Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

...A K87-es relét a klíma kapcsolja. Ezt azért írom, mert az lemaradt a képről. Azonban van egy olyan hogy OmegBEtnbook. Ebben szerepel az autó összes kapcsolási rajza. Nagyon hasznos....

-=Válasz az elöző kettőre!=-

Köszike!Kinyomtatom, bár nem szeretem a kapcsolási rajzokat... :lol: De ezt el is fejtettem hogy van már ilyenem is. Köszike, majd megnézegetem akkor hogy mi hogyan is van. :lol:

Köszike, így máris világos a S88 és stb....

Pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Helloka!

Nem tudom, volt-e de nem találtam nagyon infókat róla, hogy lett volna-e Omi találkozó...mert jó lenne ha lenne, nem Opel, hanem csak Omi... :lol:

Vagy ha tud valaki ilyenről az irja meg, hogy honan tudta meg és lehet-e még menni. :lol:

Köszike!

u.i.:kicseréltem a test kábelem egy izmosra, sokkal jobb, most már nem megy fel üzemire hanem 92,5fokon van, de 40fokban még nem tudtam kipróbálni. :lol: De az már biztos, hogy fokozat mentes a ventim, igaz, hogy 100foknál kapcsol? :lol: Mert egy szerelési program az írta, és 92fokon nyit a termosztát.

Nah köszi még egyszer!Jó éjt! :lol:

pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Lehet nagynyomással is, hatásosabb mint a sima slag, csak merőlegesen kell tartani a sugarat a hűtőre, hogy a lamellákat ne kócolja össze!

Ventit 3 csavar fogja. Ha szembe állsz a kocsival, akkor 2 a bal oldalon alul-felül, 1 jobb oldalon középen.

Már tul estünk a nagy nyomású mosáson... :lol: Bár nem merőlegesen tartottam, csak majdnem :lol:

De nem a belsejére gondoltatok? Azt is átmosattam már slaggal! :lol: hozza kifele a trutyikat, de semmi nem jött ki :lol:

Köszi a ventilátor leszedési tanácsokat, majd szerintem neki ugrok hétvégén ha az idő is engedi.

Ennyi nekem elég, már nagyjából tudom merre kell keresni és az már jó :lol:

Na még egyszer köszike!

Pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Már tul estünk a nagy nyomású mosáson... :lol: Bár nem merőlegesen tartottam, csak majdnem :lol:

De nem a belsejére gondoltatok? Azt is átmosattam már slaggal! :D hozza kifele a trutyikat, de semmi nem jött ki :lol:

Köszi a ventilátor leszedési tanácsokat, majd szerintem neki ugrok hétvégén ha az idő is engedi.

Ennyi nekem elég, már nagyjából tudom merre kell keresni és az már jó :D

Na még egyszer köszike!

Pacsek, Edy

Nem, kívülről mosásról volt szó. Belsejét mosni nincs sok értelme, mert a sok apró járatot a víz úgy sem járja át...

Termosztát valóban 92 fok körül nyit (bár ez típustól függ, vannak alacsonyabb-magasabb hőfokon nyíló termosztátok is). És a ventik is valóban magasabban indulnak (nekem a x20xev-nél 96fokon). De a ventinek nem sok köze van a termosztáthoz, hiszen a termosztát ha kinyit, akkor még lehet hogy a menetszél le tudja hűteni a vizet, nem kell venti.

Vagyis fölösleges a ventit alacsonyabb hőfokon indítani.

Ezek szerint nyertem, hogy elektromos gubanc lesz... :lol: :lol:

:D

Ja, azért a kapcsolásukat a ventiknek átnézném... hamár benne vagy a témában! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiváncsian várom az ötleteket, hogy vajon mitől lehet benzinszag az autóba, talán motortér felől jön, de nem látni sehol cseppenést, foltot, se végig az üzemanyag csöveken! Vajon lehet ebből valami gebasz??

Mert most megyek vele hosszabb útra, és ha lehózom az ablakot eléggé érezni!

Kössz!

Szp

Link to comment
Megosztás:

Ha csak Omegákat akarsz vizslatni akkor menj el egyszer az Ő talijukra. Vezérü OmegaTd itt is szokott irogatni.

Szuper!Oké köszike, mindenképpen elmegyek, de előtte konzultálok Omegatd-vel :lol: de majd egy opel talira is szándékomban van elmenni...csak még nincsen tagságim de majd csináltatok egyet vagy valami... :lol:

Köszi, pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Nem, kívülről mosásról volt szó. Belsejét mosni nincs sok értelme, mert a sok apró járatot a víz úgy sem járja át...

