Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Igazad van!!! Egyszer élünk...

Azért erre majd figyelj:

"Tavaly kapott ismét egy motorgenerált a verda (most már én csináltam az egészet - kivéve gépműhely), azóta jó, nincs fals jelzés. Ebből arra következtetek, hogy valószínűleg az olajjáratok idővel elkoszolódnak (leginkább a hengerfejben) tehát lasabban csorog vissza az olaj a denkibe, így a szintérzékelőnél 1-2-x decivel kevesebb olaj marad ezért jelez, hiába megfelelő az olajszint... Persze ez csak az én teóriám, de mindkettőnél (X20XEV, MV6) csak a motorgenerál után tűnt el az indokolatlan "Check Oil Level"."

Link to comment
Megosztás:

Azért erre majd figyelj:

"Tavaly kapott ismét egy motorgenerált a verda (most már én csináltam az egészet - kivéve gépműhely), azóta jó, nincs fals jelzés. Ebből arra következtetek, hogy valószínűleg az olajjáratok idővel elkoszolódnak (leginkább a hengerfejben) tehát lasabban csorog vissza az olaj a denkibe, így a szintérzékelőnél 1-2-x decivel kevesebb olaj marad ezért jelez, hiába megfelelő az olajszint... Persze ez csak az én teóriám, de mindkettőnél (X20XEV, MV6) csak a motorgenerál után tűnt el az indokolatlan "Check Oil Level"."

Jah, olvastam. De hát ezért nem lesz motorgenerál. Másfél éve lett hengerfejezve. Majd meglátjuk....

Link to comment
Megosztás:

Eladom az Omegámat, veszek egy Honda Legend-et, abból talán még kevesebb van .. Mo-n is :P... utálom a tucatautókat, tucatemberekkel :D :D

De lehet Acura lesz :P :D

Igazad van. Te legalább érted. Sajnos az Omega tényleg hülyegyerek autó lett. Ez nagy kár, de az nagyobb baj, hogy ezt sokan nem látják és még büszkék is magukra...

Link to comment
Megosztás:

Szerk.:

Ja már látom mi bajod... Tucat autó. Ezzel szerinted mit lehet kezdeni? Megtíltani az omega vásárlást Magyarországon?

Látom tényleg nem érted. Az egód meg akkora - persze ezért a társadalom is felelős -, hogy alig fér be az ajtón. De nem kell azt hinni, hogy minden rólad szól, mert fájdalmas lesz a ráébredés. És ez minél később fog megtörténni, annál fájdalmasabb lesz.

Tehát! Azt írtad viccnek szántad. Jó! Én is viccnek szántam. De ennek ellenére nem viccként léptél túl rajta, de csak neked okozott problémát.

A másik. Leírod, hogy szégyen aki az elemi dolgokkal sincs tisztába az autóján. ÉN EZT POFÁZOM ÉVEK ÓTA! Mégis amikor valaki le van oltva és a szemére van olvasva a lustasága és az ostobasággal fűszerezett sötétsége, akkor én vagyok a rossz és a fórumon nem kívánatos.

Kezd már valami derengeni?

Link to comment
Megosztás:

Látom tényleg nem érted. Az egód meg akkora - persze ezért a társadalom is felelős -, hogy alig fér be az ajtón. De nem kell azt hinni, hogy minden rólad szól, mert fájdalmas lesz a ráébredés. És ez minél később fog megtörténni, annál fájdalmasabb lesz.

Tehát! Azt írtad viccnek szántad. Jó! Én is viccnek szántam. De ennek ellenére nem viccként léptél túl rajta, de csak neked okozott problémát.

A másik. Leírod, hogy szégyen aki az elemi dolgokkal sincs tisztába az autóján. ÉN EZT POFÁZOM ÉVEK ÓTA! Mégis amikor valaki le van oltva és a szemére van olvasva a lustasága és az ostobasággal fűszerezett sötétsége, akkor én vagyok a rossz és a fórumon nem kívánatos.

Kezd már valami derengeni?

Nem tudom ezt hogy szűrted le, de rendben elfogadom.

Értem én te mit "pofázol" évek óta (igazad is van), de azt egy olyan modortalan stílusba teszed, az újak számára, hogy még finoman szólva is szarnak rád utána.

Továbbá fejtsd ki nekem azt, hogy miért is nagy az egóm és miért hiszem azt, hogy minden rólam szól?

Mert beírok a fórumra? Esetleg azért, hogy nem írom be lekezelő módon egy "újonc" ember kérdéséhez azt, hogy ez nem ingyen szervíz? Illetve amiatt, hogy eladom azokat az alkatrészeket ami nekem már nem kell??

