Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés?


morg

Recommended Posts

Megtörtént. nagy móka az biztos.

Nem tuti. A havernak a bemenő és a kimenő cső is meleg volt, mert a radiátorba pont annyi víz tudott megfordulni, hogy a két cső meleg legyen. HA rátette a fűtést, kb fél percig langyosat nyomott, aztán már hideget. Kicseréltük a radiátort, azóta jó.Amúgy van a rendszerbe egy kis vízkeringető motor. Annak mi a neve pontosan, és mennyi lehet kb?

Ja, írtam is később, hogy ha túl sok regiszter el van dugulva, akkor előfordulhat hogy meleg a ki-bemenő víz, de hőt nem tud leadni.

Link to comment
Megosztás:

Ja, írtam is később, hogy ha túl sok regiszter el van dugulva, akkor előfordulhat hogy meleg a ki-bemenő víz, de hőt nem tud leadni.

Nem sok kedvem volt hozzá, de sajna szét kellet bontani az autót. Nem a munka, de az 10 perces művelethez(radiátor ki-be), elég sokat kell szerelni.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Még mindig az a hiba áll fent, hogy nincs fűtésem egy deka sem.

Hideget nyom meleget nem.

Szerelőnél voltam, közben kiderül hogy semmi jele annak hogy hengerfejes volna a kocsi.

Termosztát okés, ki lett főzve, és rendesen nyit!

Levegősnek nem levegős a rendszer!

Vizet nem eszi, nem is fúja ki, kupak lett rajta cserélve.

Egy másik fórumon olvastam olyat hogy esetleg olyan hibám lehet hogy ugyebár digites a vectrám, ezekbe nincs előtét ellenállás, hanem valami más nem is tuom, idézek inkább! :D

-Szia !

Előtétellenállás a digitklímás verzióban nincs, viszont van helyette egy ventillátor fordulatszámot szabályzó elektronika, ami valóban el tud romlani , de ezt nem csak úgy magától teszi !

A hibás ventillátor teszi vele ezt a szörnyűséget !

Valszeg neked is azt kell majd cserélned !

Ne erőltesd a klímát-fűtést, amíg nincs pontos diagnózis, mert hazavágja az elektronikát a hibás venti. által felvett túláram.

A ventillátort megnézheted a pollenszűrő alatt.

( bár inkább szereld ki - az a tuti )

Az elektronika az utastérben van , a gázpedáltól jobbra, kissé fenn, a fűtésboxban, közel a tűzfalhoz. Kettő csavarral rögzítve !

Ez vagy működik , vagy nem - nincs középút . Van rajta két tranzisztor, ezek füstölnek el és akkor vége !

Amíg így vagy úgy működteti a ventillátor, addig OK, de ha így használod, kiég !

Egyébként eme alkatrész halálát a gyújtás elvételekor a hőfokbeállítón megjelenő két vízszintes vonal jelzi.

Megjegyzem , háromszor cseréltem, mire kiderült, hogy mi a baj

A két vízszintes vonalam jelen van! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali

Még mindig az a hiba áll fent, hogy nincs fűtésem egy deka sem.

Hideget nyom meleget nem.

A két vízszintes vonalam jelen van! :lol:

Vákumcsövek rendben? Amik a belső terelőket mozgatják. azokat hallod mozogni? Belső levegő hőmérő?

Link to comment
Megosztás:

.

.

.

Amíg így vagy úgy működteti a ventillátor, addig OK, de ha így használod, kiég !

Egyébként eme alkatrész halálát a gyújtás elvételekor a hőfokbeállítón megjelenő két vízszintes vonal jelzi.

Megjegyzem , háromszor cseréltem, mire kiderült, hogy mi a baj

A két vízszintes vonalam jelen van! :lol:

Akkor? Arccal előre, ventilátort, szabályzó panelt bontani (amúgy Omegánál nem így helyezkednek el a dolgok).

Mondjuk ez érdekes összefüggés, mmint a halott venti ford.szám paneltól nincs meleg...

Mindegy, ha tapasztalat ezt mutatja :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor? Arccal előre, ventilátort, szabályzó panelt bontani (amúgy Omegánál nem így helyezkednek el a dolgok).

