Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Klímás vagy klíma nélküli kell? Nézz körül vaterán, vagy racing bazáron, van olyan, aki a motort megbontva árulja.

Igen, ezeken már túl vagyok, az a baj, hogy aki motort árul az nem adja belőle szívesen az alkatrészeket, próbálkoztam már vele! Eddig 1 ember volt, aki hajlandó volt nekem külön eladni. Elmondtam neki mitől rossz az enyém, mondta jóindulatúan, hogy kipróbálja egy működő motoron, nem-e olyan az övé is, erre kiderült, hogy keményen belevágott a vezérműszíj burkolatába! De eddig ez volt a legeredményesebb és legolcsóbb (4000Ft) próbálkozásom!

Link to comment
Megosztás:

Igen, ezeken már túl vagyok, az a baj, hogy aki motort árul az nem adja belőle szívesen az alkatrészeket, próbálkoztam már vele! Eddig 1 ember volt, aki hajlandó volt nekem külön eladni. Elmondtam neki mitől rossz az enyém, mondta jóindulatúan, hogy kipróbálja egy működő motoron, nem-e olyan az övé is, erre kiderült, hogy keményen belevágott a vezérműszíj burkolatába! De eddig ez volt a legeredményesebb és legolcsóbb (4000Ft) próbálkozásom!

Azt meg hogy csinálja, hogy belevág a vezérműszíj burkolatába?

Egyetlen baja lehet, elkopik rajta a szíj pálya.

Link to comment
Megosztás:

Boldogságos szép napot kedves gázolajvérű testvéreim!

Azt kell, hogy higyjem beköltözött valami szellem a gépembe. Igaz nem a kopogó fajta.

Egy jó ideje nem tetszett a hidegindulása a sárkánynak. Hidegben - +5 oC alatt - elég kelletlenül indult, aztán nagyon kelletlenül. Mintha a ménes 1/4-e késve kapott volna észbe. A tünetek alapján a gyertyákra esett a tipp. Állt is a szentem vagy három hétig, mára volt időpontom - meg $ - egy szerelő ismerősünknél. Délután kicsivel volt fagypont felett, a garázsban inkább alatta, 2 izzítás után 3-4 tekeréssel az első próbálkozásra beröffent és szépen járt a motor. Eleinte kicsit darálósan de Istenem én is hisztis lettem volna, ha kint kellett volna aludnom hetekig egy fűtetlen garázsban anélkül, hogy megjárattak volna.

Elmentem a májsztróhoz kimérte a gyertyákat, nem vette ki, csak megpislogtatta izzóláampás teszterrel. Ez alapján 4/4 a jó gyertyák aránya. A tünet azonban makacsul megmaradt. Elkezdek izzítani, 7-10s-ig izzít is, most inkább 15s-ig, majd elalszik a kontrollámpa, ezzel befejeződik az izzítás és nem hallom a relé kattanását. Eleinte kb. 30-35s-cel a folymat megkezdése után jól hallhatóan kattant a relé.

Legjobb tudomásom szerint egy izzítógyertya bináris, tehát vagy jó vagy nem jó, köztes állapot nincs, az izzítórelé szintén hasonló. Ha jó, megy a ménkü a gyertyákhoz, ha nem jó, nem megy a ménkü. Valamint a kontrollámpa sem jelez villogással gyertyahibát. Az akkum elvileg 2009-es, de nemrég töltöttem rá, hogy a sok állás miatt nehogy megnyekkenjen.

A nap kérdése ezután csak az, hogy hová bújt a szellem?

Az X17DTL motorban a relén kívül van még valamilyen izztítást vezérlő alkatrész, úgy, mint az Isuzu dízelnél? Mivel meleg motornál egyáltalán nem izzít (a könyve szerint nem is kell) üzemmelegen 1,5-2 tekerésre jár a motor.

Ez olvasatomban annyit tesz, hogy kell lenni valamiféle hőkapcsolónak, ami érzékeli a hengerfej hőfokát és nem engedi izzítani meleg motornál. Ha van ilyen alkatrész, a meghibásodása okozhatja a fenti tüneteket? Ha nincs, visszatér a kérdés. Hová bújt a szellem?

Amúgy a motorral semmi bajom, a telet igaz nem napi használattal, de 99%-ban városban hajtva, kb. 5,5-5,7l/100Km rel abszolválta. Nem füstöl, nem kalapál, nem kelepel jobban, mint amennyire egy előkamrás dízelnek illik, a 68 éhenkórász gebéjéhez képest jól is gyorsul.

