Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok.

Történet a következő 2 napja reggel -7 fok indítanám az autót teker de nem megy akku lemerül.

Másik akku be, az is lemerül.

Izzítógyertya ki, leellenőriz mind jó. izzítórelé megnéz jó meleg volt, szétszedtem fura szaga volt.

Újat vettem, tegnap reggel beraktam a kocsiba, töltött akku berak. Indít 5 mp tekerés autó indul.

Egész nap semmi gond nem volt vele.

Ma reggel megint nem indult be 2 akku lemerít.

Kiderült nem kap üzemanyagot, adagolón mágneskapcsoló nem érintkezett.

Holnap reggel újabb próba, kíváncsi leszek holnap mi jön elő.

Link to comment
Megosztás:

Megnézettem ma a szervízben, a gép kidobta nekik, hogy az X17DTL és az X17DT(Isuzu) -ban az olajcsere 15000 km vagy 12 havonta (gyári olaj), a vezérműszíjcsere+feszítő+vezető+vízpumpa 1997 gyártási év után 120000 km vagy 96 hónap (gyári vezérműszíj szett esetén). De ha nem gyári alkatrészeket építünk be, akkor olajcsere 10000 km, vezérműszett 80000 km, amennyiben a gyártó másképp nem rendelkezik! Az összes többi dízel motornál olajcsere 7500 km, vezérműszett csere 60000km.

Link to comment
Megosztás:

Megnézettem ma a szervízben, a gép kidobta nekik, hogy az X17DTL és az X17DT(Isuzu) -ban az olajcsere 15000 km vagy 12 havonta (gyári olaj), a vezérműszíjcsere+feszítő+vezető+vízpumpa 1997 gyártási év után 120000 km vagy 96 hónap (gyári vezérműszíj szett esetén) Az összes többi dízel motornál olajcsere 7500 km, vezérműszett csere 60000km. De ha nem gyári alkatrészeket építünk be, akkor olajcsere 10000 km, vezérműszett 80000 km, amennyiben a gyártó másképp nem rendelkezik!

Érdekes, mit is változtattak a DTL-en 96-97 előtt és után? :lol: Az euro besoroláson, az olajcsere perióduson és a vezérműszett csere intervallumán kívül? :D

Azt nem kérdezted, hogy garanciát is vállalnak a 120.000 km-es vez.szettre? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, mit is változtattak a DTL-en 96-97 előtt és után? :D Az euro besoroláson, az olajcsere perióduson és a vezérműszett csere intervallumán kívül? :devlish:

Azt nem kérdezted, hogy garanciát is vállalnak a 120.000 km-es vez.szettre? :devlish:

Lelke rajta mindenkinek, nekem megér annyit ez a motor, hogy hétfél-nyolc körül olajat cseréljek, és 60-nál vezérlést. :icon13: Olyan ez mint a longlájf olajcsere 30ezrenként. Értem én hogy oda van írva, de... khm... szóval na :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lelke rajta mindenkinek, nekem megér annyit ez a motor, hogy hétfél-nyolc körül olajat cseréljek, és 60-nál vezérlést. :devlish: Olyan ez mint a longlájf olajcsere 30ezrenként. Értem én hogy oda van írva, de... khm... szóval na :lol:

Na ez az...

Valahogy el kell adni az új autókat is mi? :D Kis szervízigényű! (hja 200.000ig, aztán kuka. :devlish: )

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, mit is változtattak a DTL-en 96-97 előtt és után? :lol: Az euro besoroláson, az olajcsere perióduson és a vezérműszett csere intervallumán kívül? :D

Azt nem kérdezted, hogy garanciát is vállalnak a 120.000 km-es vez.szettre? :devlish:

A vezérmű kerekek állapotától függően vállalnak garanciát, a 3. szettel azokat is cserélni kéne.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, mit is változtattak a DTL-en 96-97 előtt és után? :lol: Az euro besoroláson, az olajcsere perióduson és a vezérműszett csere intervallumán kívül? :D

Azt nem kérdezted, hogy garanciát is vállalnak a 120.000 km-es vez.szettre? :devlish:

Mintha valami olyasmit olvastam volna a kézijúzerben, hogy a DTL motorok olajcsereperiódusa 15.000 Km, vagy 12 hónap, vagy ha az éves futásteljesítmény, több mint 15.000 Km, akkor 7.500 Km. Polly német nyelvűjében is ez van. (ennyit még értek németül :devlish: )

A benyákos Thalia-m periódusai 30.000 és 120.000 Km. A szíjat ~90.000 cseréltem, az akkori szerelőm szerint még elment volna egy ideig, de már nem ártott cserélni. Az olaj kb. 10.000 Km-ként vándorolt a gyűjtőbe. Nekem ennyit megérdemelt szegénykém...

