Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Akkor megnyugodtam...

GM olajakkal az a baj, hogy sokszor 'vizezik'... Na persze csak mint a benzint :) Szóval a lényeg, hogy olyan mint a józsefvárosi piacos adidas dzseki (mondhatni nem épp megfelelő a minőség :( ).

Ha tudsz biztos forrást, ahol nem pancsolt, akkor korrekt a GM olaj (hiszen azt hozzá fejlesztették).

Egy szerelő kollégám elmélete, hogy azért elterjedt az hogy az Ecotec motor eszi az olajat, mert a GM olajak elég hígak... Na persze ez nem azt jelenti, hogy nem jó a kenés, vagy valami, csak hígabb az olaj felépítése.

(illetve olyat is hallottam, hogy a GM olaj nem ken eléggé, ezért van az, hogy kopnak a motorok... namost ha abból indulok ki, hogy szakszervízben, ahol ugye a GM olajat preferálják, sokszor ki sem nyitják a géptetőt garanciális olajcserekor... a kopás innen kezdve nem az olaj, hanem a szervíz hibája :P )

Én úgy vagyok vele, hogy kvázi mindegy milyen az olaj, 10w40es legyen, valami jobb minőségű, de nem hiper olaj... 8-9e km körül (vagy ha nincs meg a futásteljesítmény, akkor ~2év) cserélem úgyis, szűrőstül, mindenestül.

Most Meguin Syntech 10w40 van benne, jót mondtak róla (és persze az ára is megfelel).

Jó olaj, és ajánlják kopott motorokhoz, (akár kúraszerű használatra) a Liqui Moly MoS2. Ez nem reklám, de nekem ettől múlott el a tőkezajom (pedig előtte már kipróbáltam tescosolajas mosást, ilyen-olyan tőketisztító adalékot, egyik se jött be). Emellett növelt a futásteljesítménye (asszem akár 30e km), de sztem ezt nem érdemes próbálgatni.

Hátránya viszont hogy elég húzós az ára, 20e jómagyar forintért mérnek 5 litert.

Link to comment
Megosztás:

GM olajakkal az a baj, hogy sokszor 'vizezik'... Na persze csak mint a benzint :) Szóval a lényeg, hogy olyan mint a józsefvárosi piacos adidas dzseki (mondhatni nem épp megfelelő a minőség :( ).

Ha tudsz biztos forrást, ahol nem pancsolt, akkor korrekt a GM olaj (hiszen azt hozzá fejlesztették).

Egy szerelő kollégám elmélete, hogy azért elterjedt az hogy az Ecotec motor eszi az olajat, mert a GM olajak elég hígak... Na persze ez nem azt jelenti, hogy nem jó a kenés, vagy valami, csak hígabb az olaj felépítése.

(illetve olyat is hallottam, hogy a GM olaj nem ken eléggé, ezért van az, hogy kopnak a motorok... namost ha abból indulok ki, hogy szakszervízben, ahol ugye a GM olajat preferálják, sokszor ki sem nyitják a géptetőt garanciális olajcserekor... a kopás innen kezdve nem az olaj, hanem a szervíz hibája :P )

A helyzet az, hogy ez a hozzászólás is olyan, ami miatt terjednek a legendák! Aki egy icipicit is ért a kémiához az ilynekor hülyére röhögi magát!

Ugyanis sem az olaj, sem a benzin nem alkot elegyet a vízzel. Keverd össze és nézd meg mi történik 10 perc múlva. Szépen különválnak.

Igen, jönne a válasz, hogy idézőjelbe tetted. Értem én így is. Nos a benzin minőségét lehet rontani, mosóbenzinnel, olajakkal - ugyebár ez jelentené a 'vizezést' - de ma már elég problémás, mert ellenőrzés során nagy balhé van belőle.

Ugyanez a helyzet az olajakkal. Számla nélkül, nem biztos forrásból beszerzett olaj lehet pancsolt. Viszont az alkatrész és olajforgalmazók - Bárdi, Unix, Csergő, stb - nem hinném, hogy megendegnék maguknak a pancsolást. Ugyanis ma már könnyen kimutathatók a pancsolás nyomai. Ha nem teljesíti az olaj a flakonra írt előírást, akkor nagy bukta van...

Link to comment
Megosztás:

Ha nem tolod ki a szemét akkor rakjál bele 10W40-es GM gyári olajat, csak korrekt helyről vedd.Rendszeresen cseréld és teljesen jó bele hidd el...

Ezért írtam hogy korrekt helyről.....

