Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Üdv! X17dtl német motoros fogyasztása mennyi kb?Többet fogyaszt mint az Isuzu?

nekem 5-5,5 között fogyaszt, általában egy 20 km-es szakaszon használom a legtöbbet oda-vissza 2 faluval megspékelve, de még télen sem evett 5,5-nél többet (adagolóra rá van állítva). Múlt évben nyáron 4,5 körülire jött ki gyári beállításokkal.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy X17DTL motoros F Astrám, és az adagolójából csöpög a gázolaj valami kifolyó szerűségen. De elég rendesen, leállítás után egy 20-25 cm-es tócsa lesz a kocsi alatt.

Fotóról egyértelműbb a dolog: http://kepfeltoltes.hu/120423/Astra_adagolo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mi a funkciója annak a kivezetésnek, hogy lehetne megszüntetni a csöpögést?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!Nem tud valaki okosat mondani arra hogy inditás után miért megy a fordulatom le kb 600-ra,aztán pár másodperc után felmegy 1000-re,és miután a motor bemelegedett lemegy 850-re. isuzu motor.

Nekem is hasonló, csak nem 600-ra megy le a fordulat, hanem kb 700-750 közé. Ha elindulok a kocsival, rálépek a gázra, utánna már 1000 körül pörög, egészen addig amíg be nem melegszik a motor Utánna visszaáll 800-900 közé. Ha nem lépek a gázra, akkor kb fél perc után már magától 1000 körül pörög. Bemelegedés után 800-900.

Valami gond, a hideg alapjárati dúsító mechanikával lehet. Szerintem önerejéből nem tudja ráhúzni a gázkart hideg alapjáratra, miután lenyomtam a gázt, akkor már beáll a megfelelő helyre, és csak addig engedi visszaesni, ahol a hideg alapjárat van. Ha pedig nem nyomsz gázt, akkor pedig kismértékben nyomja felfelé a gázkart, ami a motor rezgésétől besegítve beáll a megfelelő helyre. Ez az én elméletem. A túl alacsony alapjárat önmagában az utóizzítás miatt van, ez megfogja a motort.

A csavart akárhogy állítom, a helyzet ugyanaz. Mivel nekem könnyen indul télen-nyáron, ezért nem foglalkozom vele.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló, csak nem 600-ra megy le a fordulat, hanem kb 700-750 közé. Ha elindulok a kocsival, rálépek a gázra, utánna már 1000 körül pörög, egészen addig amíg be nem melegszik a motor Utánna visszaáll 800-900 közé. Ha nem lépek a gázra, akkor kb fél perc után már magától 1000 körül pörög. Bemelegedés után 800-900.

Valami gond, a hideg alapjárati dúsító mechanikával lehet. Szerintem önerejéből nem tudja ráhúzni a gázkart hideg alapjáratra, miután lenyomtam a gázt, akkor már beáll a megfelelő helyre, és csak addig engedi visszaesni, ahol a hideg alapjárat van. Ha pedig nem nyomsz gázt, akkor pedig kismértékben nyomja felfelé a gázkart, ami a motor rezgésétől besegítve beáll a megfelelő helyre. Ez az én elméletem. A túl alacsony alapjárat önmagában az utóizzítás miatt van, ez megfogja a motort.

A csavart akárhogy állítom, a helyzet ugyanaz. Mivel nekem könnyen indul télen-nyáron, ezért nem foglalkozom vele.

Nálatok is vákumos cucc húzza a gázkart? Nekem folyamatosan sz.r volt, hol fölakadt, és folyamatosan hideg alapjáratom volt, hol hidegen se húzta, mert be volt állva. Brigéciolos fürdő+nagynyomású mosásnál viszont helyreállt, és azóta is jó :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne hengerfejbe az élőkamra cseréje milyen árba van ? Vettem egy hengerfejet több helyen áteresz érdemes megcsináltatni vagy vigyem vissza a hengerfejet ? 50ezret mondtak a javításra azt egy kicsit sokkalom . Akitől vettem ö azt mondta működőkepés autóról vette le és semmi gond nem volt vele és vissza is veszi tőlem (isuzu td motor)

Link to comment
Megosztás:

Én nem vesződnék a javítással, vissza és másikat keresnék.

