Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Azért ez egy kicsit gyenge volt tőled, mérnök úr! Neked kellene a legjobban tudni, hogy az erő irányából, milyen módon mozdítható ki a test. Ha megcsúszik - főleg jégen - fújhatod a 4 kereket, meg főleg fújhatják azok, akik azért veszik mert szerintük ez csodaszer és helyettesíti a tudást. Egyébiránt igen, van a 4 keréknek, a sok csodás 2 és 3 betűsnek van előnye, azért találták ki, de nem helyettesíti a rutint, maximum korrigálja egy darabig a bal######kodást...

Aki tudja kezelni, annak igenis nagy előny :D

Mondjuk úgy, megvan benne az a plusz pár százalék, ami a rosszul végződött eseteknél általában hiányzik :)

Persze ehhez nem árt tisztában lenni a használatával, a technika tényleg nem helyettesíti a rutint. De kitolhatja annak határait :D

Link to comment
Megosztás:

Aki tudja kezelni, annak igenis nagy előny ;)

Mondjuk úgy, megvan benne az a plusz pár százalék, ami a rosszul végződött eseteknél általában hiányzik :)

Persze ehhez nem árt tisztában lenni a használatával, a technika tényleg nem helyettesíti a rutint. De kitolhatja annak határait :D

Na de megint oda jutottunk, hogy ahhoz hogy használni tudd, rutin kell. Tehát még annyira se segít, mint a hárombetűs csodák, amik meg ugye lefele szorítják a rutin szükségét (legalábbis látszólag).

Szóval a konklúzió: ha nem tudsz vezetni, hiába veszel 4WD-t, ASRTCABSSRS meg egyéb baromságokat, és idióta módon vezetsz, sanszos hogy az árokban landolsz. És erről nem az autó, nem a gyártó, hanem a sofőr tehet, aki balf@sz.

(de mindez visszafele is igaz. ha van rutin, akkor mindenféle technikai csodák nélkül is biztonságosan tudsz autózni bármilyen körülmények között).

Ez olyan, mint a vészfék asszisztens. Az autó meg tudna állni magától is, azonban ha véletlen elromlik ez a funkció, és meghal valaki, akkor a sztárügyvédek az autógyártó nyakába varrhatják az egészet. Így az autó csak figyelmeztet, de nem áll meg helyetted :lol: Ha a figyelmeztetés ellenére sem fékezel... Hát... Akkor Darwin díj :D

Úgyhogy abban van a nagy igazság, amit Gabo írt. Télen ergye ki a pusztába, pörögni, csúszkálni. Ez nem adja meg a rutint, de felkészíti az embert, hogy merre is tekerje a kormányt, ha kiszalad az út a kocsi alól :D

(amúgy meg a vezetéstechnikai tréningek nagyon jók, tapasztaltam. ott se kapsz rutint, de legalább lesz elképzelése a mezei autósnak, hogy mit is csinál az autó, ha elveszti a tapadást. én személy szerint beleiktatnám ezt az autóvezetői tanfolyamba. sok életet megmentene (gyanítom hogy többet, mint a sokszor hasztalan 3 betűs sz@rok)).

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval faszán megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval ######án megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

Aztaqrva!!! Pedig már épp kezdted megszeretni. :)

Őszinte részvétem!! Sajna mindennap idióták közt közlekedünk...

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval ######án megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

Íjjj vazz, nem lett bajod?

Keményen nyomod, anno Nekem is ez volt, csak Nálad gyorsabb a tempó... :)

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval ######án megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

:) :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval ######án megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

Jól kikaptad. Tanács a GTK-hoz: ne hagyd hogy a biztosító alulárazza a forgalmi értéket (merthogy ezt fogja tenni első körben, sőt, még akár a másodikban is). Be kell menni,

verni az asztalt, használtautó.hu-ról vinni az azonos évjáratú/motor/felszereltség/állapot kinyomtatott lapokat, és bizonyítani a valós forgalmi értéket (nekem pl első körben 2/3 értékre

írták, aztán a végén kb 10%-kal a valós érték alatt megadták). A roncsértéket nem tudod befolyásolni, de ennyi sérüléssel szerintem 100-ban megmarad a licit végére.

