Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

híbazze... ma voltunk dízeles szakinál. Diagnosztizálódtunk... a porlasztócsúcsok inkább vizi-pisztolyként üzemelnek :lol: szal azzal a "porlasztással" én is szarul indulnék a ribi helyében, de a kompressziómérés kicsit elszomorított... :lol: 20-at mértünk 2 hengerben, és 18-at a másik 2-ben. (viszonylag melegen :lol: :lol: )szal báj ván bácámeg...

Ennyire car úgyse lehet :D Nem kicsit van meggyíkolva szegénykém. :) Kap porlasztócsúcsokat aztán megy ameddig megy <_<

Előrebocsájtom, hogy tényleg tök hülye vagyok ilyenben és csakis az én kis sajátos logikámmal gondolom amit irok!!! :lol:

Nem lehetséges hogy a kettő valahogyan összefügg? Arra gondolok, hogy ha kevés a kompresszió akkor valahol elereszt - ezt jólmegaszondtam, mi!? ;) - na, de ha valahol elereszt akkor ott bekerülhet sok-sok trutyi is, pl.olaj, amitől annyira füstöl is - mint azt többször már emlitetted is. Na, ez a nem oda való trutyi meg megint csak megölheti az új porlasztócsúcsokat, hm? Sőt, lehet hogy azért is mentek tönkre ezek is már, nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Előrebocsájtom, hogy tényleg tök hülye vagyok ilyenben és csakis az én kis sajátos logikámmal gondolom amit irok!!! :lol:

Nem lehetséges hogy a kettő valahogyan összefügg? Arra gondolok, hogy ha kevés a kompresszió akkor valahol elereszt - ezt jólmegaszondtam, mi!? :) - na, de ha valahol elereszt akkor ott bekerülhet sok-sok trutyi is, pl.olaj, amitől annyira füstöl is - mint azt többször már emlitetted is. Na, ez a nem oda való trutyi meg megint csak megölheti az új porlasztócsúcsokat, hm? Sőt, lehet hogy azért is mentek tönkre ezek is már, nem? :lol:

De, pont ez a bibi. A porlasztócsúcsok le van carva, csere oszt kész, nem gond. Dízelből van szegénykém, 15 évente egyszer megkaphatja ha ezt kéri :lol: Amúgy is már ki vannak készülve belülről, de ez a normál elhasználódása hogy "kikopik" nem valszínű hogy a motorkopás miatt elhalna idő előtt az új csúcs is, de ha ezek csak 150ezer km-t megy el, akkor is kiegyezek vele :D :lol: A gond az hogy sz.rrá van kopva a motor lassan vége lesz <_< . Ezt gyűrűzni öngyilkosság, akkor már komplett generál kéne neki, de jelenleg nincs fölös 2kilóm arra hogy ő regenerálódjon :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

híbazze... ma voltunk dízeles szakinál. Diagnosztizálódtunk... a porlasztócsúcsok inkább vizi-pisztolyként üzemelnek :lol: szal azzal a "porlasztással" én is szarul indulnék a ribi helyében, de a kompressziómérés kicsit elszomorított... <_< 20-at mértünk 2 hengerben, és 18-at a másik 2-ben. (viszonylag melegen :lol: :lol: )szal báj ván bácámeg...

Nyugi, nekem mindegyikben 9-10 körülit mértek. :lol:

:lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azt mondták, ha jó helyen veszed az alkatrészt, és normális árban összefűzik Neked a motort, akkor egy blokk regenerálódás megoldódik olyan 80e-ből. Valahogy úgy néztük. A hengerfej olyan 30-40 között. Ha nem kell nagyon szétbarkácsolni. Úgy tudom nem szabad fúrni a motort, hanem lehet hozzá kapni, amolyan perselyes dolgot. Ha minden igaz.

Szerintem egy szívó dízel, ha így elkészül, és rendesen be van járatva, akkor az enyémen kiindulva, még 1x elmenne annyit, mint ami benne van.

