Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Kicsit feljebb linkeltem az omegainfo-s linket, ott találsz kapcsolást is, meg leírást a motortéri relékről, abból kimazsolázhatod hogy melyik relé az. Mert így passz.

Örülök a sikernek! ;)

nézegettem tegnap...csak az a baj hogy összecserélgettem a relék helyét....volt ott kapcsolási rajz is,de az meg német....németül meg nem tudok :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nézegettem tegnap...csak az a baj hogy összecserélgettem a relék helyét....volt ott kapcsolási rajz is,de az meg német....németül meg nem tudok :rolleyes:

hehe, az szívás ;)

akkor marad a google, angol verzióm nekem is csak Mo-n van, az meg messze innen...

avagy marad a keresgélés, bogarászás a motortérben... :D

Link to comment
Megosztás:

még egy kérdés ;) a klíma csövén ugye van 2 érzékelő....valaki tudja hogy melyik mit érzékel? :rolleyes:

Mindkettő nyomáskapcsoló, az egyik alacsony, a másik magas nyomásra kapcsol.

Az alacsony megszakítja a kompresszor mágnestekercsének gerjesztőszálát (ha kevés a hűtőközeg), a magasnyomású meg kapcsolja a második fokozatot a venti(ke)n.

Link to comment
Megosztás:

átmostam a motorteret brigéciollal..... nagyon csinatos lett :rolleyes:

vki megtudja mondani hogy hány amperes aksit érdemes a kocsimba tenni? most egy 74Ah banner van benne. de ha megy a klíma, lámpa stb,alapjáraton ingadozik az alapjárat. multkor meg mértem a töltést,és ha bekapcsoltam mindent amit lehet, 12voltra vissza esett,volt hogy alá is. lehetséges hogy generátort kéne megnézetni? vagy venni bele egy nagyobb akksit?

Link to comment
Megosztás:

A 74 es több mint elég... nek kéne lennie... az dízel akksi (mondjuk nekem is hasonló van benn ;) ) elvileg olyan hatvanvalahánynak elégnek kéne lenni. szóval meg kéne nézni azt a nyenyerátort. meg nem ártana megtölteni az akksit... meg megnzni nincs e benne cellazárlat ilyenek.

átmostam a motorteret brigéciollal..... nagyon csinatos lett :rolleyes:

vki megtudja mondani hogy hány amperes aksit érdemes a kocsimba tenni? most egy 74Ah banner van benne. de ha megy a klíma, lámpa stb,alapjáraton ingadozik az alapjárat. multkor meg mértem a töltést,és ha bekapcsoltam mindent amit lehet, 12voltra vissza esett,volt hogy alá is. lehetséges hogy generátort kéne megnézetni? vagy venni bele egy nagyobb akksit?

Link to comment
Megosztás:

A 74 es több mint elég... nek kéne lennie... az dízel akksi (mondjuk nekem is hasonló van benn :rolleyes: ) elvileg olyan hatvanvalahánynak elégnek kéne lenni. szóval meg kéne nézni azt a nyenyerátort. meg nem ártana megtölteni az akksit... meg megnzni nincs e benne cellazárlat ilyenek.

Elvileg 50Ah felett elég, csak legyen 400A indítóáram. Igazából utóbbi a fontos.

Nekem egy Bosch Silver volt bent, 45Ah, 400A, most cserés lett. Igaz 7 éves akksi volt.

Persze minnél nagyobb, annál jobb. De az ingadozás az tuti nem akksi (hacsak tényleg nem zárlat.)

Link to comment
Megosztás:

Ja igen azt nem tettem hozzá... de a kisebb indítóáramos meg hamarabb döglik meg, a nagy felvétel miatt - cellazárlat ;) Bár nem láttam 400 alatti 74 est még :rolleyes:

Elvileg 50Ah felett elég, csak legyen 400A indítóáram. Igazából utóbbi a fontos.

Nekem egy Bosch Silver volt bent, 45Ah, 400A, most cserés lett. Igaz 7 éves akksi volt.

