Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

turbót meddig érdemes meghúzni? milyen változóst érdemes rárakni?ugye ezeken nem az van.

keress rá,- dizel tuning-ra, mindjárt látod hogy ez a motor nem erre készült, kicsit lehet rajta okosítani de nem ajánlott és nem foglalkozik vele senki. Hajdanán én is próbálkoztam, de kat-kivágás és adagoló állításnál befejeztem.

Link to comment
Megosztás:

Úgynézki megtaláltam a Dezsőm hibáját.

Röviden:

Ha napokig áll,nehezen indul,mintha gázolajszűrőt cseréltem volna.Ergo: valahol levegősödik az üzemanyag rendszer.

Az adagoló és gázolajszűrő közötti csövet már cseréltem,nem segített.Most kicseréltem átlátszóra,jól látszik benne,hogy bubisodik,valahol falsot szív.

Kiiktattam a tűzfali üzemanyagszűrőt,pár percig figyeltem,de kb 5 perc járatás után megint megjelentek az apró buborékok.

Kér(d)és Fpepe cartárshoz:

Megnéznéd nekem EPC-ben,hogy mi a gyári üzemanyagcsőnek a száma,ami a váz alatt jön végig?

Szerintem az lesz valahol lyukas.

Link to comment
Megosztás:

Úgynézki megtaláltam a Dezsőm hibáját.

Röviden:

Ha napokig áll,nehezen indul,mintha gázolajszűrőt cseréltem volna.Ergo: valahol levegősödik az üzemanyag rendszer.

Az adagoló és gázolajszűrő közötti csövet már cseréltem,nem segített.Most kicseréltem átlátszóra,jól látszik benne,hogy bubisodik,valahol falsot szív.

Kiiktattam a tűzfali üzemanyagszűrőt,pár percig figyeltem,de kb 5 perc járatás után megint megjelentek az apró buborékok.

Kér(d)és Fpepe cartárshoz:

Megnéznéd nekem EPC-ben,hogy mi a gyári üzemanyagcsőnek a száma,ami a váz alatt jön végig?

Szerintem az lesz valahol lyukas.

és ha levegő nem jön, a tank felöl, hanem megy

Link to comment
Megosztás:

:lol: :lol: :( Akkor vagy bontó vagy kiváltom valamivel.

Előbb jól nézd át sztem. Nekünk anno a dieselnél elég volt annyi a lelevegősödéshez, hogy az egyik rápréselt bilincses csatlakozónál éppen csak nedves volt kicsit a cső. Lehet, hogy valamelyik gumicső öregedett el, amelyik a kék cső és a szűrő / tartály között van, ill. ezek csatlakozásánál.

Link to comment
Megosztás:

Előbb jól nézd át sztem. Nekünk anno a dieselnél elég volt annyi a lelevegősödéshez, hogy az egyik rápréselt bilincses csatlakozónál éppen csak nedves volt kicsit a cső. Lehet, hogy valamelyik gumicső öregedett el, amelyik a kék cső és a szűrő / tartály között van, ill. ezek csatlakozásánál.

Igen,erre én is gondoltam,átfogom nézni,bár édesanyám szerint nyáron oda vágták az alját a nyaralás alkalmával,szal nem lehetetlen a cső sérülése sem sajnos.

Most kiváncsi leszek reggelre fellevegősödik-e.

Link to comment
Megosztás:

turbót meddig érdemes meghúzni? milyen változóst érdemes rárakni?ugye ezeken nem az van.

Valóban nem változó van rajta, IHI RHB4-es. Nem vagyok benne biztos, de talán RHF4-es a változó geometriás változata?