Üdv.

R.

ui..

Bocs a hosszú lét és ha nagy baromságokat írok, de eléggé taláncstalan vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Boldogságos szép napot kedves gázolajvérű testvéreim!

Azt kell, hogy higyjem beköltözött valami szellem a gépembe. Igaz nem a kopogó fajta.

Egy jó ideje nem tetszett a hidegindulása a sárkánynak. Hidegben - +5 oC alatt - elég kelletlenül indult, aztán nagyon kelletlenül. Mintha a ménes 1/4-e késve kapott volna észbe. A tünetek alapján a gyertyákra esett a tipp. Állt is a szentem vagy három hétig, mára volt időpontom - meg $ - egy szerelő ismerősünknél. Délután kicsivel volt fagypont felett, a garázsban inkább alatta, 2 izzítás után 3-4 tekeréssel az első próbálkozásra beröffent és szépen járt a motor. Eleinte kicsit darálósan de Istenem én is hisztis lettem volna, ha kint kellett volna aludnom hetekig egy fűtetlen garázsban anélkül, hogy megjárattak volna.

Elmentem a májsztróhoz kimérte a gyertyákat, nem vette ki, csak megpislogtatta izzóláampás teszterrel. Ez alapján 4/4 a jó gyertyák aránya. A tünet azonban makacsul megmaradt. Elkezdek izzítani, 7-10s-ig izzít is, most inkább 15s-ig, majd elalszik a kontrollámpa, ezzel befejeződik az izzítás és nem hallom a relé kattanását. Eleinte kb. 30-35s-cel a folymat megkezdése után jól hallhatóan kattant a relé.

Legjobb tudomásom szerint egy izzítógyertya bináris, tehát vagy jó vagy nem jó, köztes állapot nincs, az izzítórelé szintén hasonló. Ha jó, megy a ménkü a gyertyákhoz, ha nem jó, nem megy a ménkü. Valamint a kontrollámpa sem jelez villogással gyertyahibát. Az akkum elvileg 2009-es, de nemrég töltöttem rá, hogy a sok állás miatt nehogy megnyekkenjen.

A nap kérdése ezután csak az, hogy hová bújt a szellem?

Az X17DTL motorban a relén kívül van még valamilyen izztítást vezérlő alkatrész, úgy, mint az Isuzu dízelnél? Mivel meleg motornál egyáltalán nem izzít (a könyve szerint nem is kell) üzemmelegen 1,5-2 tekerésre jár a motor.

Ez olvasatomban annyit tesz, hogy kell lenni valamiféle hőkapcsolónak, ami érzékeli a hengerfej hőfokát és nem engedi izzítani meleg motornál. Ha van ilyen alkatrész, a meghibásodása okozhatja a fenti tüneteket? Ha nincs, visszatér a kérdés. Hová bújt a szellem?

Amúgy a motorral semmi bajom, a telet igaz nem napi használattal, de 99%-ban városban hajtva, kb. 5,5-5,7l/100Km rel abszolválta. Nem füstöl, nem kalapál, nem kelepel jobban, mint amennyire egy előkamrás dízelnek illik, a 68 éhenkórász gebéjéhez képest jól is gyorsul.

Üdv.

R.

ui..

Bocs a hosszú lét és ha nagy baromságokat írok, de eléggé taláncstalan vagyok.

Van egy hőgomba a szűrőn ami befolyásolja az izzítást, hidegben rövidzárhoz közeli értéket kéne kapni, ha multiméterrel megméred. Az izzítógyertya is tud rossz lenni, a legjobb ha kiveszed és 7 másodperc alatt világítani kell a végének, ha csak kicsit vörös akkor csere. Nekem is volt most ilyen problémám, az izzítórelé hülyéskedett, néha behúzott, általában amikor mértük. Mondjuk nem ez volt a fő problémám, hanem minden más ( adagoló, porlasztócsúcs, előtöltés, üzemanyag levegősödés).

Link to comment
Megosztás:

Boldogságos szép napot kedves gázolajvérű testvéreim!

Azt kell, hogy higyjem beköltözött valami szellem a gépembe. Igaz nem a kopogó fajta.

