Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Na az az érzésem, hogy a hűtőventi jeladó gomba végleg kifeküdt. Eddig mindig megállt a venti ha a gyújtást levettem az autóról. Ma azonban egy kb 100 km út után (hajnali) nem volt hajlandó leállni a venti akkor sem amikor a gyújtást levettem róla. Állt az autó és 5 perc után is járt még a hűtőventi. Kínomban a biztijét vettem ki hogy megszakadjon az áramkör és leálljon. Megyek gombát venni mert szerintem ez a legbiztosabb jele annak hogy bedöglött.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na az az érzésem, hogy a hűtőventi jeladó gomba végleg kifeküdt. Eddig mindig megállt a venti ha a gyújtást levettem az autóról. Ma azonban egy kb 100 km út után (hajnali) nem volt hajlandó leállni a venti akkor sem amikor a gyújtást levettem róla. Állt az autó és 5 perc után is járt még a hűtőventi. Kínomban a biztijét vettem ki hogy megszakadjon az áramkör és leálljon. Megyek gombát venni mert szerintem ez a legbiztosabb jele annak hogy bedöglött.

Szerintem elektromos baj is lessz.

Link to comment
Megosztás:

Az első fokozat söntellenállása az olajhűtő fölött a vízhűtő előtt a hűtőrácsot levéve a keresztmerevítő mögött van "eldugva".

Jellemző a hiba, hogy megszakad, ilyenkor nem megy ez a fokozat, csak a nagy fordulat. Mivel kb 6000 Ft. Egyszerűbbnek találtam összeforrasztani a rámenő 2 vezetéket, így már kb 96 foknál kapcsol a nagy fordulat.

Nem kell gombát cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Victor!

Köszi az infót, majd megnézem az első fokozat ellenállatját hogy mi van vele. De nekem nem is ez volt a gondom, hogy csak egy fokozatom van, hanem hogy az az egy fokozat is hamar kapcsolt be, illetve tegnap óta már le sem áll a hűtőventim. Akkor sem ha leveszem a gyújtást.

Egyébkéánt X17DTL Astrához nem tud valaki egy teljes elektromos kapcsolási rajzzal kisegíteni ?

Link to comment
Megosztás:

Az első fokozat söntellenállása az olajhűtő fölött a vízhűtő előtt a hűtőrácsot levéve a keresztmerevítő mögött van "eldugva".

Jellemző a hiba, hogy megszakad, ilyenkor nem megy ez a fokozat, csak a nagy fordulat. Mivel kb 6000 Ft. Egyszerűbbnek találtam összeforrasztani a rámenő 2 vezetéket, így már kb 96 foknál kapcsol a nagy fordulat.

Nem kell gombát cserélni.

Na ez 1 értékes infó volt köszi :wink:

Link to comment
Megosztás:

Na ez 1 értékes infó volt köszi :wink:

Hali Mörfi!

Hogy megy a vas?

Prlasztók ok?

Nálam minden ok. A kocsim még megvan, igaz nem is hírdettem ,csak itt dobtam fel témának.

A fogyasztásom 5 liter alatti, el sem akarom hinni!

Szerintem mostanra koptak össze benne az új gyári alkatrészek. Dugó, gyűrű, csapágy stb....

Repül a paripa és tök jól eszik :lol:

Boldog vagyok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali Mörfi!

Hogy megy a vas?

Prlasztók ok?

Nálam minden ok. A kocsim még megvan, igaz nem is hírdettem ,csak itt dobtam fel témának.

A fogyasztásom 5 liter alatti, el sem akarom hinni!

Szerintem mostanra koptak össze benne az új gyári alkatrészek. Dugó, gyűrű, csapágy stb....

Repül a paripa és tök jól eszik :lol:

Boldog vagyok :lol:

Hali fekosz!

