Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Hengerfejtömítés csere után valamit elcsesztünk, mert a motor elkezd rángatni, ha leveszem a lábam a gázról. De nem ám egy kicsit ringat vagy ilyenek. Ilyenkor visszaváltok egyel és megszűnik a gond.

Jellemzően alacsony fordulaton a legvészesebb a dolog, de pl 100-nál is érezhető a rángatózás, ha leveszem a lábam a gázpedálról.

az a sanda gyanúm, hogy a vezérlésen kéne állítsak méghozzá az adagoló előtöltési szögén. Szerintem tulságosan hamar kapja a naftát és így idő előtt berobban és visszaüti a dugót.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e az elméletem és hogy a vezérlés megbontása nélkül az adagolón hogy lehet előtöltési szöget állítani? (Lukács testvér)

Amúgy jól megy a gép a magasabb fordulatszámtartományokat kedveli :huh:

Ja meg még annyit, hogy hallhatóan egyenlőtlenül jár a motor. Ez is az előtöltés miatt van, vagy az adagoló nem azonos mennyiségű gázolajat spriccel?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hengerfejtömítés csere után valamit elcsesztünk, mert a motor elkezd rángatni, ha leveszem a lábam a gázról. De nem ám egy kicsit ringat vagy ilyenek. Ilyenkor visszaváltok egyel és megszűnik a gond.

Jellemzően alacsony fordulaton a legvészesebb a dolog, de pl 100-nál is érezhető a rángatózás, ha leveszem a lábam a gázpedálról.

az a sanda gyanúm, hogy a vezérlésen kéne állítsak méghozzá az adagoló előtöltési szögén. Szerintem tulságosan hamar kapja a naftát és így idő előtt berobban és visszaüti a dugót.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e az elméletem és hogy a vezérlés megbontása nélkül az adagolón hogy lehet előtöltési szöget állítani? (Lukács testvér)

Amúgy jól megy a gép a magasabb fordulatszámtartományokat kedveli :huh:

Ja meg még annyit, hogy hallhatóan egyenlőtlenül jár a motor. Ez is az előtöltés miatt van, vagy az adagoló nem azonos mennyiségű gázolajat spriccel?

Előre is köszönöm!

Sztem jobban jársz, ha elviszed egy adagolóshoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hengerfejtömítés csere után valamit elcsesztünk, mert a motor elkezd rángatni, ha leveszem a lábam a gázról. De nem ám egy kicsit ringat vagy ilyenek. Ilyenkor visszaváltok egyel és megszűnik a gond.

Jellemzően alacsony fordulaton a legvészesebb a dolog, de pl 100-nál is érezhető a rángatózás, ha leveszem a lábam a gázpedálról.

az a sanda gyanúm, hogy a vezérlésen kéne állítsak méghozzá az adagoló előtöltési szögén. Szerintem tulságosan hamar kapja a naftát és így idő előtt berobban és visszaüti a dugót.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e az elméletem és hogy a vezérlés megbontása nélkül az adagolón hogy lehet előtöltési szöget állítani? (Lukács testvér)

Amúgy jól megy a gép a magasabb fordulatszámtartományokat kedveli :huh:

Ja meg még annyit, hogy hallhatóan egyenlőtlenül jár a motor. Ez is az előtöltés miatt van, vagy az adagoló nem azonos mennyiségű gázolajat spriccel?

Előre is köszönöm!

Először is porlasztócsúcsokat kellene kivenni és megnézni,beállítani.

Előtöltést tudsz magad is állítani,adagoló vezkerekén 3 csavar fellazít és dornival előre vagy hátra ütöd 1-2mm-t,persze az eredeti állást jelöld be!

A kuplung mikor volt cserélve?Attól is játszhat bakkecskét.

Link to comment
Megosztás:

Először is porlasztócsúcsokat kellene kivenni és megnézni,beállítani.

Előtöltést tudsz magad is állítani,adagoló vezkerekén 3 csavar fellazít és dornival előre vagy hátra ütöd 1-2mm-t,persze az eredeti állást jelöld be!

