Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés?


morg

Recommended Posts

Bazz. Autós szagemberek vagyunk. Ne kezdjük, hogy ha szemben állsz... A hűtő bal alsó sarkában van a motor felőli oldalon a leeresztő. A kis csőcsonkra rátolsz egy csövet és nem folyik össze-vissza a lötty. A leengedő pedig a piros csavar (de lehet csak a gyárin piros) recés oldallal.

Link to comment
Megosztás:

Bazz. Autós szagemberek vagyunk. Ne kezdjük, hogy ha szemben állsz... A hűtő bal alsó sarkában van a motor felőli oldalon a leeresztő. A kis csőcsonkra rátolsz egy csövet és nem folyik össze-vissza a lötty. A leengedő pedig a piros csavar (de lehet csak a gyárin piros) recés oldallal.

A régin piros volt ja, de az újon (kb. 2 hónapja vettem) már fekete.

Link to comment
Megosztás:

Bazz. Autós szagemberek vagyunk. Ne kezdjük, hogy ha szemben állsz... A hűtő bal alsó sarkában van a motor felőli oldalon a leeresztő. A kis csőcsonkra rátolsz egy csövet és nem folyik össze-vissza a lötty. A leengedő pedig a piros csavar (de lehet csak a gyárin piros) recés oldallal.

Autós szagember nem kérdez ilyet, hanem ha nem talál semmit, lehúzza az alsó vízcsövet, és jószerencsét! :(

Vagy fog egy zseblámpát és megnézi mi a szitu :excl:

Link to comment
Megosztás:

Autós szagember nem kérdez ilyet, hanem ha nem talál semmit, lehúzza az alsó vízcsövet, és jószerencsét! :o

Vagy 2 hűtőt cseréltem már.. hm, mindig tanul az ember, méghogy leeresztő csavar... muhahah :lol:... folyt a hűtőm, nem mindegy már neki :excl:

És távollétemben új hűtőt kapott a 3,2 es is.. azon is szivárgott.. hm :lol: :( Szarok a mai anyagok, egy se bírja 8 évnél tovább.. pfúj... eladóóóóóóóóóó :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vagy 2 hűtőt cseréltem már.. hm, mindig tanul az ember, méghogy leeresztő csavar... muhahah :lol:... folyt a hűtőm, nem mindegy már neki :excl:

És távollétemben új hűtőt kapott a 3,2 es is.. azon is szivárgott.. hm :o :( Szarok a mai anyagok, egy se bírja 8 évnél tovább.. pfúj... eladóóóóóóóóóó :lol: :lol:

ezé' cserélni? :lol: ugyan... mint a régi zsigulis szerelő is mondta... ha folyik, az jó jel. mert legalább tudod hogy van benne! :D

Link to comment
Megosztás:

ezé' cserélni? :excl: ugyan... mint a régi zsigulis szerelő is mondta... ha folyik, az jó jel. mert legalább tudod hogy van benne! :(

Hát ezt mondtam én is faternak.. de igazából lassan drágább volt állandóan után tölteni, mint cserélni. A 2,2 esen meg vhogy hát szal nagy lett a luk a tetején, egy nap....

Az A Omegenál meg vmi szilárddal való találkozáskor azt mondta, hogy kettétörik a műanyag része... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma az asszony panaszkodott hogy belulrol kellett jeget kaparni, hmmmm de honnan van belul para ha nem volt kufirc??

Szerencsejere tisztazta a a jobbegy labterszonyege. Ugy latszik amig meleg volt el tudott parologni eszrevetlenul.

Sajna nem megy W7 64en az epc, tudna valaki nekem egy kodot lesni radiatorhoz?

koszi!

Link to comment
Megosztás:

Ma az asszony panaszkodott hogy belulrol kellett jeget kaparni, hmmmm de honnan van belul para ha nem volt kufirc??

Szerencsejere tisztazta a a jobbegy labterszonyege. Ugy latszik amig meleg volt el tudott parologni eszrevetlenul.

Sajna nem megy W7 64en az epc, tudna valaki nekem egy kodot lesni radiatorhoz?

koszi!

Nem csak sima víz?Megnyaltad?Nem a pollenszűrőtől folyt csak be a víz? - pl. eldugult vízleveztő a jobbos nyúlványban?

Azt tudod ugye, hogy nem lesz túl vicces, ha radiátort kell cserélni?Melóba sem ha Ti csináljátok, vagy anyagilag ha egy szerelő.