Egy jó ideje nem tetszett a hidegindulása a sárkánynak. Hidegben - +5 oC alatt - elég kelletlenül indult, aztán nagyon kelletlenül. Mintha a ménes 1/4-e késve kapott volna észbe. A tünetek alapján a gyertyákra esett a tipp. Állt is a szentem vagy három hétig, mára volt időpontom - meg $ - egy szerelő ismerősünknél. Délután kicsivel volt fagypont felett, a garázsban inkább alatta, 2 izzítás után 3-4 tekeréssel az első próbálkozásra beröffent és szépen járt a motor. Eleinte kicsit darálósan de Istenem én is hisztis lettem volna, ha kint kellett volna aludnom hetekig egy fűtetlen garázsban anélkül, hogy megjárattak volna.

Elmentem a májsztróhoz kimérte a gyertyákat, nem vette ki, csak megpislogtatta izzóláampás teszterrel. Ez alapján 4/4 a jó gyertyák aránya. A tünet azonban makacsul megmaradt. Elkezdek izzítani, 7-10s-ig izzít is, most inkább 15s-ig, majd elalszik a kontrollámpa, ezzel befejeződik az izzítás és nem hallom a relé kattanását. Eleinte kb. 30-35s-cel a folymat megkezdése után jól hallhatóan kattant a relé.

Legjobb tudomásom szerint egy izzítógyertya bináris, tehát vagy jó vagy nem jó, köztes állapot nincs, az izzítórelé szintén hasonló. Ha jó, megy a ménkü a gyertyákhoz, ha nem jó, nem megy a ménkü. Valamint a kontrollámpa sem jelez villogással gyertyahibát. Az akkum elvileg 2009-es, de nemrég töltöttem rá, hogy a sok állás miatt nehogy megnyekkenjen.

A nap kérdése ezután csak az, hogy hová bújt a szellem?

Az X17DTL motorban a relén kívül van még valamilyen izztítást vezérlő alkatrész, úgy, mint az Isuzu dízelnél? Mivel meleg motornál egyáltalán nem izzít (a könyve szerint nem is kell) üzemmelegen 1,5-2 tekerésre jár a motor.

Ez olvasatomban annyit tesz, hogy kell lenni valamiféle hőkapcsolónak, ami érzékeli a hengerfej hőfokát és nem engedi izzítani meleg motornál. Ha van ilyen alkatrész, a meghibásodása okozhatja a fenti tüneteket? Ha nincs, visszatér a kérdés. Hová bújt a szellem?

Amúgy a motorral semmi bajom, a telet igaz nem napi használattal, de 99%-ban városban hajtva, kb. 5,5-5,7l/100Km rel abszolválta. Nem füstöl, nem kalapál, nem kelepel jobban, mint amennyire egy előkamrás dízelnek illik, a 68 éhenkórász gebéjéhez képest jól is gyorsul.

Üdv.

R.

ui..

Bocs a hosszú lét és ha nagy baromságokat írok, de eléggé taláncstalan vagyok.

izitás vezérlö hol van az isuzuba ?
Link to comment
Megosztás:

Az olajat nem kell leengedni. Annyi kifolyik, amennyi a turbóban van, azt majd pótolod. A vizet viszont le kell engedni. A kipuffogócsonkkal együtt vedd le a turbót, úgy a legegyszerűbb (előtte lekötöd mindkét olajcsövet, vízcsövet, és a vízcső rögzítését.. Plusz alul lekötöd a kipuffogócsövet.

Majd írd le, hogy mire jutottál, mert ha kijön a jóidő, nekem is esedékes lesz.

3 szor el kellett olvasnom ezt az írásjelek nélküli katyvasz-t, akarom mondani "cicerói" körmondatot, hogy megértsem, de sikerült...

Szóval, szívókönyöknek hívják, amiről te beszélsz, és annak hidegnek kell lennie, a rajta átáramló hideg levegő hűti vissza, miközben megy a motor. Ez azért jó, mert a turbó által töltött, a cooler által visszahűtött levegő nem melegszik vissza, hanem hideg marad, amikor az égéstérbe lép, ezzel növeli a motor hatásfokát.

Ha leállítod a forró motort, pár perc alatt felmelegszik a szívókönyök.

Nem ettől gőzöl a kipuffogó. -10 fok alatt nálam is gőzöl, de 0..-5 fok körül nem.

Leszedtük a csövet ami a turbo mögött van a kipufogo sort is lekellet szedni, A füstölés aszem megoldodot levetük a hengerfejet is és az egyik hengernél viz van , sajnos most egy ideig 1.6benzines astrával kell járnom igaz jobb mint a semmi :D
Link to comment
Megosztás:

Hiba jelenség: az egyik porlasztónál bugyborékol a gázolaj.