Az Astra-nál asszem maradok a 7.500 Km-es illetve a kb. 60.000 Km-es intervallumoknál. Remélem a sokszorosát fogjukm együtt tölteni a kis koromgyárosommal.

Arra azért kiváncsi lennék mi az érdemi külömbség az 1996 előtti és az utáni X17DTL motoroknál, hogy az egyik fekete, a másik kék billogot kap. (bocs ha fórumos berkekben evidens kérdést tettem fel)

Link to comment
Megosztás:

Mentetek már viszkozitásmérős autóval? Azon látszik igazán ez a motorolaj téma. A Tesco gazdaságos olaj sem veszít 7500 km-ig a viszkozitásából, úgyhogy ez a tuti csereintervallum, de a minőségi "drága" olajak 20000 km-ig simán tartják a viszkozitás értéküket. A 30000 km szerintem is durva az új autóknál, akármilyen olajról is legyen szó.

Link to comment
Megosztás:

Mintha valami olyasmit olvastam volna a kézijúzerben, hogy a DTL motorok olajcsereperiódusa 15.000 Km, vagy 12 hónap, vagy ha az éves futásteljesítmény, több mint 15.000 Km, akkor 7.500 Km. Polly német nyelvűjében is ez van. (ennyit még értek németül :D )

A Thalia-m szíjcsereperiódusa is 120.000 Km. Én ~90.000 cseréltem, az akkori szerelőm szerint még elment volna egy ideig, de már nem ártott cserélni.

Az Astra-nál én asszem maradok a 7.500 Km-es illetve a kb. 60.000 Km-es intervallumoknál.

Modjuk arra is kiváncsi lennék mi az érdemi külömbség az 1996 előtti és az utáni X17DTL motoroknál, hogy az egyik fekete, a másik kék billogot kap. (bocs ha fórumos berkekben evidens kérdést tettem fel)

Mind kéket kap :lol: Én a 94-es DR-el is kékkel járok.

Link to comment
Megosztás:

Mind kéket kap :lol: Én a 94-es DR-el is kékkel járok.

Ez a Magyarországi környezetvédelmi besorolás egy vicc. Össze-vissza osztogatják a matricákat. Nekem volt egy Kia Pride benzines autóm, piros matricát kapott, a mostani szmogriadón kiderült amikor meg akartak büntetni, hogy kék járt volna neki. Egyik kollegám meg a katalizátoros zsigulijára kéket kapott és egy KPM-es ellenőrzésen kiderült, hogy legfeljebb piros járhat neki, ha új a katalizátor akkor is. Mikor melyik színűből van több, olyat adnak. Ebből később nagy problémák születhetnek.

Link to comment
Megosztás:

Ez a Magyarországi környezetvédelmi besorolás egy vicc. Össze-vissza osztogatják a matricákat. Nekem volt egy Kia Pride benzines autóm, piros matricát kapott, a mostani szmogriadón kiderült amikor meg akartak büntetni, hogy kék járt volna neki. Egyik kollegám meg a katalizátoros zsigulijára kéket kapott és egy KPM-es ellenőrzésen kiderült, hogy legfeljebb piros járhat neki, ha új a katalizátor akkor is. Mikor melyik színűből van több, olyat adnak. Ebből később nagy problémák születhetnek.

Feljavítást még nem hallottam eddig véletlenül, eddig még csak a lerontásokról hallottam, de a DR, ls a DTL jogosan kap kéket, teljesíti az EURO2-t :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mind kéket kap :lol: Én a 94-es DR-el is kékkel járok.

Na ezt, hogy csináltad??? Haver 2002-es 1.4 MPI Skoda Fabia-ja pirosat kapott, úgy, hogy a motor tökéletes, a katalizátor is jó, elvileg a Lambdaszondája is.Ha nem szólok neki észre se veszi. Eddig zöldje volt.

