Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Án az enyé,be valami olasz sz@rt raktam nem vágom már a márkáját de relativ jól fog. Amúgy szerintem alapjában nem nagy számok ezeken a kis 1.4-1.6 astrákon a fékek legalábbis a 8V-seké. Mondjuk az enyém olyan fapados hogy ABS.sincs benne meg a tárcsám is tömör. Az ABS el nincs gondom hogy nincs legalább nem kell kikötögetnem. Meg ugye a a gumi méret és a gumi minőség is számit a fékezésnél. Én 165-70-R13 omal járok szerintem a kocsi dinamikájához és futómüvéhez tökéletes ez a gumi méret. De mondom ez csak az én véleményem. Amugy tudsz 8-9 ért lyugatot tárcsát is venni szerintem egy próbát megér. Haver is vett a fordjába és nem is kopik neki annyira a szintén olasz betétel mint elötte !

Fékek márkájában jó a Textar tárcsa és a Textar vagy Bosch betét?

Elsőfék.

Link to comment
Megosztás:

Az Isuzus donoron is valami gubanc van a fékkel... azt tapasztalom, hogy gyengébben jön vissza a fék, miután benyomtam, és elengedtem akkor olyan érdekesen, lassan engedi vissza, olyan erőtlenül....

Lehet a vákumal van gond ennél is?

SZIA!Megjavult a félem.Szerintem a tiédnek is devander baja van,ma vettem 3000-ért a bontoba.Szivás kicserélni,jó kis meló.De zsir lett

Link to comment
Megosztás:

Án az enyé,be valami olasz sz@rt raktam nem vágom már a márkáját de relativ jól fog. Amúgy szerintem alapjában nem nagy számok ezeken a kis 1.4-1.6 astrákon a fékek legalábbis a 8V-seké. Mondjuk az enyém olyan fapados hogy ABS.sincs benne meg a tárcsám is tömör. Az ABS el nincs gondom hogy nincs legalább nem kell kikötögetnem. Meg ugye a a gumi méret és a gumi minőség is számit a fékezésnél. Én 165-70-R13 omal járok szerintem a kocsi dinamikájához és futómüvéhez tökéletes ez a gumi méret. De mondom ez csak az én véleményem. Amugy tudsz 8-9 ért lyugatot tárcsát is venni szerintem egy próbát megér. Haver is vett a fordjába és nem is kopik neki annyira a szintén olasz betétel mint elötte !

Szerintem ETF betét vagy simer.Jó mindkettö.Nekem Remsa volt benne de gyorsabban kopott az uj tárcsa mint a betét.

Link to comment
Megosztás:

Án az enyé,be valami olasz sz@rt raktam nem vágom már a márkáját de relativ jól fog. Amúgy szerintem alapjában nem nagy számok ezeken a kis 1.4-1.6 astrákon a fékek legalábbis a 8V-seké. Mondjuk az enyém olyan fapados hogy ABS.sincs benne meg a tárcsám is tömör. Az ABS el nincs gondom hogy nincs legalább nem kell kikötögetnem. Meg ugye a a gumi méret és a gumi minőség is számit a fékezésnél. Én 165-70-R13 omal járok szerintem a kocsi dinamikájához és futómüvéhez tökéletes ez a gumi méret. De mondom ez csak az én véleményem. Amugy tudsz 8-9 ért lyugatot tárcsát is venni szerintem egy próbát megér. Haver is vett a fordjába és nem is kopik neki annyira a szintén olasz betétel mint elötte !

Nekem API tárcsák vannak.Meteoros cucc.Made in Brembo INC.A csomagolás szerint.Nagyon megvagyok vele elégedve

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fékolaj szintem min-on van ha utánaöntök az elég,vagy le kell engedni az egészet?Esetleg a menetéről van egy kis képes segítségetek?Előre is köszi.

Ha minimumon van, akkor valószínű hogy kopottak a fékbetétek. Világít már a fék visszajelző? ami a kéziféket is jelzi. Szerintem inkább nézzetek rá a betétekre. Simán rá is tölthetsz a fékolajra, de majd betét cserekor le kell szivni belőle. Mert mikor visszanyomjátok a munkahengert, kifolyik a tartályból.

