Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy az autó gyorsuláskor mintha veszítene az erejéből. Pár hónapja kezdtem el tapasztalni, és egyre rosszabb. Nyomom a pedált, de már nem húz annyira, mint pár hónapja és nem értem miért. Alacsonyabb fordulatszámon még húz szépen aztán, amikor elér egy bizonyos szintig onnan olyan mintha nem akarna menni (nehezen gyorsul). Azt vettem még észre (nem tudom van-e köze ehhez), hogy (nagy) városi forgalomban 20 fok felett egy 15 perces út alatt kb. 3x bekapcsol a hűtőventillátor, hogy hűtse a motort, mert az felmegy kb. 100 fokig.

94-es évjáratú Omega, 2000-es, benzines, manuális váltóval.

Köszönöm a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész. Ugyanilyen autóm van, ugyanezeket a tüneteket produkálta pár hete. Odáig fajult a dolog, hogy terhelésen már nem pörgött 3000 fölé. Üresben viszont gond nélkül felugrott 5-6000-ig, tehát nem valószínű, hogy vészprogram volt. Érzésre már csak olyan 40-50 lóerő volt, ha meglátott egy emelkedőt, előre lassult :D Melegedés is stimmelt, 10-20 km menet után leparkolva kiégett alatta a fű...

Tedd fel magadnak a kérdéseket:

- Lambda szonda jó?

- E85-tel kísérleteztél?

Nálam vélhetően a fenti kettő tette be a kiskaput. A rossz lambda szonda miatt már benzinüzemben is szegény volt a keverék, 50% E85-tel pedig még vészesebben elszegényedett, ugye a szeszből eleve több kéne. Így túlhevült a rendszer és ropogósra sütötte a katalizátort, eldugítva a kipuft. Katalizátort már kicserélték a szervizben, lambda érkezik, utána kiderül, hogy helytálló volt-e a diagnózis.

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész. Ugyanilyen autóm van, ugyanezeket a tüneteket produkálta pár hete. Odáig fajult a dolog, hogy terhelésen már nem pörgött 3000 fölé. Üresben viszont gond nélkül felugrott 5-6000-ig, tehát nem valószínű, hogy vészprogram volt. Érzésre már csak olyan 40-50 lóerő volt, ha meglátott egy emelkedőt, előre lassult :D Melegedés is stimmelt, 10-20 km menet után leparkolva kiégett alatta a fű...

Tedd fel magadnak a kérdéseket:

- Lambda szonda jó?

- E85-tel kísérleteztél?

Nálam vélhetően a fenti kettő tette be a kiskaput. A rossz lambda szonda miatt már benzinüzemben is szegény volt a keverék, 50% E85-tel pedig még vészesebben elszegényedett, ugye a szeszből eleve több kéne. Így túlhevült a rendszer és ropogósra sütötte a katalizátort, eldugítva a kipuft. Katalizátort már kicserélték a szervizben, lambda érkezik, utána kiderül, hogy helytálló volt-e a diagnózis.

Ennyire (még) nem vészes azért a jelenség (részvétem).

Lamda szondát egy helyen már javasolták, lehet akkor ezzel fogok kezdeni. E85? Ez vmi benzin ugye? Csak Shell kúton tankolok. ^_^

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Ennyire (még) nem vészes azért a jelenség (részvétem).

Lamda szondát egy helyen már javasolták, lehet akkor ezzel fogok kezdeni. E85? Ez vmi benzin ugye? Csak Shell kúton tankolok. :D

Köszi a választ!

Nem gondolkodtál még azon, hogy a gondod forrása lehet hogy a SHELL kút??Én mindenhol csak ott nem...

Link to comment
Megosztás:

Szokás szerint itt vagy tévedésben, ugyanis én válaszoltam neki...

A válaszodban semmi érdembeli információ nem volt - tehát - beszóltál neki. (még ha hülyeséget is kérdezett). Mellesleg azóta sem írta meg neki senki, hogy mi sántít a kérdésében.

Link to comment
Megosztás:

Villámgyorsan olvassál vissza.,............... Mert pl megírtam... hja... bocs...

És emlékeim szerint Omegatd is megírta, hogy miért nem izzít pl, és a pumpára is adott választ... az hogy nem látod, mert átugrod -mert neked nem informatív - az egy dolog....

Linkeljen neked is???????????? Megteszem, de utána sok sörrel fogsz bocsánatot kérni.... :D ^_^ :P ;)

A válaszodban semmi érdembeli információ nem volt - tehát - beszóltál neki. (még ha hülyeséget is kérdezett). Mellesleg azóta sem írta meg neki senki, hogy mi sántít a kérdésében.
Link to comment
Megosztás:

Hja igen, igazad van ..... csak mert a megfelelő topicban lett adva válasz rá... mert ugye több helyre is beírta...

Villámgyorsan olvassál vissza.,............... Mert pl megírtam... hja... bocs...

És emlékeim szerint Omegatd is megírta, hogy miért nem izzít pl, és a pumpára is adott választ... az hogy nem látod, mert átugrod -mert neked nem informatív - az egy dolog....