20 rongy csak olajra?Hát az enyém egy 10 éves Opel...A személyes tapasztalatom, hogy a tesóm Corsa C-je mely 0km-es kora Nálunk fut nemrég nem gyári oljat kapott (de jobbat!), hát vagy 3 ekm alatt megette a felét, gondoltuk nem töltötte tele az egyébként ismerős szerelő srác (nagyobb meló volt, lánc, fékek és anyagárba volt), szóval újra feltöltöttük, 3ekm múlva megint a fele volt.A tanulság számomra, lehet bele bármit önteni, ilyen ######a olyan tuti, de a gyár által előírt az jó bele és az is kell, merthogy azzal ost és ezelőtt se volt probléma.Ja és intervallum betart, amúgy az angolok akik talán jobban állnak lóvéval szintén ezt a GM 10W40 olajat töltögetik bele.Ha ne verseny célra használod akkor teljesen jó!

Link to comment
Megosztás:

A helyzet az, hogy ez a hozzászólás is olyan, ami miatt terjednek a legendák! Aki egy icipicit is ért a kémiához az ilynekor hülyére röhögi magát!

Ugyanis sem az olaj, sem a benzin nem alkot elegyet a vízzel. Keverd össze és nézd meg mi történik 10 perc múlva. Szépen különválnak.

Igen, jönne a válasz, hogy idézőjelbe tetted. Értem én így is. Nos a benzin minőségét lehet rontani, mosóbenzinnel, olajakkal - ugyebár ez jelentené a 'vizezést' - de ma már elég problémás, mert ellenőrzés során nagy balhé van belőle.

Ugyanez a helyzet az olajakkal. Számla nélkül, nem biztos forrásból beszerzett olaj lehet pancsolt. Viszont az alkatrész és olajforgalmazók - Bárdi, Unix, Csergő, stb - nem hinném, hogy megendegnék maguknak a pancsolást. Ugyanis ma már könnyen kimutathatók a pancsolás nyomai. Ha nem teljesíti az olaj a flakonra írt előírást, akkor nagy bukta van...

Persze hogy városi legenda! Nem kémia szakon végeztem, és bár sokszor aludtam a kémia órákon, az még rémlik hogy poláris-apoláris folyadékok nem vegyülnek... így a víz és a kőolajszármazékok sem.

(bár az is rémlik, hogy emulgeálószerrel /ha jól emlékszek nátrium-karbonát avagy mosószóda/ még ez is megoldható bizonyos tömegszázalékig...)

És ezt írtam én is, hogy csak normális forrásból érdemes venni.

És hidd el, azért írtam, mert tudom hogy pancsolnak olajat!

Meglepődtem, amikor egy MÁRKASZERVIZES ismerősöm mesélte, hogy nevetve visszaöntik a fáradtolajat a kocsiba, a kannás, friss olaj meg megy a pult alá. Vagy csak részben cserélnek, és fáradtolajjal pótolják a kannából a hiányt.

Szintén ugyanez a hatás egyes olcsó olajokkal, amiket a multiknál lehet kapni (tesco, metro, stb), amik állítólag alacsony minőségű olajmaradékból és némi fáradtolajból állnak. Igaz hogy nincs is rajta semmiféle minőségi szint, sőt, a 10w40en kívül semmi...

Nagy bukta, ja...

Ha bebizonyítod hogy neked a vásárolt olajat került a kocsiba, különösen ha te magad cseréled... számlát csak nem adsz magadnak :(

Tipikusan az az eset, amikor benzin kerül a gázolajos autóba...

A videokamerán nem látszik a hogy melyik kútállásból tankolt a páciens...

Ki vitte el a bulit? senki, mert a számlán gázolaj van, bizonyíték nincs hogy a kúton került bele a benya... akkor mi történt? kutas srác megsúgta a tagnak, hogy valószínűleg másik tartályba fejtették a gázolajat a tankerből... és érdekes módon, másnap már töltőpisztoly, meg feliratcsere volt a kútfejen...

(Véletlen szerencse, hogy ez egy öreg szívódízellel történt, és semmi baja nem lett a lefulladáson kívül. Ha egy mai hiperdízellel történik, párezer forintocska ugrik javításra. persze jogi úton visszakövetelhető a pénz, kérdéses eredménnyel, de a macera, meg a kiesés... na de ez más téma :) )

Mindent félretéve, igazad van, ezt vallom én is. Neves helyről vásárolt olaj, számlával, legyen az sokezer forintos, vagy valami barátibb árú termék, tuti hogy jóminőségű. Akkor büdös csak a dolog, amikor az olaj "hallottam valakiről, aki tud olcsó olajat, számla nélkül" forrásból származik... :P

Link to comment
Megosztás:

Nem mondom hogy valaki "kárt" tesz a kocsijában, ha eredeti (!) GM olajat használ, de kétszer is bizonyította

nálam azt, hogy nem tartozik a jó minőségű olajok közé. Nálam mindkétszer a jelenség az volt, hogy nagyon

hamar "elpisisedett" az olaj, és elvesztette a kenőképességét. Egyszer sem volt kitéve "versenykörülménynek".