Mondjuk ez érdekes összefüggés, mmint a halott venti ford.szám paneltól nincs meleg...

Mindegy, ha tapasztalat ezt mutatja :lol:

Most nem azt irja a srac hogy vagy mukodik vagy nem?? Ez akkor kb azt jelenti, hogy vagy fuj vagy nem (gondolom PWM szabalyzas)

Lackoe fuj, csak hideg. Nem ertem hol jon ide a ventillator....

X szer es most is le lett irva, hogy dugulas, vakuumcso, futesallito motor.

A ket vonalka meg barmilyen hibat jelenthet, ki kell olvasni.

Link to comment
Megosztás:

Most nem azt irja a srac hogy vagy mukodik vagy nem?? Ez akkor kb azt jelenti, hogy vagy fuj vagy nem (gondolom PWM szabalyzas)

Lackoe fuj, csak hideg. Nem ertem hol jon ide a ventillator....

X szer es most is le lett irva, hogy dugulas, vakuumcso, futesallito motor.

A ket vonalka meg barmilyen hibat jelenthet, ki kell olvasni.

Ilyen szépen én sem írhattam volna le! B)

De amúgy azt írta a bemásolt kommentelő, hogy a két vonalka ezt a hibát jelöli. ha meg két vonal van, ez a hiba (vagy nem... :D ) (arról valóban nem olvasni, hogy van-e meleg vagy sem, csak a ventiről ír).

Amúgy nem PWM szabályzás, csak egy sima tirisztorkapcsolás. De lehet hogy tévedek, nem mélyedtem még el az Omega fűtőmotorok lelkivilágában, más autóknál viszont tirisztoros/relés a 'fokozatmentes' szabályzás :lol:

Amúgy meg leginkább meg kellene molesztálni a Vectra fórumot, hátha ők láttak már ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Most nem azt irja a srac hogy vagy mukodik vagy nem?? Ez akkor kb azt jelenti, hogy vagy fuj vagy nem (gondolom PWM szabalyzas)

Lackoe fuj, csak hideg. Nem ertem hol jon ide a ventillator....

X szer es most is le lett irva, hogy dugulas, vakuumcso, futesallito motor.

A ket vonalka meg barmilyen hibat jelenthet, ki kell olvasni.

A fűtésen belüli hibát jelenti a két kis vonal a kijelzőn?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen szépen én sem írhattam volna le! :D

De amúgy azt írta a bemásolt kommentelő, hogy a két vonalka ezt a hibát jelöli. ha meg két vonal van, ez a hiba (vagy nem... :D ) (arról valóban nem olvasni, hogy van-e meleg vagy sem, csak a ventiről ír).

Amúgy nem PWM szabályzás, csak egy sima tirisztorkapcsolás. De lehet hogy tévedek, nem mélyedtem még el az Omega fűtőmotorok lelkivilágában, más autóknál viszont tirisztoros/relés a 'fokozatmentes' szabályzás :lol:

Amúgy meg leginkább meg kellene molesztálni a Vectra fórumot, hátha ők láttak már ilyet.

Hát oda hiába írtam...

Csak itt van fűtés topic!B)

Vectra és omega egy kapta fa, nem bonyolították túl a németek szerintem!

Főleg meg ezeket az öreg autókat, hogy a belseje is egyforma majdnem...

Link to comment
Megosztás:

A fűtésen belüli hibát jelenti a két kis vonal a kijelzőn?

Azt jelenti: valami gaz van vazeg olvasd ki es csinatasd meg mert megjarod!

Kb ua, mint a check a BC-n, csak ez a hutofuto rendszerre vonatkozoan.

sky:

azert gondoltam pwmre, mert ha mar digit mibol tartana csak egy kitoltesi tenyezot allitgatni sima ucontroller kimeneten,

es mivel sima egyenfeszultsegu villanyomtor, eleg konnyu tranzisztorral hajtani.

Na meg persze eszembe nem jutna tirisztort rakni semmibe, annyiszor szopatott az a vacak az egyetemen hogy mar csak

bosszubol se terveznem be sehova:D

Link to comment
Megosztás:

Azt jelenti: valami gaz van vazeg olvasd ki es csinatasd meg mert megjarod!