<_<

Link to comment
Megosztás:

Azt mondták, ha jó helyen veszed az alkatrészt, és normális árban összefűzik Neked a motort, akkor egy blokk regenerálódás megoldódik olyan 80e-ből. Valahogy úgy néztük. A hengerfej olyan 30-40 között. Ha nem kell nagyon szétbarkácsolni. Úgy tudom nem szabad fúrni a motort, hanem lehet hozzá kapni, amolyan perselyes dolgot. Ha minden igaz.

Szerintem egy szívó dízel, ha így elkészül, és rendesen be van járatva, akkor az enyémen kiindulva, még 1x elmenne annyit, mint ami benne van.

:lol:

Én is úgy tudom, hogy nem szabad fúrni, hanem hüvelyt szoktak cserélni. Ha normális szerelőnél van csináltatva, nem kókány szerelőnél, akkor az még nagyon sokáig motor marad. <_<

Link to comment
Megosztás:

Mint már előttem megírták Én sem értek hozzá, de.

A "hüvely" cseréhez "szét kell fúrni" a blokkot, mert tudomásom szerint ez nem ilyen rendszerű. De javítsatok ki ha tévedek. Elméletileg azzal hogy fel lett fúrva nőtt a dugattyú átmérője, és a felülete = nő a nyomaték, és a teljesítmény is. Persze nem a kiindulási állapothoz képest mert attól adott esetben a szomszéd Komár mopedje is izmosabb lehetett. Tény azonban, hogy csak gyári alkatrészekből összerakott motor tudja azt a futásteljesítményt produkálni amit elvárnak tőle, de ezt egy ilyen értékű autónál nem szabad megfizetni. Az utángyártott dugattyú nem biztos hogy kibír 500e. kilómétert, lehet hogy 250e.-nél megáll. De ha belegondolsz, hogy egy cirka Tizenöt éves verda még elgurul ennyit, és ez mennyi ideig fog tartani, akkor lehet jobban megéri mint beleugrani egy másik, néhány évvel fiatalabb, jobban felszerelt, de ismeretlen állapotú autóba.

Persze ezt mindenik maga kell hogy mérlegelje, van -e megfelelő mennyiségű kavics a mutatványra, vagy inkább egy fiatalabb. Figyelembe kell venni az autó többi részét is. A motor csak az egész Kb. harmadát tesz ki. Ott a kaszni, a belső, a futómű, az elektromos rendszer, és még lehetne folytatni. A lényeg, ha csak a motor a bibi, és nem használja az ember fia, vagy lánya, futárkodásra a gépet, akkor simán megéri még felújítani, akár fúrással is.

Engem is szorít a cipő, de se pénzem se kedvem nincsen költeni rá amíg beidul és megy. Elég egy csekély értelmű emberkezdemény aki nem úgy ismeri a közlekedés szabályait mint mindenki más, és lőttek a rengeteg melónak és pénznek.

Én csak egy garnitúra gyűrűt cseréltem benne annó,(43.000, Km-el ezelőtt) és csodát tett. Pedig már első túlméreten van a motor! <_<

UFF! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az együttérzést :lol: :lol: :lol:

Ha csak az együttérzés kell.... Hát nesze! :lol:

Nem tudom pontosan, mert még nem volt benne részem, milyen módszerrel mérték ezt a húszat. Nagyon érzékeny ez a motor a vezérmű tengely pontos beállítására, ami igen nagy mértékű kompresszióvesztést eredményezhet, mert elszelel a nem kellő időben záró szelepek mellet az a kevés levegő, ami pont ahhoz hiányozna, hogy beinduljon.

Erre akkor jöttem rá amikor a kiscsaládommal szerettünk volna felmenni a hegyre, és kettes padlógáz kíséretében gondolkoztam a "kiszállok, és feltolom" módszer talán lényegesen környezetbarátabb lenne. Persze az utat akkor is takarítani kellet volna, de azt legalább a mezőgazdaságban tudták volna hasznosítani. Így csak az ózonréteg kapott a pofájára egy jókorát, és az Én ön értékelésem foszlott szét. <_<

Úgyhogy, sohaneaddfől!

