Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

Hőmérséklet nekem is ilyen, akkor most már értem, hogy a két vonal között 10fok van, és 90 alatt 80

Amúgy öcsibácsi miért keresel jó, pontos vizhőfok jeladót???

Mert az asszony is hajtja a gépet és amúgy is szeretem, ha a pontos értéket látom, nem kell gondolkozni, hogy ez most jó-e.

Öcsibá: Milyen astra is ez? Évjárat/motor?

Norvég Astra, oszlóban van. :D 92' C16NZ

Próbáld meg ezt!

Ha nem marad más megoldás, bár kellene 1 olyan hőmérő, ami legalább 100°C-ig mér és ahhoz belőném a mutatót.

Amúgy a fenti óra a sógi gépében volt és nála tökéletesen jó volt. De miután megvált a masinától nem tudom, hogy neki milyen jeladója volt. :)

Link to comment
Megosztás:

És ez pontos?

Csak mert ez egy F Astra műszercsoport, nem Vectra.

A Vectrának 60literes tankja van, az üzemanyagszintjelző is addig van számozva... :)

Igazából ez semmit se befolyásol.

Amúgy tisztában vagyok ezzel, mert saját kezűleg telepítettem át (kis segítséggel)a motorral, az ECU-val és a műszercsoporttal együtt a saját masinámba.

Miután a Vectra órával sem mutat helyes értéket, így valami más gondom van.

Az nem zavar, hogy 50 avagy 60l.

De, ha tudnál mondani 1 jó cikkszámot ehhez az órához, annak örülnék. :D

Link to comment
Megosztás:

Bemegy a radiátorba a melegvíz egyeltalán? Nem a terelőlapátokkal lehet a gond amikkel állítod a fűtést? Ha megy abba a radiátorba melegvíz, ott kell lennie fűtésnek!

Bemegy a radiátorba a víz,(alacsony fordulaton viszont nem olyan meleg,csak melegecske)már kiiktattam a fűtéscsapot is. Alacsony fordulaton szar,2000-es fordulat felett,már gatyarohasztó meleget fúj be. Akkor már a radiátorban is forró víz kering. De alacsony fordulaton... Borzalmas. És az egész rendszer olyan tiszta,hogy erőlködés nélkül át tudom fújni az egészet. Most már csak a vízpumpára tudok gondolni. Talán csak magas fordulaton tud rendesen keringetni. A terelőlapátok működnek,szabályozzák a hideget,meleget.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, nekem astrám van isuzu motorral, de bátran elmondhatom, hogy nálam gatyarohasztó meleget csinál.

A keményebb mínuszokban is elég volt max 2-esre kapcsolni a ventit, a mostani +okban meg 1-esre kapcsolva le kell tekernem a levegőkeverést középállás alá, hogy ne vizipólózzanak a t...keim. :D

Műszer szerint 82-84 fokos a víz, és az ablak nálam mindig meg van nyitva picit.... :lol:

Nálam ez a helyzet csak akkor áll fenn,ha mondjuk autópályázok és pörög legalább 3000-et a motor. Nálam sajnos a fordulatszám növekedésével egyenes arányban nő a bejövő meleg levegő hőmérséklete is. Ha alacsony fordulaton jár a motor,akkor fagyoskodás van. És a rendszer tiszta. Nem rozsdás,nem vízköves,nem olajsáros,stb. Nagyon herótom van már.

Link to comment
Megosztás:

Bemegy a radiátorba a víz,(alacsony fordulaton viszont nem olyan meleg,csak melegecske)már kiiktattam a fűtéscsapot is. Alacsony fordulaton szar,2000-es fordulat felett,már gatyarohasztó meleget fúj be. Akkor már a radiátorban is forró víz kering. De alacsony fordulaton... Borzalmas. És az egész rendszer olyan tiszta,hogy erőlködés nélkül át tudom fújni az egészet. Most már csak a vízpumpára tudok gondolni. Talán csak magas fordulaton tud rendesen keringetni. A terelőlapátok működnek,szabályozzák a hideget,meleget.

Próbáld meg úgy hogy a kiegyenlítő tartályról leveszed a sapkát. Lehet nem engedi el a nyomást és kisfordulaton nembírja betolni a meleget a radiátorba.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ez semmit se befolyásol.

Amúgy tisztában vagyok ezzel, mert saját kezűleg telepítettem át (kis segítséggel)a motorral, az ECU-val és a műszercsoporttal együtt a saját masinámba.

Miután a Vectra órával sem mutat helyes értéket, így valami más gondom van.

