Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Üdv mindenki!

Kopymv6 jóvoltából végre ki lett cserélve a motorom, újra életre kelt a vas. :lol: Viszont menet közben folyamatosan dobálja a hibákat, a légtömegmérőre és a beszívott levegő hőmérőre panaszkodva. Nem hiszem, hogy mindkettő egyszerre romlott el, főleg hogy kb 10centire vannak egymástól a légszűrő után. Próbáltam kibogozni, hogy hova futnak be, de elvesztettem a fonalat, nem lehet hogy valami közös reléjük van v ilyesmi ami kiment? Szétszedtem, lekontaktspréztem, de semmi nem változott, és csak terhelés alatt csinálja,alapjáraton nem. Arra is gondoltam, hogy mivel 3évvel fiatalabb motor került bele, nem lehet-e,hogy más értékkekel dolgozik mint a régi, és ezért dobálja a hibákat. Bár az ECU, és a szívósor a régi... Nincs ötletetek, mi lehet a baj? Köszi: Levi

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki!

Kopymv6 jóvoltából végre ki lett cserélve a motorom, újra életre kelt a vas. :lol: Viszont menet közben folyamatosan dobálja a hibákat, a légtömegmérőre és a beszívott levegő hőmérőre panaszkodva. Nem hiszem, hogy mindkettő egyszerre romlott el, főleg hogy kb 10centire vannak egymástól a légszűrő után. Próbáltam kibogozni, hogy hova futnak be, de elvesztettem a fonalat, nem lehet hogy valami közös reléjük van v ilyesmi ami kiment? Szétszedtem, lekontaktspréztem, de semmi nem változott, és csak terhelés alatt csinálja,alapjáraton nem. Arra is gondoltam, hogy mivel 3évvel fiatalabb motor került bele, nem lehet-e,hogy más értékkekel dolgozik mint a régi, és ezért dobálja a hibákat. Bár az ECU, és a szívósor a régi... Nincs ötletetek, mi lehet a baj? Köszi: Levi

Nézd végig a csatikat. Relé nincs, mindkettő az ECU-n lóg.

Szedd le ezt: http://www.megaupload.com/?d=PGPAUJS6

Ez alapján ki tudod nyomozni hogy mi van, illetve mi nincs...

Link to comment
Megosztás:

A másik: valami módszer nincs a tárolt hibakódok kinullázására? Az akku saru leszedés nem segít, többször is próbáltam.

Én úgy tudom, hogy ha a hibaforrás megszűnt, akkor 20 indítást követően a hibakód törlődik automatikusan... Ez alól kivételt képeznek a biztonsági berendezések hibakódjai (légzsák, övfeszítők).

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy ha a hibaforrás megszűnt, akkor 20 indítást követően a hibakód törlődik automatikusan... Ez alól kivételt képeznek a biztonsági berendezések hibakódjai (légzsák, övfeszítők).

Nekem van benne egy légtömegmérő hibakód kb 1 éve és nem törlődött :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy kérdésem mibben különbözik a kuplungtárcsa egy klimás és nem klimás között (x20se) ???

X20se csemege

http://kepfeltoltes.hu/110127/1246559510k_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110127/S7301614k_ww...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110127/S7301617_k_w...ltoltes.hu_.jpg

S7301617_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na szép.....

Ez kinézett az oldalán....

Tudod már miért??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy kérdésem mibben különbözik a kuplungtárcsa egy klimás és nem klimás között (x20se) ???

X20se csemege

http://kepfeltoltes.hu/110127/1246559510k_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110127/S7301614k_ww...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110127/S7301617_k_w...ltoltes.hu_.jpg

A cikkszámon kívül más eltérést nem látok. Tudtommal ugyanolyan a kettő, de ezt ne vedd készpénznek, bár dolgoztam mindkettővel, össze soha nem hasonlítottam őket.

Mindenesetre érdekes, hogy az X20XEV-et egyféle tárcsával hozza a katalógus, mégpedig cikkszám alapján ugyanazzal, mint a nemklímás X20SE-é.

Bárdi-s katalógus meg pont fordítva, a klímás X20SE=X20XEV-ével

Link to comment
Megosztás:

A cikkszámon kívül más eltérést nem látok. Tudtommal ugyanolyan a kettő, de ezt ne vedd készpénznek, bár dolgoztam mindkettővel, össze soha nem hasonlítottam őket.

Mindenesetre érdekes, hogy az X20XEV-et egyféle tárcsával hozza a katalógus, mégpedig cikkszám alapján ugyanazzal, mint a nemklímás X20SE-é.