A kuplung mikor volt cserélve?Attól is játszhat bakkecskét.

Most cseréltem csúcsokat igaz nem valami nagy minőséget vettem. Mivel étolajal hajtom (felesbe) így kidobott pénz lenne pl a bosch porlasztócsúcs.

A kuplungot nem tudom mikor volt cserélve. Használtan vettem és én még nem cseréltem, de lassan cserélve lesz, mert majdnem kopra be van tekerve az állítócsavar. Csúszni még éppen nem csúszik. Úgy vagyok vele, hogy ameddig nem csúszik addig nem költök rá.

Ezt az előtöltés állítást meg megcsinálom hétvégén. Szerintem az lesz a ludas.

Szóval csak 3 csavar? Amúgy kulcsal vagy valamivel meg tudom fogni az adagoló főtengelyét, hogy ne tekeredjen a bordás kerékkel együtt?

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motoros topiktársaktól kérdezném, hogy milyen olajat és csereperiódust használnak? Opel motorosok is érdekelnek.

Nekem most OEST ETA 10W40 van, és 6500 km van az olajban. Ezalatt kb 4 deci olaj fogyott el.

Előző tulajom elmondása szerint GM 10W40 olajat használt, és nála nem fogyott. Persze ez alatt nem tudom mit ért, sokan a "nem eszi az olajat" kifejezést úgy értik, hogy kibírja két csereperiódus között utántöltés nélkül, ugye ebbe kb 1 liter fogyás fér bele.

A javítási útmutató 5W40-es vagy 5W50es kis ellenállású olajat ír CCMC-PD2 és API CD szabvánnyal.. Olajcsereperiódusnak 15000 km-t ír, de nem veszi külön a dieselt. Egy bezinesnél ez nem sok, de véleményem szerint egy TD-nél igen.

A Kezelési útmutató meg:

SAE10W40 CCMC-G5PD6; SAE10W40 ACEA-B3-96; SAE5W40 CCMC-G5PD6 vagy SAE5W40 ACEA-B3-96

Ez az OEST olaj, amit használok, ACEA szabvány szerint A3/B3, API szabvány szerint SL/CF minsőégű, azaz benzines és diesel motorhoz is a legmagasabb minőséget teljesíti, igazából minden benzineshez és régebbi dieselhez jó, kivéve VW PD-TDI-ket.

A kérdésem igazából csak annyi, hogy szerintetek 0W.. 5W.. vagy 10W..

A másik kérdésem pedig az, hogy az olajszintet hideg, vagy meleg motornál ellenőrzitek, a kettő eltérő értéket mutat. Ha hidegen a maximumig töltöm, akkor melegen felette lesz kicsivel :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hengerfejtömítés csere után valamit elcsesztünk, mert a motor elkezd rángatni, ha leveszem a lábam a gázról. De nem ám egy kicsit ringat vagy ilyenek. Ilyenkor visszaváltok egyel és megszűnik a gond.

Jellemzően alacsony fordulaton a legvészesebb a dolog, de pl 100-nál is érezhető a rángatózás, ha leveszem a lábam a gázpedálról.

az a sanda gyanúm, hogy a vezérlésen kéne állítsak méghozzá az adagoló előtöltési szögén. Szerintem tulságosan hamar kapja a naftát és így idő előtt berobban és visszaüti a dugót.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e az elméletem és hogy a vezérlés megbontása nélkül az adagolón hogy lehet előtöltési szöget állítani? (Lukács testvér)

Amúgy jól megy a gép a magasabb fordulatszámtartományokat kedveli :huh:

Ja meg még annyit, hogy hallhatóan egyenlőtlenül jár a motor. Ez is az előtöltés miatt van, vagy az adagoló nem azonos mennyiségű gázolajat spriccel?

Előre is köszönöm!

Nem a jelölés szerint raktátok össze? Az adagolót elő kell feszíteni.

