Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Szerbusztok.

Elöször is szép napot mindenkinek.

Szeretném megkérdezni van-e valakinek tapasztalata .

A problémám..a sárga chek control lámpám világít..Van amikor magától elalszik és utánna rendszertelen időközönként újra kigyullad.Tettem be másik lamda sondát, a kipufogogáz szelepet kivettem ésnem volt letapadva a szelep.A légtömegmérőt is átcseréltem másikra .Amikor világít a control lámpa olyankor nem megy az autó rendesen ,az alapjáratom kevesebb és nem húz normálisan.Teljesen tanácstalan vagyok mi lehet.Ha tartósan megyek autópályán akkor gondol egyett és elalszik a lámpa ,ilyenkor a kocsi felsóhalyt és normálisan megy.

Segítsetek ha tudtok mert nagyon bosszant a dolog.

Köszönöm szépen

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok.

Elöször is szép napot mindenkinek.

Szeretném megkérdezni van-e valakinek tapasztalata .

A problémám..a sárga chek control lámpám világít..Van amikor magától elalszik és utánna rendszertelen időközönként újra kigyullad.Tettem be másik lamda sondát, a kipufogogáz szelepet kivettem ésnem volt letapadva a szelep.A légtömegmérőt is átcseréltem másikra .Amikor világít a control lámpa olyankor nem megy az autó rendesen ,az alapjáratom kevesebb és nem húz normálisan.Teljesen tanácstalan vagyok mi lehet.Ha tartósan megyek autópályán akkor gondol egyett és elalszik a lámpa ,ilyenkor a kocsi felsóhalyt és normálisan megy.

Segítsetek ha tudtok mert nagyon bosszant a dolog.

Köszönöm szépen

Mielőtt a többiek felfedezik eme remekedet, gyorsan elküldelek egy szerelőhöz akinek van Tech2-je... aki majd megmondja az okosat.. Mert ha nem új cuccot tettél fel, semmi nem garantálja a jó működést (újnál sem, ez is tapasztalat) Hja meg ne járj 30% feletti etanollal, mert mondjuk amit leírsz az olyan 70% etanolnál elő is jön... hja hogy nem jársz azzal, akkor vissza az első pontra. Majd ha kiolvassák, hogy mi a hiba, akkor AZT cseréldi - lehetőleg újra, mert kb lehet 100 másik dolog mint amiket cserélgettél...

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok.

Elöször is szép napot mindenkinek.

Szeretném megkérdezni van-e valakinek tapasztalata .

A problémám..a sárga chek control lámpám világít..Van amikor magától elalszik és utánna rendszertelen időközönként újra kigyullad.Tettem be másik lamda sondát, a kipufogogáz szelepet kivettem ésnem volt letapadva a szelep.A légtömegmérőt is átcseréltem másikra .Amikor világít a control lámpa olyankor nem megy az autó rendesen ,az alapjáratom kevesebb és nem húz normálisan.Teljesen tanácstalan vagyok mi lehet.Ha tartósan megyek autópályán akkor gondol egyett és elalszik a lámpa ,ilyenkor a kocsi felsóhalyt és normálisan megy.

Segítsetek ha tudtok mert nagyon bosszant a dolog.

Köszönöm szépen

Hát, még minket hogy bosszant! Ég a sárga? Zavar? Vedd ki a lampicskut! Ja attól még nem jó?

AKKOR TALÁN HIBAKÓD KIOLVASÁS BBBBBBBBBBBBBB++++++++++++++++++++++++++++++++++! ALAP!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Hát, még minket hogy bosszant! Ég a sárga? Zavar? Vedd ki a lampicskut! Ja attól még nem jó?

AKKOR TALÁN HIBAKÓD KIOLVASÁS BBBBBBBBBBBBBB++++++++++++++++++++++++++++++++++! ALAP!!!!!

Köszönöm a pikért hozzászólást.Ezen rég túl vagyok. Képzeld nem ír semmi hiba kódot.Az etanolos tippet megnézem mert itt franciországban a kutaknál a 95-ös etanolos.Hátha.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a pikért hozzászólást.Ezen rég túl vagyok. Képzeld nem ír semmi hiba kódot.Az etanolos tippet megnézem mert itt franciországban a kutaknál a 95-ös etanolos.Hátha.

Köszönöm

Szívesen! Ez fél siker, ha legalább bírod a savat!

De most komolyan! Mi az, hogy nem ír hibakódot? Ha ég a sárga az hibakód és általában el ISS tárolja. Ki kell villogtatni, vagy ahogy Gabo írta Tekkel kiolvasni...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a pikért hozzászólást.Ezen rég túl vagyok. Képzeld nem ír semmi hiba kódot.Az etanolos tippet megnézem mert itt franciországban a kutaknál a 95-ös etanolos.Hátha.

