Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyebek


amadeus

Recommended Posts

szóval akkor átlagban a 8v-re voksoltok.

Mik a gyorsulás adatai ill. mennyivel marad el a 16v mögött?

Azt sejtettem, hogy a 8v az "igénytelenebb", de tény, hogy (igazad van) a 115 lótól félek kicsit a 150-el szemben.

Az enyém is 8v és le a kalappal. nem eszi az olajat, alig fogyaszt, 1,4-hez képes szépen is megy és alig kell költeni rá, ill. szinte semmit a kötelező karbantartásokon kívül.

Mezőkövesdi reptéren volt Calibra tali a nyáron és az én autóm futotta a 8V-k közül a legjobb időt. 2 szer mentünk vizes pályán egy 16V 4x4 Calival és nem tudott megverni.....

De próbálj ki egy 16V-t és egy 8V-t is és döntsd el magad.

Link to comment
Megosztás:

DragonK!

És a tiédet mennyiért adnád, mert ugye nem utolsó szempont.

Az az igazság, hogy én vagy eladni akarom az astrát, vagy cserélni calira, hogy ne legyen hitelem, mert lakást szeretnénk venni, és 2 hitel nem megy sokáig.

820.000 alku nélkül. Ha kell Xenon, vadi új kerékgarnitúra akkor értelem szerűen több. 93-as légzsákost ennél olcsóbban nem igazán találsz.

Hibák: kuplungtárcsa csereérett, tolatólámpa csak néha ég, mindkét hátsó sárvédőív sarkát megkezdte enyhén a korrózió-máshol nem rohad, kalaptartó meg van süllyedve, akksi gyenge

Én pedig E36 3-as bömöst szeretnék helyette. 8)

Ha az enyém nem szimpatikus akkoris javaslom h ne vegyél egy 500e-res hulladékot mert sokkal-sokkal többe kerül a helyreállítása mintha vennél egy kultúrált állapotút és pár száz ezerrel többet áldoznál rá, vmint tartsd szem előtt h 93.11-től(innentől légzsákosak is egyben) galvanizálták a kasztnit és sokkal kevésbé rohadnak mint pár évvel idősebb társaik. A régiek még szeretnek az alváz terén is rozsdásodni.

Link to comment
Megosztás:

No ezt pl nem tudtam. mármint az évjárat hibákat, de ezért is jöttem kérdezősködni, hogy tudjam mire figyeljek.

Akkor neked bömös kell ergó a csere kiesett.

Nos akkor árulom, és ha elment és nincs másik akkor szólok.

Ha ilyen hibákat tudtok még, mint pl a galvanizálás hiánya stb, ne tartsátok vissza.

Talán nem is sok az a 820, bár ha esedékessé válik, engedmény nélkül akkor sem hoznám el, de én ilyen vagyok (persze ez lehet 10eFt is)

Link to comment
Megosztás:

Tökéletesen egyetértek DragonK kollégával a 8v/16v ügyben (és nem azért mert nekem is 8v van), Calibrások között elég elterjedt vélemény, hogy ha a megbízhatóság számít, akkor 8v vagy ha sok pénzed van akkor V6. Utóbbi ellen szól a magasabb biztosítási díj (ugye az 2500ccm-es), illetve a magasabb alkatrészárak meg hogy drágább, viszont cserébe általában fiatalabbak (V6 nem is volt '93 előtt) és jobban mennek (170LE kontra 115). A 16 szelepes Calibrák (C20XE főleg, kevésbé az X20XEV, ez utóbbi '95-től) leginkább amiatt nem megbízhatóak hogy szeretik enni az olajat.

A rozsdásodásra annyit tudok mondani (hozzátéve hogy erről a galvanizálás-dologról fogalmam sem volt), hogy ez nagymértékben gondosság kérdése, azazhogy hogy bánt vele az előző gazdája. Nem egy '93 utánit láttam már, ami jobban rohadt, mint az én '91-esem.

Link to comment
Megosztás:

Nem egy '93 utánit láttam már, ami jobban rohadt, mint az én '91-esem.

