Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Szijasztok fijug!

Különféle okokból, jó régóta írtam már.

Tegnap zöldkártyáztam. Én nem nagyon szoktam nyomni neki a graftot, nem szeretem nagyon pörgetni, ígyhát fölállt a szőr a hátamon!

Gondolom sejtitek miért! ;)

A csávókám padlóig nyomta a gázt, aztán úgy is felejtette egy darabig! Eszméletlen, hogy-hogy füstölt!

Hümmögtek egy sort a főnök úrral, aztán tolatgatni kezdett. Betolta a drágaságom seggét két épület közé, ahol csak fű volt. Aztán adj neki. A kollégája vigyorogva kérdezte, hogy fested a füvet?! Utána beöntött valami tisztító adalékot és mentünk néhány durva kilométert. És csodák csodája, egyre jobb lett a helyzet! Mire visszajöttünk már oké volt, nagy gázra is alig füstölt. A vizsgán simán átment.

Az adalékról nem sokat tudok. Érdemes időnként kitisztítani ilyesmivel? Van valami káros hatása?

Link to comment
Megosztás:

Szijasztok fijug!

Különféle okokból, jó régóta írtam már.

Tegnap zöldkártyáztam. Én nem nagyon szoktam nyomni neki a graftot, nem szeretem nagyon pörgetni, ígyhát fölállt a szőr a hátamon!

Gondolom sejtitek miért! ;)

A csávókám padlóig nyomta a gázt, aztán úgy is felejtette egy darabig! Eszméletlen, hogy-hogy füstölt!

Hümmögtek egy sort a főnök úrral, aztán tolatgatni kezdett. Betolta a drágaságom seggét két épület közé, ahol csak fű volt. Aztán adj neki. A kollégája vigyorogva kérdezte, hogy fested a füvet?! Utána beöntött valami tisztító adalékot és mentünk néhány durva kilométert. És csodák csodája, egyre jobb lett a helyzet! Mire visszajöttünk már oké volt, nagy gázra is alig füstölt. A vizsgán simán átment.

Az adalékról nem sokat tudok. Érdemes időnként kitisztítani ilyesmivel? Van valami káros hatása?

Kárt nem teszel, ha néha a telitank gázolajhoz öntesz tisztítóadalékot. Néha a dízelt is meg kell küldeni, kikormoltatni, mint a benyást is. ;) Persze, nem kell menni 2-esben tiltáson 100km-t, csak amikor gyorsítasz, akkor mondjuk üzemmelegen (!) kettesben nehezebb lábbal nyomod a pedált és hosszabb ideig, aztán váltasz.

Link to comment
Megosztás:

Milyen fesszabályozó lett belerakva ?

Azt sajnos nem tudom de 20-30 ezer km-nél nem igen birt többet .egyszer azt monta a szerelő hogy fojamatosan izzit azért ment tönkre,utána ezt megcsinálta megint tönkre ment visszavittem utána azt mondta valam zárlat volt ,de nem tudom hogy hol .Azóta egyelöre müködik de félek tőlle.

Link to comment
Megosztás:

Azt sajnos nem tudom de 20-30 ezer km-nél nem igen birt többet .egyszer azt monta a szerelő hogy fojamatosan izzit azért ment tönkre,utána ezt megcsinálta megint tönkre ment visszavittem utána azt mondta valam zárlat volt ,de nem tudom hogy hol .Azóta egyelöre müködik de félek tőlle.

Hmmm..

Azt hiszem ez megint csak duma.. De nem ez a közvetlen oka a hibának.

Folyamatosan izzít persze. Miután elaludt a kontrollámpa, nem sokkal utána elenged az izzítórelé is

és akkor szokás indítani. De ezután még utóizzítás történik amíg a motor el nem ér egy bizonyos hőfokot, nemtom meddig. Inkább az lehet a baj, ami nálam is történt, hogy a szerelő félmunkát végzett.

Az átvezető gyűrűt hagyta, vagy a bronzkefék, vagy valami..

Link to comment
Megosztás:

Hmmm..

Azt hiszem ez megint csak duma.. De nem ez a közvetlen oka a hibának.

Folyamatosan izzít persze. Miután elaludt a kontrollámpa, nem sokkal utána elenged az izzítórelé is

és akkor szokás indítani. De ezután még utóizzítás történik amíg a motor el nem ér egy bizonyos hőfokot, nemtom meddig. Inkább az lehet a baj, ami nálam is történt, hogy a szerelő félmunkát végzett.

Az átvezető gyűrűt hagyta, vagy a bronzkefék, vagy valami..

Én is a szerlőre gyanakszom edigg hozzá jártam de ezek után váltani fogok.

Link to comment
Megosztás:

Kárt nem teszel, ha néha a telitank gázolajhoz öntesz tisztítóadalékot. Néha a dízelt is meg kell küldeni, kikormoltatni, mint a benyást is. ;) Persze, nem kell menni 2-esben tiltáson 100km-t, csak amikor gyorsítasz, akkor mondjuk üzemmelegen (!) kettesben nehezebb lábbal nyomod a pedált és hosszabb ideig, aztán váltasz.

Mi a neve annak a tisztítóadaléknak amit belehet önteni a dieselbe? Az enyém azt csinálja, hogy ha folyamatosan nyomom a gázt akkor pörgethetem akár tiltásig is semmi korom vagy füst, de ha nagy gázzal hirtelen akarok gyorsulni, akkor szép világos füstfelhőt ereget már 2000-2500-as fordulatnál is?

