Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Nem, a 36 az a BC kódja, a 8780 meg a sebességjeladó impulzusszáma, mindkettőt vagy a BC hátuljában található kis kocka alakú EPROM cseréjével vagy Tech1-es felülírással lehet módosítani, ezek az adatok egyébként (36 és a 8780) egy '90-'91-es évjáratú C20NE motorhoz tartoznak, valószínűleg abból való a BC.

Viszont az a helyzet hogy C16SE motorhoz nem találtam kódot mivel ilyen motorral nem létezett gyárilag Vectra A... a legközelebb hozzá talán a C16NZ van, ebben az esetben a BC kódját (a 36-ot) kell 40-re átiratni Tech1-el, illetve még a C18NZ, ennél meg 74-re, az impulzusjeladó kódja (a 8780) mindkét esetben maradhat.

Bár őszintén szólva némileg kételkedek a sikerben, tekintve hogy mindkét említett motor (a C16NE és a C18NZ is) központi injektoros, neked meg hengerenkéntid van, viszont a gyárilag hengerenkénti befecsis C20NE-hez való kód meg nem jó amint az ábra mutatja...

Igen, tévedtem! a 36 az a kódindex, amit a TECh 1-el kell megadni kódfeltöltésnél. Ahhoz ő egyből hozzárendel egy impilzusszámot és kb 1 perc és kész a programozás. Ezután pedig valahogy lehet kalibrálni a megtehető kilométereket, amit én még nem tudok, hogyan is kellene. Nekem is át lett írva a bc-m, mivel egy Cali-ból vettem ki, asszem 116 lovasból. Úgyhogy az összes adat fals volt, amit a bc közölt. Átírás után pedig minden reális, kivéve a megtehető km-ek száma...ezt kellene még valahogy orvosolnom... :(

Link to comment
Megosztás:

Na akkor mindenki megelégedésére itt a leírás a műszerek kalibrálásáról, mert azért csak utánanéztem és megtaláltam az évekkel ezelőtti írásomat:

Motor hőfokmérő és üzemanyag szintjelző kalibrálása.

Korábban volt itt szó a pontatlanul mérő vízhőfokmérőkről.

Kevesen tudják hogy valamilyen mértékben lehet ezeket kalibrálni. Itt egy leírás hogy hogyan is kell ezt végrehajtani, szvsz érdemes egy próbát tenni mielőtt másik vízhőfokjeladót vagy termosztátot vennétek. Hátránya a dolognak hogy nemcsak ki kell szedni hozzá a műszeregységet, de szét is kell szerelni azt.

Az ellenőrzés:

- Szereld ki a műszeregységet.

- Pattintsd le a plexit, hogy hozzáférj a mutatókhoz.

- Húzd ki a műszerek ütköztető csapját.

Amennyiben a csap kihúzása után a mutató lejjebb megy akkor szükséges állítani a mutató pozícióján.

Az egyszerűség kedvéért elállítottam az üza szintjelzőt, így látható a különbség a helyes, ill. helytelen pozíció között! A mutatóknak éppen hozzá kell érniük a csaphoz, nem szabad támaszkodniuk rajta!

muszer1.jpg

Ha állítani kell valamelyiken, akkor:

- Szereld ki a szintjelzőket a műszeregységből.( a műszeregység hátulján 4 db M5-ös réz anya tartja)

- Húzd le a mutatókat és óvatosan vedd le a számlapot.

- Az egységet megfordítva szereld le a plexiről az állítandó műszert.

muszer2.jpg

- Csőrös fogóval lazítsd meg a képen a piros nyílnál látható réz anyát (elég csak mozdítani rajta, nem kell sokat tekergetni) ha nincs kilazulva magától.

- Ideiglenesen szereld vissza a műszert a plexire, óvatosan told rá a mutatót a tengelyére (nem kell erősen visszanyomni, elég annyira, hogy ne essen le)

- A képen a sárga nyílnál látható furcsa formájú lemezke jobbra mozdításával feljebb, balra mozdításával lejjebb lehet állítani a mutató pozícióját. (a sárga nyíl hegyénél látható fekete karika jelzi a fémház alján egy lyukat, ahol kis csavarhúzóval hátulról benyúlva a lemez mozgatható (a képen a lemezke eltakarja )

Beállítás után húzd meg a réz anyát úgy, hogy ne mozduljon el a lemez!

Az egység visszaszerelése fordított sorrendben történik (talán ezt már nem részletezem)

Ha már ki van szerelve a műszeregység, érdemes ellenőrizni a feszültség stabilizátort az egység hátulján (3 lábú kis fekete vacak). Ez az alkatrész látja el a műszereket stabil 10V-al.

Ellenőrzése:

Fordítsd úgy a műszeregységet, hogy a kis fekete vacak lábai lefelé álljanak. Balról jobbra a lábak : +10V stabil, Test, +12V.