Hát sikerült beszerezni ithon porlasztó csúcsokat, 5500 ft-ért Boscht, de Indiai gyártmány :shock: Még nem raktam be őket mert kölcsön kell kérnem a csúcs vizsgálót, :oops: de nem vettem csak 2 db-ot gondolom most morogsz miért nem négyet :roll: hát nem tom azthiszem csak 2 gány. Tudom négyet lenne ildomos cserélni de sok más kiadás is közbe jött. Jó a fogyid :wink: az enyém multkor zabált :twisted: 8 lit futóval ,pedig nagyon nem volt megpakolva, de pakoltam neki rendesen 120-130 folyamatosan állandó húzatás, és nem akart menni. Töbször néztem hogy mivan ,behúzva felejtettem a kézi féket :!: Aztán most viszont jól fogyaszt kb 6lit és csak város. Nem birja a futót, jó hogy csak néha kell 8) Valószínűleg most már összekopott a géped, van 1 jó motorod úgy hogy szerintem nem érdemes eladni, sokat buknál rajta. Nagyon remélem a porlasztó csúcsokkal én is elvetem a gondját, habár nem soká műszakis lessz, egyedül a fólia ami agaszt nem akarom letépni róla. Igéretem van műszakira remélem lessz is belőle valami.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hali fekosz!

Hát sikerült beszerezni ithon porlasztó csúcsokat, 5500 ft-ért Boscht, de Indiai gyártmány :shock: Még nem raktam be őket mert kölcsön kell kérnem a csúcs vizsgálót, :oops: de nem vettem csak 2 db-ot gondolom most morogsz miért nem négyet :roll: hát nem tom azthiszem csak 2 gány. Tudom négyet lenne ildomos cserélni de sok más kiadás is közbe jött. Jó a fogyid :wink: az enyém multkor zabált :twisted: 8 lit futóval ,pedig nagyon nem volt megpakolva, de pakoltam neki rendesen 120-130 folyamatosan állandó húzatás, és nem akart menni. Töbször néztem hogy mivan ,behúzva felejtettem a kézi féket :!: Aztán most viszont jól fogyaszt kb 6lit és csak város. Nem birja a futót, jó hogy csak néha kell 8) Valószínűleg most már összekopott a géped, van 1 jó motorod úgy hogy szerintem nem érdemes eladni, sokat buknál rajta. Nagyon remélem a porlasztó csúcsokkal én is elvetem a gondját, habár nem soká műszakis lessz, egyedül a fólia ami agaszt nem akarom letépni róla. Igéretem van műszakira remélem lessz is belőle valami.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nekem 6.8-ra jött ki a fogyim most, de nem igazán érdekel amíg 190ft/l :lol:

Érdekes most nyáron rögtön elalszik a motorolaj nyomás lampája nem ugy mint télen amikor kell vagy 4-5mpt várni ... Ez mitől lehet ?

Gondolom mert télen sűrübb az olaj vagy nem ? :?

Mörfi miért kellett csúcsokat cserélni ? Mi volt a gebasz ?

Link to comment
Megosztás:

Vettem olyan kis gázoil szűröt amit pluszba lehet beépíteni a csővezetékbe de nem visz rá a lélek hogy elvágjam a csövet. A fólia érdekes dolog, azontúl hogy azt mondják genkszteres azért nagyon jól fogja a nap sugarait is, föleg mikor szegény kislányom ül a gyerek ülésben és égeti a nap oldalról. Szóval nem olyan hülyeség az, meglehet ezt más oldalról is közeliteni. Csak viszonyítási alapnak, haver és én egymás mellet parkoltunk, tűző napon, az enyém fóliás övé nem, érezhető volt a különbség a két autóban uralkodó hőség között. 1 biztos akár milyen autóm lessz is biztos fóliás lessz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 6.8-ra jött ki a fogyim most, de nem igazán érdekel amíg 190ft/l :lol:

Érdekes most nyáron rögtön elalszik a motorolaj nyomás lampája nem ugy mint télen amikor kell vagy 4-5mpt várni ... Ez mitől lehet ?

Gondolom mert télen sűrübb az olaj vagy nem ? :?

Mörfi miért kellett csúcsokat cserélni ? Mi volt a gebasz ?