Persze, nekem is megkezdte a hátsó sárvédőíveket, látszik is h eddig még nem javították. De attól nem kell tartanom h a hátsó rugótányér beköszön az utastérbe. :D A 90'-es 16V nélegy csavarhúzóval minden nehézség nélkül át lehetett lyukasztani.

Ha Calibrát keresel egyet ne felejts! Csodákat ne várj! Tökéleteset nem fogsz találni, főleg 1,5 milla alatt nem, uh próbáld meg azt kiválasztani amelyikre nem kell túl sokat rákölteni de mégse fog bosszúságokat okozni az elkövetkezendő években.

Nekem a mostani a 3. Calibrám. 16V-vel kezdtem, és 8V-vel folytattam. Mire a mostanit megvettem elég sokat láttam, tapasztaltam és a vásárlás előtt tudtam jól h miket kell megnézni. Ez se hibátlan de olyan gépek vannak a piacon, hogy.....

Kedvenceim a 120.000-t futott megkímélt csak nyáron és csak temetőbe járásra használt Calibrák! :( Ja és persze női tulajtól és sérülésmentes!!! :D

Mindegyik volt törve!!! Csak nem mindegy h mennyire! A koccanás és a TK nem ugyanaz. 8)

Sok szerencsét!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is '93.12.havi a calim , már modellfrissítés utáni.

Hát nincs sok különbség a 16 szelepesek és a 8 szelepesem között menetteljesítményben.

Ezt egy 16V tulaj mondta , nagyon meglepödött ő is.

A '93 utániaknál történt egy kis változtatás a motorban ,utastérben , futóműben , + a kasztni/alváz sem rohad annyira.

Link to comment
Megosztás:

szóval akkor összegezzük!

Vegyek inkább 8 szelepest, ezt leszögezhetjük.

Nézzem át a kasznit, de főleg az alvázat a korrózió miatt, egyébként ha rendben van , vehetek 93 előttit is.

Mire figyeljek különösen oda, ami nagy szivatás lehet? Természetesen nem a törésre gondoltam, azzal nem lesz gond.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit vitatkoznék Tgabika kartáccsal, bár lehet, hogy jól gondolta, csak nem úgy írta le. :( A C20XE és X20XEV közül az utóbbi hajlamos a jelentős olajfogyasztásra. Beszélgettem szerelőkkel és 100.000 km felett az X20XEV motorért egy kalap ibolyát nem adnának, mert elkezdi enni az olajat, mintha muszáj lenne. Javítható, de tipusbetegség.

Aki a 8V és 16V között nem tapasztal teljesítmény különbséget, az elnézte a motorkódot. 8) A 8V jobb az alacsony fordulaton leadott nyomatékban, lehet, hogy ez eredményezte a véleményét, de azt ne tévesszük össze a teljesítménnyel. Szezon-fazon rulez! :D

Nem bántam meg, hogy 16V-t vettem a sok bütykölés ellenére sem. Jól megy és nyugis tempóval nagyon takarékos is. Mondjuk én nem vagyok egy gyorsulós típus, nekem nem ezért kell a Calibra.

A 8V egy tuti motor, de nem szabad csodákat várni tőle. A 115 LE sajnos nem elég, hogy egy kb. 1.2 tonnás autót villámgyorsan mozgasson, de cirkálni kiváló és megbízható.

Link to comment
Megosztás:

Aki a 8V és 16V között nem tapasztal teljesítmény különbséget, az elnézte a motorkódot. 8) A 8V jobb az alacsony fordulaton leadott nyomatékban, lehet, hogy ez eredményezte a véleményét, de azt ne tévesszük össze a teljesítménnyel. Szezon-fazon rulez! :(
Közel 1 évig volt 16V-m, uh nagyon jól tudom mit tud. 0-100-ra alig van különbség, szinte semmi. Föltötte 100-200-ra 3 mp a különbség!

sok bütykölés.

ez itt a lényeg

A 8V egy tuti motor, de nem szabad csodákat várni tőle. A 115 LE sajnos nem elég, hogy egy kb. 1.2 tonnás autót villámgyorsan mozgasson, de cirkálni kiváló és megbízható.

