Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Nem tudom, de ÍGY NÉZ KI!

Lehet hogy kapcsolható, hogy vagy full auto, vagy pedig a kormány mögötti fülekkel gangolható. :)

Kormányváltó sose volt az Omegák felszereltségében (max vmi házi, vagy nagyon spéci esetben). Nomeg a kormányváltó is általában ugyanazt az automata váltót vezérli, amit a fokozatválasztó (persze ha nem automata, hanem robotváltó, vagy szekvenciált van, az már más menet. kétlem hogy ez az Omi a felsoroltak közül bármelyikkel is rendelkezne :D ).

Ez valószínű valami határmenti surmó lehet, 250e ft-os ár mellett állítja, hogy felújított motor, 4sebességes automata váltó, csere kisebb Omira ÉRTÉKEGYEZTETÉSSEL, ja és tényleg manuális váltó is... Kíváncsi lennék, ezt hogy gondolta? Ráfizetne? :D

amúgy lehet hogy az egyik váltó a csomagtartóban van, tartaléknak, hátha vmi besz@rik :D

WOW :) Valaki mindig figyel! (Szóval én ilyen lennék?)

A rendszer mindig figyel! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem adom oda a 8szelepesemet. :)

Pedig meg tudtam volna szokni...

Ja. Max nézegetnéd a füleket. Ha már automata váltó van, úgy is lusta az ember magától váltogatni. A sport mód viszont jó motorfékezésre... De hát ha már automata a váltó, had' ne kelljen húzkodnom-nyomkodnom-lökdösnöm... dolgozzon az csak magától! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, 2.5TD karavánom van, szeretem, lehet vele sétálni is, dolgozni is. Villanyos (ipari villany) ember vagyok, az autó téma kicsit messzebb van, de most mégis ... Melegszik a motor, és nekem a viszkós ventill a gyanús. Ma helyben járattam a motort amíg el nem érte a 105 fokot a mutató, tovább nem mertem. Ezalatt végig le tudtam fogni (egy lapos ecsettel) a belső nagy ventillt, szóval csak gyengéden forgott. Akkor is, ha a Párom nyomta a gpedált mondjuk 3000-ig. A külső 2db motoros ventill bármikor elindult, ha a klímát bekapcsoltam és leállt, ha kikapcsoltam.

Azt gondolom Ti rutinból tudjátok: ugye ez így nem kerek? Én úgy gondolnám (anélkül, hogy megvenném a csináldmagad-ot), ha a két külső motorosnak nem is, de a viszkósnak biztosan menni kéne. Vagy mert gázt adok, vagy mert 105 fok van. Talán mégis csak ő a fő ventillátor ott?!

Légyszi írjatok valamit erről, előre is kösz'!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, 2.5TD karavánom van, szeretem, lehet vele sétálni is, dolgozni is. Villanyos (ipari villany) ember vagyok, az autó téma kicsit messzebb van, de most mégis ... Melegszik a motor, és nekem a viszkós ventill a gyanús. Ma helyben járattam a motort amíg el nem érte a 105 fokot a mutató, tovább nem mertem. Ezalatt végig le tudtam fogni (egy lapos ecsettel) a belső nagy ventillt, szóval csak gyengéden forgott. Akkor is, ha a Párom nyomta a gpedált mondjuk 3000-ig. A külső 2db motoros ventill bármikor elindult, ha a klímát bekapcsoltam és leállt, ha kikapcsoltam.

Azt gondolom Ti rutinból tudjátok: ugye ez így nem kerek? Én úgy gondolnám (anélkül, hogy megvenném a csináldmagad-ot), ha a két külső motorosnak nem is, de a viszkósnak biztosan menni kéne. Vagy mert gázt adok, vagy mert 105 fok van. Talán mégis csak ő a fő ventillátor ott?!

Légyszi írjatok valamit erről, előre is kösz'!!

Az ecsetes móka jó, ha így le tudtad fogni, tuti hogy megnyekkent a viszkód (illetve folyamatosan csúszik, ezért nem tud elegendő levegőt szállítani, ezért melegszik a vized).