Link to comment
Megosztás:

Mi a neve annak a tisztítóadaléknak amit belehet önteni a dieselbe? Az enyém azt csinálja, hogy ha folyamatosan nyomom a gázt akkor pörgethetem akár tiltásig is semmi korom vagy füst, de ha nagy gázzal hirtelen akarok gyorsulni, akkor szép világos füstfelhőt ereget már 2000-2500-as fordulatnál is?

Ez a jelenség teljesen normális. Az elégetett gázolajnak szemmel látható nyoma, égésterméke van. Akkor kezdődnek a gondok, amikor hazafelé menet még mindig látod az út fölött gomolyogni a füstödet. (saját tapasztalat) ;)

A füstölés nagyon függ az előtöltés pontos beállításától, a vezérműtengely fokolásától és persze a porlasztócsúcsok állapotától. Az sem utolsó ha van benne kompresszió. Egy rövid ideig tartó, rossz beállításokkal való használat rengeteg kormot képes felhalmozni a kipufogó rendszerben, főleg a katalizátorban. Ennek a kitisztulásához vagy sok idő kell, vagy egy lánghegesztő aparát. ;) Ezzel viszont óvatosan, mert van az a hőmérséklet ahol a kerámia is megolvad. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez a jelenség teljesen normális. Az elégetett gázolajnak szemmel látható nyoma, égésterméke van. Akkor kezdődnek a gondok, amikor hazafelé menet még mindig látod az út fölött gomolyogni a füstödet. (saját tapasztalat) ;)

A füstölés nagyon függ az előtöltés pontos beállításától, a vezérműtengely fokolásától és persze a porlasztócsúcsok állapotától. Az sem utolsó ha van benne kompresszió. Egy rövid ideig tartó, rossz beállításokkal való használat rengeteg kormot képes felhalmozni a kipufogó rendszerben, főleg a katalizátorban. Ennek a kitisztulásához vagy sok idő kell, vagy egy lánghegesztő aparát. ;) Ezzel viszont óvatosan, mert van az a hőmérséklet ahol a kerámia is megolvad. :P

Köszi! Kicsit megnyugodtam. ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Füstölés.... Nekem spec akkor füstöl ha beindítom akkor "köhint" 1 adagot, illetve ha elkezdem húzatni pl 3asban 90nél van a gép előzésnél, na akkor is füstöl. Na meg igen.. ha hirtelen kap tőlem egy padlót valahol, akkor szokott szegénykém. Amúgy ha nem húzom hanem tartom az egyenletes tempót akkor nem. Bár... 370ezer Kilóméter fölött már ez nem probléma.

Link to comment
Megosztás:

Füstölés.... Nekem spec akkor füstöl ha beindítom akkor "köhint" 1 adagot, illetve ha elkezdem húzatni pl 3asban 90nél van a gép előzésnél, na akkor is füstöl. Na meg igen.. ha hirtelen kap tőlem egy padlót valahol, akkor szokott szegénykém. Amúgy ha nem húzom hanem tartom az egyenletes tempót akkor nem. Bár... 370ezer Kilóméter fölött már ez nem probléma.

nekem húzza a kormot elég szépen... pont ma este néztem a visszapillantóban a mögöttem jövő lámpafényében facán lehet látni <_< Hát füstöl szépen... :lol: :lol: (óra szerint 296ezer)

Link to comment
Megosztás:

nekem húzza a kormot elég szépen... pont ma este néztem a visszapillantóban a mögöttem jövő lámpafényében facán lehet látni <_< Hát füstöl szépen... :lol: :lol: (óra szerint 296ezer)

én is mindíg a másik lámpájánál veszem észre. Hú lassan tied is belelép a 300ezerbe.:lol: Jól bírják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eladnám az autómat, gondoltam ide beírom, hátha érdekel esetleg valakit aki szereti a dízelt. Vagy, ha esetleg érdeklődött valaki, hogy venne egy dízel astrát. Privátban képet is küldök, és infót róla, nem tudom a moderátorok mennyire díjaznák, ha ide ilyesmit írogatnék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eladnám az autómat, gondoltam ide beírom, hátha érdekel esetleg valakit aki szereti a dízelt. Vagy, ha esetleg érdeklődött valaki, hogy venne egy dízel astrát. Privátban képet is küldök, és infót róla, nem tudom a moderátorok mennyire díjaznák, ha ide ilyesmit írogatnék.

Inkább az adok-veszek topicba írd.

Link to comment
Megosztás:

híbazze... ma voltunk dízeles szakinál. Diagnosztizálódtunk... a porlasztócsúcsok inkább vizi-pisztolyként üzemelnek :lol: szal azzal a "porlasztással" én is szarul indulnék a ribi helyében, de a kompressziómérés kicsit elszomorított... <_< 20-at mértünk 2 hengerben, és 18-at a másik 2-ben. (viszonylag melegen :lol: :lol: )szal báj ván bácámeg...

Link to comment
Megosztás:

híbazze... ma voltunk dízeles szakinál. Diagnosztizálódtunk... a porlasztócsúcsok inkább vizi-pisztolyként üzemelnek :lol: szal azzal a "porlasztással" én is szarul indulnék a ribi helyében, de a kompressziómérés kicsit elszomorított... <_< 20-at mértünk 2 hengerben, és 18-at a másik 2-ben. (viszonylag melegen :lol: :lol: )szal báj ván bácámeg...

Ez elég gáz,nekem 26 volt mindegyikben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.