Link to comment
Megosztás:

Ne menj bele, kollega. Semmi ertelme.

Már hiányoztál, érdemi hozzászólás megint nincs, de a hangulatkeltés a vérszagra elindult. Hajrá! Remélem most már lassan a vakoknak és 'megnemszólalóknak' is felnyílik a szemük és mernek is írni, annak ellenére, hogy a moderatúra téged véd!

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ezt hogy szűrted le, de rendben elfogadom.

Értem én te mit "pofázol" évek óta (igazad is van), de azt egy olyan modortalan stílusba teszed, az újak számára, hogy még finoman szólva is szarnak rád utána.

Nekem valahogy ez jött le. Ha tévedtem, akkor elnézést. Valahogy az jött át, hogy bedobdad a viccet, de amit én dobtam, azt nem értetted. De akkor úgy látszik a kommunikációban volt csak valami zavar. Ha pedig érted mit pofázok, akkor érted az egészet. Azt pedig, hogy igazat ISS adsz, megtisztel. Igaz, modortalan a stílus, de lassan 10 éve ilyen és már nem nagyon fog változni. Viszont azt nagyon jól látod, hogy az újak szarnak rá, rám ISS, de igazán mindenre, ez a moderatúra és a (klub)vezetés hibája, de nekik valamiért ez így jó. Aki véleményt nyilvánít, főleg kritikusat, az nem kívánatos sehol...

Továbbá fejtsd ki nekem azt, hogy miért is nagy az egóm és miért hiszem azt, hogy minden rólam szól?

Mert beírok a fórumra? Esetleg azért, hogy nem írom be lekezelő módon egy "újonc" ember kérdéséhez azt, hogy ez nem ingyen szervíz? Illetve amiatt, hogy eladom azokat az alkatrészeket ami nekem már nem kell??

Nekem ez jött le, de tévedni emberi dolog. Ha nem így van, akkor fentebb leírtam. De ismétlem, nekem úgy jött le, hogy viccelsz, de a viccet nem érted. Amiket pedig leírtál, hogy valaki segít, az dicséretes és nem elítélendő, a felesleges cuccok (el)adása sem az. Sok embernek sokat segítettem és sok cuccot adtam, csak idővel belefásul az ember, amikor alapvető dolgokkal sincs valaki tisztában, de motort akar generálozni, meg virtuálisan vár el sok mindent, ami nem lehetséges. De ezt fentebb Te ISS leírtad, hogy van ami szégyen...

Nyugi csak leírom amit gondolok.

Ez pedig nagyon helyes, de miattam ne lődd el az 5 hozzászólásod, mert csak annyi van. A hangulatkeltők meg direkt kifizették inkább a 3500-at, csak hogy balhézhassanak...

Link to comment
Megosztás:

Értem én te mit "pofázol" évek óta (igazad is van), de azt egy olyan modortalan stílusba teszed, az újak számára, hogy még finoman szólva is szarnak rád utána.

:D :D :D Hát jahhh... elég finoman szólva... :D :D :D ne vedd el a modik kenyerét td, a "leoltás" meg a "szemére olvasás" az ő dolguk. Nem kért meg rá senki, sőt kifejezetten az ellenkezőjére kértek a modik a jól emlékszem. :omg:

Link to comment
Megosztás:

:D :D :D Hát jahhh... elég finoman szólva... :D :D :D ne vedd el a modik kenyerét td, a "leoltás" meg a "szemére olvasás" az ő dolguk. Nem kért meg rá senki, sőt kifejezetten az ellenkezőjére kértek a modik a jól emlékszem. :omg:

Áruld már el, hogy komolyan kinek hiszed magad! Beestél egy, vagy két éve és azon élvezkedsz, hogy szítod a tüzet, feleslegesen. Ne feledd, változhat a klubvezetés és a moderatúra ISS. Aztán akkor te leszel aki repül...

Link to comment
Megosztás:

Már hiányoztál, érdemi hozzászólás megint nincs, de a hangulatkeltés a vérszagra elindult. Hajrá! Remélem most már lassan a vakoknak és 'megnemszólalóknak' is felnyílik a szemük és mernek is írni, annak ellenére, hogy a moderatúra téged véd!