Vigyél nyilatkozatot (csak neked kell aláírni), hogy a munkádhoz használod az autót, és kapsz bérautó hozzájárulást, erről számla sem kell, mondjuk elég alacsony összeg (2-3e Ft/nap,

a kárbejelentéstől a kifizetésig).

Link to comment
Megosztás:

Azt a mindenit Gelko. Azért örülök, hogy nem lett bajotok. Gabira hallgass nyugodtan, nekem is az ő tanácsai mentén sikerült 200e-rel feljebb tornászni az autó értékét. Ha jön a kárbecslő, akkor minden mostani javításról (aut.váltó), alkatrészbeszerzésről vigyél számlát. Elvileg az is növeli az autó értékét. Ha tudsz szlát bérautóról, akkor azt is választhatod. Én egy Mondeot béreltem papíron, és kb 175e megmaradt tisztán :) A lényeg, hogy azonos kategóriából bérelhetsz: BMW5, Mercedes E :D Én még panaszkodtam is, hogy a Mondeo diesel volt, és nem volt benne automata váltó :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval ######án megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

Van egy lakatos cimborám... 30ér kikalapálja, egy 100-as a fényezés. Utána mehet hahu-ra, törésmentesként! :)

Jó hogy megúsztad, és kár a verdáért.

Szegény Omegást még az ág is... :D

Link to comment
Megosztás:

Van egy lakatos cimborám... 30ér kikalapálja, egy 100-as a fényezés. Utána mehet hahu-ra, törésmentesként! :)

Jó hogy megúsztad, és kár a verdáért.

Szegény Omegást még az ág is... :D

Kalapálja ki 10ért nem baj ha kicsit csálé :D Holnap reggel lesz kárszakértő....jó gyorsak

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel összetörték az omegát. Kb fékezés nélkül belémjöttek hátulról. Csomagtérajtó, lökös, jobb lámpa, jobb hátsó sárhányó törött. A jobb hátsó ajtó rácsúszott az elsőre (nem nyitható és az első is szorul), a tetőben kis ívtörés...Bal hátsó ajtó lejjebb került pár centivel..szóval ######án megcsavarodott...hétfőn kárszakértő....természetesen gazdasági totálkár...

Bammeg! Részvétem! Sztem keres egy másikat...

Link to comment
Megosztás:

Kb most kezedett összeállni az autó....nekem nem lett nagy bajom csak meghúztam a nyakam...jövőhéten meglesz a biztosítói vélemény, majd akkor eldől hogyan tovább...

Sajnálatos :)

Ne hagyd magad lehúzni. GTK nál, meg az átírást a biztosító állja! már ha van másik verda amit megveszel "hamarjában". (Legalábbis jópáréve még bejátszott ez, persze kellett némi mogyiszorongatás...

Link to comment
Megosztás:

Ejjj! Erre tanítanak északon?

Ha anno találtam volna nem rohadós színhelyes A Omegát, akkor bőven megspóroltam volna én is a kalapálás költségeit... de sajna nem vót...

Amúgy ezt ajánlanám első körben én is. Nem szép dolog, de amíg egy 2003 as B2-t 1,5 milláért megveszek és 3,2 millió lesz behozva addig kapja be az aktuális vezérkar a fehér házban... Bocs a politikáért :)

Link to comment
Megosztás:

Aki tudja kezelni, annak igenis nagy előny :)

Mondjuk úgy, megvan benne az a plusz pár százalék, ami a rosszul végződött eseteknél általában hiányzik :)

Persze ehhez nem árt tisztában lenni a használatával, a technika tényleg nem helyettesíti a rutint. De kitolhatja annak határait :D

Drusza, Te tudod a legjobban, hogy az átlag vezetők 70%-a nincs tisztában a korlátaival, és igencsak túlbecsülik a párbetűs dolgokat...

