Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hmm nem tudom mittől lehet ez a rángatás, állitgatam kicsit az adagolót kicsit magas volt a fordulatszám és az adag, most a fogyasztás jó de a rángatózás ugyanaz...Hogy lehet leelenőrizni melyik hidrotőke szorul cserére és melyik nem, a szétszedés nem gond csak valamelyik nagyon ketyeg azt hiszem idelye cserélni mert más minden volt cserélve már hengerfelyben, tud valaki tanácsot adni?

Link to comment
Megosztás:

Már megtettem :o , megvettem a 4db gyárit! (de ezek se nem torx-ok, se nem imbuszok, sima hatlapfejű, eredetileg is az volt)

De muszáj levennem a nagyot is mert szimmeringet kell cserélnem. :wacko:

Eredetileg nem lehetett mert torx :) ezek szerint valaki előre látó volt.. ;)

Hogy lehet leellenőrizni melyik hidrotőke szorul cserére és melyik nem, a szétszedés nem gond csak valamelyik nagyon ketyeg azt hiszem, tud valaki tanácsot adni?

Szelepfedél le és pöcc be, meglátszik de főleg hallatszik alapjáraton, hogy melyik a terrorista :( ;) viszont cserébe tiszta retek lesz minden.. <_<

Link to comment
Megosztás:

Kiveszed a régit, beteszed az újat. ;) Arra vigyázz, ha van valami horony, vagy nút a tengelyen éknek vagy mittudomén, nehogy megsértse a szimeringet.

Köszi. :wacko:

Jobb, vagy balmenetes a csavar? Nútos a vezérkerék ezek szerint, azaz nem kell, hogy figyeljek hogy volt, mert csak egyféle képpen lehet feltenni?

Mekkora nyomatékkal van meghúzva? (Van esélyem kézzel? meg persze egy méteres vascsővel :(

+ még vmi. Igaz az, hogy vez.csere után előtöltés kell állítani az adagolón, minden esetben? Miért, hisz az adagoló lelesz fixálva egy 6-os vagy 8-as csavarral úgy ahogy a vezérműtengely is, szóval pont ugyanoda teszem vissza?! Vagy nem jól gondolom? <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi. :wacko:

Jobb, vagy balmenetes a csavar? Nútos a vezérkerék ezek szerint, azaz nem kell, hogy figyeljek hogy volt, mert csak egyféle képpen lehet feltenni?

Mekkora nyomatékkal van meghúzva? (Van esélyem kézzel? meg persze egy méteres vascsővel :(

+ még vmi. Igaz az, hogy vez.csere után előtöltés kell állítani az adagolón, minden esetben? Miért, hisz az adagoló lelesz fixálva egy 6-os vagy 8-as csavarral úgy ahogy a vezérműtengely is, szóval pont ugyanoda teszem vissza?! Vagy nem jól gondolom? <_<

Benzinesen jobbmenetes, gondolom nálatok is. Simán kulcsal húztuk meg. Adagolom meg nekem nincs. ;)

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, ha sokak számára triviális vagy baromság lesz a kérdésem, de még elég kezdő Opel (kontár)szerelő vagyok, és sok elméleti dologgal sem vagyok tisztában. Szóval: Megvettem a vezérléhez a cuccokat (szíj, vezető- és feszítőgörgő, vízpumpa), ha a vízpumpa is cserélve lesz akkor a vizet le kell engedni a rendszerből? Csak azért, hogy mikor megyek a szakihoz, akkor fagyállót és deszt. vizet is vigyek neki? (Pálinkát nem issza, úgyhogy erre ne tegyetek javaslatot <_< )

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, ha sokak számára triviális vagy baromság lesz a kérdésem, de még elég kezdő Opel (kontár)szerelő vagyok, és sok elméleti dologgal sem vagyok tisztában. Szóval: Megvettem a vezérléhez a cuccokat (szíj, vezető- és feszítőgörgő, vízpumpa), ha a vízpumpa is cserélve lesz akkor a vizet le kell engedni a rendszerből? Csak azért, hogy mikor megyek a szakihoz, akkor fagyállót és deszt. vizet is vigyek neki? (Pálinkát nem issza, úgyhogy erre ne tegyetek javaslatot <_< )

Fel is lehet fogni a leengedett vizet. De valamennyi biztosan elfolyik belőle, szóval nem árt, ha viszel egy-két litert.

Egyébként lyenkor érdemes a vizet is fullban lecserélni, ha már úgyis meg van bontva a vízpumpa.

Link to comment
Megosztás:

Fel is lehet fogni a leengedett vizet. De valamennyi biztosan elfolyik belőle, szóval nem árt, ha viszel egy-két litert.

Egyébként lyenkor érdemes a vizet is fullban lecserélni, ha már úgyis meg van bontva a vízpumpa.

Köszi! Én is így képzeltem el a paraszti eszemmel, csak nem voltam benne biztos. Mennyi fagyálló/víz keverék kell a teljes rendszer feltöltéshez?

Ruville vízpumpát és görgőket, meg Hutsinson (vagy valami hasonló) szíjat vettem hozzá. Ezek milyen márkák, mármint minőségre, tartósságra?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Én is így képzeltem el a paraszti eszemmel, csak nem voltam benne biztos. Mennyi fagyálló/víz keverék kell a teljes rendszer feltöltéshez?

Ruville vízpumpát és görgőket, meg Hutsinson (vagy valami hasonló) szíjat vettem hozzá. Ezek milyen márkák, mármint minőségre, tartósságra?