Link to comment
Megosztás:

Mint már előttem megírták Én sem értek hozzá, de.

A "hüvely" cseréhez "szét kell fúrni" a blokkot, mert tudomásom szerint ez nem ilyen rendszerű. De javítsatok ki ha tévedek.

........

Én is úgy tudtam hogy ezek a motorok már nem olyanok mint a Skodeszomé volt ahol simán ki lehetett cserélni a hüvelyeket. Egy nyugis napon megejtettük házilag. Itt már össze vannak öntve, vagy valami ilyesmi, nem? <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem fogom végig idézgetni az oldalt, köszi mindenki :lol: Valaki van már túl hasonló mutatványon közületek?

Ott tartunk hogy vannak rendben lévő dolgai a gépnek (futómű-kasztni-belsőtér már majdnem :lol: ) de valamivel mozgatni is kéne ezt a sok jót. Figyelembe véve a komplett gépezet értékét, meg azt hogy ha esetleg egy újabb adag pénzt beleborítunk akkor is "csak" egy 15 éves fapad F marad, lehet hogy nem kéne beleugrani ebbe a regenerálódásba, viszont akkor lehet még több pénzt beleborítani egy ismeretlen valamibe... :lol: Sehogy nem jó ez baccameg...

Erről a hüvelyezős témáról ki tud valami okosat mondani? <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem fogom végig idézgetni az oldalt, köszi mindenki :lol: Valaki van már túl hasonló mutatványon közületek?

Ott tartunk hogy vannak rendben lévő dolgai a gépnek (futómű-kasztni-belsőtér már majdnem :lol: ) de valamivel mozgatni is kéne ezt a sok jót. Figyelembe véve a komplett gépezet értékét, meg azt hogy ha esetleg egy újabb adag pénzt beleborítunk akkor is "csak" egy 15 éves fapad F marad, lehet hogy nem kéne beleugrani ebbe a regenerálódásba, viszont akkor lehet még több pénzt beleborítani egy ismeretlen valamibe... :lol: Sehogy nem jó ez baccameg...

Erről a hüvelyezős témáról ki tud valami okosat mondani? <_<

Ezt a motort nem lehet hüvelyezni,ez nem skoda motor.

Ha olcsón akarod megúszni,akkor hengerfej le és felújítás,plusz adjatok neki egy új gyűrűsort.

Azzal még kihuzza egy ideig.

Aztán érdemes neki 4 új izzitógyertyát adni és elvinni egy jó adagolóshoz,aki belövi pontosan az előtöltést és átnézi az adagolót,nem-e hidrofejes már és azért indul nehezen.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a motort nem lehet hüvelyezni,ez nem skoda motor.

Ha olcsón akarod megúszni,akkor hengerfej le és felújítás,plusz adjatok neki egy új gyűrűsort.

Azzal még kihuzza egy ideig.

Aztán érdemes neki 4 új izzitógyertyát adni és elvinni egy jó adagolóshoz,aki belövi pontosan az előtöltést és átnézi az adagolót,nem-e hidrofejes már és azért indul nehezen.

Adagoló rendben van, azt megleste a doktorbácsi. Izzítógyertyákat ősszel kapott, de ránéztünk, azok is elvannak. Az indulást azt nagyrészt a porlasztócsúcsokra fogtuk, miután megnéztük hogy "porlaszt". Sztem ha rákészülök jobban tudok porlasztani hugyozás közben mint amit ezek a csúcsok előadtak... <_< :lol: Most egyelőre a csúcsok cseréje lesz, aztán gondolkozás a hogyatovábbon. Az "olcsón megúszni" az mit jelent pénzegységben mérve? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Adagoló rendben van, azt megleste a doktorbácsi. Izzítógyertyákat ősszel kapott, de ránéztünk, azok is elvannak. Az indulást azt nagyrészt a porlasztócsúcsokra fogtuk, miután megnéztük hogy "porlaszt". Sztem ha rákészülök jobban tudok porlasztani hugyozás közben mint amit ezek a csúcsok előadtak... <_< :lol: Most egyelőre a csúcsok cseréje lesz, aztán gondolkozás a hogyatovábbon. Az "olcsón megúszni" az mit jelent pénzegységben mérve? :lol:

A múltkor, mikor csináltattam a zöldkártyát, rákérdeztem, hogy ha egyszer behalnak a porlasztócsúcsok, mennyiért cserélné! 30e-körül lenne kompletten. ennyit mondott.