Szokták csinálni hogy lefixálják a kuplungot, de ez nem javasolt, feleslegesen hűti a motort, ezzel is növelve a fogyasztást.

Úgyhogy csere. Lehetőleg minnél előbb, a 2,5TD motor nem tolerálja a hűtés hiányát (persze másik motor sem, de ez a motor meglehetősen kényes a hűtésre).

A klíma két első ventije nem a motor hűtésére szolgál, szóval azokra ne alapozz.

Link to comment
Megosztás:

A külső 2db motoros ventill bármikor elindult, ha a klímát bekapcsoltam és leállt, ha kikapcsoltam.

A külső ventiknek (legalábbis az egyiknek) el kellene indulnia klíma nélkül is, nem? Bár a 2.5TD-t nem ismerem, de az X20SE-ben kétfokozatú gomba volt, elsőre indította a belső ventit, másodikra a külsőt. Nem lehet, hogy a gombája ment tönkre, ha egyik fokozatot sem kapcsolja? (bocsi, ha nem jó a feltételezés)

Link to comment
Megosztás:

A külső ventiknek (legalábbis az egyiknek) el kellene indulnia klíma nélkül is, nem? Bár a 2.5TD-t nem ismerem, de az X20SE-ben kétfokozatú gomba volt, elsőre indította a belső ventit, másodikra a külsőt. Nem lehet, hogy a gombája ment tönkre, ha egyik fokozatot sem kapcsolja? (bocsi, ha nem jó a feltételezés)

Ja, x20xev-ben is kétfokozatú gomba van, a gyári klímásban. Első fokozaton csak a belső ventit indítja el, második fokozaton megszakítja a klímakompresszor gerjesztőszálát, és ha nem is megy a klíma, max fordulatra kapcsolja az első ventiket.

Amit én javítottam TD-t ott a ventik csak a klímát hűtötték, a motor hűtésétől függetlenek voltak.

Kapcsolások most nincsenek előttem, úgyhogy a TDről többet nem tudok :)

Link to comment
Megosztás:

<br />&quot;Úgyhogy csere.&quot;<br /><br />Azért nagyon köszönöm a válaszokat!<br /><br />Jó 7VG-ket!<br />
<br /><br /><br />

Lehet hulyesegnek hangzi

, de 11 evig egy kis dizelem volt, igaz az gyarilag elektromos ventivel, de neha kevesnek bizonyult, igy be lett apikalva meg egy, amit egy kapcsolorol vezereltem direktbe. Sal ha majd sokallod a viszko arat (szvsz fogod) esetleg megoldas egy elektromos venti felhekkelese akar ideiglenesen. (A Omegam a ventilatorhaz hianyaban detto ezt csinalja, de ott a klimaventi egyenlore eleg visszahuteni, de majd ha lesz idom, felaplikalok ra egy eektromosat)

Link to comment
Megosztás:

<br /><br /><br />

Lehet hulyesegnek hangzi

, de 11 evig egy kis dizelem volt, igaz az gyarilag elektromos ventivel, de neha kevesnek bizonyult, igy be lett apikalva meg egy, amit egy kapcsolorol vezereltem direktbe. Sal ha majd sokallod a viszko arat (szvsz fogod) esetleg megoldas egy elektromos venti felhekkelese akar ideiglenesen. (A Omegam a ventilatorhaz hianyaban detto ezt csinalja, de ott a klimaventi egyenlore eleg visszahuteni, de majd ha lesz idom, felaplikalok ra egy eektromosat)

Jaja, ez sem egy rossz megoldás. Egy univerzális, 12V-os venti, ami ekkora teljesítményű, még új árában is töredéke a viszkónak. Avagy akár párezer ft-ért vehetsz bontott Omega fő-ventit, az tuti le tudja hűteni, és még a ventiház is passzol a hűtőre!

Annyi, hogy ennek az automatizálását célszerű megoldani, pl ha nem találsz kapcsolószálat, ami vezérelhetné (gomba, ilyesmi), akkor valahova be kell tenni egy gombát (max 1-2e ft az univ.)