Kérdés: csak utána kellene húzni vagy esetleg valami hibára utalhat?

Hát attól függ. Ha csak úgy magától elkezdett folyatni, akkor ott valami gond van. Ha le volt bontva, és visszaszerelés után folyat, akkor csináld a következőt: leveszed a hollandit, és a cső kúpos végét ami tömít, szintén lehúzod a porlasztóról. Töröld le, hátha valami szennyeződés került a két tömítő felület közé. Utánna húzd meg. Ellent kell neki fogni egy másik kulccsal.

Leszedtük a csövet ami a turbo mögött van a kipufogo sort is lekellet szedni, A füstölés aszem megoldodot levetük a hengerfejet is és az egyik hengernél viz van , :D

Nyomáspróbára és síkolásra azért vigyétek el a hengerfejet.

Ha nincs megrepedve, akkor ugyanaz, mint nálam: Eddig bírta a tömítés.

Link to comment
Megosztás:

Hát attól függ. Ha csak úgy magától elkezdett folyatni, akkor ott valami gond van. Ha le volt bontva, és visszaszerelés után folyat, akkor csináld a következőt: leveszed a hollandit, és a cső kúpos végét ami tömít, szintén lehúzod a porlasztóról. Töröld le, hátha valami szennyeződés került a két tömítő felület közé. Utánna húzd meg. Ellent kell neki fogni egy másik kulccsal.

Nyomáspróbára és síkolásra azért vigyétek el a hengerfejet.

Ha nincs megrepedve, akkor ugyanaz, mint nálam: Eddig bírta a tömítés.

Holnap szétszedjük a hengerfejet kedden viszem hengerfejeshez .

Neked menyi km volt benne mikor hengerfejes lett? 2éve használom mindig kellet utána önteni egy kis vizet vagy fagyálot de mindig volt valami hiba vagy a vizpumpánál engedet vagy egy gumi csönél szivárgott nyáron már elkönyveltem hengerfejes akkor észre vetük a turbó mögöti fém csönél folyat néha kicsit néha meg nagyon aztán novemberkörül kiderült a hütö is enged de a vizet nem foralta, Hát idáig birta ugy nézki pénteken fehéren füstölt de 130cat még lazán mentem vele tegnap meg már nehezen indult el . Edig volt egy olyan gondom az egyik izitogyertyának mindig anyi lett akár milyen jó minöségü volt és most pont anál az egy hengernél volt csak viz az öszes töbi száraz volt remélem töbet az izzitogyertyákat se nyirja ki :D

Link to comment
Megosztás:

Hát attól függ. Ha csak úgy magától elkezdett folyatni, akkor ott valami gond van. Ha le volt bontva, és visszaszerelés után folyat, akkor csináld a következőt: leveszed a hollandit, és a cső kúpos végét ami tömít, szintén lehúzod a porlasztóról. Töröld le, hátha valami szennyeződés került a két tömítő felület közé. Utánna húzd meg. Ellent kell neki fogni egy másik kulccsal.

Kb. 2-3 napja vettem észre, eddig nem volt gond, tűzkarikától nem lehet?
Link to comment
Megosztás:

Holnap szétszedjük a hengerfejet kedden viszem hengerfejeshez .

Neked menyi km volt benne mikor hengerfejes lett? 2éve használom mindig kellet utána önteni egy kis vizet vagy fagyálot de mindig volt valami hiba vagy a vizpumpánál engedet vagy egy gumi csönél szivárgott nyáron már elkönyveltem hengerfejes akkor észre vetük a turbó mögöti fém csönél folyat néha kicsit néha meg nagyon aztán novemberkörül kiderült a hütö is enged de a vizet nem foralta, Hát idáig birta ugy nézki pénteken fehéren füstölt de 130cat még lazán mentem vele tegnap meg már nehezen indult el . Edig volt egy olyan gondom az egyik izitogyertyának mindig anyi lett akár milyen jó minöségü volt és most pont anál az egy hengernél volt csak viz az öszes töbi száraz volt remélem töbet az izzitogyertyákat se nyirja ki :D