Szerintem nem előtöltés baja lessz, mert ha nagy lenne kopogós és keményebben járna a motor. Viszont gyanus hogy a nagyobb magasabb fordulatszámot kedveli. próba állítani.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motoros topiktársaktól kérdezném, hogy milyen olajat és csereperiódust használnak? Opel motorosok is érdekelnek.

Nekem most OEST ETA 10W40 van, és 6500 km van az olajban. Ezalatt kb 4 deci olaj fogyott el.

Előző tulajom elmondása szerint GM 10W40 olajat használt, és nála nem fogyott. Persze ez alatt nem tudom mit ért, sokan a "nem eszi az olajat" kifejezést úgy értik, hogy kibírja két csereperiódus között utántöltés nélkül, ugye ebbe kb 1 liter fogyás fér bele.

A javítási útmutató 5W40-es vagy 5W50es kis ellenállású olajat ír CCMC-PD2 és API CD szabvánnyal.. Olajcsereperiódusnak 15000 km-t ír, de nem veszi külön a dieselt. Egy bezinesnél ez nem sok, de véleményem szerint egy TD-nél igen.

A Kezelési útmutató meg:

SAE10W40 CCMC-G5PD6; SAE10W40 ACEA-B3-96; SAE5W40 CCMC-G5PD6 vagy SAE5W40 ACEA-B3-96

Ez az OEST olaj, amit használok, ACEA szabvány szerint A3/B3, API szabvány szerint SL/CF minsőégű, azaz benzines és diesel motorhoz is a legmagasabb minőséget teljesíti, igazából minden benzineshez és régebbi dieselhez jó, kivéve VW PD-TDI-ket.

A kérdésem igazából csak annyi, hogy szerintetek 0W.. 5W.. vagy 10W..

A másik kérdésem pedig az, hogy az olajszintet hideg, vagy meleg motornál ellenőrzitek, a kettő eltérő értéket mutat. Ha hidegen a maximumig töltöm, akkor melegen felette lesz kicsivel :huh:

bár enyém xdtl-volt, de csak is 10W40-en

opel oilt ette, szerintem szar oil.

7500km-nál én cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motoros topiktársaktól kérdezném, hogy milyen olajat és csereperiódust használnak? Opel motorosok is érdekelnek. ...

Részemről is 10000-enként cserélem. Most Castrol Magnatec 10W40 van benne. Nem nagyon vagyok megelégedve vele, mert csipegeti. Előtte is Castrol volt benne, csak nem magna, de az majdnem kibírta 2 csere között, 4 decit kellett rátölteni, ezzel meg 4000-nél járok és már benyelt fél lityit + ba. Ennyit talán nem romlott a moci ennyi idő alatt.

Ha ez leketyeg lehet kipróbálok benne valami más 10W40-est.

Nem a jelölés szerint raktátok össze? Az adagolót elő kell feszíteni.

Szerintem nem előtöltés baja lessz, mert ha nagy lenne kopogós és keményebben járna a motor. Viszont gyanus hogy a nagyobb magasabb fordulatszámot kedveli. próba állítani.

Az enyém is mostanában ilyen jellemzőket produkál! Menni meg megy, mint a bolond, lehet el kéne vinnem adagolóshoz???

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is mostanában ilyen jellemzőket produkál! Menni meg megy, mint a bolond, lehet el kéne vinnem adagolóshoz???

A kopogós keményebb járás valamelyest a hideg beálltával természetes (bizonyos határokon belül). Nem kell feltétlen adagolóshoz vinned, előtöltést bármilyen mezei műhelyben is tudsz mérni, elég neki csak egy hordozható táskás strobi + egy piezo mandzsetta. Állítani sem bonyolult. Ez nem annyira pontos, de szerintem megteszi.

Ha halálpontos előtöltést akarsz, akkor az már bonyolultabb, mert indikátoróra és némi szaktudás is kell.

Link to comment
Megosztás:

A kopogós keményebb járás valamelyest a hideg beálltával természetes (bizonyos határokon belül). Nem kell feltétlen adagolóshoz vinned, előtöltést bármilyen mezei műhelyben is tudsz mérni, elég neki csak egy hordozható táskás strobi + egy piezo mandzsetta. Állítani sem bonyolult. Ez nem annyira pontos, de szerintem megteszi.