Link to comment
Megosztás:

Adagoló rendben van, azt megleste a doktorbácsi. Izzítógyertyákat ősszel kapott, de ránéztünk, azok is elvannak. Az indulást azt nagyrészt a porlasztócsúcsokra fogtuk, miután megnéztük hogy "porlaszt". Sztem ha rákészülök jobban tudok porlasztani hugyozás közben mint amit ezek a csúcsok előadtak... <_< :lol: Most egyelőre a csúcsok cseréje lesz, aztán gondolkozás a hogyatovábbon. Az "olcsón megúszni" az mit jelent pénzegységben mérve? :lol:

Gyűrűsort nem tom mennyi lehet,egy HF felújítás 20-30 között áll meg,plusz még a szerelés és cuccok hozzá,szerintem 80-ból meglenne.

Link to comment
Megosztás:

Adagoló rendben van, azt megleste a doktorbácsi. Izzítógyertyákat ősszel kapott, de ránéztünk, azok is elvannak. Az indulást azt nagyrészt a porlasztócsúcsokra fogtuk, miután megnéztük hogy "porlaszt". Sztem ha rákészülök jobban tudok porlasztani hugyozás közben mint amit ezek a csúcsok előadtak... <_< :lol: Most egyelőre a csúcsok cseréje lesz, aztán gondolkozás a hogyatovábbon. Az "olcsón megúszni" az mit jelent pénzegységben mérve? :lol:

88.gifTe hülye, majdnem felfordultam a fotellel! :lol:

szerk.: És ha vennél egy bontott motort? :lol:

Link to comment
Megosztás:

88.gifTe hülye, majdnem felfordultam a fotellel! :lol:

szerk.: És ha vennél egy bontott motort? <_<

Akkor veszek egy papír nélküli vasdarabot ami lehet hogy ugyan ilyen sz.r ha nem mégszarabb, csak még pénzbe is került hogy ott tartsak ahol most is tartok :lol:

Link to comment
Megosztás:

A múltkor, mikor csináltattam a zöldkártyát, rákérdeztem, hogy ha egyszer behalnak a porlasztócsúcsok, mennyiért cserélné! 30e-körül lenne kompletten. ennyit mondott.

Az a része nekem 25-be lesz. Már le van beszélve jövőhét.... asszem hétfőre (meg is nézem mert amilyen hülye vagyok elfelejtem :lol: ) A csergőt felhívtuk hogy mi pénzért van csúcs. Asszonnyák Bosch volt 17 körül (per darab) de már nincs. 17e?? kétszer visszakérdezett fater, hogy ugyan azt hívja -e ő is porl.csúcsnak. De mindegy, mert ez nem volt, volt helyette komplett befecs. részleg 70-ért. Megköszöntük a szíves együttműködést, és azóta se értjük mifac volt ez <_< Eddig tök normális árakon adtak mindent, most sikerült olyat kérni ami érdekes árkategóriába esett náluk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyűrűsort nem tom mennyi lehet,egy HF felújítás 20-30 között áll meg,plusz még a szerelés és cuccok hozzá,szerintem 80-ból meglenne.

