Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Öcsémére most raktunk fel egy bontott gyári fix vonóhorgot. Az adattáblája megvolt. A hátsó lököst, a hátfal csomagtér felőli borítását és a szönyeget kellett kiszedni. Az összes fúrandó lyuk elő van pontozva. Az elektromos bekötés tovább tartott, mint a horgot felszerelni. Most már a műszaki is megvan, a forgalmiba pedig bejegyzve.

Link to comment
Megosztás:

Td, láttad volna a Rekordra hogy rakta fel valamelyik előző gazda a gyári horgot. Nem volt meg a csomagtérbe való, nagy vas merevítés, ezért a vonófej csavarjai alá egy laposvasat tett, amit pár varrattal odahegesztett a padlólemezhez. Mondanom sem kell, hogy a padlólemez össze-vissza görbült.

Link to comment
Megosztás:

Öcsémére most raktunk fel egy bontott gyári fix vonóhorgot. Az adattáblája megvolt. A hátsó lököst, a hátfal csomagtér felőli borítását és a szönyeget kellett kiszedni. Az összes fúrandó lyuk elő van pontozva. Az elektromos bekötés tovább tartott, mint a horgot felszerelni. Most már a műszaki is megvan, a forgalmiba pedig bejegyzve.

Nálad kevés precízebb embert ismerek, valszeg jobban meg van csinálva, mint a szakműhely. Viszont nem ISS kérdezted, hogy hogyan kell feltenni. Na ebben látok különbséget, nem beszélve arról, hogy heti szinten látok leakadt elszabadult utánfutókat...

Td, láttad volna a Rekordra hogy rakta fel valamelyik előző gazda a gyári horgot. Nem volt meg a csomagtérbe való, nagy vas merevítés, ezért a vonófej csavarjai alá egy laposvasat tett, amit pár varrattal odahegesztett a padlólemezhez. Mondanom sem kell, hogy a padlólemez össze-vissza görbült.

Na pont erre próbálok rávilágítani. De ha te lekaszálsz valakit, mert elszabadul a futó, neked kell a tömlöcbe menni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Öcsémére most raktunk fel egy bontott gyári fix vonóhorgot. Az adattáblája megvolt. A hátsó lököst, a hátfal csomagtér felőli borítását és a szönyeget kellett kiszedni. Az összes fúrandó lyuk elő van pontozva. Az elektromos bekötés tovább tartott, mint a horgot felszerelni. Most már a műszaki is megvan, a forgalmiba pedig bejegyzve.

Nagyjából így képzeltem én is -mármint hogy ezt csavarozással "ésszerűbb" megoldani...

Elég barbár dolog lenne egy utólagosan felszerelt horog miatt össze-vissza hegesztgetni az alvázat,

ezt ezek szerint opelék is így látták... ...arról nem is beszélve,hogy a váz és a vonóhorog igencsak eltérő anyagvastagsággal rendelkezik,ergo nagyon problémás lenne tökéletesen felvarrni...

Köszönöm a válaszodat!

Link to comment
Megosztás:

1. Mindenkinek az van. Ez egy ilyen fórum...

2. A fejedben kellene lámpának világítania, de sajna ez van...

3. Normális vagy? De most komolyan? Remélem valami hozzád hasonló ugyanígy felheftel egy vonóhorgot ás te leszek akit lekaszál a vontatmányával. Jó dolog ám körberajzolt és fekete zsákokkal letakart emberek között sétálgatni...

4. Mért, eddig nyűgösködött?

5. Este van de nem okosodtál. Illetve talán...

1. Köszönöm,meg vagyok nyugodva...

2. Tehát nem... Köszönet ezért a válaszért is,függetlenül a stílustól! Kulturált reakciót csak kulturált embertől várhatunk el,ami ugye a Te esetedben finoman fogalmazva is irreleváns.

Hoztad a kötelezőt... :D

3. Huhh... "hozzád hasonló"... Hát,valahol nagyon lemaradhattam a közelmúltat tekintve,mert én abszolút semmilyen információval nem rendelkezem a Te építési/szerelési képességeidről,viszont Te annál inkább tudni véled,hogy én mit és miként tudok/tudnék végrehajtani...

Mindamellett,hogy magam is inkább a csavaros,ellendarabos,biztosító gyűrűs és önzáró anyás megoldást valószínűsítettem a vonóhorog rögzítésére,azért -szakmámból és sokéves tapasztalatomból adódóan- olyan szinten hegeszteném fel az alvázra,hogy egy magadfajta "okos fiú" csak azért nem hinné gyárinak,mert valaki már pár éve elárulta,hogy ezt csavarozni szokták...

4. Nem,eddig nem nyűgösködött,de mivel még nagyon sokat kell tanulnom ennek az autónak a "viselt dolgairól" és bizonyos változások következményeiről,hát inkább kérdezek a nálam tapasztaltabb emberektől azelőtt,hogy bármihez is hozzá nyúlnék...