Persze minnél nagyobb, annál jobb. De az ingadozás az tuti nem akksi (hacsak tényleg nem zárlat.)

Link to comment
Megosztás:

óvassá vissza!... ahogy egy kedves Cartás nyitna egyből..

először is, nem illik teleszórni a topikokat ezzel... másodszor alig 1 oldallal ez előtt épp ezt fejtegettük... szal olvassál vissza szépen, és megkapod a választ) no meg a legutoljára beírt helyen is megmondtam.. :rolleyes:

Én is komállak...

Amúgy meg csak minket tud kimoderálni Hering cartárs...

Link to comment
Megosztás:

2éves az aksim, ritkán rászoktam tölteni, de nincs gond vele.nagyobb terhelés nélkül(asszem csak a lámpák mentek) 13-14volt körül töltött asszem ahogy megmértem. csak amikor a klímát rányomtam akkor esett vissza 12 voltra,meg kicsit alá...

Klíma alapesetben nem vesz fel valami sokat. Még két ventivel sem (na jó, induláskor meghúzza a feszkót, de azt korrigálja a fesszab.).

Cserélj akksit próbaképp.

Link to comment
Megosztás:

Ne félj remélhetőleg az is ki lesz moderálva hamarosan :rolleyes: Ne legyen már üldözési mániád... ;)

Tény hogy néha már a legkisebbért is ki van moderálva az egyén, dehát.. ez van :D :D

És Hening.. ok? :D A békesség kedvéért... :D :D

Én is komállak...

Amúgy meg csak minket tud kimoderálni Hering cartárs...

Link to comment
Megosztás:

Klíma alapesetben nem vesz fel valami sokat. Még két ventivel sem (na jó, induláskor meghúzza a feszkót, de azt korrigálja a fesszab.).

Cserélj akksit próbaképp.

hát ez az hogy nem.... de ha benyomom a klímát,szép lassan elkezd 13voltról 12re vagy az alá esni a fesz :rolleyes:

szerintem megnézetem a genyerátort vmelyik nap

Link to comment
Megosztás:

Testeléseket nézd át... meg hogy nincs e megtörve pl a vezeték ami a klímához megy...

hát ez az hogy nem.... de ha benyomom a klímát,szép lassan elkezd 13voltról 12re vagy az alá esni a fesz :rolleyes:

szerintem megnézetem a genyerátort vmelyik nap

Link to comment
Megosztás:

Én is komállak...

Amúgy meg csak minket tud kimoderálni Hering cartárs...

Amúgy, csak ha kiprovokálod. :D

Ne félj remélhetőleg az is ki lesz moderálva hamarosan :rolleyes: Ne legyen már üldözési mániád... ;)

Tény hogy néha már a legkisebbért is ki van moderálva az egyén, dehát.. ez van :D :D

És Hening.. ok? :D A békesség kedvéért... :D :D

Thx. :P

Link to comment
Megosztás:

hát ez az hogy nem.... de ha benyomom a klímát,szép lassan elkezd 13voltról 12re vagy az alá esni a fesz :rolleyes:

szerintem megnézetem a genyerátort vmelyik nap

Esetleg próbáld meg lehúzni a ventik csatiját, hátha az zárlatos, és szívja le az akksit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a kérdésem. 2.5 v6 motoron a két oldalán a leömlőn van két fém cső ami most el van szorítva, de gyárilag egy elektromos motor fújja bele a levegőt indításnál. A kérdésem a következő? ez mire szolgál? És ha én kicserélem a csonkokat és bekötöm őket oda ahol eredetileg voltak akkor azzal rontok rajta vagy jót tesz a motornak? Az utolsó kérdésem: hogy kell ezeket bekötni? Hova pontosan és mi kell hozzá?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a kérdésem. 2.5 v6 motoron a két oldalán a leömlőn van két fém cső ami most el van szorítva, de gyárilag egy elektromos motor fújja bele a levegőt indításnál. A kérdésem a következő? ez mire szolgál? És ha én kicserélem a csonkokat és bekötöm őket oda ahol eredetileg voltak akkor azzal rontok rajta vagy jót tesz a motornak? Az utolsó kérdésem: hogy kell ezeket bekötni? Hova pontosan és mi kell hozzá?