Linkeljen neked is???????????? Megteszem, de utána sok sörrel fogsz bocsánatot kérni.... :D ^_^ :P ;)

Link to comment
Megosztás:

Ajánlanám esetleg az üzemanyag rendszer átnézését, az ac előtti előszűrőtől kezdve... az A Omega produkált ilyet, mikor az ac előtti előszűrő "kissé" el volt tömődve.... de tippelnék még az ac pumpára is... a melegedés meg lehet a szegény keverék miatt is... Pech lámpa nem jön elő, akár csak felvillanás erejéig?

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy az autó gyorsuláskor mintha veszítene az erejéből. Pár hónapja kezdtem el tapasztalni, és egyre rosszabb. Nyomom a pedált, de már nem húz annyira, mint pár hónapja és nem értem miért. Alacsonyabb fordulatszámon még húz szépen aztán, amikor elér egy bizonyos szintig onnan olyan mintha nem akarna menni (nehezen gyorsul). Azt vettem még észre (nem tudom van-e köze ehhez), hogy (nagy) városi forgalomban 20 fok felett egy 15 perces út alatt kb. 3x bekapcsol a hűtőventillátor, hogy hűtse a motort, mert az felmegy kb. 100 fokig.

94-es évjáratú Omega, 2000-es, benzines, manuális váltóval.

Köszönöm a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Én anno 3 kutat részasítettem előnyban, OMV, Shell, Agip... vmelyikben volt a homokos benya... sose derült ki...

De anno gányolajos korszakomban 2x tankoltam MOL ízelt egymás után... lett is adagoló tömítés csere hama...Persze mert öreg volt, mondanátok, de mitől is volt "takony" állagú a gázolaj... khm...

Nem gondolkodtál még azon, hogy a gondod forrása lehet hogy a SHELL kút??Én mindenhol csak ott nem...
Link to comment
Megosztás:

Szűrőcsere volt már, ha etanolozol?...

Volt. Első ethanol-kúra előtt, majd 1000 km után újra. Azóta már leengedtük az ethanol+benyát, a tankban a szűrőt is megtisztítottuk, szóval nem itt volt a hiba. Akkor merült fel, hogy esetleg a katalizátor égett meg. Holnap hozom el a szervizből, kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Nem a katalizátor szétégését firtatom, hanem az okot... Ac rendesen dolgozik, megvan a nyomás rendesen a rendszerben? Az injektorok előtt is?

Volt. Első ethanol-kúra előtt, majd 1000 km után újra. Azóta már leengedtük az ethanol+benyát, a tankban a szűrőt is megtisztítottuk, szóval nem itt volt a hiba. Akkor merült fel, hogy esetleg a katalizátor égett meg. Holnap hozom el a szervizből, kiderül.
Link to comment
Megosztás:

Nem a katalizátor szétégését firtatom, hanem az okot... Ac rendesen dolgozik, megvan a nyomás rendesen a rendszerben? Az injektorok előtt is?

AC vélhetően rendben van. A tank és a szűrő közötti csőből rendesen kilőtte az anyagot, amikor leengedéshez lehúztuk. Azt viszont nem néztük, hogy ez a nyomás az injektorokig eljut-e. Nem ott kerestük a hibát. Mivel a lambda rossz, így az lett kikiáltva bűnösnek. Pechlámpa 38 már jó ideje megvolt: Oxygen sensor Voltage low, és valóban, a műszer is 0 Voltot mutatott. Csak (sajnos) ingerküszöb alatt maradt a dolog, most viszont katalizátorral együtt cserés. Meglátjuk.

Link to comment
Megosztás:

hja hogy volt lámpa, meg techelés... csak ezt "elfelejtetted" írni :D ezért is kérdeztem coopertől a lámpát pl...

AC vélhetően rendben van. A tank és a szűrő közötti csőből rendesen kilőtte az anyagot, amikor leengedéshez lehúztuk. Azt viszont nem néztük, hogy ez a nyomás az injektorokig eljut-e. Nem ott kerestük a hibát. Mivel a lambda rossz, így az lett kikiáltva bűnösnek. Pechlámpa 38 már jó ideje megvolt: Oxygen sensor Voltage low, és valóban, a műszer is 0 Voltot mutatott. Csak (sajnos) ingerküszöb alatt maradt a dolog, most viszont katalizátorral együtt cserés. Meglátjuk.
Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Urak!

Aztat szeretném megkérdezni valaki okostól,hogy helyileg hol van és hogyan néz ki a kopogás érzékelő?A legutóbbi hibakiolvasáskor ezt hozta ki hibának.

Köszi :csiziktomi

V6 esetében a motor oldalán, 2 db van, vezető és utas oldalon is 1-1. Közepében egy csavar mellyel a blokk oldalához van rögzítve, 20NM a meghúzási nyomatéka, és a vezető oldalit cumi kiszedni...

Link to comment
Megosztás:

V6 esetében a motor oldalán, 2 db van, vezető és utas oldalon is 1-1. Közepében egy csavar mellyel a blokk oldalához van rögzítve, 20NM a meghúzási nyomatéka, és a vezető oldalit cumi kiszedni...

Köszi!

Sajnos nem v6 hanem x20xev ennél hol van? és hogyan néz ki,esetleg egy kép róla?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.