Köcc. nagyon belőttétek ezt a 80 ropi környékét, úgyhogy kezdem elhinni hogy annyiból még lehet motort építeni ebből a kopásgyűjteményből :lol: Annyit még megérdemel :lol: <_<

Link to comment
Megosztás:

Az a része nekem 25-be lesz. Már le van beszélve jövőhét.... asszem hétfőre (meg is nézem mert amilyen hülye vagyok elfelejtem :lol: ) A csergőt felhívtuk hogy mi pénzért van csúcs. Asszonnyák Bosch volt 17 körül (per darab) de már nincs. 17e?? kétszer visszakérdezett fater, hogy ugyan azt hívja -e ő is porl.csúcsnak. De mindegy, mert ez nem volt, volt helyette komplett befecs. részleg 70-ért. Megköszöntük a szíves együttműködést, és azóta se értjük mifac volt ez <_< Eddig tök normális árakon adtak mindent, most sikerült olyat kérni ami érdekes árkategóriába esett náluk :lol:

:lol: Húú.. azok aranyáron akarták adni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

:lol: Húú.. azok aranyáron akarták adni! :lol:

Nem. Az arany mindenhol sokba kerül :) ez a cucc meg csak náluk. :lol: :lol: Valamit nagyon csúnyán hoztak össze, de nem érdekelt mert addigra már lett más :D

(meg ha számolsz akkor feltűnik hogy gyakorlatilag azok a csúcsok amik már nem voltak, belekerülnének annyiba mint a komplett cumó, amiben ugye ezek is benne vannak, többmindennel együtt :lol: <_< :lol: )

Link to comment
Megosztás:

(meg ha számolsz akkor feltűnik hogy gyakorlatilag azok a csúcsok amik már nem voltak, belekerülnének annyiba mint a komplett cumó, amiben ugye ezek is benne vannak, többmindennel együtt :lol: <_< :lol: )

Láttam! :lol: Ahogy a szerelő mondta, kb. 16e körül lenne a 4 porlasztócsúcs. Az szerintem nem vészes! :lol: A gyűrűsor ha jól emlékszem, az is kb. olyan 16 körül van.

Link to comment
Megosztás:

Porlasztó csúcs Nekem, kedvezménnyel (bárdi), Denso-t vettem azt mondták, hogy jó, végül is nem rossz 4db=12.000Ft, mivel ez csak maga az alkatrész, be is kellene építeni. Adagolósnál beállítás, és csere ahol Én csináltattam 10.000Ft. Sajnos, mi is megtudnánk csinálni, csak be kell állítani a spriccelés nyomás részét, és ahhoz egy vacak nyomos szerkezet kell.

Ja, még a Bosch se lett volna csak 4e/db. Csak mondom legyen japán. Viszont az a japán, itthon gyártják, valahol vidéken. Na mindegy.

A hengerfej felújítás úgy néz ki, hogy meg kell nézni kb milyen lépcsős tömítés kell a motorhoz, mert több lépcsője van (6-7e FT). Nem az árban van a különbség, hanem vastagságban. Kell hozzá még szívó sor (kb 2e Ft), kipufogósor (kb 2e Ft), hengerfej csiszolás (kb 5-10e Ft), na az gépműhely, szinte mindenhol más összeg. Sajnos a fagyálló is úszik (2e), mert belehullik minden kosz, amikor le kell szedni. Olaj csere mindenképp (min 10e). És igazából, ha nem tudod, hogy mikor lett cserélve, akkor a hengerfej csavarok, az olyan (5-6e Ft), a szett, nem olyan rég néztem. Sajnos a csavarokon kívül, mert későn tudtam meg, ezen mind átestem. Egy izzító gyertya ezekhez képes ingyen volt, mert a 4db volt 9e Ft.

A gyűrű cserét sajnos nem tudtam, Én is csak most hallok erről és az sem lett megcsinálva, de sokkal jobb a helyzet, mint volt. Amikor összeraktuk a motort 10e KM ezelőtt, nagyon durva volt. Olyan hangja volt, hogy mellettem állt lehúzott ablaknál hangosabb volt a régi suzuki motorja, mint az enyém. Na jó, most is!!! <_<:):lol:

Nekem olyan 60e-be állt meg a hengerfejes mutatvány, a többit nem számoltam még egybe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.