Ez az, amit furcsállok! Elég sok D, TD és TDS Astra futkározik Kaposváron és nagyon sokon van piros, vagy fekete matrica. Egy sima oxidációs katalizátor papíron megléte ennyit jelent a vizsgaállomáson???

Ha már mindenképp védeni akarjuk a környezetet, akkor miért nem a valós mért károsanyagkibocsátási értékek alapján sorolják be a kocsikat? Ja, hogy akkor sok modern csodadízel esetleg nem kapna kék/zöld plakettet?

Mert, hogy apósom 1991-es VW Golf 1.6 GTD-je fekete marticás, azt még megértem. Még úgy is, hogy csak Kamaz szaga van, de korom nemigen jön a csövön, max. hidegindításnál, vagy kövér padlózásnál. De öreg dízelt nem kergetünk, ezeket más miatt szeretjük. :devlish:

De azt, hogy egy pár éves korszerű dízel, ami vastag fekete kondenzcsíkot húz és olyan a szaga, mint a krematóriumnak, zöld plakettet kap, kicsit bicskanyitogatónak érzem...

Tudom naiv vagyok. :D

Link to comment
Megosztás:

Na ezt, hogy csináltad??? Haver 2002-es 1.4 MPI Skoda Fabia-ja pirosat kapott, úgy, hogy a motor tökéletes, a katalizátor is jó, elvileg a Lambdaszondája is.Ha nem szólok neki észre se veszi. Eddig zöldje volt.

Ez az, amit furcsállok! Elég sok D, TD és TDS Astra futkározik Kaposváron és nagyon sokon van piros, vagy fekete matrica. Egy sima oxidációs katalizátor papíron megléte ennyit jelent a vizsgaállomáson???

Ha már mindenképp védeni akarjuk a környezetet, akkor miért nem a valós mért károsanyagkibocsátási értékek alapján sorolják be a kocsikat? Ja, hogy akkor sok modern csodadízel esetleg nem kapna kék/zöld plakettet?

Mert, hogy apósom 1991-es VW Golf 1.6 GTD-je fekete marticás, azt még megértem. Még úgy is, hogy csak Kamaz szaga van, de korom nemigen jön a csövön, max. hidegindításnál, vagy kövér padlózásnál. De öreg dízelt nem kergetünk, ezeket más miatt szeretjük. :devlish:

De azt, hogy egy pár éves korszerű dízel, ami vastag fekete kondenzcsíkot húz és olyan a szaga, mint a krematóriumnak, zöld plakettet kap, kicsit bicskanyitogatónak érzem...

Tudom naiv vagyok. :D

Mehet is vissza reklamálni... 96 utántól nem is helyezhetnek üzembe új autót, ha nem teljesíti az euro2-t. tehát alapjáraton, már kékről indulna. A mért értékeknek semmi köze a matrica színhez. Azt a motor eredeti besorolására adják. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mehet is vissza reklamálni... 96 utántól nem is helyezhetnek üzembe új autót, ha nem teljesíti az euro2-t. tehát alapjáraton, már kékről indulna. A mért értékeknek semmi köze a matrica színhez. Azt a motor eredeti besorolására adják. :lol:

Ez itt a probléma! Miért ne lehetne például egy 1.6D Kadettet átugrasztani €2-be? Műszakilag és technikailag megoldható és még sem kap kék matricát. A rossz €2 motor, nagy koromcsóvával, kiherélt katalizátorral, levakított EGR szeleppel, kék matricával rohangál. Mikor fog ez megváltozni?

Link to comment
Megosztás:

Ez itt a probléma! Miért ne lehetne például egy 1.6D Kadettet átugrasztani €2-be? Műszakilag és technikailag megoldható és még sem kap kék matricát. A rossz €2 motor, nagy koromcsóvával, kiherélt katalizátorral, levakított EGR szeleppel, kék matricával rohangál. Mikor fog ez megváltozni?

Közvetlen azután, ahogy az embernek a bejelentett lakcíme, nem Magyarországgal kezdődik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az Astra-nál asszem maradok a 7.500 Km-es illetve a kb. 60.000 Km-es intervallumoknál. Remélem a sokszorosát fogjukm együtt tölteni a kis koromgyárosommal.