Az a baj sehol nem találok eladót azért vettem ezt mert ismerős ajánlotta ezt a gyereket meg attól félek ha másikat is találok annak is lehet ilyen baja . mostanában csak szívok ezzel az isuzu motorral lehet meg kéne válnom az autótól és valami másik márkát nézni
Link to comment
Megosztás:

Az a baj sehol nem találok eladót azért vettem ezt mert ismerős ajánlotta ezt a gyereket meg attól félek ha másikat is találok annak is lehet ilyen baja . mostanában csak szívok ezzel az isuzu motorral lehet meg kéne válnom az autótól és valami másik márkát nézni

Most ennyi erővel másik autót se vegyél, mert annak is lehet baja. Keresel jót, aztán kísz. Kicsit többért már használható motort kapsz :D

Link to comment
Megosztás:

Az a baj sehol nem találok eladót azért vettem ezt mert ismerős ajánlotta ezt a gyereket meg attól félek ha másikat is találok annak is lehet ilyen baja . mostanában csak szívok ezzel az isuzu motorral lehet meg kéne válnom az autótól és valami másik márkát nézni

Vissza az eladónak, de ajánlatos egyből a vétel után egy nyomáspróbára elvinni, mielőtt felpakolnátok én is cseréltem már, mondjuk nekem szerencsém volt, ha jól emlékszem ~5ezer huf körül csinálták a nyomáspróbát. Látom aszófő-i vagy, veszprém házgyári út 7 (akkor még kistó út volt), csak ajánlani tudom őket, kérdezd meg mennyiért csinálnák, valamikor én is elakarom vinni a régit megmutatni, mert annak az egyik előkamrától indult meg egy repedés+előkamra csere kellene. http://www.hengerfejek.hu/, még lehet van is náluk ilyen eladó.
Link to comment
Megosztás:

Vissza az eladónak, de ajánlatos egyből a vétel után egy nyomáspróbára elvinni, mielőtt felpakolnátok én is cseréltem már, mondjuk nekem szerencsém volt, ha jól emlékszem ~5ezer huf körül csinálták a nyomáspróbát. Látom aszófő-i vagy, veszprém házgyári út 7 (akkor még kistó út volt), csak ajánlani tudom őket, kérdezd meg mennyiért csinálnák, valamikor én is elakarom vinni a régit megmutatni, mert annak az egyik előkamrától indult meg egy repedés+előkamra csere kellene. http://www.hengerfejek.hu/, még lehet van is náluk ilyen eladó.
Oda vittem a házgyárira csináltak egy nyomásprobát azt mondták 50ezerböl meg van , ma bementem hozájuk szétse szedték a hengerfejt azt mondták lehet hogy 40ezerböl meg van de az is lehet 60ezerböl mondtam nekik akkor szedjék szét aztán számoljanak ugy hogy 50ezerböl kijöjön mert tudom ök jol csiinálják . Agyerek akitöl vettem ö azt mondta vigyem neki vissza ad egy másikat vagy vissza adja a pénzt ö sokalja az 50ezret csak ha visza viszem neki fehérvára 12ezret bukok meg ö se fehérváron lakik és lehet csak 1honap mulva tudom neki vissza adni
Link to comment
Megosztás:

Most ennyi erővel másik autót se vegyél, mert annak is lehet baja. Keresel jót, aztán kísz. Kicsit többért már használható motort kapsz :D
A gyerek akitöl vettem a hengerfejet ö azt mondta vigyem neki vissza a hengerfejet mert nem sokkal többért motort ad. Csak én azért akkarok összerakni egy motort mert nem régen cseréltem motort ugy vettem meg hogy kiprobáltam semmi baja nem volt beraktam az én kocsinba 2ezer km után elkezdet szivárogni a hengerfej alol az olaj remélem nyárvégéig eltudok vele igy járni egyelöre az olajszinten nem látszik meg
Link to comment
Megosztás:

A gyerek akitöl vettem a hengerfejet ö azt mondta vigyem neki vissza a hengerfejet mert nem sokkal többért motort ad. Csak én azért akkarok összerakni egy motort mert nem régen cseréltem motort ugy vettem meg hogy kiprobáltam semmi baja nem volt beraktam az én kocsinba 2ezer km után elkezdet szivárogni a hengerfej alol az olaj remélem nyárvégéig eltudok vele igy járni egyelöre az olajszinten nem látszik meg

A Te fejed volt már nyomáspróbán? Hátha, csak a tömítés ment el benne :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A következő problémával küzdöm az 1.7 , 97-es TD-n

Megtörtént a kötelező olajcsere,és vele együtt a szűrőké is.