Én a gyári turbóval kis lépésenként emelgetve a nyomást (bleed valve használatával) odáig jutottam, hogy a végén kivettem a bleed valve-et, kikötöttem a gyári waste-gate-et és a szívócsőben lévő biztonsági szelepet és feltekert adagolóval max. 1,5-1,6 bar nyomás van 4000-es fordulat körül. Ennek a turbónak kb. ennyi a vége, többet nem tud. Amúgy szerintam nem fontos a változós turbó, mert ha végig huzatod a fokozatot, váltás után is akkora a fordulat, hogy azonnal megjön a nyomás. Ja, üzembiztonság: óra szerint 300.000km van az autóban + amit a kereskedő visszatekert. Megemelt nyomással kb. 40.000 km mentem már, persze nem mindig nyomom. No meg csak meleg motornál szabad tolni, leállítás előtt pár perc ketyegés és azolaj minimum 10W40-es Magnatec Diesel.

Link to comment
Megosztás:

Valóban nem változó van rajta, IHI RHB4-es. Nem vagyok benne biztos, de talán RHF4-es a változó geometriás változata?

Én a gyári turbóval kis lépésenként emelgetve a nyomást (bleed valve használatával) odáig jutottam, hogy a végén kivettem a bleed valve-et, kikötöttem a gyári waste-gate-et és a szívócsőben lévő biztonsági szelepet és feltekert adagolóval max. 1,5-1,6 bar nyomás van 4000-es fordulat körül. Ennek a turbónak kb. ennyi a vége, többet nem tud. Amúgy szerintam nem fontos a változós turbó, mert ha végig huzatod a fokozatot, váltás után is akkora a fordulat, hogy azonnal megjön a nyomás. Ja, üzembiztonság: óra szerint 300.000km van az autóban + amit a kereskedő visszatekert. Megemelt nyomással kb. 40.000 km mentem már, persze nem mindig nyomom. No meg csak meleg motornál szabad tolni, leállítás előtt pár perc ketyegés és azolaj minimum 10W40-es Magnatec Diesel.

Ez milyen autó?

Link to comment
Megosztás:

Valóban nem változó van rajta, IHI RHB4-es. Nem vagyok benne biztos, de talán RHF4-es a változó geometriás változata?

Én a gyári turbóval kis lépésenként emelgetve a nyomást (bleed valve használatával) odáig jutottam, hogy a végén kivettem a bleed valve-et, kikötöttem a gyári waste-gate-et és a szívócsőben lévő biztonsági szelepet és feltekert adagolóval max. 1,5-1,6 bar nyomás van 4000-es fordulat körül. Ennek a turbónak kb. ennyi a vége, többet nem tud. Amúgy szerintam nem fontos a változós turbó, mert ha végig huzatod a fokozatot, váltás után is akkora a fordulat, hogy azonnal megjön a nyomás. Ja, üzembiztonság: óra szerint 300.000km van az autóban + amit a kereskedő visszatekert. Megemelt nyomással kb. 40.000 km mentem már, persze nem mindig nyomom. No meg csak meleg motornál szabad tolni, leállítás előtt pár perc ketyegés és azolaj minimum 10W40-es Magnatec Diesel.

Akkor azt mondod 1-1,1 bar-ig simán viszi!? hát igen ha elhúzatom a munkapontig ami ennél a motornál 3500 rpm akkor váltáskor beleesik a 2400-500-be onnan megint tol az igaz, mondjuk a változós szerintem 3500-nél meg már nem tol akkorát mint ezek! a szívócsőben hol van az a biztonsági szelep? az enyémbe "óra szerint" 380.000 km van de húz elég jól meg minden rendben van vele csak kis plussz erőt akarok még:)

Link to comment
Megosztás:

Akkor azt mondod 1-1,1 bar-ig simán viszi!? hát igen ha elhúzatom a munkapontig ami ennél a motornál 3500 rpm akkor váltáskor beleesik a 2400-500-be onnan megint tol az igaz, mondjuk a változós szerintem 3500-nél meg már nem tol akkorát mint ezek! a szívócsőben hol van az a biztonsági szelep? az enyémbe "óra szerint" 380.000 km van de húz elég jól meg minden rendben van vele csak kis plussz erőt akarok még:)

Akkor vegyél pédétédéít, csipppeld szét, és dobd ki fél év múlva :lol: :(

Nem arra vannak ezek kitalálva hogy 3500-4000 környékén legyenek elváltva és toljon mint a qrvaélet. Viszont ha nem bántják őket kimennek a világból :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor vegyél pédétédéít, csipppeld szét, és dobd ki fél év múlva :lol: :(