Ha halálpontos előtöltést akarsz, akkor az már bonyolultabb, mert indikátoróra és némi szaktudás is kell.

Érik neki a szakműhely, mert nem ártana ránézni a csúcsokra sem. A keményebb járás meg még viszonylag jó időben kezdődött, legalábbis akkor vettem észre.

Ha még gyilkolászni akarom egy darabig, inkább elviszem, mert ez a része számomra kínai, pontosabban még nem láttam hogy csinálják :huh:

Van a környéken megfelelő szakműhely amit dícsérnek az ismerősök, lesz egy kis időm (meg pííz) akkor elviszem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem a jelölés szerint raktátok össze? Az adagolót elő kell feszíteni.

Szerintem nem előtöltés baja lessz, mert ha nagy lenne kopogós és keményebben járna a motor. Viszont gyanus hogy a nagyobb magasabb fordulatszámot kedveli. próba állítani.

Ma állítottam az előtöltési szögön. Nem az volt a baj, hogy hamarabb kapta a naftát henem épp túl későn. Olyan 3-4mm-t is előrébbtekertem mire megszünt a rángatás viszont a hangja kopogósabb lett. Ja meg olyan 25-30%-al nőtt az ereje. Joban gyorsul és egyből reagál a gázadásra.

Szóval meg vagyok vele elégedve viszont egy picit aggódom a kopogós hanja miatt. Annyira nem kopog vészesen csak eddig finomabban járt és még szokatlan a fülemnek. Ugye ez nem árt a motornak?

Valaki azt mondta, hogy azért ilyen, mert jól porlasztanak a csúcsok. Nem tom mi lehet az igazság aki tud valamit erről kérem ossza meg velem.

Valaki meg tudná mondani, hogy mennyibe kerül az a hőkapcsoló ami a gázolajszűrőn van? Kipurcant oszt most reggelente csak úgy indul a verda, ha 10 liter forró vizet ráöntök a szűrőre meg az adagolóra :huh:

Ha sima gázolaj lenne benne akkor talán beindulna víz nélkül is, de mivel étolaj és gázolaj keverékkel járok így még dupla izzítás és fél perces indítózás ellenére se röffen be. De a forró víz csodákra képes!

Link to comment
Megosztás:

Érik neki a szakműhely, mert nem ártana ránézni a csúcsokra sem. A keményebb járás meg még viszonylag jó időben kezdődött, legalábbis akkor vettem észre.

Ha még gyilkolászni akarom egy darabig, inkább elviszem, mert ez a része számomra kínai, pontosabban még nem láttam hogy csinálják :huh:

Van a környéken megfelelő szakműhely amit dícsérnek az ismerősök, lesz egy kis időm (meg pííz) akkor elviszem :lol:

A dízeles téma sajnos nagyon drága. Csak azt tudom javasolni, hogy határozott elképzeléssel vidd oda az autót, és abból ne nagyon engedj. Pl. Csak porlasztócsúcs ellenőrzés és előtöltés ellenőrzés/szükség szerint állítás. (Csúcsoknál max 1000/db a szerelés, ellenőrzés és beállítás; előtöltés ellenőrzés, esetleg állítás max 4000-5000ft itteni árakon)

Bocsi, lehet off...

Elmesélem az én esetemet, hogy mennyire lehúzósdi ez a szakma:

Az adagolójavítás egy külön szakterület, jobb ezt rutinos szakira bízni. Bár én is meg tudtam volna csinálni, mondom elviszem ismerős kollégához. Kezdő szerelő voltam még akkor. Sima Bosch forgóelosztós adagolóról van szó. A hiba, a vezérlés felől szivárog a gázolaj az adagoló behajtótengely szimeringjétől. Elsőként felkerestem egy nagy nevű maszekot, régi ismerősöm, megnézte, hümmög, le kell venni az adagolót és szét kell szedni, csak úgy lehet a szimeringet cserélni. Árat nem mondott, csak annyit majd utólag elintézzük Sanyikám, ne aggódj! Na persze mondom. Elvittem egy közeli Bosch szervízbe, ahol az ügyvezetővel régóta együtt vizsgáztatok a suliban. Ua.-t mondta, mint az előző, de megspékelte azzal is hogy a tengelyt is cserélni kell, nem csak a szimeringet. Ez BARÁTI ALAPON csak nekem 78000ft lett volna. Montam köszi.