Kb ua, mint a check a BC-n, csak ez a hutofuto rendszerre vonatkozoan.

sky:

azert gondoltam pwmre, mert ha mar digit mibol tartana csak egy kitoltesi tenyezot allitgatni sima ucontroller kimeneten,

es mivel sima egyenfeszultsegu villanyomtor, eleg konnyu tranzisztorral hajtani.

Na meg persze eszembe nem jutna tirisztort rakni semmibe, annyiszor szopatott az a vacak az egyetemen hogy mar csak

bosszubol se terveznem be sehova:D

Gondolom a költségtényezője más. Így megoldották talán 2-3 DM-el olcsóbban, és ez számít :D (ha jól tudom, olcsóbb a nagyáramú tirisztor, mint a tranyó... bár... mind1 nem foglalkoztam már ezzel évek óta).

PWM-el viszont valóban fokozatmentes megoldás lenne. Mondjuk nem mintha túl nagy szükség lenne rá :lol:

Link to comment
Megosztás:

A fűtésen belüli hibát jelenti a két kis vonal a kijelzőn?

Nem, az bármilyen hibát jelenthet a szellőztetéssel kapcsolatban.

Asszem valahol olvastam, hogy van egy olyan funkció, hogy OFF+AUTO gombokat nyomni kell, és akkor csinál egy öntesztet, ott asszem dob valami hibakódot.

Olvass ennek utána, talán előbbre jutsz.

Mozogni mozognak, de a belső levegő hőmérőnek van valahol jeladója vagy esetleg gombája?

Omegánál a digit panel felső részének közepén van, egy rács mögött.

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy belepofázok, de nekem az ex omegámban egyszer valami okból meghalt a szabályzó-vezérlő panel, és akkor se fűtés, se klíma nem volt. Akkor volt a két vizszintes vonal a kijelzőn. Egy huszas volt a bontott panel. A cseréje ugy 20 perc volt.

Link to comment
Megosztás:

Nem, az bármilyen hibát jelenthet a szellőztetéssel kapcsolatban.

Asszem valahol olvastam, hogy van egy olyan funkció, hogy OFF+AUTO gombokat nyomni kell, és akkor csinál egy öntesztet, ott asszem dob valami hibakódot.

Olvass ennek utána, talán előbbre jutsz.

Omegánál a digit panel felső részének közepén van, egy rács mögött.

Hú köszi a tippeket!

Holnap megyek hiba olvasásra!

Oda ahova viszem ott elég komoly hiba olvasó van, azt is ki írja hogy hol van meglazulva egy csavar, remélem ezt is megtalálja!

Végülés nekem annó volt ott hiba olvasásom, írt is ki rá klíma, hűtő fűtő hibát, ki lett törölve de semmi...

Link to comment
Megosztás:

Asszem valahol olvastam, hogy van egy olyan funkció, hogy OFF+AUTO gombokat nyomni kell, és akkor csinál egy öntesztet, ott asszem dob valami hibakódot.

Olvass ennek utána, talán előbbre jutsz.

OFF+AUTO egyszerre nyomva tart, kozben gyujtas raad es meg ezutan 5 masodpercig tartani kell oket.

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy belepofázok, de nekem az ex omegámban egyszer valami okból meghalt a szabályzó-vezérlő panel, és akkor se fűtés, se klíma nem volt. Akkor volt a két vizszintes vonal a kijelzőn. Egy huszas volt a bontott panel. A cseréje ugy 20 perc volt.

Nem belepofázás ez. Ez egy ötlet. Amúgy asszem említettük már mi is.

Naja, a vízszintes vonalak nem jelentenek mást, mint hogy valami kehe van a szerkezettel.

Link to comment
Megosztás:

OFF+AUTO egyszerre nyomva tart, kozben gyujtas raad es meg ezutan 5 masodpercig tartani kell oket.

Nah szóval megcsináltam nálla eztet...

És semmit nem csinált csak tesztelte a lamellákat.

De jelzem kontakt baja van a fűtő motoromnak azért nyomta ki a két vonalat, megbirizgáltam a vezetéké, és nincs semmiféle két vonalam most már a kijelzőn, ha leveszem a gyújtást!

