Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Ma Brezsy Omegáját szögeltük. Első telócsere és külső kormánygömbcsuklók cseréje. A jobb eleje mindig kopogott neki, de ott nem volt vészesen elszállva a gömbcsukló. Tehát az nem kopoghatott. Miután szétszedtük a góéyalábat kiderült mi lehetett a tettes: a toronyszilentben lévő fém persely szakadt ki a gumiból. Mindjárt ránéztünk a fékre is. Kiderült, hogy az előző gazda betétcserekor sajnálta a plusz 5e forintot a kopásjelzőkre. Természetesen a betétek 2mm-re kopva. A jobb oldalon pedig az alsó csúszkára nem rakták rá rendesen a porvédő gumit, így alaposan berohadt, félrekoptatva a betéteket és a tárcsát is. Jó kis munka volt mire megindult.

Link to comment
Megosztás:

Ma Brezsy Omegáját szögeltük. Első telócsere és külső kormánygömbcsuklók cseréje. A jobb eleje mindig kopogott neki, de ott nem volt vészesen elszállva a gömbcsukló. Tehát az nem kopoghatott. Miután szétszedtük a góéyalábat kiderült mi lehetett a tettes: a toronyszilentben lévő fém persely szakadt ki a gumiból. Mindjárt ránéztünk a fékre is. Kiderült, hogy az előző gazda betétcserekor sajnálta a plusz 5e forintot a kopásjelzőkre. Természetesen a betétek 2mm-re kopva. A jobb oldalon pedig az alsó csúszkára nem rakták rá rendesen a porvédő gumit, így alaposan berohadt, félrekoptatva a betéteket és a tárcsát is. Jó kis munka volt mire megindult.

Ha már szóba került, mennyire nehéz elöl a külső gömbcsuklók cseréje? Kell hozzá valami spec szerszám? Astránál kinyomó kell hozzá, mert kúposan beleszorul a golyaláb furatába, de Omegánál nem tudom pontosan, hogy néz ki.

Link to comment
Megosztás:

Demo mi a betűjele a tiédnek?...

Nem tudom, most hadd ne vegyem már le ezért a felnit. :lol:

Lényeg, hogy az enyém nem ment fel simán.

Milyen betűjelre vagy kíváncsi? AMG felni, 6.5, vagy7x15, ET33.

7" széles az is, csak ugye az a felni gyárilag is erre a fékre van kitalálva, ellenben azzal, ami nekem van.

Link to comment
Megosztás:

Ha már szóba került, mennyire nehéz elöl a külső gömbcsuklók cseréje? Kell hozzá valami spec szerszám? Astránál kinyomó kell hozzá, mert kúposan beleszorul a golyaláb furatába, de Omegánál nem tudom pontosan, hogy néz ki.

Sokat cseréltem már amin kupos volt,soha nem kelett semmi spec szerszám,csak ellen kell támasztani rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Ha már szóba került, mennyire nehéz elöl a külső gömbcsuklók cseréje? Kell hozzá valami spec szerszám? Astránál kinyomó kell hozzá, mert kúposan beleszorul a golyaláb furatába, de Omegánál nem tudom pontosan, hogy néz ki.

Az igaz, hogy kúpos, de van egy átmenő csavar is , ami rászorít a kúpra. Azt kiszeded, és ahol be van sliccelve, vágóval kicsit megnyitod, utána könnyen, speckó szerszám nélkül kijön.

Link to comment
Megosztás:

Az igaz, hogy kúpos, de van egy átmenő csavar is , ami rászorít a kúpra. Azt kiszeded, és ahol be van sliccelve, vágóval kicsit megnyitod, utána könnyen, speckó szerszám nélkül kijön.

érdekes. nekem nem csavarosak a gömbfejek... mondjuk a gyárilag írt gömbfej nem is volt jó, méretre kellett rendelni.

futóműves is mondta, hogy nem ilyen az átlag Omega futómű...

Link to comment
Megosztás:

.... DE! Azonnal vedd le és nézd meg! :) :D.... Ha nem ment fel, hogy tetted fel? :D Kalapács? :D :lol:

A felnit nem bántottam, csak kevés hiányzott, hogy felmenjen, így kicsit alakítottam a nyergeken Flex barátommal. :lol: :D

Kókánynak tűnhet a megoldás, de azért a milliméterért nem voltam hajlandó mind a 4 gumit visszahúzni és újra centrírozni a lemezfelnikre, főleg, hogy a gumik leszedése után látszott, hogy az egyik hátsó felni picit meg volt ütve. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A felnit nem bántottam, csak kevés hiányzott, hogy felmenjen, így kicsit alakítottam a nyergeken Flex barátommal. :D :)

Kókánynak tűnhet a megoldás, de azért a milliméterért nem voltam hajlandó mind a 4 gumit visszahúzni és újra centrírozni a lemezfelnikre, főleg, hogy a gumik leszedése után látszott, hogy az egyik hátsó felni picit meg volt ütve. :lol:

szebb megoldás lett volna egy pár mm-es tehermentesítős nyomtávszélesítő...

Pl a Saab9000esnél ez gyárilag alkalmazott megoldás, hátra nem megy fel a gyári felni, csak gyári pogácsákkal, különben terhelve elérhet a gumi ezt-azt.

de a megoldás így se rossz :lol:

Link to comment
Megosztás:

A felnit nem bántottam, csak kevés hiányzott, hogy felmenjen, így kicsit alakítottam a nyergeken Flex barátommal. :D :D

Hát tudod, én a fékben hiszek... nem vok fékbolond stb, de egy nyerget csak úgy gyalulni.. na mindegy...:lol: :lol: lehetőleg előttem száguldozz azért :D :D :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.