Nagyon sok hozzászólásodat olvastam már a fórumban,így pl Téged is egy ilyen tapasztalt,hozzáértő embernek tartalak és nagy örömmel veszem,ha netán építő jelleggel is tudsz majd a jövőben reagálni a kérdéseimre/problémáimra.

5. Itt egy kicsit gondolkodóba ejtettél,ami Tőled igen komoly teljesítmény!!! Lehet,hogy egy nyomorult feliratot nem tudtam pontosan leolvasni??? Hmmm... :icon11:

Akkor újra: CCR 2006-ot cserélnék NCDC 2015-re,vagy 2013-ra -ez még kérdéses...

Esetleg arra gondolsz,hogy az NCDC szériának alapból color display dukál,ergo esélytelen összehozni az én gyári kijelzőmmel???

Tudom,hogy ezek már navisak és nyilván emiatt (is) kell a színes cucc,de ettől még kezelheti a monochrome kijelzőt is akár,ahogyan képes erre egy 20éves CPU is...

De sajnos fogalmam sincs,mit tudnak ezek a hifik,ezért is kell kérdezzek!

...és ezért is kellene a "hozzád hasonló" embereknek ÉRDEMI segítséget nyújtani ahelyett,hogy megpróbálják szinte megalázni a lelkes,de tudatlan újoncot -mint jelen esetben Te próbálkoztál (nem kevés helyesírási hibával megkoronázva a művedet...) :D

...de legalább már láthatod magad is: mindig van hová fejlődni! ;)

(mindettől függetlenül NAGYON KÖSZÖNÖM a válaszaidat,mert a magad módján akár jót is akarhattál!!!)

Link to comment
Megosztás:

Ha tanácsolhatom, akkor gyári horgot vegyél, mert Rekordnál láttam utólagost, ami szerintem teljesen rossz helyeken volt a kasztnihoz rögzítve. Hogy levehető-e vagy sem, csak izlés kérdése, de a levehetők nagyrésze már úgyis be van rohadva.

Nagyjából így képzeltem én is -mármint hogy ezt csavarozással "ésszerűbb" megoldani...

Elég barbár dolog lenne egy utólagosan felszerelt horog miatt össze-vissza hegesztgetni az alvázat,

ezt ezek szerint opelék is így látták... ...arról nem is beszélve,hogy a váz és a vonóhorog igencsak eltérő anyagvastagsággal rendelkezik,ergo nagyon problémás lenne tökéletesen felvarrni...

Köszönöm a válaszodat!

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a CCR2006 a CCR600 utódja, ami sima MID-et vezérel. Az NCDR már GID-et vagy CID-et vezérel ami abszolút nem kompatibilis a MID-del. Ebből a szempontból a CCRT700 a kakuktojás, mert annak a kijelzőjét is MID-nek hívja a szakanyag, de az semmi mással nem kompatibilis. Tehát, ha magnót cserélsz, csak kijelzővel tedd. Ha lehet együtt vedd meg őket.

Itt megtalálod a MID, GID, CID bekötési rajzát: https://app.box.com/s/lchscc67qmcyyimomky8

Link to comment
Megosztás:

Ha még nem találtál horgot keresd meg Maris Janit (06303734401) hátha tud segíteni.

A rádiót illetően sejtettem,hogy problémás lesz a csere,de hát ugye még kezdő vagyok...

OK,ebay tele van rádióval,talán akad kijelzővel együtt is...

Horog természetesen KIZÁRÓLAG gyári jöhet szóba!

Egy már lenne,de tábla nélkül :unsure: ,így nagyon köszönöm a nevet/számot!!!

Ha nem tudok ehhez táblát szerezni,mindenképpen beszélek ezzel az emberrel!

Írtad,hogy Te raktad fel tesóddal a horgot: szereztetek utána papírt egy szakműhelytől talán?

Mert ugye a műszaki vizsga feltétele a szakműhely igazolása az előírás szerinti felszerelésről...

Nekem sem gond felszerelni egy ilyet,amennyiben egyértelműen megállapíthatóak a rögzítési pontok.

Van esetleg előírt spec csavar -8.8 kell,vagy 5.6,esetleg más...?

Az elektromos bekötés nem gond,mert mert van a családban autóvillamossági műszerész -asszem megoldja,ha szépen kérem... :D

Köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

...és ezért is kellene a "hozzád hasonló" embereknek ÉRDEMI segítséget nyújtani ahelyett,hogy megpróbálják szinte megalázni a lelkes,de tudatlan újoncot -mint jelen esetben Te próbálkoztál (nem kevés helyesírási hibával megkoronázva a művedet...) :D

...de legalább már láthatod magad is: mindig van hová fejlődni! ;)

(mindettől függetlenül NAGYON KÖSZÖNÖM a válaszaidat,mert a magad módján akár jót is akarhattál!!!)