Csergőbe megmondják de sztem 9194851 - 1618248.

Link to comment
Megosztás:

Hehe emiatt sikerült nyáron medencévé alakítani Édesanyám omegáját :(

Azert nem is gondoltam hogy az, mert pont 200km rel ezelott takaritottam ki mindket oldalt. De majd megnyalom, este mar nem akartam vele foglalkozni.

Max meg arra tudok gondolni azon a teren, hogy esetleg befagyott es a jeg miatt nem tudott lefolyni, amikor a nap mar a szeledorol olvasztotta a havat.

De erre nem latok nagy realis eselyt.

Megnyalos teszt ok, majd kortyolok elotte egy kupica fagyallot hogy ossze tudjam hasonlitani :excl:

Link to comment
Megosztás:

Azt tudod ugye, hogy nem lesz túl vicces, ha radiátort kell cserélni?Melóba sem ha Ti csináljátok, vagy anyagilag ha egy szerelő.

Ja, ahogy sejtettem Patyi Laci el is kuldott vele anyamba ... /persze megcsinalja, de ereztem a hangjan amikor bolintott, hogy tokonszurna magat,

vagy inkabb engem :excl:/

Link to comment
Megosztás:

Ja, ahogy sejtettem Patyi Laci el is kuldott vele anyamba ... /persze megcsinalja, de ereztem a hangjan amikor bolintott, hogy tokonszurna magat,

vagy inkabb engem :excl:/

Én már 3 éve halogatom a radiátor cserét. Szerencsére nem folyik, csak nem fűt rendesen. Az egész műszerfalat ki kell szedni hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Ma az asszony panaszkodott hogy belulrol kellett jeget kaparni, hmmmm de honnan van belul para ha nem volt kufirc??

Szerencsejere tisztazta a a jobbegy labterszonyege. Ugy latszik amig meleg volt el tudott parologni eszrevetlenul.

Sajna nem megy W7 64en az epc, tudna valaki nekem egy kodot lesni radiatorhoz?

koszi!

Ugye? Mondjam, vagy mutassam. De legalább még mindig lelkes vagy...

Link to comment
Megosztás:

Ugye? Mondjam, vagy mutassam. De legalább még mindig lelkes vagy...

Inkabb azt mondd meg hogy mi a halalert kerul egy gyari huto 60k ba egy nem gyari meg 12be? (minusz kedvezmeny)

A non plus ultra vicc pedig, hogy az utangyartottak kozul egy sem akkora, mint kene :excl: Mindegyikkel szorakozni kell egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Inkabb azt mondd meg hogy mi a halalert kerul egy gyari huto 60k ba egy nem gyari meg 12be? (minusz kedvezmeny)

A non plus ultra vicc pedig, hogy az utangyartottak kozul egy sem akkora, mint kene :excl: Mindegyikkel szorakozni kell egy kicsit.

Az utolsó két mondattal megadtad magadnak a választ...

Link to comment
Megosztás:

Inkabb azt mondd meg hogy mi a halalert kerul egy gyari huto 60k ba egy nem gyari meg 12be? (minusz kedvezmeny)

A non plus ultra vicc pedig, hogy az utangyartottak kozul egy sem akkora, mint kene :excl: Mindegyikkel szorakozni kell egy kicsit.

Én úgy tudom a gyári hűtő belsejére fel van víve vamilyen anyag, legalábbis kezelve van spec módon(nem emlékszem pontosan). Ezért lyukad ki később és ezért is drágább. A méret már egy másodlagos dolog, az ugy. vízhűtőknél sem sikerül ezt a ugy. termék gyártóinak "eltalálni", mely által például kisebb hűtőfelülete lesz a hűtőnek, ergo megveszed az automata V6 Omidba a Nissens vízhűtőt és meglepődsz nyáron, hogy ha tolod neki klíma mellett akkor a piros sávban lesz a vízhőfok (természetesn kipucolt, kiganézott klímahűtő mellett!!!). Nem elég a hűtőfelület (vékonyabb az ugy. hűtő sajnos).

Ez tapasztalat, ismerős így járt. Átszereltette később manuálisra egyéb okból az autót és utána (X-es mocik estében ugye a váltólaj hűtője is a vízhűtőben van megoldva) már nem tapasztalja ezt, tehát egyértelműen méretezési hiba.

Ja és Nissens automata és manuál V6 omihoz (klímás) is ugyanazt a hűtőt adja, és itt a hiba...