A gázolajszűrő visszarakásakor, sikerült levegőt termelni a rendszerbe annyit hogy a motor le is állt. Azután pedig csak nagyon keservesen többszöri alaklomra indult be újra.. huzamosabb állásidő után is. Levettük újra a szűrőt, feltöltöttük és kicseréltünk minden tömítést a szűrőházon. Ezután hidegen viszonylag jobban indul, 4-5 tekerés. Ezt azért írom mert a csere előtt max 2-őt tekert. Illetve, a másik probléma az ,hogy egy bizonyos fordulatnál, kicsivel az alapjárat felett berángat a motor, de csak akkor ha leveszem a lábam a gázról és engedem hogy lassuljon magától. Csak menet közben. Olyan mintha le akarna fulladni, de nem fullad, csak rángatja de azután megy tovább. Azt szeretném tudni hogy, ez a levegősödés miatt lehet e? Én arra gondolok. Légteleníteni kellene a rendszert, vagy kidolgozza magából?

Ezúton szeretném a tanácsaitokat kérni, mint friss Astra tulajdonos.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A következő problémával küzdöm az 1.7 , 97-es TD-n

Megtörtént a kötelező olajcsere,és vele együtt a szűrőké is.

A gázolajszűrő visszarakásakor, sikerült levegőt termelni a rendszerbe annyit hogy a motor le is állt. Azután pedig csak nagyon keservesen többszöri alaklomra indult be újra.. huzamosabb állásidő után is. Levettük újra a szűrőt, feltöltöttük és kicseréltünk minden tömítést a szűrőházon. Ezután hidegen viszonylag jobban indul, 4-5 tekerés. Ezt azért írom mert a csere előtt max 2-őt tekert. Illetve, a másik probléma az ,hogy egy bizonyos fordulatnál, kicsivel az alapjárat felett berángat a motor, de csak akkor ha leveszem a lábam a gázról és engedem hogy lassuljon magától. Csak menet közben. Olyan mintha le akarna fulladni, de nem fullad, csak rángatja de azután megy tovább. Azt szeretném tudni hogy, ez a levegősödés miatt lehet e? Én arra gondolok. Légteleníteni kellene a rendszert, vagy kidolgozza magából?

Ezúton szeretném a tanácsaitokat kérni, mint friss Astra tulajdonos.

Köszönöm

ezek automatán kilégtelenítik magukat, nézd meg az új szűrőt az alja nem e gázolajos a leeresztőnél (akkor csere mert repedt) ez a gyenge pontjuk+ a csöveket (nekem pl nem rég kidörzsölődött az egyik, nehezen is indult), esetleg beiktatsz egy átlátszót és látod, hogyha van benne buborék. Természetesen a levegőtől rángathat, menet közben azért nem veszed észre véleményem szerint, mert akkor nyomod a pedált és több naftát kér a gép így a levegő mennyisége arányában kevesebb a rendszerben a többlet gázolaj miatt, de ezt meg kell szüntetni .Főleg indításnál könnyen észreveheted, mert jóval többet fog tekerni, mire elkapja.Ha eddig nem csinálta akkor több mint valószínű, hogy ez miatt rángat.
Link to comment
Megosztás:

ezek automatán kilégtelenítik magukat, nézd meg az új szűrőt az alja nem e gázolajos a leeresztőnél (akkor csere mert repedt) ez a gyenge pontjuk+ a csöveket (nekem pl nem rég kidörzsölődött az egyik, nehezen is indult), esetleg beiktatsz egy átlátszót és látod, hogyha van benne buborék. Természetesen a levegőtől rángathat, menet közben azért nem veszed észre véleményem szerint, mert akkor nyomod a pedált és több naftát kér a gép így a levegő mennyisége arányában kevesebb a rendszerben a többlet gázolaj miatt, de ezt meg kell szüntetni .Főleg indításnál könnyen észreveheted, mert jóval többet fog tekerni, mire elkapja.Ha eddig nem csinálta akkor több mint valószínű, hogy ez miatt rángat.

A hétvégén sikerült megnézetnem, a szűrőnél nem kap sehol levegőt, a inditási nehézségek is megszüntek, pöcre indul. Viszont a rángatás még mindig megmaradt. A szakik szerint a szűrőcserénél az adagoló kapott levegőt, ezért rángat be a motorfék üzemben, mikor már leesik a fordulatszám.