Nem kevés helyesírási hiba? Úgy látszik nagy a gond nálad...

Link to comment
Megosztás:

Teherviselő elemeket csak 8.8 csavarral szabad rögzíteni, az 5.6 nem erre a célra készül.

Na igen,itt nincs hőtágulás pl... Azt hiszem,ezt a kérdést most kicsit szégyenlem...

...de tudjuk be annak,hogy ez (karosszéria) nekem valóban nagyon idegen terület...

Link to comment
Megosztás:

Nem kevés helyesírási hiba? Úgy látszik nagy a gond nálad...

Szerintem ebbe ne bonyolódjunk bele jobban: én nem vitatkozni regisztráltam ebbe a fórumba

és szerintem Neked sincs szükséged több kellemetlen percre...

Kezdjük elölről ezt az egészet:

teljesen új opelesként természetesnek érzem,hogy időnként kérdéseim vannak,

amit nyilván ebben a fórumban fogok feltenni,amennyiben persze a múltbéli hozzászólásokban

nem találom a megoldást... -és persze ha a Google sem a barátom éppen... :)

Természetesen ezek a kérdések olykor idétlennek tűnhetnek,amiért nyugodtan nevessen ki

mindenki,egyáltalán nem fogok megsértődni!!!

De a személyeskedést inkább mellőzzük: ne akarjunk már véleményt alkotni valakiről

néhány,kizárólag az autókat érintő kérdése alapján -akkor se,ha azok esetleg kissé

"viccesek" is akár...!

Rengeteg poszt elolvasása után nagyjából már tudom,kik azok az emberek a fórumban,

akik érdemi segítséget tudnak nyújtani a felmerülő problémák zömében és -ahogy már írtam

egyszer- teljesen egyértelmű,hogy Te is közéjük tartozol.

Pontosan emiatt szeretném MINDENKÉPPEN elkerülni,hogy -téves megítélés alapján- köztünk

ne legyen NORMÁLIS kommunikáció!

Ennyi...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na és megszűnt?

áhh...

Laposra van préselődve a tömítése,ezért már nem bízom benne: csere...

...és az ma,vagy legkésőbb holnap reggelre lehet a kezemben... :icon7:

Mindegy,mindenképpen kivárom,mert csak így lehetek biztos benne,hogy ott semmi bibi nem lesz!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Uraim!

Örömmel jelenthetem be,hogy az Omega alapjárata olyan patent lett,mint a névrokon svájci óra járása! :D

Ezért én most K...A BOLDOG VAGYOK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Természetesen kipróbáltam hidegen is,melegen is,állva és gurulva egyaránt.

Gurulás közben ugye eleve magasabban kell tartsa a fordulatot,viszont ez nálam jelenleg olyan 1300-1400,amit kicsit

túlzásnak érzek,de abszolút nem ingadozik és amint megállok vele (pl lámpánál...),szépen leengedi kb 850-900-ra.

Korinak külön KÖSZÖNET az érdeklődésért!!!

...és mindenkinek köszi előre is a jövőbeni "nyűgjeimhez" a segítő hozzáállást!

Természetesen amint olyan tudással rendelkezem,én is igyekszem mindenki problémájára választ találni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...és már itt is a következő kérdésem:

normális az,hogy ködlámpáim működnek a tompított fény nélkül is???

Tehát elég csak a helyzetjelzőt felkapcsolni és ekkor már tudom is utána nyomni a ködöst is... :icon11:

Az eddigi autóimon ez nem ment,mert amint lekapcsoltam a tompítottat,rögtön kialudt a ködfény is.

???

Link to comment
Megosztás:

...és már itt is a következő kérdésem:

normális az,hogy ködlámpáim működnek a tompított fény nélkül is???

Tehát elég csak a helyzetjelzőt felkapcsolni és ekkor már tudom is utána nyomni a ködöst is... :icon11:

Az eddigi autóimon ez nem ment,mert amint lekapcsoltam a tompítottat,rögtön kialudt a ködfény is.

???

Az, de ez benne van a kezelési könyvben. El kellene olvasni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Magas az az ár. Talán a fele reálisabb lenne...

Igen...vagyis nem tudom mert a legolcsóbb normális B2 500-ért van a legdrágább meg millió körül (ami vicc) de a B1 meg a béka segge alatt van :) gondoltam arra is hogy egy garnitúra kerékkel felrakom egy 100-assal olcsóbban..egy kereskedő mondta,hogy nagyon szívesen beveszi, de az előző pont ilyen omegát bevette 200-ért és eladta 300ért csak hogy menjen el mert szabadulni akart tőle...cudar idők járnak az omegákra :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.