Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Lehet. Az előző tulaj mondta, hogy 1x már ugrott át neki, akkor gariba javították még.

Kérdés az, hogy egyszerű lánc csere van ilyenkor és újra állítás, vagy szét is vert ezt azt a dugattyú :/

Ellenőrizted az olajszintet? Ha "megeszi" az olajat,és nincs utántöltve akkor szokot átugrani. Ha jól tudom az olajnyomás feszíti a láncot.

Link to comment
Megosztás:

pár hónapja volt olajcserén, utána párszor néztem az olajszintet de semmi sem fogyott. Ha csak nem ette meg valamiért hirtelen, akkor nem lehetett gond.

Amúgy valóban olajkenésű és ha pl. piszok kerül bele akkor ott megakadhat a kenés és akkor jöhet a baj.

Hétfőn kiderül, csak nehéz nyugodtan aludni úgy, hogy nem tudni mi a baj és mennyibe fog fájni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor ilyen volt, az üzemanyag pumpa cseréjével megoldódott a dolog.

De sokmindentől lehet. Majd írd meg mi volt a probléma, a szerelő mit mondott.

Átugrott a lánc. Most megy motorgenerálra, hengerfej javítás, szelepek cseréje, lánc cseréje stb... Gyári cuccokkal picivel 200 alatt lesz a móka. Ez van... Ez persze egy nyomott ár, köszönhetően egy itteni kollégának :)

Chip tuning-ról mi a véleményetek? Érdemes picit feltornászni a nyomatékot? Elég vérszegény ez a 1,3-as motorka, jól jönne egy kis plusz erő ha ez nem okoz kárt..

Link to comment
Megosztás:

Chip tuning-ról mi a véleményetek? Érdemes picit feltornászni a nyomatékot? Elég vérszegény ez a 1,3-as motorka, jól jönne egy kis plusz erő ha ez nem okoz kárt..

Turbós dízelnél elég sokat tud nyomni a latban... konkrétan neked a Z13DT-nél egy minőségi chiptuning 70-ből 100Le-t, és 170-ből 220Nm nyomatékot csinál (ezek konkrétan az EDS Phase 1 adatai), viszont ez a fajta chiptuning nem olcsó: kb. 60e Ft-tól kezdődik.

Link to comment
Megosztás:

Turbós dízelnél elég sokat tud nyomni a latban... konkrétan neked a Z13DT-nél egy minőségi chiptuning 70-ből 100Le-t, és 170-ből 220Nm nyomatékot csinál (ezek konkrétan az EDS Phase 1 adatai), viszont ez a fajta chiptuning nem olcsó: kb. 60e Ft-tól kezdődik.

Szerintem ezek meggyőző adatok :)

De nem okoz melegedést, vagy bármi más problémát?

Link to comment
Megosztás:

Átugrott a lánc. Most megy motorgenerálra, hengerfej javítás, szelepek cseréje, lánc cseréje stb... Gyári cuccokkal picivel 200 alatt lesz a móka. Ez van... Ez persze egy nyomott ár, köszönhetően egy itteni kollégának :)

Chip tuning-ról mi a véleményetek? Érdemes picit feltornászni a nyomatékot? Elég vérszegény ez a 1,3-as motorka, jól jönne egy kis plusz erő ha ez nem okoz kárt..

Mitől ugorhatott át a szervízben nem mondták? Mennyi km van a kocsidban?

Link to comment
Megosztás:

Mitől ugorhatott át a szervízben nem mondták? Mennyi km van a kocsidban?

250e van benne (előző tulaj mondta hogy kb 50e-nél is átugrott 1x, azt gariba javították)

Megnyúlt a lánc vagy a feszítő ugrott ki.

Előjele nem volt, semmi hangot nem adott a lánc, hogy baj lenne.

Link to comment
Megosztás:

Nem műkődik a hátsó szélvédő fűtésem. A biztosíték rendben, lehet ez a gond: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Jobb oldalt valahogy levált a fém szál. Lehet ezt javítani?

Mérj a két pont között ellenállást, ha kapsz értéket nincs megszakadva, hanem kontakt hiba van, ha szakadás van, lehet javítókészletet venni, kimaszkolod a hibás résznél és a kittben található anyaggal kikened, persze előtte megcsiszolva, de láttam már egyszer ilyet tollszerű kialakításban is ha jól rémlik, tehát meg lehet javítani.