Termosztát valóban 92 fok körül nyit (bár ez típustól függ, vannak alacsonyabb-magasabb hőfokon nyíló termosztátok is). És a ventik is valóban magasabban indulnak (nekem a x20xev-nél 96fokon). De a ventinek nem sok köze van a termosztáthoz, hiszen a termosztát ha kinyit, akkor még lehet hogy a menetszél le tudja hűteni a vizet, nem kell venti.

Vagyis fölösleges a ventit alacsonyabb hőfokon indítani.

Ezek szerint nyertem, hogy elektromos gubanc lesz... :lol: :lol:

:D

Ja, azért a kapcsolásukat a ventiknek átnézném... hamár benne vagy a témában! :D

Jaja neked volt igazad,de majd 4én vissza jön a elektromos mágus, és majd megnézi computerrel mi a helyzet. De azt mondta cseréljem ki a testkábelt egy összefont rézre, meg egy normális aksisarura és nézem meg úgy mit produkál. Láss csodát működött. :lol:

A termosztátot meg majd cseréljük akkor ha majd szét lesz bombázva a motor. Kívülről már nem is tudom hányszor mostam át :D belülről is szoktam :D

Nem akartam a ventit előbb indíttatni, csak tudni akartam ha beindul a venti akkor hány fokos a vizem, ha műszer mást is mutat, de lehet hogy nem jó helyről közelítem meg a dolgot... :lol:

A venti kapcsolásokat meg majd ha lesz egy kis időm és türelmem átnézem, mert Kori rajzát nézegettem még este és az írásokon kívül nem sok mindent értettem meg. De mivel régen tanultam ilyet, illene tudnom. :lol: Nah majd lesz valahogyan, mindenesetre köszike!

pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Ha vmelyik talira el szertnél jönni, akkor a Blitz-Weekend egy jó alkalom. Oda az Omegaclub tagjai is le szoktak jönni. A tagsági díja a Mote-nak 3500 ill 5000 ft. Sztem nem nagy összeg. Ha van netbankod, akkor egy pill alatt átutalod, dobsz egy mailt az opelklub@opelklub.hu-ra az utalás megtörténtéről és már tag is vagy.

Link to comment
Megosztás:

Végre működik a klímám... Egy gyorscsatlakozásnál az O gyűrű engedte el a gázt, és ráadásul az egyik vízgombám is rossz volt (ezért nem húzott be a klímakuplung). Ez megint 22e kiadás... Viszont most 5,8°C-os az utastérbe belépő levegő! :lol: Ha belegondolok, hogy az autóvásárlásnál az egyik alapvető szempont a klíma volt, de csak 3 hónappal a vásárlás után csináltattam meg... :lol: Szép kis f*szi vagyok! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha vmelyik talira el szertnél jönni, akkor a Blitz-Weekend egy jó alkalom. Oda az Omegaclub tagjai is le szoktak jönni. A tagsági díja a Mote-nak 3500 ill 5000 ft. Sztem nem nagy összeg. Ha van netbankod, akkor egy pill alatt átutalod, dobsz egy mailt az opelklub@opelklub.hu-ra az utalás megtörténtéről és már tag is vagy.

Oké!Szuper,csak nem vagyok híve a átutalásos megoldásoknak de majd megoldjuk valahogyan. Nem nagy pénz, de majd megnézem melyik éri jobban meg nekem. De nem kell tagnak lenem hogy elmehessek nem?De szeretnék tag lenni :lol:

Na köszike, az infót!

Pacsek,Edy

Link to comment
Megosztás:

Végre működik a klímám... Egy gyorscsatlakozásnál az O gyűrű engedte el a gázt, és ráadásul az egyik vízgombám is rossz volt (ezért nem húzott be a klímakuplung). Ez megint 22e kiadás... Viszont most 5,8°C-os az utastérbe belépő levegő! :lol: Ha belegondolok, hogy az autóvásárlásnál az egyik alapvető szempont a klíma volt, de csak 3 hónappal a vásárlás után csináltattam meg... :lol: Szép kis f*szi vagyok! :lol:

Ezzel én is így voltam :lol: , hogy a klímának a váltónak és a víznek jónak kell lennie. De a klíma már jó(előtét ellenállás csere) a váltóban kell olajat cserélni a víznek meg kitudja mi baja van, mert most egészen jó, hogy kicseréltem a test kábelt, de még nem tökéletes. Drága dolgok ezek, de szerintem ne számold, jobban jársz :D

Egyébként hogyan mérted meg a kijövő levegőt?Sima hőmérővel?

