Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretném kicsrélni a pollenszürőt, de azt írja a könyv hogy valami masszával kell bekenni a szürő ajtaját.Ez milyen massza?

Addig jutottam el, hogy kiszedtem a kesztyütartót, de tovább nem merek menni amíg nem tudom, hogy milyen tömítőanyag amit oda kell kenni.

Tudnátok ebben segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicsrélni a pollenszürőt, de azt írja a könyv hogy valami masszával kell bekenni a szürő ajtaját.Ez milyen massza?

Addig jutottam el, hogy kiszedtem a kesztyütartót, de tovább nem merek menni amíg nem tudom, hogy milyen tömítőanyag amit oda kell kenni.

Tudnátok ebben segíteni?

semmilyen...ebben egy szivacs vagy valami hasonló anyagú tömítés van..nem is értem mire írja ezt a masszát, mert az nem szokott sérülni...gond nélkül kicseréled, és vissza rakod az ajtót :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Meghúzásnál a sorrend sem mindegy erre is ügyelj majd!

Ma szétszedtem, és nem tudom, de tudtam húznia csavarokon. Szerintem laza volt, mind a 2 tengely csavarjai, de a kipufogó oldal felőliek lazábbak voltak. Nyomatékkulccsal 9Nm-re húztam meg.

Vajon mennyi a tényleges nyomaték? :D

Link to comment
Megosztás:

Ma szétszedtem, és nem tudom, de tudtam húznia csavarokon. Szerintem laza volt, mind a 2 tengely csavarjai, de a kipufogó oldal felőliek lazábbak voltak. Nyomatékkulccsal 9Nm-re húztam meg.

Vajon mennyi a tényleges nyomaték? :D

Sorrendet nem látok, meg konkrétan 1,4-es motort se, de az X16XEL-re az így csináld azt írja, hogy húzz meg minden csavart 50Nm-re, majd húzz rajtuk még 60 fokot, majd még 15 fokot. Szóval a 9Nm biztosan kevés.

Link to comment
Megosztás:

Sorrendet nem látok, meg konkrétan 1,4-es motort se, de az X16XEL-re az így csináld azt írja, hogy húzz meg minden csavart 50Nm-re, majd húzz rajtuk még 60 fokot, majd még 15 fokot. Szóval a 9Nm biztosan kevés.

Amit Te írsz: Bütyköstengely kereket a bütykös tengelyre 50Nm+60fok

A jó,szerintem: Bütyköstengely-csapágyfedél a hengerfejhez 8Nm

Link to comment
Megosztás:

Akkor jó, talán a 9Nm-el nem csináltam kárt.

Tömitést a régit tetted vissza?

És mondjuk most mennyi az esély arra,vagyis kb mennyi idö mig nem lazul meg ujra?

Mondjuk nem lehet hogy attol lazulnak meg mert kevés,vagy egyáltalán nincs rajta csavar rögzitö a csavarokon,vagy pedig azért lazulnak mert már gyárilag nincs megfelelö nyomatékra húzva?

Link to comment
Megosztás:

Tömitést a régit tetted vissza?

És mondjuk most mennyi az esély arra,vagyis kb mennyi idö mig nem lazul meg ujra?

Mondjuk nem lehet hogy attol lazulnak meg mert kevés,vagy egyáltalán nincs rajta csavar rögzitö a csavarokon,vagy pedig azért lazulnak mert már gyárilag nincs megfelelö nyomatékra húzva?

Tömítés a régi, nem kentem meg semmivel, ha szivárogna akkor bekenem tömítő anyaggal, csak addig nem akartam, mert hátha jó lesz így is.

Nem tudom, sztem ősszel ismét szétszedem, de ezt én sem tudom. Kivenni acsavarokat, és menetrögzítővel újra rögzíteni az macera, mert párosával kell kiszedni, mert ugye az összeset nem lehet belőle kiszedni, mert akkor a láncot is ki kellene...

Link to comment
Megosztás:

Tömitést a régit tetted vissza?

És mondjuk most mennyi az esély arra,vagyis kb mennyi idö mig nem lazul meg ujra?

Mondjuk nem lehet hogy attol lazulnak meg mert kevés,vagy egyáltalán nincs rajta csavar rögzitö a csavarokon,vagy pedig azért lazulnak mert már gyárilag nincs megfelelö nyomatékra húzva?

Nekem kétszer meg lett bontva,és a régi tömítés van benne.