Arra azért kiváncsi lennék mi az érdemi külömbség az 1996 előtti és az utáni X17DTL motoroknál, hogy az egyik fekete, a másik kék billogot kap. (bocs ha fórumos berkekben evidens kérdést tettem fel)

Ez csak annyi, hogy 96 előtt még nem volt Euro2 környezetvédelmi minősítés, ezért a gyártó nem is minősítette Euro2-esnek a 96 előtt kiadott motort.

Az már senkit nem érdekel, hogy a motor teljesíti az Euro2-t. A gyártó által adott típusbizonyítvány a mérvadó. Toyotáéknál is van ilyen történet az 1.6-os motorukkal.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak annyi, hogy 96 előtt még nem volt Euro2 környezetvédelmi minősítés, ezért a gyártó nem is minősítette Euro2-esnek a 96 előtt kiadott motort.

Az már senkit nem érdekel, hogy a motor teljesíti az Euro2-t. A gyártó által adott típusbizonyítvány a mérvadó. Toyotáéknál is van ilyen történet az 1.6-os motorukkal.

Volt. 96-tól lett kötelező, de előtte is volt.

Link to comment
Megosztás:

Ez itt a probléma! Miért ne lehetne például egy 1.6D Kadettet átugrasztani ?2-be? Műszakilag és technikailag megoldható és még sem kap kék matricát. A rossz ?2 motor, nagy koromcsóvával, kiherélt katalizátorral, levakított EGR szeleppel, kék matricával rohangál. Mikor fog ez megváltozni?

Épp az, hogy technikailag nem oldható meg. A zöldkártya mérőhelyeken nem tudnak pl NO-t mérni, és ez az egyik olyan paraméter, ami döntő, hogy melyik kategórába kerül a motor.

Ezen kívül még a koromrészecskék nagysága is számít. Kisnyomású (Nem PD vagy nem CR) befecskedezéssel az Euro4 szintjét nem lehet már megütni. Ha meg lehetne, akkor higyjétek el, nem tértek volna át a gyártók a CR-re meg a PD-re. Nem azért tértek át, mert az annyira jó. :lol:

Hiába van akármilyen jó állapotban egy előkamrás 1.6D motor, nem üti meg az Euro2 szintjét se. Nincs benne EGR, és más okosítás se, ami csökkentené az NO szintet a füstgázban. Az egy dolog, hogy szemmel láthatóan nem füstöl, a részecskék nagysága egy bizonyos határ felett van.

Persze az sincsen rendben, amit írnak, hogy fiatal csoda dieselek kormomcsóvát húznak maguk mögött. Gyárilag újkorukban tudják hozni az előírt szintet, később már nem, de ezzel senki sem foglalkozik. Igazából nem is lehet velük semmit sem kezdeni sokszor, hibakód nincs, látható hiba nincs, nem állank neki kicserélni a komplett befecskendező rendszert...

Link to comment
Megosztás:

Épp az, hogy technikailag nem oldható meg. A zöldkártya mérőhelyeken nem tudnak pl NO-t mérni, és ez az egyik olyan paraméter, ami döntő, hogy melyik kategórába kerül a motor.

Ezen kívül még a koromrészecskék nagysága is számít. Kisnyomású (Nem PD vagy nem CR) befecskedezéssel az Euro4 szintjét nem lehet már megütni. Ha meg lehetne, akkor higyjétek el, nem tértek volna át a gyártók a CR-re meg a PD-re. Nem azért tértek át, mert az annyira jó. :D

Hiába van akármilyen jó állapotban egy előkamrás 1.6D motor, nem üti meg az Euro2 szintjét se. Nincs benne EGR, és más okosítás se, ami csökkentené az NO szintet a füstgázban. Az egy dolog, hogy szemmel láthatóan nem füstöl, a részecskék nagysága egy bizonyos határ felett van.

Persze az sincsen rendben, amit írnak, hogy fiatal csoda dieselek kormomcsóvát húznak maguk mögött. Gyárilag újkorukban tudják hozni az előírt szintet, később már nem, de ezzel senki sem foglalkozik. Igazából nem is lehet velük semmit sem kezdeni sokszor, hibakód nincs, látható hiba nincs, nem állank neki kicserélni a komplett befecskendező rendszert...

Csíp tyúúúning kérem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.