Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!Kérdésem lenne Opel Omega MID kijelzövel kapcsolatba.Egyszer a kijelzön megjelent egy össze vissza szöveg,és azota csak a PROGRAM szót írja ki,mióta ez van kiirva a kijelző funkciói mint:külsö hőmérséklet mutatása,fogyasztás kijelzése,hiba üzenetek,rádió állomás kijelzése ,nem müködnek azota csak az órát és a dátumot jelzi ki,és azota a gyári rádió se müxik!!!

Ha valaki tud erre a dologra megoldást nekem légyszí irja le ide vagy a harkabulldog@gmail.com email cimre.Elöre is köszönöm!manox20xev

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Kérdésem lenne Opel Omega MID kijelzövel kapcsolatba.Egyszer a kijelzön megjelent egy össze vissza szöveg,és azota csak a PROGRAM szót írja ki,mióta ez van kiirva a kijelző funkciói mint:külsö hőmérséklet mutatása,fogyasztás kijelzése,hiba üzenetek,rádió állomás kijelzése ,nem müködnek azota csak az órát és a dátumot jelzi ki,és azota a gyári rádió se müxik!!!

Ha valaki tud erre a dologra megoldást nekem légyszí irja le ide vagy a harkabulldog@gmail.com email cimre.Elöre is köszönöm!manox20xev

Mi a férfinemiszervért kell ezzel telefosni az összes topicot?

Link to comment
Megosztás:

Srácok, V6 esetén képben van vki hogy hogyan lehet letesztelni a 2 beszívó csövön középen és motor hátánál bal oldalon található vákummal működő és mágnesszeleppel vezérelt kapcsoló "balhét" (nevezzük ennek, de ha valaki felvilágosít a nevéről akkor hálás leszek, egy kis kar van rajta és az egész cucc a szívóhosszt változtatja vákum segítségével).

Az kellene hogy milyen módon lehet azt megállapítani hogy ez faján műxik?

Amikor csinálták a kocsit nem volt csatlakoztatva a 2db mágnesszelep közül az egyik, az amelyik a gyűjtőcsövön van (konkrétan el volt törve a mágnesszelep elektromos csatija). A mester kicserélte a mágnesszelepet és csatlakoztatva lett, azóta viszont 1,5 litykóval többet nyal mint előtte...

A vákumcsövek pontos bekötéséről szereztem már rajzot, ellenőrzöm hogy jól vannak e összedugva (facelift esetén már 2 db vákumtartály van, a réginél csak 1 db a pollenszűrőnél, az biztos hogyha rosszul vannak visszarakva akkor 200 helyett 170 lesz a ménes). De az érdekelne hogy hogyan műxik és tesztelhető a dolog?Hány lépcsőben kellene nyitnia, stb?

Át lesz ez szereltetve manuálra most nagyon úgy érzem....jó ez az autómata, kényelmes meg minden, de összességében gyengébben megy és jobban is fogyaszt (ezzel nincs gond, de ne már vagy 3-4 litykóval ) ez az igazság.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

tudja valaki, hogy a csomagtartóban jobb oldalt a kis tároló rekeszben alul a két műanyag szűrő szerű dolog az micsoda?

ezt csak azért kérdezem mert beleesett az egyik és nem tudom kiszedni de nem is találom. ha az ember hozzáér akkor felűl benyomódik és utána visszaugrik.az egyiket a szerelők szerintem elcseszhették mert ahogy hozzáértem bele is esett.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

tudja valaki, hogy a csomagtartóban jobb oldalt a kis tároló rekeszben alul a két műanyag szűrő szerű dolog az micsoda?

ezt csak azért kérdezem mert beleesett az egyik és nem tudom kiszedni de nem is találom. ha az ember hozzáér akkor felűl benyomódik és utána visszaugrik.az egyiket a szerelők szerintem elcseszhették mert ahogy hozzáértem bele is esett.

Túlnyomáscsökkentő nyílások, ezek szüntetik meg az kocsiszekrény hermetikus zárását (mivel ugye így 1-2 ajtóbecsapás után kiszakadna a szélvédő, vagy a hátsó ablak, illetve a venti se tudna friss levegőt tolni az utastérbe).

Asszem gumilapocskák vannak benne szelep gyanánt, így csak a túlnyomást engedi ki, visszafele nem járható.