A mérést járó motornál kell végezni, mert a stabilizátornak legalább 2.5-3V feszültség különbség kell a helyes működéshez!

Link to comment
Megosztás:

Az miért lehet hogy nálam a hatótáv az nem csökken hanem növekszik ?

A hatótávot a tankban levő üzemanyag mennyiségéből és az utolsó 20km átlagfogyasztásából számolja ki. Ha most éppen takarékosabban vezetsz mint az utolsó 20km-en, akkor előfordulhat hogy csökken az átlagfogyasztásod.

Link to comment
Megosztás:

A Tech2 a Tech1-et váltotta fel és OBD rendszerű autókhoz való, neked még a régebbi ALDL csatlakozód van, amit talán még áthidalható egy átalakítóval, de mivel a Tech2 '95 után lett általános, így csak olyan motorok szereplenek az adatbázisában, amiket '95 után is gyártottak. Sztem a C16SE nem ilyen. De ha fel is ismerné, akkor sem mennél vele sokra, ugyanis ilyen motorral soha nem gyártottak Vectrát, ergo BC sem létezik ilyen motorhoz, tehát megfelelő program sincs hozzá, azaz csak találgatni lehet hogy melyik programmal vannak az adatok (pill. fogyasztás, stb...) a legközelebb a normálishoz.

Link to comment
Megosztás:

A Tech2 a Tech1-et váltotta fel és OBD rendszerű autókhoz való, neked még a régebbi ALDL csatlakozód van, amit talán még áthidalható egy átalakítóval, de mivel a Tech2 '95 után lett általános, így csak olyan motorok szereplenek az adatbázisában, amiket '95 után is gyártottak. Sztem a C16SE nem ilyen. De ha fel is ismerné, akkor sem mennél vele sokra, ugyanis ilyen motorral soha nem gyártottak Vectrát, ergo BC sem létezik ilyen motorhoz, tehát megfelelő program sincs hozzá, azaz csak találgatni lehet hogy melyik programmal vannak az adatok (pill. fogyasztás, stb...) a legközelebb a normálishoz.

Teljesen más kommunikációs protokollt használ a kettő :(

Link to comment
Megosztás:

Lehet, nekem anno a Tech2 is felismerte a C20NE motort, pedig ahhoz alapvetően Tech1 kéne, de mivel a Tech 2 '95-ös bevezetése után is gyártották még ezt a motort (Calibrában '97-ig), így azzal is ki kell tudni olvasni a hibákat.

Ezek a Tech műszerek amúgy egyébként is érdekesek: nekem a Coupét Z18XER-nek és Vectra B-nek ismerte fel (Z18XE van benne amúgy), amivel a frászt hozta rám, azt hittem valaki korábban motort cserélt benne, de nem, EPC szerint ezzel a motorszámmal jött ki gyárilag. Z18XER amúgy nem is volt eredetileg Coupéban.

Link to comment
Megosztás:

Közkívánatra akkor ez meg itt a BC kalibrálása lépésről lépésre hogy az is pontos értéket mutasson:

Hozzávalók:


    1db gemkapocs vagy darab drót
    1db 120 Ohm-os ellenállás.

A dolog pontos menete a következő:

1., Játszósruhát felvesz, kocsi alá bemászik

2., Tankról a jeladó csatlakozóját lehúzza:

RangeC2.jpg

3., Visszamászik a kocsi alól, megkeresi az ellenállást, és már azzal együtt újra lemászik a kocsi alá. :D

4., Az ellenállás két lábát csatlakoztatja a jeladó vezetékéhez (ami a kocsi eleje felől jön, nem ami a tankban maradt)

5., Megint felmászik a kocsi alól, kinyitja a géptetőt

6., Megkeresi a diagnosztikai csatit a motortérben, és összeköti a drótdarabbal vagy gemkapoccsal a csati A és D lábait

7., Gyújtás ráad

8., Figyeli a BC-t, elvileg ezt kell látnia az alsó sorban: "d : 1" Ha nem ezt látja akkor mindent visszacsinál, és keres olyan embert aki ért hozzá. :D

9., Addig nyomogatja a BC nagyobbik gombját, amíg ebből nem lesz "d : 5"

10., Most keres egy tollat, és megnyomja a BC kicsi percállító gombját

11., Ettől a BC kijelzőjén felül "12L", alul "A" fog látszani.

12., Megint ránehezedik a BC nagyobbik gombjára

13., A BC felső sorában a "12L" át fog változni "120"-ra, ami meglepő módon éppen a csatlakoztatott ellenállásunk értéke

14., Most nyomva kell tartani a BC nagyobbik gombját legalább 1 másodpercig, ekkor elkezdődik a kalibráció, közben a kijelzőn "----" fog látszani.