Egy régi példa. Egyszer nyertem egy napos vezetéstechnikai tréninget. A Omegám még "új volt", alig 3-4 hónapja hajtottam, előtte sose volt hátsókerekes verdám (ok ekkor már oldalba is kaptak egyszer, ott drifteltem életembe először). Szal ott vagyunk páran fiatal suhancok, meg egy 35 körüli csávó egy Mazda MPV vel. (ez 2002 ben vót szal még fiatal voltam :lol: ) Volt egy kis "házi verseny" ahol a Mazdás ficere sikeresen elhozta a leggyatrább vezető díját, és biza mindenki hibás volt, és persze pillázott, hogy az agyonelektronikázott verdája hogyhogy alulmaradt egy Ford Escorttal, egy A Omegával, meg egy régi 525 össel szemben - akinek pl gyakorlatilag limitesek voltak a gumijai - a pálmát egy amatőr rallys vitte el, de az más kategória volt a buherált Volvójával.

Az instruktor hiába hajtogatta neki, hogy a kormányt, meg a pedálokat akkor is a vezető kezeli a többi csak picit segít, hogy a kisebb hibák "rejtve" maradjanak. De persze a falnak beszélt. - Na ilyen azóta is az átlag sofőr...

Na de megint oda jutottunk, hogy ahhoz hogy használni tudd, rutin kell. Tehát még annyira se segít, mint a hárombetűs csodák, amik meg ugye lefele szorítják a rutin szükségét (legalábbis látszólag).

Szóval a konklúzió: ha nem tudsz vezetni, hiába veszel 4WD-t, ASRTCABSSRS meg egyéb baromságokat, és idióta módon vezetsz, sanszos hogy az árokban landolsz. És erről nem az autó, nem a gyártó, hanem a sofőr tehet, aki balf@sz.

(de mindez visszafele is igaz. ha van rutin, akkor mindenféle technikai csodák nélkül is biztonságosan tudsz autózni bármilyen körülmények között).

Ez olyan, mint a vészfék asszisztens. Az autó meg tudna állni magától is, azonban ha véletlen elromlik ez a funkció, és meghal valaki, akkor a sztárügyvédek az autógyártó nyakába varrhatják az egészet. Így az autó csak figyelmeztet, de nem áll meg helyetted ;) Ha a figyelmeztetés ellenére sem fékezel... Hát... Akkor Darwin díj :D

Úgyhogy abban van a nagy igazság, amit Gabo írt. Télen ergye ki a pusztába, pörögni, csúszkálni. Ez nem adja meg a rutint, de felkészíti az embert, hogy merre is tekerje a kormányt, ha kiszalad az út a kocsi alól :D

(amúgy meg a vezetéstechnikai tréningek nagyon jók, tapasztaltam. ott se kapsz rutint, de legalább lesz elképzelése a mezei autósnak, hogy mit is csinál az autó, ha elveszti a tapadást. én személy szerint beleiktatnám ezt az autóvezetői tanfolyamba. sok életet megmentene (gyanítom hogy többet, mint a sokszor hasztalan 3 betűs sz@rok)).

Még C Asconás koromban minden gumicserekor, vagy ha 4 évszakosom volt, akkor évszakváltáskor elmentem kicsit ökörködni, a BKV fékpályára, vagy a Felvonulásira. Ott eljátszhattam minden komolyabb baj nélkül, hogy mi van akkor ha a letaposott havon stb mondjuk nem 40 nel akarok fordulni, majd rájöttem, hogy 45 tel még megy, 50 nel nem, szal így készüljek a közúton. Intenzív gyorsulást csináltam, elengedtem a kormányt, vagy csak tartottam egyenesen, és satufék, hogy merre tör ki, mit reagál, ha gázt adok, ha ellenkormányzok, ha rákormányzok fékkel, gázzal stb...

A vezetéstechnikai tréninggel 1 baj van, elég drágák. Persze olcsóbb mint a kocsit kikalapáltatni, vagy virágot vinni a sittről az általunk legázoltaknak, de a magyar ember spórolós... sajna azokon főleg, amin nem kéne (gumi, tréning stb) - ok volt időszak mikor azt se tudta az ember, hogy mi a téligumi, de ha van, mé ne használná az ember.

Link to comment
Megosztás:

Ejjj! Erre tanítanak északon?