Már ha egyre gondolunk :D

Link to comment
Megosztás:

Srácok, V6 esetén képben van vki hogy hogyan lehet letesztelni a 2 beszívó csövön középen és motor hátánál bal oldalon található vákummal működő és mágnesszeleppel vezérelt kapcsoló "balhét" (nevezzük ennek, de ha valaki felvilágosít a nevéről akkor hálás leszek, egy kis kar van rajta és az egész cucc a szívóhosszt változtatja vákum segítségével).

Az kellene hogy milyen módon lehet azt megállapítani hogy ez faján műxik?

Amikor csinálták a kocsit nem volt csatlakoztatva a 2db mágnesszelep közül az egyik, az amelyik a gyűjtőcsövön van (konkrétan el volt törve a mágnesszelep elektromos csatija). A mester kicserélte a mágnesszelepet és csatlakoztatva lett, azóta viszont 1,5 litykóval többet nyal mint előtte...

A vákumcsövek pontos bekötéséről szereztem már rajzot, ellenőrzöm hogy jól vannak e összedugva (facelift esetén már 2 db vákumtartály van, a réginél csak 1 db a pollenszűrőnél, az biztos hogyha rosszul vannak visszarakva akkor 200 helyett 170 lesz a ménes). De az érdekelne hogy hogyan műxik és tesztelhető a dolog?Hány lépcsőben kellene nyitnia, stb?

Át lesz ez szereltetve manuálra most nagyon úgy érzem....jó ez az autómata, kényelmes meg minden, de összességében gyengébben megy és jobban is fogyaszt (ezzel nincs gond, de ne már vagy 3-4 litykóval ) ez az igazság.

Elvileg hirtelen gázadásnál nyitni és zárniuk kellene, egymástól függetlenül, és csak nyitott vagy zárt állása van. Én is szenvedek ezzel, mert az első nem akar működni, pedig elvileg minden jó, csak vmiért az ECU nem akarja kinyitni, de a hátsó szépen működik. A motor tetején lévő lepény hátuljába bemenő csövek bekötésére is van vmi okosságod? Nem vagyok benne biztos, hogy nekem a két vékony jól van bekötve.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg hirtelen gázadásnál nyitni és zárniuk kellene, egymástól függetlenül, és csak nyitott vagy zárt állása van. Én is szenvedek ezzel, mert az első nem akar működni, pedig elvileg minden jó, csak vmiért az ECU nem akarja kinyitni, de a hátsó szépen működik. A motor tetején lévő lepény hátuljába bemenő csövek bekötésére is van vmi okosságod? Nem vagyok benne biztos, hogy nekem a két vékony jól van bekötve.

Nekem is meg kell nézni mert gyanús...

Itt egy fain link (most találtam csak meg) ezen le van írva hogy 4 állása lehet és milyen fordulatokon nyit - zár, meg van kapcsi rajz is.

MULTIRAM

Nem lehet hogy a mágnesszeleped rossz?Vagy nem kap feszkót se az ECU-tól?

A motorszellőzős cuccra gondolsz?

ITT

A 2 vastag cső a motor jobb hátuljánál lévő szellőztető cucc nagyobb átmérőjő csatlakozójáról jön fel (ugye 1 cső jön föl és 2-é ágazik ez megy az ecotec feliratos fedél bal és jobb oldalára). Az egyik kisebb átmérőjű szintén erről a szellőztetőről jön fel, az utolsó meg az aktív szénszűrő tartállyal lehet kapcslatban.

Nézd meg a linket lehet Neked többet mond, vén V6-os Róka vagy TE már :D

Link to comment
Megosztás:

Át lesz ez szereltetve manuálra most nagyon úgy érzem....jó ez az autómata, kényelmes meg minden, de összességében gyengébben megy és jobban is fogyaszt (ezzel nincs gond, de ne már vagy 3-4 litykóval ) ez az igazság.

Kérdésedre nem tok válaszolni, de a 3 lityi többlet az elég erős.. ott vmi nem kóser sztem :D az 1 -1,5 et még elhiszem, hogy azért mert, de 3-4... (2,6 V6 adatot tudok csak, ott 1,5 L a diffi)

Link to comment
Megosztás:

Szabad kérdezni, mibe került?? Hasonló bűntényre készülök én iss nemsokára, mondjuk csak elől. Ezért ha lefirkálnád külön elől-hátul, még jobb lenne. Bár a lengéscsillapító árakról van fogalmam (sajna :D )

Első gyári GM-sachs lengéscsillapítók 30 körül, hátsó kayabák 20 körül vannak (darabja).

