Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?

Van 1 barátom,aki kb 50ezer ft-ból annó megcsinálta az autóját és az érdekelne,működne-ez pl az Omegán?

Elmondom pontosan,mi is volt:

Egy 1.5-ös papíron 90 lova daewoo nexiája (GM származék) volt a havernak és azt csinálták,belepakolták a daewoo lanos (ugyancsak gm alkatrészekkel) 1.6 motorjának spricnijeit meg a szívótorkot (változó geometriás,nem olyan,mint a nexiáé) a nexiába,ez gyakorlatilag egy az egyben ment,mindenféle átalakítás nélkül még a gázbowden is tökéletesen passzolt.A haver elektronikai zseni és van neki mindenféle autóhoz szoftverbuzeráló cucc,kiolvasta az ECU-t,a megfelelő részeket egy orosz chiptuningos haverjával átírták,hogy az 1.6 injektorok jól működjenek,tiltást tolták még ki,meg minden,aztán vett egy eepromot,amit már az átírt programmal töltött fel és kicserélte az ECU-jában.Házilag kiberhelték a kipufogókat,hogy nyitottabb legyen az is 1 picit.

A végeredmény padon mért 105LE és 155NM.

Szóval ezalapján gondoltam én,mi lenne,ha pl a 2,5 injektorokat meg a 2.2 szívosort tennénk fel az x20xev-re?Az ECU-t azt a haver meg is tudná oldani...

Az ilyen DBilas szívósor meg ilyesmi azért húzós tétel,kb a kocsi ára. :(

Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral?

Köszi

Lehet tuningolni, de nem 50000Ft-ból.

Eleve:

-spricni az, amivel a virágokat permetezik. te injektorokra, vagy befecskendezőkre gondolhatsz.

-a 2,5-es motor hengerenkénti űrtartalma kisebb mint a 2literesé, tehát valszeg kisebb, vagy legalábbis ugyanakkora befecskendezők vannak bennük.

-a 2,2-es szívósora miben jobb mint a 2,0-esé? teljesítményileg semmiben.

-amíg az autóban Simtec vezérlés van, teljesen értelmetlen a tuningja (valószínű a világ egyik leglomhább vezérlése)

Ha hiányzik a plusz ménes, jobban jársz, hogy ha lecseréled egy nagyobb motorosra az autót. Végén lehet hogy olcsóbban jársz mint a tuningolással...

Link to comment
Megosztás:

Ha egyszer eladnád előre kell majd tekerni, mert nem hiszik el :D

Eddig azt hittem én megyek keveset évi 12 ezerrel.

5 éve van nálam a Coupé, és ezalatt mentem vele 12e km-t... mentségemre szolgáljon hogy csak nyáron (áprilistól októberig) használom, akkor is csak hétvégén, mert amúgy van céges autó. Tehát erősen hobbicélú felhasználás, effektíve 50-60 napot gurul talán egy évben. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Megvan az automata fokozatjelzőjének és a tetőablak kapcsolójának a ledesítése. Mindkét helyre smd led lett berakva. Sajnos a fokozatok kiképzése nagyon erősen világít, egyelőre duplán fogott papírlapot tettem a ledek elé. A betűk megvilágítása szuper halvány, de nem olyan egyenletes mint a gyári, így oda is ki kell találnom mi legyen, de sztem befaragok még pár ledet. A tetőablak kapcsoló nem volt egyszerű. Minden ikon mögé tettem egy ledet plusz a forgókapcsolóba hármat, egymáshoz forrasztva. Mivel egyenként itt is piszok erős lett volna, sorba kellett kötni 4 darabot, és úgy mehetett rá az ellenállás. Ide összesen 16 ledet használtam fel. Megérte, mert iszonyat jó lett. Holnap nekiállok a gyári magnónak. Ottis minden gomb mögé kell egy led, és valószínű hogy sorba is kell kötnöm párat, hogy ne égesse ki a szemem sötétben. Ha megvagyok mindennel, akkor frissítem a ledes leírást. Elképzelhető, hogy a világításkapcsolót átszerelem smd ledesre, a hagyományos helyett.

Link to comment
Megosztás:

Ha mégegyszer neki akarok állni a ledesítésnek, inkább lőjenek le. Itt a majdnem végleges verzió. Holnap még a világításkapcsolóról csinálok pár képet és azt is beszúrom a doksiba. Innen letölthető: https://www.dropbox.com/s/toljc4dmbpz9idj/Ledes%C3%ADt%C3%A9s.docx

Beraktam a linkeket, amik még éltek, hogy miket és honnan rendeltem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most néztem,hogy kezd elöregedni a hosszbordás szíjam (azt a vezérlésnél nem cseréltem le).

Nézegettem másikat,de a kocsihoz 2-t is kidobnak,1725mm hosszút és 1900mm hosszút.

Gondoltam,egyik a nemklímás,de nem,mindkettő klímáshoz való,a szerelőnek sincs ötlete,melyiket vegyem...

Van ötlet,melyik méret való rá?(x20xev)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most néztem,hogy kezd elöregedni a hosszbordás szíjam (azt a vezérlésnél nem cseréltem le).

Nézegettem másikat,de a kocsihoz 2-t is kidobnak,1725mm hosszút és 1900mm hosszút.

Gondoltam,egyik a nemklímás,de nem,mindkettő klímáshoz való,a szerelőnek sincs ötlete,melyiket vegyem...

Van ötlet,melyik méret való rá?(x20xev)

Köszi

Nyugodtan vedd meg a hosszút, ha gyári klímás az autód.

A rövid szíj a nem-klímáshoz való. Valószínűleg hibás az adatbázis.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan vedd meg a hosszút, ha gyári klímás az autód.