Köszönöm

Magyarországon is van benne etanol, ha csak "normál" benzin tankolsz - elvileg nem lehet. Omegatd-nek igaza van, ha világít akkor hiba van. Ha meg tudod tenni, világító lámpával menj szervizbe kiolvastatni, bár nem csodálom, hogy a csigazabálók nem találnak semmit, mert ez nem francia és autó, és már ott sem vagyok biztos, hogy mindenhol Tech-el dolgoznak, és nem vmi olcsóbb klónnal - bár ha mondjuk az ottani Opelnél jártál akkor annak kellene lennie. Viszont - ha etanol vagy a benya minősége a ludas, akkor azért mert annyira szegény keverékkel jár, hogy az már fáj neki. Tudtommal akkor is tárolni kéne hibát, de ezt Futó Gábor tudná neked kifejteni, - ő az etanolguru - hogy miért is csinálja, de ez csak 1 tipp, kezdve a gyújtástól, stb

A pikért hozzászólás meg "járt", mert tudod a doktor sem tud gyógyítani, ha nem mondod el a kórelőzményt, és egy szót sem szóltál a hibaolvasásról, stb... Kezdve azzal, hogy se évjáratot nem tudtunk az elején, de most is csak azt tudjuk, hogy benzines, de volt néhány fajta... szal kicsit pontosítani kéne...

Módosítva : Gabo
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Két hete melóból hazafelé nem indult a kocsi (96-os 2.5 v6).

Motorhiba lámpa villog (biztos mindenki tudja, hogy mit jelent, de én akkor még nem).

Telefonos segítséget kértem Patyi Lacitól, a válasz „immo hiba, de ezt mindenki tudja”

Ajánlott valakit, aki ilyenekkel foglalkozik.

Másnap elvitettem tréleren a kocsit, néhány óra alatt megcsinálta.

Azt mondta, hogy a kulcsban lévő chip halt meg (mind a két kulcsban).

Furcsa, de lényeg, hogy megy a kocsi.

Ma kezdődött minden elölről, kocsi nem indul egyik kulccsal sem.

Mi a franc lehet vele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hete melóból hazafelé nem indult a kocsi (96-os 2.5 v6).

Motorhiba lámpa villog (biztos mindenki tudja, hogy mit jelent, de én akkor még nem).

Telefonos segítséget kértem Patyi Lacitól, a válasz „immo hiba, de ezt mindenki tudja”

Ajánlott valakit, aki ilyenekkel foglalkozik.

Másnap elvitettem tréleren a kocsit, néhány óra alatt megcsinálta.

Azt mondta, hogy a kulcsban lévő chip halt meg (mind a két kulcsban).

Furcsa, de lényeg, hogy megy a kocsi.

Ma kezdődött minden elölről, kocsi nem indul egyik kulccsal sem.

Mi a franc lehet vele?

Ha villog akkor ugyanaz, vagy maga a immo vevő halódik. Én angoloktól rendeltem vagy 5 chipet, volt vagy 1 font darabja, mind be is programoztattam, csak me...

Link to comment
Megosztás:

Ha villog akkor ugyanaz, vagy maga a immo vevő halódik. Én angoloktól rendeltem vagy 5 chipet, volt vagy 1 font darabja, mind be is programoztattam, csak me...

Azt tudom, hogy megint az immo-val van gond, de miért xart be ilyen hamar?

A kulcsban lévő chip mitől megy tönkre, főleg a tartalák amit nem is szoktam használni?

Nem lehet az egészet valahogy kiiktatni?

Link to comment
Megosztás:

Azt tudom, hogy megint az immo-val van gond, de miért xart be ilyen hamar?

A kulcsban lévő chip mitől megy tönkre, főleg a tartalák amit nem is szoktam használni?

Nem lehet az egészet valahogy kiiktatni?

A chip vszínű öreg volt vagy ilyesmi, és mivel egyszerre cserélted, egyszerre döglik meg. Rendelj jónéhányat az angol ebayről, programoztasd fel, aztán használd míg meg nem hal. Ennyi...

Link to comment
Megosztás:

A chip vszínű öreg volt vagy ilyesmi, és mivel egyszerre cserélted, egyszerre döglik meg. Rendelj jónéhányat az angol ebayről, programoztasd fel, aztán használd míg meg nem hal. Ennyi...

Két hete raktak bele újakat.

Tudnál egy ebay-es linket adni, vagy mi ennek az angol neve?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hete melóból hazafelé nem indult a kocsi (96-os 2.5 v6).

Motorhiba lámpa villog (biztos mindenki tudja, hogy mit jelent, de én akkor még nem).