Első toronyhoz jobbik utángyári golyóskosár, és gyári csapágy egy oldalra 11-12 körül.

Kormányösszekötök komplett utángyári 6-7e/db

Munkadíj 30e+beállítás 5e.

(még a kézifékem állították be, most tök franya, meg a benyaszűrő is cserélve lett)

Link to comment
Megosztás:

és így ,hogy beleesett történhet valami.

a levegő szabadon áramlik ki és be.amit nem tudok hogy ott hova eshetett le.

csinálhat valami galibát?

köszi az infót amúgy.

Nem, sztem semmit, de azért nem ártana megtalálni, hogy ne csörögjön, meg nehogy kipuff gáz áramoljon vissza az utastérbe...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is meg kell nézni mert gyanús...

Itt egy fain link (most találtam csak meg) ezen le van írva hogy 4 állása lehet és milyen fordulatokon nyit - zár, meg van kapcsi rajz is.

MULTIRAM

Nem lehet hogy a mágnesszeleped rossz?Vagy nem kap feszkót se az ECU-tól?

A motorszellőzős cuccra gondolsz?

ITT

A 2 vastag cső a motor jobb hátuljánál lévő szellőztető cucc nagyobb átmérőjő csatlakozójáról jön fel (ugye 1 cső jön föl és 2-é ágazik ez megy az ecotec feliratos fedél bal és jobb oldalára). Az egyik kisebb átmérőjű szintén erről a szellőztetőről jön fel, az utolsó meg az aktív szénszűrő tartállyal lehet kapcslatban.

Nézd meg a linket lehet Neked többet mond, vén V6-os Róka vagy TE már :D

Másik mágnesszelepet kapott, mert a régiről letört az egyik vákuumcső, de nem lett jó. Ezután lehúztam az ECU-ról a csatit, és onnan adtam neki testet és pluszt, és szépen kapcsol is, ha megszívtam a csövet, akkor elfordult a szelep. Tehát vszínű az ECU nem ad áramot a szelepnek.

Köszi a linkeket. Kár, hogy angol, sajnos nem az erősségem, de majd szótárral kibogozom ami kell :)

Link to comment
Megosztás:

Srácok, tud valaki olyan mesterembert aki át tud építeni autómatát manuálra?Valami megbízható ember kellene aki már csinált ilyesmit, vagy nagyon keni vágja az Omegákat és lelkiismeretesen összerakja.Opel16V esetleg (P.L-t is Te ajánlottad, de Ő azt mondta felejtsem el, Ő nem csinálja meg... :D )?

Minden megvan hozzá (hosszú kardán, ha kell a difi, pedálsor, lendkerék, kuplunk, főfékmunkahenger, váltó, kuplung,rudazat), csak "valaki kéne" ahogy a Bikini mondja.

Ne tartsátok már magatokban, jöhet PÜ-ben is.Köszi

Link to comment
Megosztás:

Srácok, tud valaki olyan mesterembert aki át tud építeni autómatát manuálra?Valami megbízható ember kellene aki már csinált ilyesmit, vagy nagyon keni vágja az Omegákat és lelkiismeretesen összerakja.Opel16V esetleg (P.L-t is Te ajánlottad, de Ő azt mondta felejtsem el, Ő nem csinálja meg... :D )?

Minden megvan hozzá (hosszú kardán, ha kell a difi, pedálsor, lendkerék, kuplunk, főfékmunkahenger, váltó, kuplung,rudazat), csak "valaki kéne" ahogy a Bikini mondja.

Ne tartsátok már magatokban, jöhet PÜ-ben is.Köszi

Biztos vagy ebben, hogy bele akarsz vágni? Sztem nehéz találni normális szakit erre (persze nem lehetetlen), ha találsz is, iszonyú pénzt fog elkérni, ami érthető is, hiszen nagyon pepecs meló!

Sztem jobb a nyugodtság!

Ami a fogyasztást illeti, a 3-4literes többlet sztem is sok, valami más gixer lesz ott!