Pacsek, Edy :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezzel én is így voltam :lol: , hogy a klímának a váltónak és a víznek jónak kell lennie. De a klíma már jó(előtét ellenállás csere) a váltóban kell olajat cserélni a víznek meg kitudja mi baja van, mert most egészen jó, hogy kicseréltem a test kábelt, de még nem tökéletes. Drága dolgok ezek, de szerintem ne számold, jobban jársz :lol:

Egyébként hogyan mérted meg a kijövő levegőt?Sima hőmérővel?

Pacsek, Edy :lol:

A klímás mérte egy spec digitális hőmérővel, amit bedugott a középső levegőbeömlőbe.

Nálam a következő, de jóval nagyobb kiadás a futómű lesz (hogy mikor fogalmam sincs)... Tegnap meghajtottam egy kicsit pályán, és igen rosszul viselte...

Link to comment
Megosztás:

Oké!Szuper,csak nem vagyok híve a átutalásos megoldásoknak de majd megoldjuk valahogyan. Nem nagy pénz, de majd megnézem melyik éri jobban meg nekem. De nem kell tagnak lenem hogy elmehessek nem?De szeretnék tag lenni :lol:

Na köszike, az infót!

Pacsek,Edy

Ha nem akarsz utalni, akkor becsattogsz egy OTPbe és befizeted a szlára a pénzt.

Amúgy a V6 gyenge pontja a hűtés, de sosincs ordenáré nagy gond vele, csak apróságok, de az sok mire rájössz mi is szivat. Én az első vízforralás után kibányásztam a termosztátot, belelógattam melegvízbe, és néztem hogy nyit, majd megmértem ateljesen nyitott állapotát. Kiderült, hogy kutya baja. Eltököltem vele egy napot feleslegesen. Utánna szedtem ki a hűtőt, ami megoldotta a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Végre működik a klímám... Egy gyorscsatlakozásnál az O gyűrű engedte el a gázt, és ráadásul az egyik vízgombám is rossz volt (ezért nem húzott be a klímakuplung). Ez megint 22e kiadás... Viszont most 5,8°C-os az utastérbe belépő levegő! :lol: Ha belegondolok, hogy az autóvásárlásnál az egyik alapvető szempont a klíma volt, de csak 3 hónappal a vásárlás után csináltattam meg... :lol: Szép kis f*szi vagyok! :lol:

Sztem az a fontos, hogy lassacskán megcsinálod. Nincs mindenkinek annyi pénze, hogy egyszerre minden ok legyen. Nekem 6 éve van meg az Omi, de a mai napig találok rajta olyat, ami hiányzik, hibás, csúnya. Tehát kitartás. Ha gazdag lennék, akkor nem egy használt gépet vettem volna, hanem egy 0km-est. Azzal sokáig nem lennének ilyen gondok, talán. A klíma lényeg hogy benne volt, még ha nem is jó, mert utólag sokkal nagyobb szívás betetetni.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem akarsz utalni, akkor becsattogsz egy OTPbe és befizeted a szlára a pénzt.

Amúgy a V6 gyenge pontja a hűtés, de sosincs ordenáré nagy gond vele, csak apróságok, de az sok mire rájössz mi is szivat. Én az első vízforralás után kibányásztam a termosztátot, belelógattam melegvízbe, és néztem hogy nyit, majd megmértem ateljesen nyitott állapotát. Kiderült, hogy kutya baja. Eltököltem vele egy napot feleslegesen. Utánna szedtem ki a hűtőt, ami megoldotta a problémát.

Simán belehet csattogni az OTP-be és mondani beszeretnék fizetni zsét egy számlára, még akkor is ha nincsen náluk számlám? :lol:

A másik, nem tudom írtam e, de a vizem megváltozott, nem megy fel 98fok fele sem, marad lent 92,5fokon, amióta kicseréltem a testkábelt, ha állóhelyzetben vagyok akkor kicsit feljebb megy, de nem vészesen. :lol: Majd megvárjuk mit mond a computer... :lol:

Te lehet kitudod szedni a termosztátot, mert értesz hozzá, meg szerszám is kell hozzá meg tömítés meg minden szír szar. :D Én meg tudom hogy valamit ebaszarintanák, mert ismerem magam. :lol: De lehet veszek egy nagy lélegzetet és felgyűrűzöm az autót és kicserélem a hidrotőkéket, és a szelepszál szimmeringeket így elsőre :lol:

Nah jók legyetek, jó hétvégét!