Vezettél már C20NE hosszabb távon? Meglepődnél!

Nem Porsche az biztos de lépeget rendesen! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Pl már csak 1 vezérműszíj van a korábbi 2 helyett és ezt már nem a vízpumpa feszíti hanem külön feszítőgörgőket kapott, tehát egy vezérléscsere 10-15e Huf-tal olcsóbb. :wink:

miiiiiii?????????

ezt elirtad egy picit.

szóval 1 ékszij van a régebbi 2 helyett.

itt drágább az ékszij + van egy ékszij feszitő is, ami nincs a 93 elöttinél.

a vezérmüszij kapott egy feszitőgörgőt, igy egy feszitővel drágább a vezérlés csere. a vizpumpa elötte is utána is ugyanannyi.

szóval a 93 nál a vezérlés és az ékszij csere drágább lett.......

Link to comment
Megosztás:

Közel 1 évig volt 16V-m, uh nagyon jól tudom mit tud. 0-100-ra alig van különbség, szinte semmi. Föltötte 100-200-ra 3 mp a különbség!

Minden tiszteletem mellett (mivel nem hajtottam tartósan 8V-t) azért meg kell jegyeznem, hogy a 0-100-as sprinthez a kézi váltós 8V-nek 10 sec, automatás 8V-nek 11 sec kell, szemben a kéziváltós 16V 8.5 sec-el (www.calibrainfo.hu).

Azért 1.5-2.5 másodpercet nem hívnék "szinte semmi"-nek. :wink:

A mezőkövesdi Cali gyorsuláson szemre meg tudtuk mondani, hogy milyen motoros Cali indult éppen. Hidd el, nekem is megdöbbentő volt a különbség.

Tényleg nem bántani akarom a 8V-t, mert egy strapabíró, nyomatékos motor, szóval nem kötözködésnek szántam. 8)

Link to comment
Megosztás:

nekem volt mindkettő (bár a c20xe az gsi volt, de mindegy)

én azt mondom, hogy a 16V iszonyatosan megy, bivalyerős, de 3000 alatt olyan, mintha nem lenne motor az autóban

ezzel szemben a 8V szinten mindenhol húz, 1500-tól már majdnem a max nyomatékot adja le

kinek melyik jön be...

nekem a 8V

c20xe-t nem vennék mégegyszer, max akkor, ha sok pénzem van és tudom tuningolni, hogy alul is tudjon valamit :(

Link to comment
Megosztás:

c20xe-t nem vennék mégegyszer, max akkor, ha sok pénzem van és tudom tuningolni, hogy alul is tudjon valamit :(

Mint az enyém ? :D

És még nincs is teljesen rendben... :? Vettem 0.8-as átlátszó bipolán csövet, hogy kiderüljön, levegős benyát kap-e a motor. Ha kell, az 5m-es szállal teljesen ki lehet váltani az AC és a motortérben lévő benzincső közötti szakaszt (ez már cserélve volt), így ha közte levegősödik, meg is van fogva a probléma.

bazs, most nézem az avatarodat. Mit tettél a Caravan-nal ? Az rendben van, hogy átfestetted, meg raktál alá egy buta felnit, de le is vágtál a puttonyából ? :D

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, vannak érdekességek! Vannak rossz állapotú C20NE-k és rossz C20XE-k is, csak 8V-ből sokkal-sokkal könnyebb jót kifogni. A 16V-k 80%-a már volt hengerfejes vagy még most is úszkál az olaj a vízben...

Tény h ha jó az XE akko az NE-nek esélye nincs ellene, de jó xe-t 1 milla alatt nem kapsz Calibrából! Azokat féltve őrzik!

Ne-ből sokkal több jó állapotú van és legtöbbször ezért nincs különbség a 2 között.

Fecka az én gépemben is ült és igencsak meglepődött azon h mit tud egy jó 8V! A Caravan hagyjuk, az nem Calibra, kevésbé tiporták.

Az XE-t hogy menjen pörgetni kell az NE-t nem(nincs is értelme), ebből is adódik h kevésbé vannak széthajtva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.