Az nem zavar, hogy 50 avagy 60l.

De, ha tudnál mondani 1 jó cikkszámot ehhez az órához, annak örülnék. B)

Figyelj csak!

Mit szólnál, egy ilyen megoldáshoz? ha nem ragaszkodsz a 60 lityihez :lol:

Mondjuk cserébe a csatiért? A másik grátisz, meee úgy látom az sincs már a helyzet magaslatán..... :D

A donorból van, nekem nincs rá szükségem....más terveim vannak :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet,holnap megpróbálom hátha bejön.

Sajna ez sem jött be. Levettem a kiegyenlítőről a sapkát,még rosszabb lett. Főnököm már azt javasolta,tegyek egy kisebb ékszíjtárcsát a vízpumpára,akkor többet pörög alapjáraton is. Már belefáradtam. Miért nem tud az Opel,normális dízel motort csinálni? Miért kellett ezeknek közösködniük a japcsikkal? Öreg Opel szerelőknek sincsen már ötletük,mi lehet a baja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bemegy a radiátorba a víz,(alacsony fordulaton viszont nem olyan meleg,csak melegecske)már kiiktattam a fűtéscsapot is. Alacsony fordulaton szar,2000-es fordulat felett,már gatyarohasztó meleget fúj be. Akkor már a radiátorban is forró víz kering. De alacsony fordulaton... Borzalmas. És az egész rendszer olyan tiszta,hogy erőlködés nélkül át tudom fújni az egészet. Most már csak a vízpumpára tudok gondolni. Talán csak magas fordulaton tud rendesen keringetni. A terelőlapátok működnek,szabályozzák a hideget,meleget.

Sajna ez sem jött be. Levettem a kiegyenlítőről a sapkát,még rosszabb lett. Főnököm már azt javasolta,tegyek egy kisebb ékszíjtárcsát a vízpumpára,akkor többet pörög alapjáraton is. Már belefáradtam. Miért nem tud az Opel,normális dízel motort csinálni? Miért kellett ezeknek közösködniük a japcsikkal? Öreg Opel szerelőknek sincsen már ötletük,mi lehet a baja. :D

A leírtak alapján 90% ban a vízpumpád a ludas.

Nem tudok mikor volt vezérműszett cserélve, de a vízpumpával együtt szokták.

Ne hallgass a főnöködre :lol: Csak egy vízpumpa kell és máris lesz ott meleg.

Link to comment
Megosztás:

Az normális hogy leállás után böszme nyomás van a hűtőrendszerbe? Tehát a csövek, hűtő meg minden rohadtul feszül a nyomás miatt. Lassan meglazítom a kiegyenlítő tartály kupakját és akkor visszamegy a nyomás. De a kupakon is van valami kis szelep. Annak nem kellene elengedni a nyomást?

Normális, mivel zárt rendszerű.

Emiatt nem 100 fokon forr fel, hanem e fölött.

A kupak is csak bizonyos nyomás felett engedi ki a "gőzt" :lol:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A leírtak alapján 90% ban a vízpumpád a ludas.

Nem tudok mikor volt vezérműszett cserélve, de a vízpumpával együtt szokták.

Ne hallgass a főnöködre :lol: Csak egy vízpumpa kell és máris lesz ott meleg.

Köszi Thor. Azt még megpróbálom,ha kicsit lesz időm leállni a kocsival. A vezérlést másfél éve cseréltettem,amikor vettem az autót. Én hülye hagytam,hogy rádumáljon az autószerelő,nem kell vízpumpát cserélni(pedig vittem). Mert látszik,hogy szinte új. Gondolom nem volt kedve tökölni,a fagyállózással.De már nem járok hozzá,mindent én csinálok. Egyébként a vízpumpára azért nem mertem gondolni,mert nyáron nem melegedett,gondoltam dolgozik rendesen.De megpróbálom,hátha.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már 2 éve nyúzom a gépet (Vectra A - '94-ből, 1.8GL (LPG!), de egyszerűen nem tud kifogyni a meglepetésekből...

Kisérő jelenségek:

1. jelentős mennyiségű víz a garázs padlóján

2. jelentős mennyiségű víz az utastér padlóján és az üvegeken (főleg első és hátsó szélvédő)

3. rendszer 3 naponta utántöltést igényel

Tipp:

1. a motor és a tűzfal közötti vezetékek bilincsei lazák

2. fűtőradiátor :D

Tudnátok pontos leírást adni, hogyan kell cserélni a radiátort? Tömítőadalék használatától tartok, a cseréről pedig azt hallottam komoly stressz :lol:

Ugyan érintettétek a témát, de nem részletezte senki... jól jönne egy kis Know How!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már 2 éve nyúzom a gépet (Vectra A - '94-ből, 1.8GL (LPG!), de egyszerűen nem tud kifogyni a meglepetésekből...