Link to comment
Megosztás:

Ha minimumon van, akkor valószínű hogy kopottak a fékbetétek. Világít már a fék visszajelző? ami a kéziféket is jelzi. Szerintem inkább nézzetek rá a betétekre. Simán rá is tölthetsz a fékolajra, de majd betét cserekor le kell szivni belőle. Mert mikor visszanyomjátok a munkahengert, kifolyik a tartályból.

Szia!

Nem világít a a visszajelző lámpa,....akkor csak öntsek utána?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem világít a a visszajelző lámpa,....akkor csak öntsek utána?

Ha gondolod. De azt sem kell, ha van még a tartályban olaj. Inkább a betéteket nézd meg. Ha már túl vékonyak, akkor azt kell cserélni, és az olaj visszajön a tartályba. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

vázzzz..

Leengedtem, a hátsókról is egy pici fékfolyadékot. (2 deci biztos volt)

Erre meg nem akar fogni nekem a dög.Valsz levegős lett, de hol gyűlhet össze olyan sok levegő, hogy tövig benyomott fékpedálnál is alig van fékhatás,

leállítva meg légrugós a főfékhenger. 1 hete nem merem használni a kocsit.

Megint vehetem le a kerekeket.

Hogyan légtelenítsek rendesen? Én ennyi fékfolyadékot még nem láttam leeresztve. Igaz még van egy fél meg egy tele flakon. Az 7 deci.

Link to comment
Megosztás:

vázzzz..

Leengedtem, a hátsókról is egy pici fékfolyadékot. (2 deci biztos volt)

Erre meg nem akar fogni nekem a dög.Valsz levegős lett, de hol gyűlhet össze olyan sok levegő, hogy tövig benyomott fékpedálnál is alig van fékhatás,

leállítva meg légrugós a főfékhenger. 1 hete nem merem használni a kocsit.

Megint vehetem le a kerekeket.

Hogyan légtelenítsek rendesen? Én ennyi fékfolyadékot még nem láttam leeresztve. Igaz még van egy fél meg egy tele flakon. Az 7 deci.

A kiegyenlítő tartálynál nem kapott levegőt? Amikor leengedted, töltögettél utánna? A légtelenítés simán a hagyományos módszerel kell csinálni. Két ember kell hozzá, az egyik beül tapos-tapos-tapos-benttart, a másik ekkor nyitja a csavart, ha a pedál bemegy akkor zárja, nehogy levegőt szívjon vissza. Addíg kell csinálni amíg minden keréknél bubimentes fékolaj áramlik ki. Közben nézegetni a kiegyenlítőt nehogy elfogyjon belőle a fékolaj.

Link to comment
Megosztás:

vázzzz..

Leengedtem, a hátsókról is egy pici fékfolyadékot. (2 deci biztos volt)

Erre meg nem akar fogni nekem a dög.Valsz levegős lett, de hol gyűlhet össze olyan sok levegő, hogy tövig benyomott fékpedálnál is alig van fékhatás,

leállítva meg légrugós a főfékhenger. 1 hete nem merem használni a kocsit.

Megint vehetem le a kerekeket.

Hogyan légtelenítsek rendesen? Én ennyi fékfolyadékot még nem láttam leeresztve. Igaz még van egy fél meg egy tele flakon. Az 7 deci.

Nyomás alatt légtelenítettél vagy csak úgy megnyitottad a rendszert?

Azt hiszem a Gyik-ban levan írva hogyan kell,de ha nem találod,akkor leírom.

Két emberes meló. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nyomás alatt légtelenítettél vagy csak úgy megnyitottad a rendszert?

Azt hiszem a Gyik-ban levan írva hogyan kell,de ha nem találod,akkor leírom.

Két emberes meló. :rolleyes:

Szia!Nekem hasonló problémám volt.Gyenge volt a fék,tövig nyomott pedálnál is alig fogott.Devander+főfékhenger csere.Légtelenités pedig mindig a legtávolabbi ponttól.Jobb hátsó,Bal hátsó,....... .

Link to comment
Megosztás:

Kössz emberek....