Simán! :D

Mondjuk itt nincs ilyesmi, mert ha külföldről is hozol be autót, csak szotyipénzt kell fizess érte. Nincs regadós lehúzás, meg ilyen-olyan szarság. Tehát szimplán nincs értelme meglépni. Nameg azért sem, mert itt az első műszaki alkalmával kiderülne a dolog. Itt nem otthoni szinten megy a műszaki, hogy dilettáns, autószerelőműhelyekből kitiltott ember 'műszakiztatja' az autót. Pl: 2 évvel ezelőtt úgy ment át az Omega a műszakin, hogy szét volt szakadva 2 trapézszilent (sokáig állt, megereszkedett, azt elpattant). Egy büdös szót nem szólt a 'biztos', onnan vettem észre, hogy kotyogott, ezért lementem az aknába ránézni, amikor a nyúzópaddal cincálta.... alaphangon bukta. de ő nem. no komment (pedig nem is okosba' ment a dolog).

Amúgy üdv a sarkkörről! :D

http://kepfeltoltes.hu/110727/653841632DSC...ltoltes.hu_.jpg

(a kép 22.20 perckor készült... még süt a nap :) )

Link to comment
Megosztás:

Sajnálatos :D

Ne hagyd magad lehúzni. GTK nál, meg az átírást a biztosító állja! már ha van másik verda amit megveszel "hamarjában". (Legalábbis jópáréve még bejátszott ez, persze kellett némi mogyiszorongatás...

Ez így van ezt majd nem árt ha előre írásban jelzed is Nekik. Továbbá nem csak az átírás hanem minden egyéb költség is az övék! Értem ezelatt eredtiségvizsga, új autód forgalmijának és törzskönyvének díja az átírás mellett. Anno Nekem is itt mondták a srácok és működött, mindent előre jelezni Nekik, akkor nincs utólag probléma, írásban és az se baj ha átveteted, vagy tértivevényesen küldöd. Mindenről bizonylat számla és utólag fizetnek.

Tudom kicsit tolakodónak hangzik, de sajnos Ők se a korrekt fajták, mert ugye jópár dolgot elfelejtenek megemlíteni azzal kapcsolatban mi jár Neked, milyen jogaid vannak, stb.

Itt az idő egy jó kis 3.2-esre már 1 miller alatt is van használtautón, átírást és egyéb költségeket megúszod..... :) :D

Ezt már szerintem ne csináltasd meg, vagy csak donorral és "alváztuninggal". A roncsra szerintem nem fognak harapni, így szinte az egész biztosítási díj a Tied lesz GTK esetén és az autód is megmarad.

Link to comment
Megosztás:

Itt az idő egy jó kis 3.2-esre már 1 miller alatt is van használtautón, átírást és egyéb költségeket megúszod..... :) :D

Ezt már szerintem ne csináltasd meg, vagy csak donorral és "alváztuninggal". A roncsra szerintem nem fognak harapni, így szinte az egész biztosítási díj a Tied lesz GTK esetén és az autód is megmarad.

Nekem a teljes biztosítási díjat csak akkor akarták kifizetni - igaz erősen felturbózta az akkori biztosítós bnőm, hogyha a roncs elkelt. Ezért el kellett adnom a 20e roncsot - papíron, és később a javítás után visszavásároltam a verdát. Persze vhogy az okmányiroda kimaradt belőle, és én sajna buktam az átírásos dolgot, mert későn tudtam meg így is... Tanulópénz. A 2,2 es törésénél, már "rutinból" osztottam a dolgokat, és az ismerős biztosítóst is kiosztottam, pl a bérautó költségei miatt.

Link to comment
Megosztás:

Jelen pillanatban nem látok jövőt ebben az autóban és ez nem azt jelenti hogy megcsináltatom bagóért és eladom törésmentesnek :D Az kicsit hihetetlenül hangzik hogy állják az átírás költségeit :)

Nemcsak azt állják, mindent amit írtam. Miért, az is hihetetlen, hogy ha relatíve új a verda (max 5 év, első tulaj, stb.) és megtörik akkor értékcsökkenést fizetnek? - nem hihetetlen, csak a jogaiddal nem vagy tisztában...mennyi ilyen dolog lehet még amivel átbaxnak...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.