Bár az továbbra is nyitott kérdés, hogy vajon a motort nem fogja-e kellemetlenül érinteni a folyamatos légáramlás hiánya, amit a viszkó venti biztosít.

Link to comment
Megosztás:

Bár az továbbra is nyitott kérdés, hogy vajon a motort nem fogja-e kellemetlenül érinteni a folyamatos légáramlás hiánya, amit a viszkó venti biztosít.<br />

Mennyi lehet egy fokozatkapcsolo? En a manualisra eskuszom... 1. fokozat vmi epphogy forog

2. meg max hutes...

(mellekesen, nemfer el a regi viszko meg az uj elektromos venti? nem tom, kerdezem? mert ha elfer akkor ecceru, nem? )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel nem találtam megfelelő témát hozzá, gondoltam itt kérdezősködök!

A kérdésem az lenne hogy mennyi a fogyasztása egy 2.0-s benzines Omegának?? Tudom hogy ez rengeteg dologtól függ, de úgy kb. mégis!?

Családban 2.5-ös TD van de mivel nem benzines az nem mérvadó szerintem!

Előre is köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, 2.5TD karavánom van... ...melegszik a motor...

Üdv!

Nem tudom hogy mennyire van köze a Te problémádhoz, de emlékeim szerint ennek a motornak volt egy típushibája, mégpedig az hogy ha jól tudom a vízpumpa lapátjai eredetileg műanyagból voltak, és ha valaki nem a gyári fagyállót tette bele hanem ilyen hipermarketben vehető vackot, akkor az idővel megette/szétmarta a vízpumpa lapátjait, aminek következménye az elégtelen hűtés és az esetleges hengerfejkárosodás lett, szóval erre érdemes figyelni. A gyári fagyálló színe egyébként pirosas/rózsaszín, szóval innen lehet tudni hogy az van-e benne.

De mondom, a Te autódnak nem biztos hogy ez a baja, csak megjegyeztem... meg amúgy sem vagyok Omegás, szóval csak osztom itt az észt, majd a hozzáértők remélem megerősítik/cáfolják amit mondtam. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy X20SE motoros volt (8 szelepes kétezres), kb 10l-t evett javarészt városban használva.

Köszi a választ!

Akkor ezek szerint ez is ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...jo_aron-3683865 ) bőven megenné ezt a mennyiséget!

No mindegy, végülis nem is ilyen autót szeretnék, csak nézegettem a kocsikat s megakadt rajta a szemem s kiváncsi lettem volna hogy mennyit eszik egy ilyen autó benzinesként..

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Akkor ezek szerint ez is ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...jo_aron-3683865 ) bőven megenné ezt a mennyiséget!

No mindegy, végülis nem is ilyen autót szeretnék, csak nézegettem a kocsikat s megakadt rajta a szemem s kiváncsi lettem volna hogy mennyit eszik egy ilyen autó benzinesként..

Bőven? egy 1,4-1,6-os városi kis gyösz is befal 8 litert :)

Nem rossz az a 10 lityi egy 1400kilós tepsitől...

Nekem az x20xev motoros sedan fogyaszt olyan 6,8-9,5 között. Értelemszerűen ezek az eredmények országúton csorogva, vagy városban lámpázva jöttek ki.

Amúgy az x20se motort nagyon dícséri mindenki, iszonyat megbízható, kiforrott konstrukció, sok tartalékkal.

Az hogy meg csak 8 szelepes, meg 22Le-vel kevesebb mint az x20xev... nemigen vehető észre.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Akkor ezek szerint ez is ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...jo_aron-3683865 ) bőven megenné ezt a mennyiséget!

No mindegy, végülis nem is ilyen autót szeretnék, csak nézegettem a kocsikat s megakadt rajta a szemem s kiváncsi lettem volna hogy mennyit eszik egy ilyen autó benzinesként..

A fütyülőm tele van az ilyen kötsög nepperektől, mint aki az autót árulja. Méghogy hibátlan. Érdekes a lámpa alatti bajusz eltérő színe, és hogy nem ködlámpás az első lökös, de a ködlámpa kapcsoló benne van az autóban :)

Amúgy, ha nem vagy sietős, akkor a legtartósabb motor amit az Omegákba szereltek a 8 szelepes két lityis.