Telefonos segítséget kértem Patyi Lacitól, a válasz „immo hiba, de ezt mindenki tudja”

Ajánlott valakit, aki ilyenekkel foglalkozik.

Másnap elvitettem tréleren a kocsit, néhány óra alatt megcsinálta.

Azt mondta, hogy a kulcsban lévő chip halt meg (mind a két kulcsban).

Furcsa, de lényeg, hogy megy a kocsi.

Ma kezdődött minden elölről, kocsi nem indul egyik kulccsal sem.

Mi a franc lehet vele?

Bár nem érdemled meg, de segítek! Az immo chip nem hal meg! Patyi Lacitól ennél többet vártam volna, de változik a világ...

Link to comment
Megosztás:

Bár nem érdemled meg, de segítek! Az immo chip nem hal meg! Patyi Lacitól ennél többet vártam volna, de változik a világ...

Nem is reméltem, hogy a nagy és bölcs Omegatd kegyeskedik válaszolni egy ilyen senkinek, mint én.

Esetleg, ha Őfelsége kifejtené kicsit részletesebben, hogy akkor mi lehet a probléma megoldása?

Gondolom, ezt már tényleg nem érdemlem meg.

Link to comment
Megosztás:

Nem is reméltem, hogy a nagy és bölcs Omegatd kegyeskedik válaszolni egy ilyen senkinek, mint én.

Esetleg, ha Őfelsége kifejtené kicsit részletesebben, hogy akkor mi lehet a probléma megoldása?

Gondolom, ezt már tényleg nem érdemlem meg.

Soha nem mondtam, hogy senki vagy és hagyjuk a személyeskedést. Volt egy beszólásod, ha nagyon akarod visszakeresem, amikor megfogadtam, hogy ha gondod lesz nem segítek. De látom, azok sem segítenek, akik máskor nagy arccal osztják az észt, meg személyeskednek. Őfelsége meg különösen nem vagyok!

Nos ezek után koncentráljunk a problémára! Állítólag elment a transzpondered, ez az immo csip hivatalos neve. Mivel ez nem mágnes és nem is aktív elektromos alkatrész, hanem passzív, elvileg nem mehet tönkre. Kivéve, ha mechanikai sérülés áll fenn, de esetedben ez lehetetlen főleg, mert írtad, hogy a tartalék kulcs is tönkrement. Akkor innen 2 dolog. A tartalék kulcsod gyári volt, vagy a másikról másolt. Gyári esetében - elvileg - 2 különböző transzpondered van. Még egy kérdés! A kulcscsomódon, amin az indítókulcs van, van-e bármilyen másik kulcs, vagy valami speckó kulcstartó?

Meg mégegy! Amikor a csóka megjavította, kicserélte a transzpondereket? Megkaptad a régi rosszakat? Mennyit kért a javításért? Kérte tőled az autó kódjait?

Link to comment
Megosztás:

Soha nem mondtam, hogy senki vagy és hagyjuk a személyeskedést. Volt egy beszólásod, ha nagyon akarod visszakeresem, amikor megfogadtam, hogy ha gondod lesz nem segítek. De látom, azok sem segítenek, akik máskor nagy arccal osztják az észt, meg személyeskednek. Őfelsége meg különösen nem vagyok!

Nos ezek után koncentráljunk a problémára! Állítólag elment a transzpondered, ez az immo csip hivatalos neve. Mivel ez nem mágnes és nem is aktív elektromos alkatrész, hanem passzív, elvileg nem mehet tönkre. Kivéve, ha mechanikai sérülés áll fenn, de esetedben ez lehetetlen főleg, mert írtad, hogy a tartalék kulcs is tönkrement. Akkor innen 2 dolog. A tartalék kulcsod gyári volt, vagy a másikról másolt. Gyári esetében - elvileg - 2 különböző transzpondered van. Még egy kérdés! A kulcscsomódon, amin az indítókulcs van, van-e bármilyen másik kulcs, vagy valami speckó kulcstartó?

Meg mégegy! Amikor a csóka megjavította, kicserélte a transzpondereket? Megkaptad a régi rosszakat? Mennyit kért a javításért? Kérte tőled az autó kódjait?

Tudom, hogy mire gondolsz, ne fáradj a visszakereséssel!

A tartalék kulcsot a gyáriról másolták, mert csak egy kulcsot kaptam a kocsihoz.

A kulcscsomón csak a váltózár kulcsa van még rajta.

Nem tudom fontos-e, de utángyártott riasztó van a kocsiban (bicskakulcsos) ennek a távirányítójában van a transzponder.

Kicserélte mindegyiket.

Megkaptam a rosszakat.

Ötezret kért darabjáért programozással együtt.

Tízezret pedíg az autó kódjának lekéréséért.

