Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Johnatano

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    84
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Nyíregyháza

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    JNX216
  • Város
    Nyíregyháza

Johnatano's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Hírnév

  1. Johnatano

    Dízel tuning

    Az enyém 90-92 fok között működik (tavaly kapott új QH termosztátot) A ventillátor még nem kapcsolt be benne a hűtővíz miatt. Egy ventillátor van benne, utólag beépített Diavia klímás, a hűtőventillátor hűti a klímahűtőt is, a klíma miatt viszont rendszeresen dolgozik a venti.
  2. Johnatano

    Dízel

    Szerintem 99% hogy első főtengely szimmering a hunyó, nekem is azon a részen volt minden olajos tőle.
  3. Johnatano

    Kormánymű

    Nekem is morgó hangok jöttek a motortérből, hát a szervó szivattyú volt csapágyas. Olyannyira, hogy egy idő után az olajat is elengedte. Bontóban 10-12 közötti árakról beszéltek és ki tudja.... Van egy ismerősöm egy jól felszerelet műhellyel, kiváncsi lettem, gondoltam szétszedem. Megéri !!! A szíjtárcsát le kell préselni a tengelyről, alatta egy zeeger gyűrűt kell kivenni és már jöhet is ki a tengely a csapággyal. A csapágyat leszedtem a tengelyről. Hát a golyókosár darabokban volt. A tömítő szimmering a házban marad, könnyen kiszedhető. Irány el egy csapágyboltba a "mintadarabokkal". Szimmeringet számra ugyanolyat tudtak adni még a HIGH TEMP felirat is megegyezett rajta. A csapágy meg 6203 SR jelű, szerintem mindenhol kapható. Irány vissza, összeraktuk. Érdemes a szíjtárcsát felpréselés előtt felmelegíteni, mert nagyon nehezen megy fel a tengelyre. Szivattyú fel és álomcsendes lett. Ja csapágy + szimmering 5060 Ft- volt, plusz 1 l. szervóolaj. Meg egy napi meló, egy unalmas szombaton. Csodálkozom, hogy egy felújításért 60.000-et el mernek kérni.
  4. Sziasztok! C14SE motoros Astra az alábbiakat műveli egy ideje. Hidegen indítás után a fordulatszámot borzasztóan magasra, olyan 3000-4000 közé tolja és ott bőgeti olyan 5-6 másodpercig is, majd ezután áll vissza alapjáratra. Szerintetek mi lehet az oka ? Üzemmeleg motornál nem csinálja, vagy csak olyan 1500-ig emeli meg és onnan áll vissza alapjáratra. Köszi a válaszokat.
  5. Johnatano

    Motor

    Nem igaz hogy senkinek nincsen ilyen tapasztalata...
  6. Johnatano

    Motor

    Segítséget kérnék ! 1,4 SE motoros Astra került eladó sorba, de vezérszíjszakadt. Nem merem megvenni mert nem látok bele. Mi a legvalószínűbb, amit cserélnem vagy javítanom kell, kinek van tapasztalata szíjszakadt 1,4 SE-motorral kapcsolatosan. Megúszom egy hengerfejjel, vagy dugó is kuka és akkor annyi... Köszi előre is.
  7. Johnatano

    Dízel

    Ezt a Műszaki Egyetem egyik híres oktatója úgy jellemezte, hogy a körbnyezetvédelem érdekében az autó motorjával megetetjük egy kicsit a szarát is ! Elnézést a durva szóhasználatért, ezt szó szerint idéztem.
  8. Sőt januártól a leghátsót is lehet fóliázni, de tudtommal csak minősített fólia és H jel birtokában szabályos.
  9. Nem valószínű, hogy műszakin szólni fognak a GSI hátsó fékátalakítás miatt. A szemrevételezéses vizsgálaton túl (fém és flexibilis fékcsövek állapota, rögzítettsége, esetleges szivárgások) a fék műszeres, fékpadon történő vizsgálata történik meg, ahol az egy tengelyen lévő kerekek közötti fékerő eltérést mérik (max. 20 % lehet), a fékerő ingadozást is méri a pad (ez max. 30% lehet, ez a tárcsák és dobok ütésére, ovalitására utalhat), valamint a jármű lefékezettségét is mérik, ami azt jelenti, hogy a kerekeknél jelentkező fékerő elegendő-e az adott tömegű jármű megfelelő fékezésére. Ezt diagramban értékeli a prgram. Itt maximum majd gratulálnak a megfelelő fékerőn felüli teljesítményhez, de ebbe nem fognak belekötni.
  10. Johnatano

    Dízel

    Teljesen normális amit az autód csinál, tudtommal 102 foknál kapcsol majd be a második fokozat, addig nem. Viszont igazad van, addig már az első fokozatnak mennie kellene, legtöbbünknek azonabn ez már nem megy, mert egy előtét ellenállás ami felelős az első fokkozatért lepusztult. A hűtőrács mögött található, nem tudom pontosan, de hallomásból több ezer forint egy ilyen kütyü, legtöbbünknek ezért nem megy az első fokozat.
  11. Nekem ebben a témában "csak" gyakorlati tapasztalatom van, hogy mi a végzettségem hozzá tökmindegy. Tavaly vettem 4 db nem agyméret pontosságú alufelni az autóra. Használtan ugyan, de az egyikben nem volt meg az a bizonyos gyűrű. Mellesleg a másik 3 műanyagból volt (meg van is, mert mai napig ez van benne). Simán feltettük azt az egyet is az autóra, ( az én gumisom szerint is nyugodtan felrakható) csak arra kellett nagyon vigyázni, hogy igyekezni kell központosan rögzíteni a kereket. Aztán hetekig jártam így vele- el is felejtettem hogy hiányzik egy- és nem volt semmi bajom, nem rázott, nem tört el csavar stb. Hetekkel később csináltattam bele meg a hiányzó gyűrűt - műanyagból- azóta is így járok vele gond nélkül. Részemről is csak központosító szerepe van, tehermentesítő szerepe nincsen.
  12. Elvileg ennyi van a relére írva hogy K35 ? Mert ha igen akkor köszi, megyek bontóba és nézek egyet.
  13. Segítséget kérek! Aki már szerelt be utólag, vagy van neki gyárilag az autójában tükrfűtés, nézze már meg a relé azonosítószámát! Köszönöm.
  14. Johnatano

    Futómű

    Igen utánajártam én is, már be is szereztem egy ugyanolyan autóból származó rugót. Ami elkeserítő, hogy a törés felületét megszemlélve nem is friss a törés, csak mostanában szabadulhatott el az a menet úgy, hogy elkezdett csörögni. Ki tudja mióta jártam törött rugóval és semmi különbséget sem tapasztaltam. Mindegy ezt sürgősen meg kell csinálnom.
  15. Johnatano

    Futómű

    Az első futóműben milyen gyakori a rugótörés? Mert nekem elkezdett csörögni a jobb eleje és szomorúan tapasztaltam, hogy a spirálrugó alsó menete simán letört.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.