Vagy nyóc litert megiszik a rohadék <_<

Link to comment
Megosztás:

+ még vmi. Igaz az, hogy vez.csere után előtöltést kell állítani az adagolón, minden esetben? Miért, hisz az adagoló lelesz fixálva egy 6-os vagy 8-as csavarral úgy ahogy a vezérműtengely is, (Isuzun-nál ugye így kell) szóval pont ugyanoda teszem vissza?! Vagy nem jól gondolom? <_<

Erre tudna esetleg vki válaszolni? Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Az előizzítás visszajelző lámpa bekapcsol ha ráadom a gyújtást, majd azonnal el is alszik. A gyertyákon még nem mértem, hogy izzítanak-e vagy sem.

Az utóizzítás bekapcsol, majd miután a motor elindult, azonnal ki is kapcsol. Ezt látni a fordulatszámmérőn, és a motor hangján is hallani.

Sziasztok!

Nem rég vettem egy szivargyújtóba dugható feszültségmérőt, mert rakoncátlankodott a töltésem, és kíváncsi voltam, hogy mikor mennyit tölt a generátor.

Az Isuzu-n van utóizzítás, az biztos (ezt eddig is tudtam). Most beszéltem egy autóvillamossági szerelővel, aki azt mondta, hogy 6 percig megy az utóizzítás. Hát, ha 6-ig nem is, de jó néhány percig biztosan.

Jó le is fikázta a szerelő az Isuzu-s Astra-k generátorát... Nem is csodálom, kb. 2 évente járok felújításra... <_<

Most vasárnap is megszűnt a fordulatszámjelem, azóta sincs. Sőt, töltés is hol van, hol nincs... :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudnám egy napra nélkülözni a generátort? <_<

Attól függ mennyit mész vele, mennyi fogyasztót használsz eközben, mennyire töltött az aksi és mennyire bírja a strapát :( de ha van valami zetoros haverod kölcsön kérsz egy MTZ aksit tőle és akár napokig is eljárhatsz vele.. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Én is így képzeltem el a paraszti eszemmel, csak nem voltam benne biztos. Mennyi fagyálló/víz keverék kell a teljes rendszer feltöltéshez?

Ruville vízpumpát és görgőket, meg Hutsinson (vagy valami hasonló) szíjat vettem hozzá. Ezek milyen márkák, mármint minőségre, tartósságra?

???

Nem is hallottam még ezekről. Made In csájna? Görgőkből SKF van nekem. Szíj Gates. Ezeket, vagy gyári cuccokat ajánlják.

Link to comment
Megosztás:

Nem is hallottam még ezekről.

A Ruville tudtommal gyári beszállító <_< nekem legalábbis azt tettek bele Opelék mikor megvettem a vasat, azóta köszöni jól van.. :wacko: :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vettem egy szivargyújtóba dugható feszültségmérőt, mert rakoncátlankodott a töltésem, és kíváncsi voltam, hogy mikor mennyit tölt a generátor.

Az Isuzu-n van utóizzítás, az biztos (ezt eddig is tudtam). Most beszéltem egy autóvillamossági szerelővel, aki azt mondta, hogy 6 percig megy az utóizzítás. Hát, ha 6-ig nem is, de jó néhány percig biztosan.

Jó le is fikázta a szerelő az Isuzu-s Astra-k generátorát... Nem is csodálom, kb. 2 évente járok felújításra... <_<

Most vasárnap is megszűnt a fordulatszámjelem, azóta sincs. Sőt, töltés is hol van, hol nincs... :wacko:

Szia Norbi:-)

Nekem azt mondta még Pécsen egy villamosságis, hogy az utóizzítás többtényezős.

Ha hidegen elindulsz, akkor asszem 40 km elérésekor lekapcsol.

Ha meg csak úgy alapjáraton járatod, vízhőmérsékletre.

Tehát az a 6 perc relatív.

Link to comment
Megosztás:

Dezsőben volt olyan vízpumpa,60E után se volt neki baja,de cserélve lett.

Ja bocs <_< mikor hűtőt cseréltem az is új került bele, ugyanaz fajta, akkor is futott vagy 55-öt.. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vettem egy szivargyújtóba dugható feszültségmérőt, mert rakoncátlankodott a töltésem, és kíváncsi voltam, hogy mikor mennyit tölt a generátor.

Az Isuzu-n van utóizzítás, az biztos (ezt eddig is tudtam). Most beszéltem egy autóvillamossági szerelővel, aki azt mondta, hogy 6 percig megy az utóizzítás. Hát, ha 6-ig nem is, de jó néhány percig biztosan.

Jó le is fikázta a szerelő az Isuzu-s Astra-k generátorát... Nem is csodálom, kb. 2 évente járok felújításra... :wacko:

Most vasárnap is megszűnt a fordulatszámjelem, azóta sincs. Sőt, töltés is hol van, hol nincs... :(

Nemrég szórakoztam az izzítással. Astránál csak egy 55 fokos hőfokérzékelő befolyásolja az utóizzítás idejét. Mikor eléri kikapcsol, a sebességjel nálam nincs bekötve, így arra nem reagál.....

Tavaly produkált az enyém is hasonlót, de nekem túltöltött. Olyankor megszűnt a ford. mérő is. Fesszabályzót cseréltünk rajta, úgy tűnik az a leggyengébb pontja.

Van müanyag takaró lemezke feltéve a dobbetétnél? Az sokat számít a generátor szempontjából.....

Jut eszembe!

A generátor mivel van közös szíjon az Isuzu-nál?

Nem tudnám egy napra nélkülözni a generátort? <_<

Azon van a vízpumpa és a szervó is, úgyhogy nem! Esetleg egy rövidebb szíjjal.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.