Link to comment
Megosztás:

A tartalék kulcsot a gyáriról másolták, mert csak egy kulcsot kaptam a kocsihoz.

A kulcscsomón csak a váltózár kulcsa van még rajta.

Nem tudom fontos-e, de utángyártott riasztó van a kocsiban (bicskakulcsos) ennek a távirányítójában van a transzponder.

Akkor elvileg a 2 transzpondered egyforma, azaz ikrek. Elvileg a váltózár kulcsa nem mágneses és semmilyen jelet nem ad, tehát nem zavarhat be. A bicskakulcsos riasztó miatt nem felejtheti el a transzpondert...

Kicserélte mindegyiket.

Megkaptam a rosszakat.

Azéet én visszamennék hozzá, hogy próbálja újra felprogramozni, egyet az új - általa adott - egyet pedig a régi transzponderek közül. Ez ezért lenne lényeges, mert akkor 2 különböző transzpondered lenne az immohoz és ha ezután is elromlik, az egyértelműen alátámasztaná, hogy nem transzponder a hiba oka. Amúgy nekem is volt egyszer ilyen, hogy "elfelejtette" az autó a transzpondert. Akkoriban még csak 1 kulcsom és transzponderem volt. Nekem 5 ezerért programozták újra és ingyen kérték le a kódokat. Ez valamikor 2005-2006 tájékán lehetett...

Ötezret kért darabjáért programozással együtt.

Tízezret pedíg az autó kódjának lekéréséért.

Ha mostanában ez az ár, korrektnek tűnik, bár én garanciában visszavinném, ugyanis nem sokáig volt jó. Viszont a "felejtésnek" oka van. Gyanakodnék a gyújtáskapcsoló körül lévő gyűrűre. Valamint a vezérlőre. Gyűrűt tudok adni, de 2.5V6 vezérlőm az nem hinném, hogy van, de megnézem...

Link to comment
Megosztás:

Bár nem érdemled meg, de segítek! Az immo chip nem hal meg! Patyi Lacitól ennél többet vártam volna, de változik a világ...

Na ja,a gyűrű szokott kipusztulni szinte minden autótípusban.Áldott egy találmány.

De valaki egyszer írta,hogy valami relé áthidalásával megszüntette az egész rendszert.

Link to comment
Megosztás:

Akkor elvileg a 2 transzpondered egyforma, azaz ikrek. Elvileg a váltózár kulcsa nem mágneses és semmilyen jelet nem ad, tehát nem zavarhat be. A bicskakulcsos riasztó miatt nem felejtheti el a transzpondert...

Azéet én visszamennék hozzá, hogy próbálja újra felprogramozni, egyet az új - általa adott - egyet pedig a régi transzponderek közül. Ez ezért lenne lényeges, mert akkor 2 különböző transzpondered lenne az immohoz és ha ezután is elromlik, az egyértelműen alátámasztaná, hogy nem transzponder a hiba oka. Amúgy nekem is volt egyszer ilyen, hogy "elfelejtette" az autó a transzpondert. Akkoriban még csak 1 kulcsom és transzponderem volt. Nekem 5 ezerért programozták újra és ingyen kérték le a kódokat. Ez valamikor 2005-2006 tájékán lehetett...

Ha mostanában ez az ár, korrektnek tűnik, bár én garanciában visszavinném, ugyanis nem sokáig volt jó. Viszont a "felejtésnek" oka van. Gyanakodnék a gyújtáskapcsoló körül lévő gyűrűre. Valamint a vezérlőre. Gyűrűt tudok adni, de 2.5V6 vezérlőm az nem hinném, hogy van, de megnézem...

Köszönöm a segítő és ráadásul hasznos választ.

Őszintén megmondva erre nem számítottam tőled (főleg azok után).

Úgy látszik még mindíg nem sikerült kiismernem téged.

Holnap beszélek a szerelővel és majd megírom, hogy mi a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítő és ráadásul hasznos választ.

Próbáld ki, közben megnéztem, gyűrű van, vezérlő nincs...

Őszintén megmondva erre nem számítottam tőled (főleg azok után).

Úgy látszik még mindíg nem sikerült kiismernem téged.

Ezzel sokan vannak így. Vannak dolgok, amit nem vagyok hajlandó ezerszer leírni, mert csak el kellene olvasni. Viszont hasonló problémát átéltem és nem kellemes el indulni nem akaró, villogó sárga lámpás autóval szívni. A másik, az, hogy előbb próbáltad helyre tenni, ami nagyon dícséretes. Viszont így, hogy ezek után is problémás megérdemled a segítséget...

Holnap beszélek a szerelővel és majd megírom, hogy mi a helyzet.

Várjuk...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.