapítani a dízel bef. szelepek állapotát a mérőeszköz segítségével. Természetesen a nyitónyomást is csak így lehet ellenőrizni és be is lehet állítani ha nem gyári értéken áll. ÍA porlasztási sugárkép, tömítettség, csepegés stb. is csak kiszerelve ellenőrizhető, úgyhogy ha alapos a gyanú hogy gond van a porlasztóval igenis kiszerelve lehet ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

Diagnosztikai szempontból van értelme, sőt csakis kiszerelt állapotban lehet igazán megállapítani a dízel bef. szelepek állapotát a mérőeszköz segítségével. Természetesen a nyitónyomást is csak így lehet ellenőrizni és be is lehet állítani ha nem gyári értéken áll. ÍA porlasztási sugárkép, tömítettség, csepegés stb. is csak kiszerelve ellenőrizhető, úgyhogy ha alapos a gyanú hogy gond van a porlasztóval igenis kiszerelve lehet ellenőrizni.

Azért gondolom,hogy megérné vele fogalkozni,mert egy kicsit erőtlenek érzem a gépet és ez talán segít rajta!

Na meg van még egy olyan gondom is,hogy 2-esben néha beszaggat alacsony fordulaton,aztán ahogy nő a fordulatszám megszűnik a szaggatás!Mitől lehet ez? Hallottam már olyat is,hogy váltó/kuplung is okozhat ilyet!De csak 2-esben?

Link to comment
Megosztás:

Ha nem volt nézve mióta nálad vad ,akkor érdemes megnézetni. Legalább tudod hogy rendben vannak, erő nem fog bele költözni, mert jóformán indításkor és alapjáraton érzékelhető ha a csúcsok nem tökéletesek. Fordulaton egymásba érnek az ütemek legfeljebb füstöl valamilyet. A rángatás érdekes dolog tapasztaltam már én is , szerintem valami koszolodás eredménye mert nálam magától gyógyult. Akkor szokott rángatni ha koplal a motor vagyis kevés a kaja adott tartományban. De lehet sz@r üzemanyag is , én tankoltam már olyat is ,hogy zúg zúg de nem akar menni féle gazoil.

Link to comment
Megosztás:

Ma este beszélgettünk faterommal erről a szaggatásról,ami csak 2-esben kis fordulaton jelenik meg!

Fater szerint kuplungtárcsa lesz,mivel csak 2-esben jelentkezik kis fordulaton,vagyis a legnagyobb nyomaték ponton.A szaggatás pedig abból adódik,hogy a tárcsa kiegyenlítő rugóiból vagy törött valamelyik,vagy elvan gyengülve,így amikor 2-esben megkapja nyomatékot a tárcsa,nem egyenletesen oszlik el az erő,és amig a helyzet nem áll be stabilra,szagattás formájában mutatkozik meg!

Szal szerintünk ez kuplungcsere lesz,de ha már durom a váltót,akkor csapágyakat is cserélek!Nem lesz olcsó mulatság,szereléssel együtt nekem 50E-t mondtak! :roll:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.