Pacsek,Edy

Link to comment
Megosztás:

A klímás mérte egy spec digitális hőmérővel, amit bedugott a középső levegőbeömlőbe.

Nálam a következő, de jóval nagyobb kiadás a futómű lesz (hogy mikor fogalmam sincs)... Tegnap meghajtottam egy kicsit pályán, és igen rosszul viselte...

Megpróbálom egy digitális speciális lázmérővel... :lol: Hátha...

De egyébként a ha én is hajtom nagyon nem szereti mert utána elkezdd veszettül füstölni, meg utána orrán száján ömlik az olaj, szóval csak szép finoman, és érzéssel :lol:

Nekem futómű hibátlan, csak a diffim szarakszik, sperdiffiset játszik... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megpróbálom egy digitális speciális lázmérővel... :lol: Hátha...

De egyébként a ha én is hajtom nagyon nem szereti mert utána elkezdd veszettül füstölni, meg utána orrán száján ömlik az olaj, szóval csak szép finoman, és érzéssel :lol:

Nekem futómű hibátlan, csak a diffim szarakszik, sperdiffiset játszik... :lol:

Motorikusan meglepően jól viselte... Nálam a kardánkeresztnél sem stimmel valami, meg a hardy tárcsák sincsenek túl fényes állapotban. Ma hazafelé picit feljebb nyomtam (csak 170, kíváncsi voltam az olasz mercis mennyire tapossa, az asszony meg sikított, mert a gyerek is ott volt velünk)), de igazából ez is ment neki zokszó nélkül. Amit furcsállottam, hogy 150 felett megszűnt a zaj, és a rázkódás... Akkor lehet a gumi szar, vagy a centírozás?

Link to comment
Megosztás:

Motorikusan meglepően jól viselte... Nálam a kardánkeresztnél sem stimmel valami, meg a hardy tárcsák sincsenek túl fényes állapotban. Ma hazafelé picit feljebb nyomtam (csak 170, kíváncsi voltam az olasz mercis mennyire tapossa, az asszony meg sikított, mert a gyerek is ott volt velünk)), de igazából ez is ment neki zokszó nélkül. Amit furcsállottam, hogy 150 felett megszűnt a zaj, és a rázkódás... Akkor lehet a gumi szar, vagy a centírozás?

Hát ezt ne habozz megnézetni!!!Amikor még faternak is omegája volt akkor neki is volt ilyen, hogy 150felett megszűnt a zaj...

Miért nem tudom, de a hibát tudom: belül a jobb hátsó kerék szál szakadásos volt, nem vettük észre. De amikor egyszer jöttünk haza nyaralóból akkor eldurrant a pályán 120nál, de volt után futó és megfogta az autót valamennyire...nagy szerencsénk volt, de most már tudjuk mi rázkódott. :lol:

De ez az egyik ilyen durr defektje volt faternak, mert a másik csak simán elnyalt guminál volt, mivel rosszul állították be a futóművet, és a belső felét annyira elnyalta a guminak hogy eldurrant. De nekem semmi baja futóművemnek, de fater rengeteget szívott vele. Neki 99' 2.5TáDé-je volt.

Nah csak óvatosan. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Simán be tudsz fizetni. Kell a szla szám,és a tulajdosnos neve.

A termosztát kiszedéssel csak annyit akartam, hogy sztem nem az a baja. Tehát teljesen felesleges kibányászni, akár neked vagy egy szerelőnek.

Én egy év alatt amortizáltam le egy garnitúra gumit. Tavasszal felraktam az alukat 245/35R17 gumikkal, és elfelejtettem felpumpálni. Pest felé kb 120 km múlva az egyik kilyukadt. Sajnos a többit is legyalogoltam, a köv 1hót bírt, a maradé kettő még egy évet. Azok is szálszakadásosak lettek. A gáz az volt, hogy két héttel előtte próbáltam kimit bír végre az autó. Mákom volt, hogy nem történt baj.

Link to comment
Megosztás:

A gáz az volt, hogy két héttel előtte próbáltam ki mit bír végre az autó. Mákom volt, hogy nem történt baj.

Erre én is kíváncsi vagyok, egyszer a Kadett-nak is "áttapostam" a padlólemezét, mikor megnéztem a "végét"! :lol: De ehhez otthon kell hagyni az asszonyt meg a gyereket! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.