Link to comment
Megosztás:

Nem csodálom hogy Patyi nem vállalja el, mert nem tudsz megfizetni nála 2-3 nap szívást :D (~60-100e ft)

Ha jól tudom, nem olyan egyszerű a móka, mert kábelkötegeket kell cserélni, mókolgatni,

ecu-t átállítani, stb... 2.5td-n egyszerűbb tudtommal, de még azon is szívós. Szét kell szedni

a fél autót hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Nem csodálom hogy Patyi nem vállalja el, mert nem tudsz megfizetni nála 2-3 nap szívást :D (~60-100e ft)

Ha jól tudom, nem olyan egyszerű a móka, mert kábelkötegeket kell cserélni, mókolgatni,

ecu-t átállítani, stb... 2.5td-n egyszerűbb tudtommal, de még azon is szívós. Szét kell szedni

a fél autót hozzá.

Tas szerint sem az a leveszem, felteszem móka... pedig "csak" A Omi - Senator "gykorlata" van.

Link to comment
Megosztás:

Nem csodálom hogy Patyi nem vállalja el, mert nem tudsz megfizetni nála 2-3 nap szívást :) (~60-100e ft)

Ha jól tudom, nem olyan egyszerű a móka, mert kábelkötegeket kell cserélni, mókolgatni,

ecu-t átállítani, stb... 2.5td-n egyszerűbb tudtommal, de még azon is szívós. Szét kell szedni

a fél autót hozzá.

Megfizetném...annyiért kb eladom az autómata váltót oszt kész.

Egy arc 40et mondott rá (TD-ket rendszeresen csinálnak), de jobban örülnék olyanank akit innen ajánl valaki.

Laci mondta a kábelköteget meg hogy a tűzfalon is kell mokkoni, én nem értek hozzá de hogy ua tűzfal van sztem a manuálba meg autómatába szinte 100% max levan dugózava (elvileg 1 lyuk minusz van az automatán). Az angoloknál van egy howto a témában az arc megcsinálta csak elég elnagyolt a leírás , a kábelköteget nem kell cserélni csak mokkolni tempomat és váltó ecu miatt. Azért lenne jó olyan figura aki már csinált ilyesmit.

Itt a fórumon is átszerelte egy srác anno a 2.5 V6-ot, de eltűnt, asszem csak a tempomattal volt gondja utána..bár eltűnt... :D

Figyu ha külvárosban 13al elmegy akkor ok, de 14-14,5l az felejtős lesz hamar.És még nem is nyomom...

Még rátöltetem a legújabb automata SW-t, kap egy chipet, kipuceválom a légtömegmérőt (ötlet from OPEL16V), meg esetleg kicseréltetem a lambdákat a régiére.Utána több 5letem nem lesz....

Link to comment
Megosztás:

Első gyári GM-sachs lengéscsillapítók 30 körül, hátsó kayabák 20 körül vannak (darabja).

Első toronyhoz jobbik utángyári golyóskosár, és gyári csapágy egy oldalra 11-12 körül.

Kormányösszekötök komplett utángyári 6-7e/db

Munkadíj 30e+beállítás 5e.

(még a kézifékem állították be, most tök franya, meg a benyaszűrő is cserélve lett)

Akkor ez egy 150e-s móka volt. Mondjuk mókának kicsit erős... :D

Link to comment
Megosztás:

Én még 2 lityi plussz miatt sem cserélné le az aut.váltót kézire. A 3-4 sztem is sok kicsit. Igaz nagyban függ hol használod, mert legnagyobb fogyasztáskülönbség városban van, de sztem akkor sem ennyi.

Nekem az MV6 12 liter/100 km alatt van úgy, hogy 60% külterület, 40% város. 600-650 km-t megyek ha kiautózom az 1 tank benyát....

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez egy 150e-s móka volt. Mondjuk mókának kicsit erős... :)

Hát nem is sok olyan omega szaladgálhat az úton, amelyik komplett új futóművekkel rendelkezik :D

Amúgy ég és föld a két állapot, a lágyan ringó hajóból feszes sportos kocsi lett. A legjobb benne, hogy

most extra szar úton se rázza be a futóművet, és nem dolgozik bele az ABS a fékbe :D

Még szeretnék belerakni a következő 5 évben 150e km-t, ennek pedig az a záloga, hogy muszáj ezeket

a dolgokat megcsinálni rajta :D Még a kuplungot várom a következő időszakban, az cserés lesz (60-70e ft

csak az anyag). De utána már reményeim szerint nem kell ilyen nagy összeget költeni rá élete végéig :D

Illetve majd tervezek egy olajpumpa+karter cserét is, az még 50e :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.