De van még nagyobb bajom, szerintem rájöttem a dolgokra! <_<

Ugyanis állóhelyzetben van langyi levegő befúvásom, keringeti a vizet szaval a vákum dolgok jók az autón, akkor ezel ki is lehet szűrni hogy a vízkeringetőm is jó, akkor ezek ki is lőve.

Szerintem termosztát gyanúm lesz.

mert ugyan is 5 perc beindítás után, langyi a vastag cső a termosztátnál végig ami jön a hűtő fele, de viszont a hőfok mutatom ki sem mozdul alaphelyzetről.

Elképzelhető hogy a fűtésem azért nincs mert félig nyitva a termosztát, és menet közben vissza hűl a vizem és azért nincs fűtésem, csak hébe-hóba.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem termosztát gyanúm lesz.

mert ugyan is 5 perc beindítás után, langyi a vastag cső a termosztátnál végig ami jön a hűtő fele, de viszont a hőfok mutatom ki sem mozdul alaphelyzetről.

Elképzelhető hogy a fűtésem azért nincs mert félig nyitva a termosztát, és menet közben vissza hűl a vizem és azért nincs fűtésem, csak hébe-hóba.

Az elektronikát is teszteli... a termosztát nem válasz a 2 vonalra.... amúgy lehet, de ezzel lett ugye anno kezdve... tegyél vmit a hűtő elé, hogy akkor jobb-e. Ha igen akkor az a baj, ha nem, akkor más.

Link to comment
Megosztás:

Nah szóval megcsináltam nálla eztet...

És semmit nem csinált csak tesztelte a lamellákat.

De jelzem kontakt baja van a fűtő motoromnak azért nyomta ki a két vonalat, megbirizgáltam a vezetéké, és nincs semmiféle két vonalam most már a kijelzőn, ha leveszem a gyújtást!

De van még nagyobb bajom, szerintem rájöttem a dolgokra! <_<

Ugyanis állóhelyzetben van langyi levegő befúvásom, keringeti a vizet szaval a vákum dolgok jók az autón, akkor ezel ki is lehet szűrni hogy a vízkeringetőm is jó, akkor ezek ki is lőve.

Szerintem termosztát gyanúm lesz.

mert ugyan is 5 perc beindítás után, langyi a vastag cső a termosztátnál végig ami jön a hűtő fele, de viszont a hőfok mutatom ki sem mozdul alaphelyzetről.

Elképzelhető hogy a fűtésem azért nincs mert félig nyitva a termosztát, és menet közben vissza hűl a vizem és azért nincs fűtésem, csak hébe-hóba.

Nem az előbb írtad hogy jó a termosztát!?

Nézd meg mennyi a vízhőfok 5-10km megtétele után. Gondolom nem fekszik (de még ha fekszik is, az se jelent túl sokat, asszem 80fokról indul a skála)...

Termosztát nélkül is lennie kell fűtésnek, a motort nemigen tudod túlhűteni. Persze üzemi hőfok bőven nem lesz, de pl nálam már 3 perc autózás után van némi fűtés (kb akkor indul el a keringetés, ami ugye akkor történik meg, amikor már meleg a radiátor), amikor a blokk még csont hideg (a vízhő ebből kifolyólag lehet vagy 20-30fok).

Ha lyukas termosztát van, akkor a csőnek langyinak is kell lennie, folyamatosan van egy minimális vízáram a hűtőben.

Álló helyzetben amúgy tökmindegy hogy hogy áll a termosztát, 10-15 perc járatás után felfűti az egész hűtővíz mennyiséget.

Link to comment
Megosztás:

Az elektronikát is teszteli... a termosztát nem válasz a 2 vonalra.... amúgy lehet, de ezzel lett ugye anno kezdve... tegyél vmit a hűtő elé, hogy akkor jobb-e. Ha igen akkor az a baj, ha nem, akkor más.

Pontositanek: lehet hogy az IS baj.

Ha mar valamennyit kimozdul a mutato akkor erzekelhetoen kene futenie. Masreszt ha termosztatos attol meg allo helyzetben nem csak langyit fuj,

hanem fut. Mindenesetre ha mutatomozdulas elott mar meleg a cso az nem jo jel!! (en is igy jartam irtam is egy honapja, plussz meg ki kellett mosni a

radiatoromat is.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.