Az első próba kannás GM-el volt, a második hordós GM-ből (Total olaj egyébként).

A véleményem az, hogy még ha a viszkozítási osztálybeli besorolást teljesíti is, a teljesítményszinte vonatkozó

előírásokat nem, ami rá van írva a flakonra. Ennyit az előírt minőségről és a betartásáról.

Annyi adalékként még a témához, hogy a GM olajak kizárólag újrahasznosított, azaz szűrt és kémiailag

tisztított, feljavított másodlagos olajok. Aki ilyet vesz, óvja a környezetet talán, tehát ennyiből jó a dolog,

de a minősége számomra már nem kérdéses, én ezért nem ajánlom olyannak, aki pár év múlva is jó

állapotban szeretné tudni a motorját :)

Link to comment
Megosztás:

Nem mondom hogy valaki "kárt" tesz a kocsijában, ha eredeti (!) GM olajat használ, de kétszer is bizonyította

nálam azt, hogy nem tartozik a jó minőségű olajok közé. Nálam mindkétszer a jelenség az volt, hogy nagyon

hamar "elpisisedett" az olaj, és elvesztette a kenőképességét. Egyszer sem volt kitéve "versenykörülménynek".

Az első próba kannás GM-el volt, a második hordós GM-ből (Total olaj egyébként).

A véleményem az, hogy még ha a viszkozítási osztálybeli besorolást teljesíti is, a teljesítményszinte vonatkozó

előírásokat nem, ami rá van írva a flakonra. Ennyit az előírt minőségről és a betartásáról.

Annyi adalékként még a témához, hogy a GM olajak kizárólag újrahasznosított, azaz szűrt és kémiailag

tisztított, feljavított másodlagos olajok. Aki ilyet vesz, óvja a környezetet talán, tehát ennyiből jó a dolog,

de a minősége számomra már nem kérdéses, én ezért nem ajánlom olyannak, aki pár év múlva is jó

állapotban szeretné tudni a motorját :)

Ezt én is tapasztaltam már, hogy olajcserénél a GM olajak jelentősen hígabbak mint más olajak.

Pedig mindig melegen cserélek olajat, szóval ez sem lehet ok.

Írtam ezt korábban is, meg hogy egyesek szerint a híg olaj miatt mondják hogy az Ecotec motor eszi az olajat... ha ilyen híg, nemcsoda.

Link to comment
Megosztás:

Kézzel érezhető amúgy simán a különbség... amikor a GM olajat engedtem le párszáz km után, ujj között "dörzsölve" szinte

nulla a kenőképessége, és nagyon hígfolyós volt. Mindkét esetben (sőt első esetben csak egy karikát fordultam az autóval,

és engedtem is le az olajat, mert a hidrotőkéknél nem volt elég a nyomás) így volt.

Míg mondjuk a metabond olajat leengedem 10e km után, és szinte olyan a viszkozítása, mint az újnak... :(

Ajánlom próbára ezt a módszert másnak is, hasonlítsa össze valami normálisabb olajjal így a saját valamennyit futott

GM olaját, és érezhető a különbség :P Egyébként nem szólnék ellene, amúgy csak jót akarok :)

Link to comment
Megosztás:

Kézzel érezhető amúgy simán a különbség... amikor a GM olajat engedtem le párszáz km után, ujj között "dörzsölve" szinte

nulla a kenőképessége, és nagyon hígfolyós volt. Mindkét esetben (sőt első esetben csak egy karikát fordultam az autóval,

és engedtem is le az olajat, mert a hidrotőkéknél nem volt elég a nyomás) így volt.

Míg mondjuk a metabond olajat leengedem 10e km után, és szinte olyan a viszkozítása, mint az újnak... :(

Ajánlom próbára ezt a módszert másnak is, hasonlítsa össze valami normálisabb olajjal így a saját valamennyit futott

GM olaját, és érezhető a különbség :hiya: Egyébként nem szólnék ellene, amúgy csak jót akarok :)

A viszkozitás ellenőrzésére szolgál a gördülőgolyós viszkozitásmérő. (Valamelyik olajnak, asszem Castrolnak volt hasonló reklámterméke.)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/0...szkozimeter.gif

Lényege hogy a betöltött folyadékban egy golyó halad át, az áthaladás ideje arányos a a viszkozitással.

Mi nem csak kifejezetten olajra használjuk, de szoktam vele fáradt fék,- motor,- klímaolajat összehasonlítani a kuncsaftnak, csak hogy szemléltessem miért szükséges az olajcsere.