Nem engem véd, hanem egyfajta kultúrált stílust, de ezt a különbséget te szemmel láthatóan még mindig nem érted. :D :D :D na na na, jól van na, ne mérgelődj már megint! :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem valahogy ez jött le. Ha tévedtem, akkor elnézést. Valahogy az jött át, hogy bedobdad a viccet, de amit én dobtam, azt nem értetted. De akkor úgy látszik a kommunikációban volt csak valami zavar. Ha pedig érted mit pofázok, akkor érted az egészet. Azt pedig, hogy igazat ISS adsz, megtisztel. Igaz, modortalan a stílus, de lassan 10 éve ilyen és már nem nagyon fog változni. Viszont azt nagyon jól látod, hogy az újak szarnak rá, rám ISS, de igazán mindenre, ez a moderatúra és a (klub)vezetés hibája, de nekik valamiért ez így jó. Aki véleményt nyilvánít, főleg kritikusat, az nem kívánatos sehol...

Nekem ez jött le, de tévedni emberi dolog. Ha nem így van, akkor fentebb leírtam. De ismétlem, nekem úgy jött le, hogy viccelsz, de a viccet nem érted. Amiket pedig leírtál, hogy valaki segít, az dicséretes és nem elítélendő, a felesleges cuccok (el)adása sem az. Sok embernek sokat segítettem és sok cuccot adtam, csak idővel belefásul az ember, amikor alapvető dolgokkal sincs valaki tisztában, de motort akar generálozni, meg virtuálisan vár el sok mindent, ami nem lehetséges. De ezt fentebb Te ISS leírtad, hogy van ami szégyen...

Ez pedig nagyon helyes, de miattam ne lődd el az 5 hozzászólásod, mert csak annyi van. A hangulatkeltők meg direkt kifizették inkább a 3500-at, csak hogy balhézhassanak...

Örülök, hogy rendeztük a dolgot. Értem én a viccet viszont is, de írásban nehéz vissza adni a mondani valót. Én is hibáztam, te is.

Az a tagdíjat meg én is befizetem, ha kész lesz a "vas". Jelenleg minden egyes fillérem abba ölöm. :)

Link to comment
Megosztás:

MalterKoma ezen már túl vagyok, engem is idegesített, ezért tavaly előtt vettem bele gyári újat (akkor még csak 16e volt kedvezménnyel) és pont ugyan az volt a végeredmény: jelzett mindig, szóval szerintem felesleges újat venni. Kiszeded azt ami most benne van és egy flakon féktisztítót belefújsz hogy kiszedje belőle az olajsarat (ha van). Nem egy bonyolult szerkezet (elvileg van benne egy úszó) tehát ha jelez akkor működik. :)

Tavaly kapott ismét egy motorgenerált a verda (most már én csináltam az egészet - kivéve gépműhely), azóta jó, nincs fals jelzés. Ebből arra következtetek, hogy valószínűleg az olajjáratok idővel elkoszolódnak (leginkább a hengerfejben) tehát lasabban csorog vissza az olaj a denkibe, így a szintérzékelőnél 1-2-x decivel kevesebb olaj marad ezért jelez, hiába megfelelő az olajszint... Persze ez csak az én teóriám, de mindkettőnél (X20XEV, MV6) csak a motorgenerál után tűnt el az indokolatlan "Check Oil Level".

Annyit még, hogy ha leszeded a deknit, akkor ne tömítéssel rakd össze (még ha azt is írja arra az évjáratra az EPC/TIS), hanem a gyári szürke tömítő pasztával és onnantól soha nem fog szivárogni (ha rendesen letisztítod és zsírtalanítod a 2 felületet).

Nnaa, ki lett cserélve, kb 200 km teszt után eddig jó.

Azelőtt már gyújtáson iss hibát jelzett.....

Link to comment
Megosztás:

Hali fórumlakók és MOTE-klubtagok!

kevés a hozzászólás itt, ezért én is hozzátennék :)

Nem kell megijedni,nem tüzet szítok, csak kérdésem(fennforgásom) van :

Kb 2 hónapja kicseréltem a sokáig hibás(nak tűnő) ABS kockát/központot/vezérlőt (ki hogy hívja)

nem volt könnyű, de utána elmúltak a bajok, működött minden,megjavult az a része a kocsinak. (X25XE motor)

Pár napja viszont megint kezdett rendetlenkedni: először csak pár mp-re villant fel a lámpa a mutató leesésével egybekötve, majd egyre sűrűbben és hosszabb időkre.Tegnap egy balatoni úton már gyakorlatilag egész úton rossz volt.Érdekes módon, ahogy itt Pesten megálltam a piros lámpánál, és utána indultam, megint jó lett, és a maradék kb 10km -en így is maradt.

Van ennek a résznek valami ismert hibalehetősége?Mi tudja kinyírni a kockát?Ha egyáltalán az a problémás?A régit még nem mérettem ki, nem gondoltam volna, hogy csak ennyi időre orvosolom a hibát :(

A csatlakozó a cserénél sérüésmentesnek tűnt, minden vezeték normálisan volt rögzítve a dugóban.