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom a gyári hűtő belsejére fel van víve vamilyen anyag, legalábbis kezelve van spec módon(nem emlékszem pontosan). Ezért lyukad ki később és ezért is drágább. A méret már egy másodlagos dolog, az ugy. vízhűtőknél sem sikerül ezt a ugy. termék gyártóinak "eltalálni", mely által például kisebb hűtőfelülete lesz a hűtőnek, ergo megveszed az automata V6 Omidba a Nissens vízhűtőt és meglepődsz nyáron, hogy ha tolod neki klíma mellett akkor a piros sávban lesz a vízhőfok (természetesn kipucolt, kiganézott klímahűtő mellett!!!). Nem elég a hűtőfelület (vékonyabb az ugy. hűtő sajnos).

Ez tapasztalat, ismerős így járt. Átszereltette később manuálisra egyéb okból az autót és utána (X-es mocik estében ugye a váltólaj hűtője is a vízhűtőben van megoldva) már nem tapasztalja ezt, tehát egyértelműen méretezési hiba.

Ja és Nissens automata és manuál V6 omihoz (klímás) is ugyanazt a hűtőt adja, és itt a hiba...

Bocsi amiert hutot irtam, termeszetesen ebben a topicban a radiatorra gondoltam, a futore.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi amiert hutot irtam, termeszetesen ebben a topicban a radiatorra gondoltam, a futore.

Bocs, az első része a fűtőradiátorra van írva részemről (én is arra gondoltam, de mást írtam) és az fent leírtak miatt olyan drága.

Szóval helyesen:

Én úgy tudom a gyári radiátor belsejére fel van víve vamilyen anyag, legalábbis kezelve van spec módon(nem emlékszem pontosan). Ezért lyukad ki később és ezért is drágább.

A második rész szól az ugy. vízhűtőkről, kapcsolódva az ugy. cuccokhoz és a méretbeli dolgokhoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

3.0 v6 osom van digit klímás a problémám hogy kb nulla a fűtésem, tudtok ajánlani valakit aki megbízható szerelő lenne a témában mert én nem vagyok szerelő még hobbi szinten sem.

Köszi

Legalább egy várost vagy megyét irtál volna... amúgy ezt nem nagyon szeretik a szerelők bolygatni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

3.0 v6 osom van digit klímás a problémám hogy kb nulla a fűtésem, tudtok ajánlani valakit aki megbízható szerelő lenne a témában mert én nem vagyok szerelő még hobbi szinten sem.

Köszi

Amit megnézhetsz házilag:

Digit klíma kijelez vmit vagy agyhalott?Semmilyen irányba még langyos se, legmagasabb hőfokra állítava?

Nézd meg a fűtéscsapot, hogy rajta van -e a vákumvezeték, illetve kövesd le a vákumvezetéket másik irányba is, hogy a másik oldala is csatlakoztatva van -e a fékszervó csövéhez (Fűtéscsapot megtalálod a tűzfal és anyós oldali hengerfej hátsó fele között, 3 vízcső megy rá meg a tetejére egy vákumcső).

Illetve ha ezek OK akkor meleg motornál fűtés bekapcs, majd az utastérbe menú 2 vízcsövet nézd meg hogy melegek -e.

Link to comment
Megosztás:

Amit megnézhetsz házilag:

Digit klíma kijelez vmit vagy agyhalott?Semmilyen irányba még langyos se, legmagasabb hőfokra állítava?

Nézd meg a fűtéscsapot, hogy rajta van -e a vákumvezeték, illetve kövesd le a vákumvezetéket másik irányba is, hogy a másik oldala is csatlakoztatva van -e a fékszervó csövéhez (Fűtéscsapot megtalálod a tűzfal és anyós oldali hengerfej hátsó fele között, 3 vízcső megy rá meg a tetejére egy vákumcső).

Illetve ha ezek OK akkor meleg motornál fűtés bekapcs, majd az utastérbe menú 2 vízcsövet nézd meg hogy melegek -e.

Ha a bemenő cső és a kijövő egyaránt meleg, akkor a radiátoron átmegy a víz...

Hallgasd meg, hogy amikor hőfokot állítasz, mozognak-e a zsaluk.

Szintén a tűzfalon megy be a vákuumcső (fekete vékony merev műanyagcső) a zsalukhoz, ennek is a fékszervóhoz kell csatlakoznia.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.