És látványos a viszkozitáskülönbség a különböző teljesítményű, illetve gyártójú olajaknak.

Adatokat nem gyűjtöttem még, de azt tudom, hogy a tescos 5w40 viszi a prímet :P a vízzel van versenyben :lol:

Link to comment
Megosztás:

na ha van ilyened, akkor kíváncsian várjuk egy GM és más (pl Metabond, Castrol Magnatec, Valvoline, Mobil1) olaj

összehasonlító tesztjét :( Lehetőleg már leengedett használt olaj legyen, mert újkorában a GM is becsapósan jó

viszkozítású, párszáz km után már eltűnik ez a varázs :)

Link to comment
Megosztás:

na ha van ilyened, akkor kíváncsian várjuk egy GM és más (pl Metabond, Castrol Magnatec, Valvoline, Mobil1) olaj

összehasonlító tesztjét :P Lehetőleg már leengedett használt olaj legyen, mert újkorában a GM is becsapósan jó

viszkozítású, párszáz km után már eltűnik ez a varázs :)

Hát ha lesz GM olajas kuncsaft, megnézem, ígérem ! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!"Újoncként"köszöntök mindenkit.Viszont visszaélve a lehetösséggel máris segitséget szeretnék kérni.:Van egy 2.5td omega kombim.Anno átalakitottam mauálisra az autót.(félve az automata váltó költséges javitásátol--nem bizti,hogy jó ötlet volt-).Viszont most egy ujabb problémával szembesültem:a lendkerék(egy másik költséges alkatrész).Szóval a lényeg a lényeg keresnék kéttömegü lendkereket.Vagy valami kiváltó szettet amivel ki lehetne váltani a kéttömegü lendkereket.Ebben szeretnék kérni infót árat bármit.Előre is köszönöm a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Ezeket hogyan tudom megnézni?

Gondolom az AC-nél gyújtásra adom és várok hogy jön-e benzin.

AGR-t hogyan tudom megnézni?

Gyújtásra még nem megy a pumpa... csak indítózáskor (legalábbis nálam így volt). Viszont elvileg megtartja a nyomást, tehát az injektorhídon van egy szelep, amit megnyomva ott spriccelnie kell(ene) a benzinnek.

Az AGR-t nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

amit írni akarok majdnem a témába vág.horvátprszágból hazafelé berángatott az autó.az ideg nem picit játszott.legalább jussunk haza és itthon pukkanjon le.de írom a lényeget.szervízbe betoltam és majdnem egy hét kellett mire kibogarászták a hibákat.a lényeg hogy gázolaj volt a benzinben.ott volt külön kannában.ennyit a horvát benzinről.igaz sajnos hogy 95-öst tankoltam én hülye.a kis akció ac csere tankmosás gyertya csere stb..80000ft-ba kerűlt.még mindíg fehér vagyok pedig már eltelt egy hét.ez így üdülés után isteni volt.nem mintha anélkül bele férne a rezsibe.durva volt nagyon.ja a vizezésről annyit hogy szinte hetente csinál nak autót felvizezett benzin miatt.mindez álltalában a mol benzinnél van.ezt a szerelő mondta.

vissza mész ahol tankoltál és szó nélkül perkálnak mert tudják hogy nme picit sárosak.szemétládák.

az omv az igazi.

csak ennyit akartam

üdv mindenkinek és vigyázzatok a horvát benzinnel.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

amit írni akarok majdnem a témába vág.horvátprszágból hazafelé berángatott az autó.az ideg nem picit játszott.legalább jussunk haza és itthon pukkanjon le.de írom a lényeget.szervízbe betoltam és majdnem egy hét kellett mire kibogarászták a hibákat.a lényeg hogy gázolaj volt a benzinben.ott volt külön kannában.ennyit a horvát benzinről.igaz sajnos hogy 95-öst tankoltam én hülye.a kis akció ac csere tankmosás gyertya csere stb..80000ft-ba kerűlt.még mindíg fehér vagyok pedig már eltelt egy hét.ez így üdülés után isteni volt.nem mintha anélkül bele férne a rezsibe.durva volt nagyon.ja a vizezésről annyit hogy szinte hetente csinál nak autót felvizezett benzin miatt.mindez álltalában a mol benzinnél van.ezt a szerelő mondta.

vissza mész ahol tankoltál és szó nélkül perkálnak mert tudják hogy nme picit sárosak.szemétládák.

az omv az igazi.

csak ennyit akartam

üdv mindenkinek és vigyázzatok a horvát benzinnel.

Hát ez jó! Eddig úgy tudtam a gázolaj és a benzin nem vlik külön, hanem keveréket alkot. De most kipróbálom. Bár minek, úgysem fog külön válni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.