Nekem óra szerint 195 ezer volt benne, amikor hengerfejes lett novemberben. Én is éppen két éve használtam az autót, 55 ezret hajtottam bele ez alatt. Egyszer februárban, másodszor májusban volt hűtővízcső repedésem, már ettől kezdve gyanús volt. Mindkétszer elfolyt az összes hűtővíz, és majdnem megfőtt a motor, de szerencsére még időben észrevettem, így nem lett komolyabb baj. Mindig volt egy kis túlnyomás a kiegyenlítő tartályban, amit eleinte normálisnak gondoltam, persze mint utólag kiderült, nem volt az. Aztán abból vettem észre, hogy baj van, hogy gőzölt a kipuffogó, és iszonyat nyomás volt a hűtőkörben, azt hittem, eldurran valami. Ha pedig kinyitotottam a kiegyenlítőt, akkor ott gőzölt-füstölt, a kupuffogón keresztül megszűnt a gőzölés. Viszont egyéb baja nem volt, hidegen melegen indult, ment rendesen. Csak félő volt, hogy valami eldurranik a hűtő rendszerben a nagy nyomás miatt :)

Végül is megcsinálták, jó is lett szerencsére, azóta már bele mászott majdnem 10 ezer km, hibamentesen.

A turbó alatti cső a folyatást ősszel kezdte, amikor fel lett öntve fagyállóval (nyáron a cső repedések miatt desztillált víz volt benne). A fagyálló megtalál minden kis rést, ahol a desztillált víz nem szivárog át.

Kb. 2-3 napja vettem észre, eddig nem volt gond, tűzkarikától nem lehet?

Akkor ki kell szerelni, megnézni mi a gond, nem szabad ráhúzni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudsz adni egy tel számot? Veszprém mellett lakok. Egyet ami megfelelő lett volna találtam, fel hívtam és mondta fél órával ezelőt vitték el

Én erről tudok. Bódé alkatrészekért majdnem el is zarándokoltam arra, amikor a környéken jártam, de aztán nem tudtam elmenni...

http://racing-bazar.hu/alkatresz/bontott/opel_astra_f_isuzu_diesel_kombi_postan_is

Link to comment
Megosztás:

Köszi ez sajnos nem jo nekem régebi a motorja mint az enyém . ugy nézki holnap veszek csak egy motort elöte meghalgatom a hangját

A szívókönyök különbözik csak, átoperálod a tiédet rá, ha nagyon zavar.

Egyébként mi lett a gond a te motoroddal?

Link to comment
Megosztás:

A szívókönyök különbözik csak, átoperálod a tiédet rá, ha nagyon zavar.

Egyébként mi lett a gond a te motoroddal?

hengerfejet elkell dobni másik hengerfejet meg 50ezerért dudnék de akor még nem tudom hogy a csapágyak meg a dugatyuk sérültek e ezért szeretnék egy külföldipapirosat de nem találok lehet párhétig álni fog az auto csak az a baj 1honap mulva a müszaki is lejár
Link to comment
Megosztás:

Mi történt a motorral, hogy így járt? Hegeszteni kellene a hengerfejet?

Csak mert hengrefejet lelet találni olcsóbban is. Én anno novemberben 25-ért tudtam volna felújítottat szerezni racingről, de végül szerencsére nem volt baj az enyémmel, csak a tömítés ment el.

http://racing-bazar.hu/hasznaltauto/opel_isuzu/opel_isuzu_1.7d_hengerfej_elado

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/opel_astra_f_hengerfej_isuzu_elado

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/isuzu_opel_hengerfej

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/opel_astra_f_vectra_b_1.7_isuzu_hengerfej

Ez a motor, ami be lett linkelve, tökéletes lenne a te autódba. Típusazonos is, tehát a motorszám átírás is sima ügy.

Link to comment
Megosztás:

Mi történt a motorral, hogy így járt? Hegeszteni kellene a hengerfejet?

Csak mert hengrefejet lelet találni olcsóbban is. Én anno novemberben 25-ért tudtam volna felújítottat szerezni racingről, de végül szerencsére nem volt baj az enyémmel, csak a tömítés ment el.

http://racing-bazar....hengerfej_elado

http://racing-bazar....fej_isuzu_elado

http://racing-bazar...._opel_hengerfej

http://racing-bazar....isuzu_hengerfej

Ez a motor, ami be lett linkelve, tökéletes lenne a te autódba. Típusazonos is, tehát a motorszám átírás is sima ügy.

Köszi de ma vetem egy motort váltot mentem az autoval mig bent volt a motor és nem volt vele gond remélem jó lesz az öszes tömitést kicserélem kivéve a hengerfejt meg vezérlést cserélek rajta
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.