Bárdi-s katalógus meg pont fordítva, a klímás X20SE=X20XEV-ével

Már kiderült , klímásban dupla tömegű lendkerék van a nem klímásban sima lendkerék ,ezért a klimásban fix a tárcsa rúgók nélkül , a nem klímásban viszont sima rúgós tárcsa van.Jól nézz ki a motor ugye ?:lol: .Üdv

Link to comment
Megosztás:

Már kiderült , klímásban dupla tömegű lendkerék van a nem klímásban sima lendkerék ,ezért a klimásban fix a tárcsa rúgók nélkül , a nem klímásban viszont sima rúgós tárcsa van.Jól nézz ki a motor ugye ?:lol: .Üdv

Érdekes. Vajh mi vihette rá a Rüsselheim-ieket hogy kettőstömegűt rakjanak a klíma mellé!? :D

Link to comment
Megosztás:

Már kiderült , klímásban dupla tömegű lendkerék van a nem klímásban sima lendkerék ,ezért a klimásban fix a tárcsa rúgók nélkül , a nem klímásban viszont sima rúgós tárcsa van.Jól nézz ki a motor ugye ?:D .Üdv

Ez tényleg érdekes. Nekem az új motorom klímás volt, de a régi lendkerekével van összerakva, amiben nem volt klíma :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez tényleg érdekes. Nekem az új motorom klímás volt, de a régi lendkerekével van összerakva, amiben nem volt klíma :lol:

Persze, ugyanaz a váltó, és ugyanaz a motor. Csak a lendkerék és a kuplung mérete változik, de a végén az eredmény ugyanaz, ugyanabba a házba kell belepasszolnia, akár kettőstömegű, akár nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy kérdésem mibben különbözik a kuplungtárcsa egy klimás és nem klimás között (x20se) ???

X20se csemege

http://kepfeltoltes.hu/110127/1246559510k_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110127/S7301614k_ww...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110127/S7301617_k_w...ltoltes.hu_.jpg

S7301617_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez szép, de nem mondd, hogy minden előzmény nélkül egyszer csak ez lett...

Link to comment
Megosztás:

A jó időre való tekintettel szétszedtem a légszűrő és a szívósor közti csöveket, letakarítottam a légtömeg és a hőmérőt, valamint a szívósorban a pillangószelep után valami meghatározhatatlan eredetű trutymót találtam, azt is feltakarítottam, és eltűntek a hibajelzések! 2szer járattam addig a motort míg be nem kapcsolt a venti, és megint volt ott valami kis folyadék. Ez mi lehet? Valahogy vissza jöhet a benzin az injektorokból, vagy a kartergázból csapódhat ki valami cucc? :lol: kb 1-2decivel kevesebb hűtővizem is volt, de az talán a légtelenítés miatt fogyott...talán...

Link to comment
Megosztás:

A jó időre való tekintettel szétszedtem a légszűrő és a szívósor közti csöveket, letakarítottam a légtömeg és a hőmérőt, valamint a szívósorban a pillangószelep után valami meghatározhatatlan eredetű trutymót találtam, azt is feltakarítottam, és eltűntek a hibajelzések! 2szer járattam addig a motort míg be nem kapcsolt a venti, és megint volt ott valami kis folyadék. Ez mi lehet? Valahogy vissza jöhet a benzin az injektorokból, vagy a kartergázból csapódhat ki valami cucc? :D kb 1-2decivel kevesebb hűtővizem is volt, de az talán a légtelenítés miatt fogyott...talán...

Kartergázból csapódhat ki pára, olajos ragacs. De ilyen gyorsan nem kellene.

Víz miatt ne aggódj, annak nincs köze a szívóoldalhoz.

Használd a kocsit, azt ha nincs hibajel, lőn boldogság :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kartergázból csapódhat ki pára, olajos ragacs. De ilyen gyorsan nem kellene.

Víz miatt ne aggódj, annak nincs köze a szívóoldalhoz.

Használd a kocsit, azt ha nincs hibajel, lőn boldogság :lol:

Végülis elég sokat állt a kocsi is, új motor is a csere miatt, előbb-utóbb majd csak kiürül belőle a pára, és minden rendben lesz :D

Link to comment
Megosztás:

Miért? 'Reggel hangosan indult az autó... nehezen vette a kettőt... ' :lol: :D B)

Kb igen:)

ugye volt a hengerfejezés, utána semmi gond ,jött a meleg idő kezdett felmenni víz hőmérsékletem 95-100 meg dugóban afölött, szóltam is szerelőnek ,ugy volt másnap átviszem neki , kicsit mint ha nem huzott volna ugy a kocsi,másnap reggel elindultam éreztem egy furcsa szagot (égett olaj szag ) gurultam 300m állok a lámpánál zöldet kapok kiengedem a kuplungot nagy zörgés csattanás és leállt , utána ezt vettem észre.Üdv

Link to comment
Megosztás:

Kb igen:)

ugye volt a hengerfejezés, utána semmi gond ,jött a meleg idő kezdett felmenni víz hőmérsékletem 95-100 meg dugóban afölött, szóltam is szerelőnek ,ugy volt másnap átviszem neki , kicsit mint ha nem huzott volna ugy a kocsi,másnap reggel elindultam éreztem egy furcsa szagot (égett olaj szag ) gurultam 300m állok a lámpánál zöldet kapok kiengedem a kuplungot nagy zörgés csattanás és leállt , utána ezt vettem észre.Üdv

Nem lehet hogy elment az olajnyomás?

PUG 405-nél láttam olyat, hogy leszakadt a láncocska ami a szivattyút hajtotta, tulaj szerint az olajnyomás lámpa nem világított, és összeomlott a motor. semmilyen menthető része nem maradt.... turbó megégett, főtengely-vezértengely kuka, 2 dugó besült, hajtókarok rottyon... motorcsere után vettem észre, hogy nem világít a lámpa egyáltalán! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.