15., Ha befejeződött, akkor a BC felső sorában megjelenik a megtehető hatótáv a 120 Ohmos ellenállással. :D

16., Most gyújtás levesz, motortérhez előreballag, diagnosztikai csatit visszacsinálja

17., Autó alá lemászik, tank jeladót is visszacsinálja

18., Előjön a föld alól és hátbaveregeti magát mert megérdemli, és mert ettől a por is lejön a játszósruháról.

19., Átöltözik, kimosakszik, boldogan vigyorog. :D

Link to comment
Megosztás:

Közkívánatra akkor ez meg itt a BC kalibrálása lépésről lépésre hogy az is pontos értéket mutasson:

Hozzávalók:


  • 1db gemkapocs vagy darab drót
    1db 120 Ohm-os ellenállás.

A dolog pontos menete a következő:

1., Játszósruhát felvesz, kocsi alá bemászik

2., Tankról a jeladó csatlakozóját lehúzza:

http://www.abs-zero.com/FC/RangeC2.jpg

3., Visszamászik a kocsi alól, megkeresi az ellenállást, és már azzal együtt újra lemászik a kocsi alá. :D

4., Az ellenállás két lábát csatlakoztatja a jeladó vezetékéhez (ami a kocsi eleje felől jön, nem ami a tankban maradt)

5., Megint felmászik a kocsi alól, kinyitja a géptetőt

6., Megkeresi a diagnosztikai csatit a motortérben, és összeköti a drótdarabbal vagy gemkapoccsal a csati A és D lábait

7., Gyújtás ráad

8., Figyeli a BC-t, elvileg ezt kell látnia az alsó sorban: "d : 1" Ha nem ezt látja akkor mindent visszacsinál, és keres olyan embert aki ért hozzá. :D

9., Addig nyomogatja a BC nagyobbik gombját, amíg ebből nem lesz "d : 5"

10., Most keres egy tollat, és megnyomja a BC kicsi percállító gombját

11., Ettől a BC kijelzőjén felül "12L", alul "A" fog látszani.

12., Megint ránehezedik a BC nagyobbik gombjára

13., A BC felső sorában a "12L" át fog változni "120"-ra, ami meglepő módon éppen a csatlakoztatott ellenállásunk értéke

14., Most nyomva kell tartani a BC nagyobbik gombját legalább 1 másodpercig, ekkor elkezdődik a kalibráció, közben a kijelzőn "----" fog látszani.

15., Ha befejeződött, akkor a BC felső sorában megjelenik a megtehető hatótáv a 120 Ohmos ellenállással. :D

16., Most gyújtás levesz, motortérhez előreballag, diagnosztikai csatit visszacsinálja

17., Autó alá lemászik, tank jeladót is visszacsinálja

18., Előjön a föld alól és hátbaveregeti magát mert megérdemli, és mert ettől a por is lejön a játszósruháról.

19., Átöltözik, kimosakszik, boldogan vigyorog. :D

Jóreggelt!

Nagyon szépen köszönöm, erre vártam már nagyon rég, mivel az én bc-m mindegyik adata "reális", kivéve a megtehető km-t! Neki is látok vmelyik du!

Még1x, nagyon hálás vagyok!

Üdv,

Tamás

Link to comment
Megosztás:

Az tuti hogy 120 ohmos ellenállás kell nem 140?

Elvileg modellévfüggő, változott valamit a tank kialakítása is az évek során.

Alapvetően kalibráláskor 10l/100km-es fogyasztási adatot vesznek alapul, ez jó közelítéssel használható adatnak számít, annál legalábbis mindenképp jobb int ha semmit nem mutatna a BC.

Ilyenformán a 120Ohm-os ellenállat 12liternyi tankban maradt üzemanyagot "szimulál", a kalibráláskor ezért jelenik meg a BC kijelzőjén a 120-as szám mint megtehető távolság. Így elvben lehetne akár 140Ohm-os ellenállást is használni, de olyankor figyelni kell hogy a BC kijelzőjén is a 140-es szám jelenjen meg kalibráláskor.

Alapvetően erre a kalibrációra akkor van szükség ha az autó rendszeresen leállna üzemanyaghiány miatt akkor is ha a BC még jelez valamennyi megtehető távolságot. Pl. azt írja ki hogy még mehetsz 25km-t, de mégis leáll azzal hogy nincs benzin. Ellenkező előjellel ez nem működik, biztonsági okokból gyárilag úgy van megcsinálva a BC hogy ha 0-t mutat megtehető távnak, még akkor is el lehessen menni vele 5-10km-t, tehát úgy nem szabad bekalibrálni hogy 0-nál fulladjon le az autó.