Teljesen passz van.

Nyilván, ha más lehetőség nincs, el fogom vinni egy hozzáértő és nem lehúzós szerelőhöz (mihelyst valaki tud ajánlani egyet...), de amit lehet, magam csinálnék meg.Lehet bunkó vagyok, de szívesen fogadnám az olyan ötleteket, amik szóba jöhetnek.Ha valaki már rájött ennek a hibának a nyitjára, és meg osztja velem, miért szopjak vele?Mert csak?

Köszönöm, ha a kiokosításom nélkül kapok (ha kapok) segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Hali fórumlakók és MOTE-klubtagok!

kevés a hozzászólás itt, ezért én is hozzátennék :)

Nem kell megijedni,nem tüzet szítok, csak kérdésem(fennforgásom) van :

Kb 2 hónapja kicseréltem a sokáig hibás(nak tűnő) ABS kockát/központot/vezérlőt (ki hogy hívja)

nem volt könnyű, de utána elmúltak a bajok, működött minden,megjavult az a része a kocsinak. (X25XE motor)

Pár napja viszont megint kezdett rendetlenkedni: először csak pár mp-re villant fel a lámpa a mutató leesésével egybekötve, majd egyre sűrűbben és hosszabb időkre.Tegnap egy balatoni úton már gyakorlatilag egész úton rossz volt.Érdekes módon, ahogy itt Pesten megálltam a piros lámpánál, és utána indultam, megint jó lett, és a maradék kb 10km -en így is maradt.

Van ennek a résznek valami ismert hibalehetősége?Mi tudja kinyírni a kockát?Ha egyáltalán az a problémás?A régit még nem mérettem ki, nem gondoltam volna, hogy csak ennyi időre orvosolom a hibát :(

A csatlakozó a cserénél sérüésmentesnek tűnt, minden vezeték normálisan volt rögzítve a dugóban.

Teljesen passz van.

Nyilván, ha más lehetőség nincs, el fogom vinni egy hozzáértő és nem lehúzós szerelőhöz (mihelyst valaki tud ajánlani egyet...), de amit lehet, magam csinálnék meg.Lehet bunkó vagyok, de szívesen fogadnám az olyan ötleteket, amik szóba jöhetnek.Ha valaki már rájött ennek a hibának a nyitjára, és meg osztja velem, miért szopjak vele?Mert csak?

Köszönöm, ha a kiokosításom nélkül kapok (ha kapok) segítséget.

nézd végig a tyúkbelet a hátsó kerékszenzoroktól, onnan kapja az ECU a sebességjelet.

továbbá egy megfigyelés, alacsonyabb akkufeszültségnél bohóckodhat az ABS, gondolom érzékeny az áramfelvételre... (bár ebben az esetben a sebességjel megmarad, csak az ABS funkció nem él).

szerintem keress valakit, aki ki tudja olvasni a hibakódját, mert így csak vaktában keresgélsz (mivel az ABS-t nem tudod kivillogtatni).

Link to comment
Megosztás:

Hali fórumlakók és MOTE-klubtagok!

kevés a hozzászólás itt, ezért én is hozzátennék :)

Nem kell megijedni,nem tüzet szítok, csak kérdésem(fennforgásom) van :

Kb 2 hónapja kicseréltem a sokáig hibás(nak tűnő) ABS kockát/központot/vezérlőt (ki hogy hívja)

nem volt könnyű, de utána elmúltak a bajok, működött minden,megjavult az a része a kocsinak. (X25XE motor)

Pár napja viszont megint kezdett rendetlenkedni: először csak pár mp-re villant fel a lámpa a mutató leesésével egybekötve, majd egyre sűrűbben és hosszabb időkre.Tegnap egy balatoni úton már gyakorlatilag egész úton rossz volt.Érdekes módon, ahogy itt Pesten megálltam a piros lámpánál, és utána indultam, megint jó lett, és a maradék kb 10km -en így is maradt.

Van ennek a résznek valami ismert hibalehetősége?Mi tudja kinyírni a kockát?Ha egyáltalán az a problémás?A régit még nem mérettem ki, nem gondoltam volna, hogy csak ennyi időre orvosolom a hibát :(

A csatlakozó a cserénél sérüésmentesnek tűnt, minden vezeték normálisan volt rögzítve a dugóban.

Teljesen passz van.