Link to comment
Megosztás:

A fütyülőm tele van az ilyen kötsög nepperektől, mint aki az autót árulja. Méghogy hibátlan. Érdekes a lámpa alatti bajusz eltérő színe, és hogy nem ködlámpás az első lökös, de a ködlámpa kapcsoló benne van az autóban :)

Amúgy, ha nem vagy sietős, akkor a legtartósabb motor amit az Omegákba szereltek a 8 szelepes két lityis.

Nomeg a rozsdamentes is jó szöveg... nézd meg a bal első ívet már régen kiverte a ragya... :)

Link to comment
Megosztás:

A fütyülőm tele van az ilyen kötsög nepperektől, mint aki az autót árulja. Méghogy hibátlan. Érdekes a lámpa alatti bajusz eltérő színe, és hogy nem ködlámpás az első lökös, de a ködlámpa kapcsoló benne van az autóban :)

Amúgy, ha nem vagy sietős, akkor a legtartósabb motor amit az Omegákba szereltek a 8 szelepes két lityis.

NEm írja, hogy hibátlan. csak hogy költségmentes. Ja, bocs "kölcségmentes".Meg hogy normális állapot. Nnaa, jóó, az esztétikai hibák nélkül, az már kicsit erős :) Annyi színben pompázik, mint egy papagáj :D

Link to comment
Megosztás:

Bőven? egy 1,4-1,6-os városi kis gyösz is befal 8 litert :)

Nem rossz az a 10 lityi egy 1400kilós tepsitől...

Nekem az x20xev motoros sedan fogyaszt olyan 6,8-9,5 között. Értelemszerűen ezek az eredmények országúton csorogva, vagy városban lámpázva jöttek ki.

Amúgy az x20se motort nagyon dícséri mindenki, iszonyat megbízható, kiforrott konstrukció, sok tartalékkal.

Az hogy meg csak 8 szelepes, meg 22Le-vel kevesebb mint az x20xev... nemigen vehető észre.

[/quote

Enyém caravan ugyan X20Se ha taposod neki város 11l országút 7-9 között ( nekem nehéz a lábam:) ),én is azért vettem ezt a motort mert tényleg jók ,és megbízhatók, és igen sietősen is lehet menni vele , autópályán 180-at meg sem érezte 5 emberrel :).Üdv Pety

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudom hogy mennyire van köze a Te problémádhoz, de emlékeim szerint ennek a motornak volt egy típushibája, mégpedig az hogy ha jól tudom a vízpumpa lapátjai eredetileg műanyagból voltak, és ha valaki nem a gyári fagyállót tette bele hanem ilyen hipermarketben vehető vackot, akkor az idővel megette/szétmarta a vízpumpa lapátjait, aminek következménye az elégtelen hűtés és az esetleges hengerfejkárosodás lett, szóval erre érdemes figyelni. A gyári fagyálló színe egyébként pirosas/rózsaszín, szóval innen lehet tudni hogy az van-e benne.

De mondom, a Te autódnak nem biztos hogy ez a baja, csak megjegyeztem... meg amúgy sem vagyok Omegás, szóval csak osztom itt az észt, majd a hozzáértők remélem megerősítik/cáfolják amit mondtam. :)

Most megnyugtattááál! Szuper! Nem eredeti van benne, én raktam bele. Zöld, GlicoShell. Azt mondta egyik avtószerelő, hogy az egyik legjobb, tehát elvileg nem tecsós nem osanos. De nem eredeti. El kell vigyem a szerelőhöz, én nem igen merem elkezdeni lebontani az elejét amíg eljutok a viszkóshoz. Majd a szer-ember megmondja milyen állapotban van a vízpumpa. Azééé nyugtattááál meg, mert néha kis gázadásra lejjebb megy a vízhőfok. És ez nekem azt mondja, hogy gyengébb a vpumpa, mivel kell neki a fordulat, hogy dolgozzon. Majd meglátjuk mi van, nekem nincs ebben rutinom.

Kösz a hozzászólást!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.