Nem arra vannak ezek kitalálva hogy 3500-4000 környékén legyenek elváltva és toljon mint a qrvaélet. Viszont ha nem bántják őket kimennek a világból :lol:

pédétédéit soha nem vennék:) de ha 2500 nél tölt igazán, meg ha a gyár úgy találta ki hogy legyen 3500nél munkapont 5000 környékén meg "szabályzás". Ez nem azt jelenti, hogy én állandóan 4000ig huzatom, hanem amikor kell akkor addig, de akkor menjen.

Link to comment
Megosztás:

pédétédéit soha nem vennék:lol: de ha 2500 nél tölt igazán, meg ha a gyár úgy találta ki hogy legyen 3500nél munkapont 5000 környékén meg "szabályzás". Ez nem azt jelenti, hogy én állandóan 4000ig huzatom, hanem amikor kell akkor addig, de akkor menjen.

Ebben egyetértünk :lol: Haverom szerzett egy ilyen 3-as gófot. (erre cserélte az előtte levő 2-esét. Azóta visszasírja a gyenge kis sz.rt :( )

Link to comment
Megosztás:

Akkor azt mondod 1-1,1 bar-ig simán viszi!? hát igen ha elhúzatom a munkapontig ami ennél a motornál 3500 rpm akkor váltáskor beleesik a 2400-500-be onnan megint tol az igaz, mondjuk a változós szerintem 3500-nél meg már nem tol akkorát mint ezek! a szívócsőben hol van az a biztonsági szelep? az enyémbe "óra szerint" 380.000 km van de húz elég jól meg minden rendben van vele csak kis plussz erőt akarok még:)

Kétféle légszűrőházzal gyártották 96-ig, nem tudom van-e különbség, de az enyémben a légszűrő alatt van a szelep. Egyszerűen felülről rátettem egy lefogató fémrudat, így nem tud kinyitni. Kb. 1,1 bárnál nyit, is pár tized bár nyomásesés után zár vissza.

Nekem az említett változtatásokkal és rövidebb váltóval (Calibra F16 CR váltója) 0-100km/h 9 sec körül van.

Link to comment
Megosztás:

pédétédéit soha nem vennék:) de ha 2500 nél tölt igazán, meg ha a gyár úgy találta ki hogy legyen 3500nél munkapont 5000 környékén meg "szabályzás". Ez nem azt jelenti, hogy én állandóan 4000ig huzatom, hanem amikor kell akkor addig, de akkor menjen.

A munkaponttal mire gondolsz pontosan?

Link to comment
Megosztás:

ott van a legjobb nyomaték és teljesítmény találkozás, elvileg ott húz legjobban az autó (nem a legnagyobb nyomatékra és teljesítményre gondolok, hanem a két görbe metszéspontja)

Hát nemtudom. Én inkább 2500 és 3000 között érzem a legerősebbnek, minden fokozatban.

De hogy találkozhat a két diagram, hogy lehet metszéspontjuk? Az egyik körtében [LE], a másik meg almában [Nm] van mérve...

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom. Én inkább 2500 és 3000 között érzem a legerősebbnek, minden fokozatban.

hát igen mert a max nyomaték az 2500-nél jön meg és akkor mintha se...be rúgnák, de egy emelkedőn felfelé 3500ös fordulaton könnyebben fog menni mert a teljesítmény meg akkor jön meg és a nyomaték sem sokkal kevesebb mint a maximum.

Link to comment
Megosztás:

hát igen mert a max nyomaték az 2500-nél jön meg és akkor mintha se...be rúgnák, de egy emelkedőn felfelé 3500ös fordulaton könnyebben fog menni mert a teljesítmény meg akkor jön meg és a nyomaték sem sokkal kevesebb mint a maximum.

Ilyenkor a teljesítmény a mérvadó, ami nyomaték és a forulatszám (egész pontosan az azzal arányos szögsebesség) szorzata. 4400 nál a max.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.