Egy adagolóst javasoltak.... :(

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén sikerült megnézetnem, a szűrőnél nem kap sehol levegőt, a inditási nehézségek is megszüntek, pöcre indul. Viszont a rángatás még mindig megmaradt. A szakik szerint a szűrőcserénél az adagoló kapott levegőt, ezért rángat be a motorfék üzemben, mikor már leesik a fordulatszám.

Egy adagolóst javasoltak.... :(

Elképzelhető adagoló gond, csak motorféknél csinálja vagy ha hirtelen le is padlózod és ez a szűrő csere után jelentkezett vagy előtte is meg volt már? Ha hirtelen gázadásnál is, nézzétek meg a motortartó bakokat is, mert fater kadettja évekig rángatott, levettük, elvittük adagolóshoz 10ezer, nem jó, vettünk rá egy másikat nem jó 15ezer, porlasztó csere 60ezer-nem jó és körbenéztük, el volt szakadva a jobbos motortartó bak, csere óta semmi rángatás (minden szerelő azt mondta, hogy adagoló, porlasztó):S Ha azadagoló kapott be levegőt, azt már ki kellett volna dolgoznia véleményem szerint, vagy még lehet a vissza húzó kar az adagolón, lehet nagyon hirtelen rántja vissza esetleg. Egy rendszer tisztítást is meg lehetne ejteni, ajánlom a spuri nevű adalékot, nekem úgy kipucolta, hogy még a porlasztók is könnyeztek, azóta nem is raktam bele, de már elkokszosodtak így nem könnyezik már:D:D:D, esetleg levegővel átnyomatni a rendszert a tanktól kezdve.
Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető adagoló gond, csak motorféknél csinálja vagy ha hirtelen le is padlózod és ez a szűrő csere után jelentkezett vagy előtte is meg volt már? Ha hirtelen gázadásnál is, nézzétek meg a motortartó bakokat is, mert fater kadettja évekig rángatott, levettük, elvittük adagolóshoz 10ezer, nem jó, vettünk rá egy másikat nem jó 15ezer, porlasztó csere 60ezer-nem jó és körbenéztük, el volt szakadva a jobbos motortartó bak, csere óta semmi rángatás (minden szerelő azt mondta, hogy adagoló, porlasztó):S Ha azadagoló kapott be levegőt, azt már ki kellett volna dolgoznia véleményem szerint, vagy még lehet a vissza húzó kar az adagolón, lehet nagyon hirtelen rántja vissza esetleg. Egy rendszer tisztítást is meg lehetne ejteni, ajánlom a spuri nevű adalékot, nekem úgy kipucolta, hogy még a porlasztók is könnyeztek, azóta nem is raktam bele, de már elkokszosodtak így nem könnyezik már:D:D:D, esetleg levegővel átnyomatni a rendszert a tanktól kezdve.

Szűrő csere után jelentkezett ez a gond,azelőtt nem volt.Csakis motorfék üzemben rántgatja az autót,minha nem kapna anyagot,az alapjárati fordulatszám felett kicsivel. Már több száz km-et mentem vele annyi idő alatt ki kelett volna dolgoznia. Azt a spurit a hétvégén kipróbálom, köszi a tippet :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Na! Ok lett Tiv? Folyik még?

Nem folyik.

De érdekes volt, megálltam földváron, és tele volt a kiegyenlítőtartály. A csövek kemények, a hűtő teteje hideg volt szemből a jobb oldalon. A viz nem melegedett, csak ingadozott. Aztán rájöttem mi a gond. A hűtő kiegyenlítőtartályra menő csövének a csonkja nem volt átfurva. <_<

Vagyis a vékony csövön nem ment a viz a tartályba. Ma kilyukasztottam a csonkot, és minden oké. Nem szivárog, és ugy áll 95 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna.

Még egyszer köszönöm neked, és Karcsinak. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem folyik.

De érdekes volt, megálltam földváron, és tele volt a kiegyenlítőtartály. A csövek kemények, a hűtő teteje hideg volt szemből a jobb oldalon. A viz nem melegedett, csak ingadozott. Aztán rájöttem mi a gond. A hűtő kiegyenlítőtartályra menő csövének a csonkja nem volt átfurva. <_<

Vagyis a vékony csövön nem ment a viz a tartályba. Ma kilyukasztottam a csonkot, és minden oké. Nem szivárog, és ugy áll 95 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna.

Még egyszer köszönöm neked, és Karcsinak. :icon1:

Na ezért kockázatos a nagyon utángyári hűtő!

A kötegelőket majd azért iktasd ki! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.