A rövid szíj a nem-klímáshoz való. Valószínűleg hibás az adatbázis.

Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való.

Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :)

Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni?

Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való.

Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :)

Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni?

Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni?

Természetesen ennek is van élettartama, jobb nem megvárni, mert elég szar, ha beékelődik a csapágy, elfüstöl/leugrik a szíj, te meg ottmaradsz valahol az út szélén, generátor, szervó, és klíma nélkül (utóbbi kettő még a kisebb probléma)...

Tehát persze hogy érdemes cserélni...

De hallod úgy is, ha surrog a csapágya, meg észreveszed, ha esetleg a rugója nem feszít már eleget.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?

Van 1 barátom,aki kb 50ezer ft-ból annó megcsinálta az autóját és az érdekelne,működne-ez pl az Omegán?

Elmondom pontosan,mi is volt:

Egy 1.5-ös papíron 90 lova daewoo nexiája (GM származék) volt a havernak és azt csinálták,belepakolták a daewoo lanos (ugyancsak gm alkatrészekkel) 1.6 motorjának spricnijeit meg a szívótorkot (változó geometriás,nem olyan,mint a nexiáé) a nexiába,ez gyakorlatilag egy az egyben ment,mindenféle átalakítás nélkül még a gázbowden is tökéletesen passzolt.A haver elektronikai zseni és van neki mindenféle autóhoz szoftverbuzeráló cucc,kiolvasta az ECU-t,a megfelelő részeket egy orosz chiptuningos haverjával átírták,hogy az 1.6 injektorok jól működjenek,tiltást tolták még ki,meg minden,aztán vett egy eepromot,amit már az átírt programmal töltött fel és kicserélte az ECU-jában.Házilag kiberhelték a kipufogókat,hogy nyitottabb legyen az is 1 picit.

A végeredmény padon mért 105LE és 155NM.

Szóval ezalapján gondoltam én,mi lenne,ha pl a 2,5 injektorokat meg a 2.2 szívosort tennénk fel az x20xev-re?Az ECU-t azt a haver meg is tudná oldani...

Az ilyen DBilas szívósor meg ilyesmi azért húzós tétel,kb a kocsi ára. :(

Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral?

Köszi

c18xe vezérműtengelyekkel lehet legkönyebben némi kraftot hozni xev-ben. Elég ritka dolog bontva.Átírt vezérlő,meg c20xe leömlő ráalakítva. Így kicsit több lesz,mint 150le és ugyanúgy marad 6000-nél a teljesítménycsúcs.Még talán ha nem is ötvenből,de 100pénzből kijön egy ilyen tuning. Ha komolyabban megtengelyezed 266-272fok,akkor már 4-1 leömlő meg gyárinál jobb szívósor és simán 7500nál lehet a teljesítménycsúcs 180-190le-vel. Viszont omegában egy ilyen forgós motor legalább akkora emberiség elleni vétek,mint mikor a halálos iram valamelyik részében túrós supra motort tettek egy mustang-ba.

A másik dolog pedig,hogy +15le egy 1.5tonnás bódéban azt szinte meg sem érzed.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?

Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral?

Köszi

Én Z22XE-t tuningoltam 145 ről 218 LE-re... olyan jól sikerült, hogy még környezetvédelmi osztályt is ugrottam :P :D a "trükköket" leírták. Anno én is álmodoztam 200 LE-s C20NE-ről, de egyszerűbb venni egy nagymotort, hozzá méretezett mindennel..

Link to comment
Megosztás:

Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való.

Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :)

Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni?

Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni?

A veszítőjét mindenképp cseréld, hacsak nem akarsz úgy járni mint én, hogy M0áson 110nél beáll a feszítőgörgő és elszállt a szíj

Link to comment
Megosztás:

A veszítőjét mindenképp cseréld, hacsak nem akarsz úgy járni mint én, hogy M0áson 110nél beáll a feszítőgörgő és elszállt a szíj

Na, szintén zenész!? :D

nekem a 15000km-el előtte cserélt görgő állt keresztbe, azt nem vettem észre hogy leesett a szíj. Csak hogy halkul a rádió... mai napig nem értem, hogy miért nem világolt a töltésjelző... :D

Szerencsére 2,5 óra alatt kerítettem egy másik akksit, amivel hazaosontam, félhomályban, gyertyányi lámpákkal :D

Én Z22XE-t tuningoltam 145 ről 218 LE-re... olyan jól sikerült, hogy még környezetvédelmi osztályt is ugrottam :P :D a "trükköket" leírták. Anno én is álmodoztam 200 LE-s C20NE-ről, de egyszerűbb venni egy nagymotort, hozzá méretezett mindennel..

arról nem is beszélve, hogy valszeg olcsóbb lesz, és megbízhatóbb :)
Link to comment
Megosztás:

Hello,
Ez az anyósülés elötti rész, a motortérbQl fényképezve, az ott a fütömotor, ha jólsejtem, nem elötte kéne lennie a pollenszürönek?
http://b21.hu/wtf.jpg
Hirtelen esett nagyon mennyiségü esö, anyósülés elött lábtérnél megállt a viz. ha az ott a fütömotor akkor annak a házából folyt be a víz. Nem volt kitakarítva a vízelvezetö, a sok trutyi eltömítette.


Link to comment
Megosztás:

na, a mai napom meg-Omegátlanodtam... elment a verda 3000Sek-ért, egy svédnek. állítólag roncs-rallyautó lesz belőle...

jól szolgált, futott nálam vagy 100e km-t, ezalatt egyszer állt meg, felrobbant a generátor töltőhíd, és felforralta az akksit. de ez megbocsájtható bűn, mert ezt se rossz helyen tette :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.