Link to comment
Megosztás:

Értem!

na kód beírásból nem lett semmi ugyanis még próbát sem tettek a tech2 vel mer váltig állították a kollegák sőt még a gyönygősi opel szervizeben is hogy nem lehet csakis tech1 ! hiába könyörögtem hogy csak arra rohadt g szálra kösuk már rá ...de nem!

Szerintem nem értenek hozzá!

Ugy hogy ha valaki tud ahol megcsinálnák megköszöném !én magam is megcsinálnám csak nincs se tech1 se tech 2 !

Lehetőleg Jászberényhez közel!

Link to comment
Megosztás:

Hát Ajkán pl. ingyen mert ott én segítettem megmutatni a villanyászuknak (egy 50 körüli emberke volt, láthatóan kevés rutinnal az ilyesmiben) hogy mit nyomkodjon a Tech 1-en, plusz a kódokat is én vittem, de Csopakon pl. nem átallottak 5000Ft-ot elkérni az 5 perces munkáért... szóval változó.

Link to comment
Megosztás:

Közkívánatra akkor ez meg itt a BC kalibrálása lépésről lépésre hogy az is pontos értéket mutasson:

Hozzávalók:


  • 1db gemkapocs vagy darab drót
    1db 120 Ohm-os ellenállás.

A dolog pontos menete a következő:

1., Játszósruhát felvesz, kocsi alá bemászik

2., Tankról a jeladó csatlakozóját lehúzza:

http://www.abs-zero.com/FC/RangeC2.jpg

3., Visszamászik a kocsi alól, megkeresi az ellenállást, és már azzal együtt újra lemászik a kocsi alá. :D

4., Az ellenállás két lábát csatlakoztatja a jeladó vezetékéhez (ami a kocsi eleje felől jön, nem ami a tankban maradt)

5., Megint felmászik a kocsi alól, kinyitja a géptetőt

6., Megkeresi a diagnosztikai csatit a motortérben, és összeköti a drótdarabbal vagy gemkapoccsal a csati A és D lábait

7., Gyújtás ráad

8., Figyeli a BC-t, elvileg ezt kell látnia az alsó sorban: "d : 1" Ha nem ezt látja akkor mindent visszacsinál, és keres olyan embert aki ért hozzá. :D

9., Addig nyomogatja a BC nagyobbik gombját, amíg ebből nem lesz "d : 5"

10., Most keres egy tollat, és megnyomja a BC kicsi percállító gombját

11., Ettől a BC kijelzőjén felül "12L", alul "A" fog látszani.

12., Megint ránehezedik a BC nagyobbik gombjára

13., A BC felső sorában a "12L" át fog változni "120"-ra, ami meglepő módon éppen a csatlakoztatott ellenállásunk értéke

14., Most nyomva kell tartani a BC nagyobbik gombját legalább 1 másodpercig, ekkor elkezdődik a kalibráció, közben a kijelzőn "----" fog látszani.

15., Ha befejeződött, akkor a BC felső sorában megjelenik a megtehető hatótáv a 120 Ohmos ellenállással. :D

16., Most gyújtás levesz, motortérhez előreballag, diagnosztikai csatit visszacsinálja

17., Autó alá lemászik, tank jeladót is visszacsinálja

18., Előjön a föld alól és hátbaveregeti magát mert megérdemli, és mert ettől a por is lejön a játszósruháról.

19., Átöltözik, kimosakszik, boldogan vigyorog. :D

Jóreggelt!

Megcsináltam a leírás szerint és be is kalibráltam, csak nekem pl nem jelent meg olyan, hogy "12L" meg olyan se, hogy 120 :-D Úgy nézett ki, mintha előre beállított értékek között választhattam volna. Volt az alap, a kiindulópont. amikor "x" km-t írt, az volt az "A". Tudtam léptetni, úgy, hogy 'A5, A10...A30" és így értelem szerűen egyre többet mutatott... utána ha folytattam, akkor minuszba ment, azaz A-30, A-25... és A lett a vége, a kiindulópont....nekem persze visszább kellett állítani, így A-30-ba hagytam, reálisnak tűnt az érték a tankban lévő üzemanyaghoz képest. Azóta jártam is vele és tök normális és reális, csak ugye nem úgy sikerült, mint ahogy a leírásban volt! Valaki találkozott már ilyennel esetleg?

Ezektől függetlenül örülök és hálás vagyok tgabika76 a leírásért!

Link to comment
Megosztás:

Így van, ezzel a BC-t csapod be, a korrekciónak ezzel a módjával a BC 3literrel kevesebbnek érzékeli a tankban levő üzemanyagot mint amennyi valójában (a -30 egy tizedesvessző nélküli érték, ez jelenti a -3litert). Amúgy '89 előtti modellévből származó BC esetén másképp működik a korrekció, a fentebbi leírás 10. pontjánál nem a BC percállító gombját kell nyomni, hanem a perc és óraállító gombot együtt kb. 2 másodpercig.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.