Elmentem az autósboltba és vettem bele szimeringet 450 forintért (gyárit!) és egy óra alatt ki is cseréltem! Nem hogy nem kellett szétszedni az adagolót, de még le sem kellett venni a helyéről, csak a bordáskereket a vezérműszíjjal!!! (És szerintem ezt ők is nagyon jól tudták! Gyakori típus vw 1,6d.)

Ha engem baráti alapon így le akartak húzni, akkor másokat?? Azóta már sok idő eltelt és én is jobban belemásztam az adagolójavításba. Egy párat már felújítottam és beállítottam. Szerencsére a szükséges (elég komoly) eszközháttérhez hozzájutok, mert ez másképp lehetetlen.

Off vége.

Ezzel nem akarlak megijeszteni! Ebből nem kell általánosítani!

Nyugodtan vidd csak el szakműhelybe, figyelj, meg mindent jól, mert a dízel téma nem látványos, viszont minden apró mozzanatnak jelentősége van!

Link to comment
Megosztás:

Ma állítottam az előtöltési szögön. Nem az volt a baj, hogy hamarabb kapta a naftát henem épp túl későn. Olyan 3-4mm-t is előrébbtekertem mire megszünt a rángatás viszont a hangja kopogósabb lett. Ja meg olyan 25-30%-al nőtt az ereje. Joban gyorsul és egyből reagál a gázadásra.

Szóval meg vagyok vele elégedve viszont egy picit aggódom a kopogós hanja miatt. Annyira nem kopog vészesen csak eddig finomabban járt és még szokatlan a fülemnek. Ugye ez nem árt a motornak?

Valaki azt mondta, hogy azért ilyen, mert jól porlasztanak a csúcsok. Nem tom mi lehet az igazság aki tud valamit erről kérem ossza meg velem.

Valaki meg tudná mondani, hogy mennyibe kerül az a hőkapcsoló ami a gázolajszűrőn van? Kipurcant oszt most reggelente csak úgy indul a verda, ha 10 liter forró vizet ráöntök a szűrőre meg az adagolóra :huh:

Ha sima gázolaj lenne benne akkor talán beindulna víz nélkül is, de mivel étolaj és gázolaj keverékkel járok így még dupla izzítás és fél perces indítózás ellenére se röffen be. De a forró víz csodákra képes!

vegyél vissza rajta, igazából indíkátor órás beáálítás lenne a jó. Annak idején nekem is azt csinálták, adagoló és veztengely állítás. Ha vissza kerestek már írtam róla .

Viszont , én is jártam étoil-al sokáig, fele ,fele volt az arány. Nyáron rendes sült krumpli szag volt utánnam. Télen szerintem kicsit merész dolog, főleg ha kint parkolsz.

ja én tisztával jártam, néha volt használt benne. Tönkre fogod vágni az adagolód ha nem oldod meg a téli sűrűsödési problámát. Nyáron viszont tökéletes, még jobban is ment a gép tőle.

Link to comment
Megosztás:

A dízeles téma sajnos nagyon drága. Csak azt tudom javasolni, hogy határozott elképzeléssel vidd oda az autót, és abból ne nagyon engedj. Pl. Csak porlasztócsúcs ellenőrzés és előtöltés ellenőrzés/szükség szerint állítás. (Csúcsoknál max 1000/db a szerelés, ellenőrzés és beállítás; előtöltés ellenőrzés, esetleg állítás max 4000-5000ft itteni árakon)...