Ja télen sűrübb oil, mást kéne használnod. Azért kell cserélnem mert regelente egyenletlenül jár és fehéres füstöt ereget, sajnos én voltam barom mikor nem szedtem ki őket mielőtt elvittem síkoltatni, ők kiszedték csak belebaszták valami retkes szatyorba.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 6.8-ra jött ki a fogyim most, de nem igazán érdekel amíg 190ft/l :lol:

Érdekes most nyáron rögtön elalszik a motorolaj nyomás lampája nem ugy mint télen amikor kell vagy 4-5mpt várni ... Ez mitől lehet ?

Gondolom mert télen sűrübb az olaj vagy nem ? :?

Mörfi miért kellett csúcsokat cserélni ? Mi volt a gebasz ?

Az komám azért van, mert nem megfelelő minőségű olajat használsz.

Nekem ezt akkor csinálta, amikor GM olajjal jártam.

A 190 Ft/Liter ár nagyon király. Hol laksz, van lehetőség a csatlakozásra?

Link to comment
Megosztás:

Ja télen sűrübb oil, mást kéne használnod. Azért kell cserélnem mert regelente egyenletlenül jár és fehéres füstöt ereget, sajnos én voltam barom mikor nem szedtem ki őket mielőtt elvittem síkoltatni, ők kiszedték csak belebaszták valami retkes szatyorba.

Ne riogass!

Nem lehet, hogy kezdődő hengerfejed van?

A fehér füst és egyenetlen járás nekem gyanús!

Meleg motornál, ha leállítod és rá pár percre ráindítasz egyből elkapja?

...esetleg tekergeti egy darabig?

Link to comment
Megosztás:

Ne riogass!

Nem lehet, hogy kezdődő hengerfejed van?

A fehér füst és egyenetlen járás nekem gyanús!

Meleg motornál, ha leállítod és rá pár percre ráindítasz egyből elkapja?

...esetleg tekergeti egy darabig?

Nem gondolnám, melegen nincs gáz, víz nem fogy csövek nem kemények, 1 szer már néztem a porlasztási képet csak sajna nem emlékszem rá hogy melyik 2 gyanus volt. És érezhető illetve halható hogy valamelyik be-be hugyozik na ez csúnya volt de ezt mondják.

Link to comment
Megosztás:

Szabyka !

Ezt a késő őszi kora téli sokára elalvó olajnyomás lámpát nekem is csinálta az enyém. Olajcsere előtt állt, gondoltam sűrű is, öreg is cserét neki. És a friss olajjal ugyanúgy csinálta. De csak olyan +3-4 fok alatt, felette nem. Okostojás ismerősök szerint az olajnyomás jeladó csere megoldja a gondot. Francot, uygyanúgy csinálta tovább az új olajnyomás gombával is. És a helyzet hétről hétre csak rosszabb lett, kiegészülve annyival, hogy egyszer-egyszer alacsony fordulaton is bevillogott az olajnyomás lámpám. De mindig csak hideg motornál, üzemmelegnél sohasem. Na ekkor lett elegem belőle és féltem hogy egyszer megáll, irány egy olyan emberke aki már látott Opelt. Megmértük az olajnyomását órával, hideg motornál alapjáraton 0,5 bar sem volt...... De üzemmelegnél simán volt 2-3 is. Hát olajszivattyú csere lett beőle, mindez karácsony előtt 2 héttel. Azóta semmi bajom vele. Nekem ezt hozta karácsonyra a kisautóm, ettől függetlenül imádom !

Ja mindez nem elrettentő példa és nem azért írtam hogy megijesszek bárkit is, csupán tanmese az oljajnyomás lámpa jelzésének komolyan vételéről.

Link to comment
Megosztás:

Victor!

Köszi az infót, majd megnézem az első fokozat ellenállatját hogy mi van vele. De nekem nem is ez volt a gondom, hogy csak egy fokozatom van, hanem hogy az az egy fokozat is hamar kapcsolt be, illetve tegnap óta már le sem áll a hűtőventim. Akkor sem ha leveszem a gyújtást.

Egyébkéánt X17DTL Astrához nem tud valaki egy teljes elektromos kapcsolási rajzzal kisegíteni ?

Johnatano!

Kapcsolási rajz,

Jó minőségű scannelést lehet letölteni :

http://www.opelbasteln.de/downloads/astraf...lan_astra_f.rar

Ami Neked érdekes lehet: s1.jpg

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.