Link to comment
Megosztás:

Mérj a két pont között ellenállást, ha kapsz értéket nincs megszakadva, hanem kontakt hiba van, ha szakadás van, lehet javítókészletet venni, kimaszkolod a hibás résznél és a kittben található anyaggal kikened, persze előtte megcsiszolva, de láttam már egyszer ilyet tollszerű kialakításban is ha jól rémlik, tehát meg lehet javítani.

Köszi, holnap megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Rég írtam ide, elég elfoglalt vagyok, én kérdeztem Tőletek hogy mi zöröghet az első kerekeknél olyan fémesen, hát fékbetét csere megoldotta a dolgot, szóval ha valaki hasonlót tapasztal, érdemes ránézni a betétekre.

Ismét kérdeznék: 1.2 XEP twinport hidegen beindítva elég hangosan jár és emlékeim szerint múlt télen nem volt ilyen hangos, kicsit olyan szelepes hangja van. Normálisan használom, 5w30as castrol magnatec olaj van benne még nincs egy éves, viszont van benne már 16 ezer km, de a szervízperiódus 30ezret ír. Próbálkozzak 0w-s olajjal, esetleg valami más márkával? Motorhibára nem gyanakszom, most van benne 41 ezer, minden szűrő + gyertyák 10 honaposak, bosch minden.

Ha van valakinek ötlete vagy hasonló tapasztalata, esetleg ez valami típusra jellemző gyakori dolog, kérlek osszátok meg Velem! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Rég írtam ide, elég elfoglalt vagyok, én kérdeztem Tőletek hogy mi zöröghet az első kerekeknél olyan fémesen, hát fékbetét csere megoldotta a dolgot, szóval ha valaki hasonlót tapasztal, érdemes ránézni a betétekre.

Ismét kérdeznék: 1.2 XEP twinport hidegen beindítva elég hangosan jár és emlékeim szerint múlt télen nem volt ilyen hangos, kicsit olyan szelepes hangja van. Normálisan használom, 5w30as castrol magnatec olaj van benne még nincs egy éves, viszont van benne már 16 ezer km, de a szervízperiódus 30ezret ír. Próbálkozzak 0w-s olajjal, esetleg valami más márkával? Motorhibára nem gyanakszom, most van benne 41 ezer, minden szűrő + gyertyák 10 honaposak, bosch minden.

Ha van valakinek ötlete vagy hasonló tapasztalata, esetleg ez valami típusra jellemző gyakori dolog, kérlek osszátok meg Velem! :)

Szia, ez hidrótőke hang sajnos, nagyon gyorsan cserélj olajat kerüld a castrolt inkább vavoline / mobil1 / Q8000. Vegyél hidrótőke tisztió cuccot azt a régi olajba öntsd bele és járassad. Ha nincs szerencséd akkor jöhet a hidrótőke takarítás aztán ha ezzel sincs akkor sajnos cserélni kell őket ami nem kis pénz lesz. Ha jól rélik az OPEL GM olaj az 5W-30ból már jó minőségű lehet az is jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szia, ez hidrótőke hang sajnos, nagyon gyorsan cserélj olajat kerüld a castrolt inkább vavoline / mobil1 / Q8000. Vegyél hidrótőke tisztió cuccot azt a régi olajba öntsd bele és járassad. Ha nincs szerencséd akkor jöhet a hidrótőke takarítás aztán ha ezzel sincs akkor sajnos cserélni kell őket ami nem kis pénz lesz. Ha jól rélik az OPEL GM olaj az 5W-30ból már jó minőségű lehet az is jó lesz.

Hello!

Köszi a segítséget!

Most jól rám ijesztettél, egyébként ezt a hibajelenséget mi okozza? Hidegen mindig óvatosan melegítem fel, nem szoktam gyilkolni, általában városban pontosan 2000es fordulaton közlekedek vele. Mindenből a jó minőségűt vettem idáig.... és a 40 ezer garantált km, amert újkora óta ismerem.

A vezérműlánc hangját már felismerem, hallottam élőben, de ez nem az és csak hidegen szól.

Olajból akkor megpróbáljak 0w-st venni?

Link to comment
Megosztás:

Ójajj, és tényleg... :blush:

Az az igazság hogy bár áll itt egy Corsa a garázsban, mégis lusta voltam lemenni és megnézni, de még a kézikönyvet se lapoztam fel, hanem emlékezetből írtam... és tévedtem. Mea culpa.

@Norika:

sgerynek igaza van, a motortérben vannak egy fedél alatt, ha szemben állsz az autóval akkor jobb oldalt:

fusebox.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.