Sógor az Iveco-t vitte oda, csúcsokat cseréltek, kompressziót mértek, újraállítottak mindent, ez volt 60000. Ahhoz a döghöz nagyságrendekkel többe kerül minden (off: elsőkerék csapágy 92000 :huh: ugy. ) Szerszámot is csinálniuk kellett, mert nem bírták kiszedni a csúcsokat. Nem tudom ez így mennyire drága, de ha egyszer se felkészültségem, se szerszámom nincs hozzá, nem sokat tudok tenni...

Link to comment
Megosztás:

Ma állítottam az előtöltési szögön. Nem az volt a baj, hogy hamarabb kapta a naftát henem épp túl későn. Olyan 3-4mm-t is előrébbtekertem mire megszünt a rángatás viszont a hangja kopogósabb lett. Ja meg olyan 25-30%-al nőtt az ereje. Joban gyorsul és egyből reagál a gázadásra.

Szóval meg vagyok vele elégedve viszont egy picit aggódom a kopogós hanja miatt. Annyira nem kopog vészesen csak eddig finomabban járt és még szokatlan a fülemnek. Ugye ez nem árt a motornak?

Valaki azt mondta, hogy azért ilyen, mert jól porlasztanak a csúcsok. Nem tom mi lehet az igazság aki tud valamit erről kérem ossza meg velem.

Valaki meg tudná mondani, hogy mennyibe kerül az a hőkapcsoló ami a gázolajszűrőn van? Kipurcant oszt most reggelente csak úgy indul a verda, ha 10 liter forró vizet ráöntök a szűrőre meg az adagolóra :huh:

Ha sima gázolaj lenne benne akkor talán beindulna víz nélkül is, de mivel étolaj és gázolaj keverékkel járok így még dupla izzítás és fél perces indítózás ellenére se röffen be. De a forró víz csodákra képes!

Mondjuk nem ártana (legalább télen) rendes gázolajjal próbálkozni :lol: Még a fűtőolajat is érdemes felesben-harmadában használni ilyenkor, nemhogy az étolajat :lol:

Túl korai a befecskedezésed, ez tuti. Szerintem ez árt a motornak, a kopogás abból van, hogy még felfelé mozog a dugattyú, amikor elkezdődik az égés, és az égés meg lefelé szeretné mozgatni. Csakhogy a dugattyú még nem jutott túl a felső holtponton, ezért a megkezdődő égés visszafelé, a lendület illetve a másik henger munkaüteme pedig előrefelé szeretné forgatni a főtengelyt. Nem túl egészséges a dolog.

A kopogásos dolog hasonló a nagyobb (~11 es körüli) kompressziójú benzines motoroknál az alacsony oktánszámú szar benzin miatt, (nem bírja a benzin a sűrítést ezért gyújtás előtt önmagától meggyullad) vagy hogy csak a legegyszerűbb benzines motort a trabantot említsem, a nagy előgyújtástól.

A nagyobb teljesítmény azért van, mert mert több idő van az égésre, így tökéletesebben elég az üzemanyag. A kettő között kell megtalálni az optimálisat, ahol már nem kopog, de már nem is rángat. (Gondolom a rángatással együtt jobban is füstölt a gép).

Link to comment
Megosztás:

Egy kicsit bogarásztam a Valvoline és a Castrol márkák motorolajválasztóját, és megakadt valamin a szemem.

Opel Vectra A 1.7 TD (isuzu) 89-95ig gyártották, olajcsere periódusa 7500 km, 4,5 liter olaj szükséges.

Opel Vectra B 1.7 TD (isuzu) 95-96ig gyártották, olajcsere periódusa 15000 km, 5,5 liter olaj szükséges.

Ez hogy a csudában van? Ugyanaz a motor, de más feltötlési mennyiség, és ennyire eltérő csereperiódus, ugyanolyan olaj eetén?

Aztán:

Opel Astra F 1.7 TD (isuzu) 91-98ig gyártották, olajcsere periódusa 15000 km, 4,5 liter olaj szükséges, 96tól 5 liter.

Miért lehetnek az eltérések? (Castrol, és Valvoline adatok megegyeznek)

Olajhűtő tudtammal egyiknél sincs.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.