Zotya , a taposás az olyan aprócska szokott nálad lenni, vagy amolyan medvetalpas? (ÉN kezelem a kulcsot a nejem meg tapossa.)

Közben a fedél csukva vagy nyitva?

Amúgy jó sokat leengedtem belőle nyitott fedéllel, aztán közben rátöltöttem. Közben tapostattam, meg nyitottam zártam, mikor bubimentesnek láttam.

Áhh fel kell bakolnom, ahhoz van két emelőm, meg majd vágatok talán 2-4 db fát, állványnak. DE jobb lenne 2 db fém 3 lábú.

Ateszeger: pont ellenkezőleg csináltam, de majd így fogom majd kezdeni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!Nekem hasonló problémám volt.Gyenge volt a fék,tövig nyomott pedálnál is alig fogott.Devander+főfékhenger csere.Légtelenités pedig mindig a legtávolabbi ponttól.Jobb hátsó,Bal hátsó,....... .

Vagy ha jól tudom, akkor keresztbe kell légteleníteni. Tehát jobb hátsó - bal első - bal hátsó - jobb első.

Link to comment
Megosztás:

Vagy ha jól tudom, akkor keresztbe kell légteleníteni. Tehát jobb hátsó - bal első - bal hátsó - jobb első.

Ezt hol hallottad? :rolleyes: Mindig a legtávolabbi ponttól kell kezdeni, tehát jobb hátsó, bal hátsó, jobb első, bal első.

Az eljárás meg ahogy Zotya is leírta: tapos, tapos, tapos, megtart, közbe csavar megnyit. Csavar bezár, pedál felenged megint pumpa és ezt addig, míg bubimentes nem lesz. Odafigyelni közben a tartályban levő mennyiségre, nehogy kifogyjon közben.

Link to comment
Megosztás:

Szia!Nekem hasonló problémám volt.Gyenge volt a fék,tövig nyomott pedálnál is alig fogott.Devander+főfékhenger csere.Légtelenités pedig mindig a legtávolabbi ponttól.Jobb hátsó,Bal hátsó,....... .

Én csináltam már párszor,ne nekem magyarázd! :rolleyes: <_<

Link to comment
Megosztás:

Kössz emberek....

Zotya , a taposás az olyan aprócska szokott nálad lenni, vagy amolyan medvetalpas? (ÉN kezelem a kulcsot a nejem meg tapossa.)

Közben a fedél csukva vagy nyitva?

Amúgy jó sokat leengedtem belőle nyitott fedéllel, aztán közben rátöltöttem. Közben tapostattam, meg nyitottam zártam, mikor bubimentesnek láttam.

Áhh fel kell bakolnom, ahhoz van két emelőm, meg majd vágatok talán 2-4 db fát, állványnak. DE jobb lenne 2 db fém 3 lábú.

Ateszeger: pont ellenkezőleg csináltam, de majd így fogom majd kezdeni.

Taposás: ami belefér, rásegítés nélkül úgyis betonkemény a pedál ha már nem levegős. Én is az asszonnyal csináltam.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megosztani eggy légtelenítős tapasztalatomat.

Egy szerelő mesélte,hogy nem nem jó úgy légteleníteni a féket, hogy előtte jól megtapossuk mert taposáskor fenn áll a veszélye, hogy a buborék valahova visszajön a rendszerbe, vagy taposáskor felhabosodik a fékolaj és a nagy buborék szét oszlik kisebb buborékokra. Helyette azt tanácsolta,hogy csavarjuk ki a levegőztető csavart és hagyjuk addig amig kezd jönni az olaj.

Nagy jelentőséget nem adtam az ötletnek mignem egyszer úgy jártam, hogy összeraktam a féket és nem volt aki a pedált nyomkodja, így kénytelen voltam kiprobálni ezt a módszert,és érdekes módon, bevált.

Persze azutánn rá két napra csak leellenőriztem a pedálozós módszerrel, mert hajtott a kiváncsiság, de abszolut semmi levegő nem jött.

Tehát ez a módszer bevált. Nem tudom, hogy melyik módszer az igazi, így mindenki szive szerint levegőztet,

Ez csak egy tapasztalat volt!!