Kisérő jelenségek:

1. jelentős mennyiségű víz a garázs padlóján

2. jelentős mennyiségű víz az utastér padlóján és az üvegeken (főleg első és hátsó szélvédő)

3. rendszer 3 naponta utántöltést igényel

Tipp:

1. a motor és a tűzfal közötti vezetékek bilincsei lazák

2. fűtőradiátor :D

Tudnátok pontos leírást adni, hogyan kell cserélni a radiátort? Tömítőadalék használatától tartok, a cseréről pedig azt hallottam komoly stressz :lol:

Ugyan érintettétek a témát, de nem részletezte senki... jól jönne egy kis Know How!

Előre is köszi!

Üdv!

Látsz valahol konkrét vízfolyást? Azt nem írtad, hogy klímás e! A nem klímásat már "cseréltem" Asszonykám Vekijében.

Sajnos az 1.-es 2.-es hibajelenség következménye a 3.-as B)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Látsz valahol konkrét vízfolyást? Azt nem írtad, hogy klímás e! A nem klímásat már "cseréltem" Asszonykám Vekijében.

Sajnos az 1.-es 2.-es hibajelenség következménye a 3.-as :lol:

Szia!

A folyás konkrét helye nem látszik, csak télen nyáron őserdei a páratartalma az utastérnek. ablok hiába fújatom nem szárad le, illetve sötét szennyeződés képződik az üvegen...

Egyébkén nem klímás (jelen esetben asszem mondhatom, hogy szerencsére).

Ajánlották a tömítőt még mielőtt cserélném, de tartok tőle, hogy több kárt okoz mint hasznot...

(egyébként ma már kierőszakolt egy új akkut :D )

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A folyás konkrét helye nem látszik, csak télen nyáron őserdei a páratartalma az utastérnek. ablok hiába fújatom nem szárad le, illetve sötét szennyeződés képződik az üvegen...

Egyébkén nem klímás (jelen esetben asszem mondhatom, hogy szerencsére).

Ajánlották a tömítőt még mielőtt cserélném, de tartok tőle, hogy több kárt okoz mint hasznot...

(egyébként ma már kierőszakolt egy új akkut :lol: )

Hmmm. Érezni a tipikus "fagyálló szagot" is az utastérben?

Igen, ez a szerencsésebb verzió.

Vázlatos sorrend a hűtővíz leengedése és a tűzfalnál lévő csövek levétele után:

Váltóbox-> középbox->Radiátor kiügyeskedése

Nem egy lehetetlen feladat, de nem is valami hálás (főleg gyakorlat nélkül).

Amúgy a tömítővel is (ha használna egyáltalán) csak valamennyi időt nyernél.

Link to comment
Megosztás:

Hmmm. Érezni a tipikus "fagyálló szagot" is az utastérben?

Igen, ez a szerencsésebb verzió.

Vázlatos sorrend a hűtővíz leengedése és a tűzfalnál lévő csövek levétele után:

Váltóbox-> középbox->Radiátor kiügyeskedése

Nem egy lehetetlen feladat, de nem is valami hálás (főleg gyakorlat nélkül).

Amúgy a tömítővel is (ha használna egyáltalán) csak valamennyi időt nyernél.

A szagintenzitás változó, a főleg, hogy illatosító is van bent. Na meg az sem elhanyagolható, hogy nem bolti fagyálló van benne, hanem "valahonnan jött, ipari". Még tömény állapotában sem igazán szagos. Inkább a motortérből érkezik a szag, de lehet ezt csak én hittem mindig...

Nem szívesen törnék patentokat, illetve a fűtés böwdenezését sem tudom, hogyan kell kiiktatni. Volt egy astrám, amin így vágtam gallyra a fűtést.

Link to comment
Megosztás:

Hát ezt neked kell eldönteni, hogy mennyire bízol meg magadban :lol: Ha nem nagyon, akkor lehet érdemesebb lenne csináltatni valakivel (nem tudom melyik vidéken laksz).

Amúgy csak csavarozni kell a műanyagokat, de elég sokat tornáztam mire kijöttek a dolgok (szűkös hely miatt), főleg a radiátorral ment el az idő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.