Köszönöm!

Szekunder levegőről beszélsz, ami arra szolgál, hogy hidegindításnál a dús kipufogógázt 'higítja', így nem terheli annyira a katalizátort, valamint az oxigéndús üzem miatt a katalizátor hamarabb eléri az üzemi hőfokot.

Ártani nem ártasz vele, biztos segít a katalizátornak vmennyit, nomeg kisebb lesz az emissziód hidegen.

Amúgy abszolút nem kritikus rendszer, szerintem pusztán súly(és hang)többlet az autóban :rolleyes:

Tehát tulajdonképpen a motorhoz semmi köze nincs. Soka autón nincs is ilyesmi (persze ezt a más katalizátortechnika is indokolja), sőt, ha valaki egy komolyabb kipufogót vagy leömlőt rak az autó alá, akkor se szoktak vele foglalkozni, kidobják, és kész.

Ami kell hozzá, az maga a szekunder kompresszor (bal doblemez előtt csücsül), a gumicsövek hozzá, meg a visszacsapószelep(ek). Villanyilag elvileg ki van kábelezve, az ECU-tól kapja a delejt hideg motor esetén.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat .

erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa?

amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat .

erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa?

amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet.

kapcsold be a klímát! :rolleyes:

Amúgy V6-nál sokminden lehet az oka a bohóckodó alapjáratnál, tanultabb V6os kollégák majd biztos mondanak okos (és elkeserítő) dolgokat!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat .

erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa?

amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet.

Lecserélném a szerelőt és kipucolnám az alapjárati motort és fojtószelepházat első körben...

Link to comment
Megosztás:

Leszedtem a HF-eket, az 5. henger falán (a motor közepe felőli részén, a hengerfalon középtájt) kb. 1,5cm hosszú 1-2mm széles kézzel is tapintható vízszintes bevágódás van :rolleyes: Hogy mi okozhatta arra nincs 5let, viszont sanszos, hogy ez okozza az olajfogyasztást és a füstölést. A HF diagnózisa holnapra lesz meg, de innentől már mindegy, mert gépműhely lesz belőle így nem okés.

A hengerfal egyébként ezt leszámítva mindenhol gyönyörű, váll sincs felül sehol.

Hogy mi a tosztól van benne ez a bamardódás 5let?Létezik hogy gyűrűtörött volt (akár anno) és befordította maga alá a letört gyűrű darabot majd lehullot a forgattyús házba az?

A gépműhely szétkapta és vizsgálata alapján az eredmény:

5. henger perselyezés

6 henger dugattyúja repedt -> bontott dugattyú megy bele

Gyűrűzés

Főtengely csapágya csere, és köszörülés

Szerdán lehet hogy vissza is kapom a blokkot és indulhat a visszaépítés. Jó is ez a V6, remek kis móka...

Link to comment
Megosztás:

A gépműhely szétkapta és vizsgálata alapján az eredmény:

5. henger perselyezés

6 henger dugattyúja repedt -> bontott dugattyú megy bele

Gyűrűzés

Főtengely csapágya csere, és köszörülés

Szerdán lehet hogy vissza is kapom a blokkot és indulhat a visszaépítés. Jó is ez a V6, remek kis móka...

Az igen. Így vegyen az ember autót :rolleyes:

Ötlet hogy mitől repedt meg hatoska?

5-ös hengerfal mitől lett karcos, kiderült? Gyűrűtörés, vagy csapszeg?

Link to comment
Megosztás:

A gépműhely szétkapta és vizsgálata alapján az eredmény:

5. henger perselyezés

6 henger dugattyúja repedt -> bontott dugattyú megy bele

Gyűrűzés

Főtengely csapágya csere, és köszörülés

Szerdán lehet hogy vissza is kapom a blokkot és indulhat a visszaépítés. Jó is ez a V6, remek kis móka...

Sajnos a használtautó lutri. Remélem utána jó lesz a gép.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.