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megosztani eggy légtelenítős tapasztalatomat.

Egy szerelő mesélte,hogy nem nem jó úgy légteleníteni a féket, hogy előtte jól megtapossuk mert taposáskor fenn áll a veszélye, hogy a buborék valahova visszajön a rendszerbe, vagy taposáskor felhabosodik a fékolaj és a nagy buborék szét oszlik kisebb buborékokra. Helyette azt tanácsolta,hogy csavarjuk ki a levegőztető csavart és hagyjuk addig amig kezd jönni az olaj.

Nagy jelentőséget nem adtam az ötletnek mignem egyszer úgy jártam, hogy összeraktam a féket és nem volt aki a pedált nyomkodja, így kénytelen voltam kiprobálni ezt a módszert,és érdekes módon, bevált.

Persze azutánn rá két napra csak leellenőriztem a pedálozós módszerrel, mert hajtott a kiváncsiság, de abszolut semmi levegő nem jött.

Tehát ez a módszer bevált. Nem tudom, hogy melyik módszer az igazi, így mindenki szive szerint levegőztet,

Ez csak egy tapasztalat volt!!

Háááát elméletileg ezért DOT 4-es az olajunk, ha ne habosodjon vagy valami hasonló.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megosztani eggy légtelenítős tapasztalatomat.

Egy szerelő mesélte,hogy nem nem jó úgy légteleníteni a féket, hogy előtte jól megtapossuk mert taposáskor fenn áll a veszélye, hogy a buborék valahova visszajön a rendszerbe, vagy taposáskor felhabosodik a fékolaj és a nagy buborék szét oszlik kisebb buborékokra. Helyette azt tanácsolta,hogy csavarjuk ki a levegőztető csavart és hagyjuk addig amig kezd jönni az olaj.

Nagy jelentőséget nem adtam az ötletnek mignem egyszer úgy jártam, hogy összeraktam a féket és nem volt aki a pedált nyomkodja, így kénytelen voltam kiprobálni ezt a módszert,és érdekes módon, bevált.

Persze azutánn rá két napra csak leellenőriztem a pedálozós módszerrel, mert hajtott a kiváncsiság, de abszolut semmi levegő nem jött.

Tehát ez a módszer bevált. Nem tudom, hogy melyik módszer az igazi, így mindenki szive szerint levegőztet,

Ez csak egy tapasztalat volt!!

A szerelőnek a pumpálásos módszernél talán igaza van. (De ahhoz, hogy az általa leírt jelenség bekövetkezzen piszkosul el kell bénázni a dolgot és a szerkezeti kialakításnak is olyannak kell lennie, +még egy csomó dolognak egybe kell esnie ehhez, nyomás, hőmérséklet, áramlási sebesség, ..., de vége úgy is az lesz, hogy a pumpálás kitermeli a nem oda illő dolgokat :rolleyes: Csak normálisan kell csinálni.) Viszont ez már rég óta így van. A legtöbb gyártó nem fogadja el hivatalos javításkor autói fékrendszerének "pumpálásos" légtelenítését. (Előírás, hogy a márkaszervizben legyen erre a célra pneumatikus szerkentyű az adott gyári adapterekkel együtt.) Nem kommentálom viszont tényleg maximális biztonsággal teszi a dolgát és a legtöbb esetben több okból is jól jön.

A másik esetben nincs igaza, vagyis fékrendszernél ejtőtartály elvén légteleníteni több mint butaság! Elviekben működik, de kimenetele erősen bizonytalan (több okból is). Kerülendő!!!

Háááát elméletileg ezért DOT 4-es az olajunk, ha ne habosodjon vagy valami hasonló.

Háááát, ezt most ne keverjük bele.

Link to comment
Megosztás:

A nagykönyv szerint ez csak az ABS nélküli gépeknél van így. <_<

ABS-nél Jobb E., Bal E., Jobb H., Bal H. :rolleyes:

A könyv valóban ezt írja, de tapasztalatból tudom, hogy nem ér semmit.....megizzasztott az 1.8-as mire rájöttem a trükkre -_-

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.