Nyilván, ha más lehetőség nincs, el fogom vinni egy hozzáértő és nem lehúzós szerelőhöz (mihelyst valaki tud ajánlani egyet...), de amit lehet, magam csinálnék meg.Lehet bunkó vagyok, de szívesen fogadnám az olyan ötleteket, amik szóba jöhetnek.Ha valaki már rájött ennek a hibának a nyitjára, és meg osztja velem, miért szopjak vele?Mert csak?

Köszönöm, ha a kiokosításom nélkül kapok (ha kapok) segítséget.

Nem lazult le valami ?

Pofám leszakad, ha ez megadta magát. Pedig nem egy bontószökevényből lett kioperálva, ezt Fapad is megmondja.

Link to comment
Megosztás:

nézd végig a tyúkbelet a hátsó kerékszenzoroktól, onnan kapja az ECU a sebességjelet.

továbbá egy megfigyelés, alacsonyabb akkufeszültségnél bohóckodhat az ABS, gondolom érzékeny az áramfelvételre... (bár ebben az esetben a sebességjel megmarad, csak az ABS funkció nem él).

szerintem keress valakit, aki ki tudja olvasni a hibakódját, mert így csak vaktában keresgélsz (mivel az ABS-t nem tudod kivillogtatni).

hibakód kiolvasás annyiban necces, hogy amikor nem működik, akkor a műszerrel sem kommunikál.Amikor meg esetleg jó, nem valószínű, hogy hirtelen kéznél van a műszer.

a szenzorok is viszonylag tiszták, mert tavasszal az egész alvázat leverettem magasnyomásúval, a legeldugottabb zugokat is beleértve a tank felett is

a kábelekre a teljes hosszában azért nem gyanakszom, mert azt a cserénél nem piszkáltam, nem mozgattam végig.Csati le, vastag vízcső le, 6 csavar kicsavar, kocka kicserél, majd mindez visszafele volt a műveletsor.Amikor kész lett, egész a múlt hétig tökéletes volt.Lehet, akkor kellett volna kiolvastatni a hibát? Ez egyáltalán hagy nyomot a számítógépben?

Link to comment
Megosztás:

Nem lazult le valami ?

Pofám leszakad, ha ez megadta magát. Pedig nem egy bontószökevényből lett kioperálva, ezt Fapad is megmondja.

Nem tudom, mi tudna lelazulni, csak a nagy csati van rajta, ha jól emlékszem.Azt is megmozgattam, hátha ott van a baj forrása, de nem reagál rá.

A bontott dolgokkal ez van: vagy kifogok egy jót, vagy pechem van, és kib@szik velem.Ez nem a te hibád, ha tényleg megadta magát.

Mondjuk, jó lenne a régit valahogy leellenőrizni, mi a baja.

Link to comment
Megosztás:

hibakód kiolvasás annyiban necces, hogy amikor nem működik, akkor a műszerrel sem kommunikál.Amikor meg esetleg jó, nem valószínű, hogy hirtelen kéznél van a műszer.

a szenzorok is viszonylag tiszták, mert tavasszal az egész alvázat leverettem magasnyomásúval, a legeldugottabb zugokat is beleértve a tank felett is

a kábelekre a teljes hosszában azért nem gyanakszom, mert azt a cserénél nem piszkáltam, nem mozgattam végig.Csati le, vastag vízcső le, 6 csavar kicsavar, kocka kicserél, majd mindez visszafele volt a műveletsor.Amikor kész lett, egész a múlt hétig tökéletes volt.Lehet, akkor kellett volna kiolvastatni a hibát? Ez egyáltalán hagy nyomot a számítógépben?

Ne azt nézd hogy tiszták-e a szenzorok, hanem hogy jók-e. Illetve a csatlakozása milyen.

Amúgy kipróbálhatod hogy mit mutat ha csak tartalék módban megy az ABS, húzd le az első jeladókat, ekkor sebességjel lesz, ABS nem. Ha így is elmegy a sebesség jel, akkor sanszos a hátsó jeladó (bár ettől még lehet a panel is félig halott). Ha nem megy el, akkor valami belső gubanc van a kockánál. Vagy elektromos, vagy mechanikus (kockában megszoruló motor, ilyesmi). Vagy testhiba. Vagy egy nagyobb átmeneti ellenállás egy csatlakozóban.

Lutri a dolog, sajnos a totózáson kívül nem nagyon van más megoldás rá. Szerelőt nem fogsz találni rá, mert vagy nem ért hozzá, vagy nem fog nekiállni magát szivatni egy ilyen melóval...

Esetleg szerezz be egy pár hátsó ABS jeladót. Cseréjük nem nagy meló... Akár kölcsön... Ahonnan az ABS kocka jött, ott kell lennie egy pár jeladónak is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.