Lehet ,hogy túlzott az óvatosság,de szerintem minden olajcseréléskor.

Ennyit megér a dolog :D

Link to comment
Megosztás:

Miért nem kened be csavarrögzítővel, utána nem kell szétszedni.

Ha megkened szerintem az macerás.

Ha meg van húzva nyomatékra, akkor miért lazul fel? Akkora rezonancia van ott?

pl a hengerfejet csak új csavarokkal lehet összerakni, lehet itt is ugyanaz a szitu. ezért:

Jó lenne, ha valahonnét lehetne egy leírást szerezni, hogy mivel kell összerakni, és mekkora nyomatékra kell meghúzni. Olyat ami Z14XEP-re vonatkozik, nem más motorra.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg az a macerás ha mindig húzogatod

Egyszer kell meghúzni, meg rögzítőzni.

Szerintem azért lazul meg, mert konstrukciós hiba folytán nem tökéletes a menetek profilja, nincs meg a rendes súrlódási zárás a csavar és a blokk közt. "Állandóan" fellazul.

Ha megkened szerintem az macerás.

Ha meg van húzva nyomatékra, akkor miért lazul fel? Akkora rezonancia van ott?

pl a hengerfejet csak új csavarokkal lehet összerakni, lehet itt is ugyanaz a szitu. ezért:

Jó lenne, ha valahonnét lehetne egy leírást szerezni, hogy mivel kell összerakni, és mekkora nyomatékra kell meghúzni. Olyat ami Z14XEP-re vonatkozik, nem más motorra.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, de úgy rémlik , hoyg valaki említette, hogy újra fellazul. Ebből gonmdolom.

Persze a te verziód lenne a jobbik eset

ezért kellene egy manual, hogy mi a gyári összerakás, vagy szervizelés menete.

Lehet a csavarok nem megfelelőek, vagy a menet. Az utóbbi az szívás.ű

Ha pedig kell menetrögzítőt használni, akkor nem lazulhat fel.

Csak jó lenne tudni, nem szeretnék gányolni. Szerintem sokmindenkinek jó lenne az infó, mert vagyunk páran, akinek 2005-2007 közti Z14XEP-je van, nem említve az AstraH-kat. :D

Link to comment
Megosztás:

ezért kellene egy manual, hogy mi a gyári összerakás, vagy szervizelés menete.

Lehet a csavarok nem megfelelőek, vagy a menet. Az utóbbi az szívás.ű

Ha pedig kell menetrögzítőt használni, akkor nem lazulhat fel.

Csak jó lenne tudni, nem szeretnék gányolni. Szerintem sokmindenkinek jó lenne az infó, mert vagyunk páran, akinek 2005-2007 közti Z14XEP-je van, nem említve az AstraH-kat. :D

Esetleg valami szervizes kolléga adhatna valami tanácsot...

Érdekes mert nézegetem az astra H forumot is,de nem olvastam ilyen jellegü problémát ott senkinél ....akkor hogy is van ez??????

Link to comment
Megosztás:

ezért kellene egy manual, hogy mi a gyári összerakás, vagy szervizelés menete.

Lehet a csavarok nem megfelelőek, vagy a menet. Az utóbbi az szívás.ű

Ha pedig kell menetrögzítőt használni, akkor nem lazulhat fel.

Csak jó lenne tudni, nem szeretnék gányolni. Szerintem sokmindenkinek jó lenne az infó, mert vagyunk páran, akinek 2005-2007 közti Z14XEP-je van, nem említve az AstraH-kat. :D

Valaki csak tudja a lehúzási sorrendet nem?

Annyira nem különbözhet a másik tipusoktol a lehúzása?

Link to comment
Megosztás:

Valaki csak tudja a lehúzási sorrendet nem?

Annyira nem különbözhet a másik tipusoktol a lehúzása?

Szerintem se különbözhet. Én simán lehúznám mindkét tengelyt abban a sorrendben 2Nm-es lépésekkel, ahogy a hengerfej lehúzás sorrendje is van.

Link to comment
Megosztás:

Az is lehet, hogy nincs meghúzva gyárilag rendesen...

Nem ide vág a téma, de pollenszűrő csere során vettem észre, hogy összegyűrve volt a helyén az eredeti, első pollenszűrő... Én sem tartom kizártnak, hogy a csavarokat nem húzták meg a gyártósoron megfelelően.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.