Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

A tárcsa az gyári GM, csak ugye szabályoztatva lett, amit nem szabadott volna, mint írtátok.

A betétet azt a nyereggel és a tárcsaval együtt hoztam el kompletten egy GSi alól.

Fékolajat természetesen újat töltöttem a rendszerbe, DOT 5.1-et. (Amúgy a hátsó rész, betét tárcsa, fékpofa, gumicsövek teljesen újak)

Kicsit sok a bontott dolog....

Amikor bekerült, akkor ránézésre mennyi volt még a betétben ?

Ez 288, de nem is ez a lényeg, balra az új betét :o

med_gallery_7_121_599161.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kicsit sok a bontott dolog....

Amikor bekerült, akkor ránézésre mennyi volt még a betétben ?

Ez 288, de nem is ez a lényeg, balra az új betét :o

"Kicsit sok a bontott dolog...." Egy határon belüli tárcsa 19 mm-el, meg egy majdnem új betét sok lenne? Ettől még nem kéne ilyen sz...nak lennie, mert ha ezt így használták ahogy most fog, hát akkor az gond... Főleg egy GSi-n!

Sokkal kisebb volt a különbség, mint a képen. Van a polcon zsír új Jurid betét, azzal hasonlítottam össze vastagságra talán pár mili-vel volt vékonyabb ezért is gondoltam, hogy letolom még ezt a betétet ezzel a tárcsával amivel elhoztam és majd a köv. cserénél veszek a Jurid-hoz új tárcsákat azt kész.

Ha a főfékhenger átereszt, annak mi a tünete?

Link to comment
Megosztás:

"Kicsit sok a bontott dolog...." Egy határon belüli tárcsa 19 mm-el, meg egy majdnem új betét sok lenne? Ettől még nem kéne ilyen sz...nak lennie, mert ha ezt így használták ahogy most fog, hát akkor az gond... Főleg egy GSi-n!

Sokkal kisebb volt a különbség, mint a képen. Van a polcon zsír új Jurid betét, azzal hasonlítottam össze vastagságra talán pár mili-vel volt vékonyabb ezért is gondoltam, hogy letolom még ezt a betétet ezzel a tárcsával amivel elhoztam és majd a köv. cserénél veszek a Jurid-hoz új tárcsákat azt kész.

Ha a főfékhenger átereszt, annak mi a tünete?

Minden relatív, nekem sok :o Az fék nem gsi, hanem 256-os, nem csak Gsi-n volt :)

Betéten nem látszik mi a márkája gondolom.

Logikus lenne, ha fogyna a fékolaj :D

Link to comment
Megosztás:

Betéten nem látszik mi a márkája gondolom.

Logikus lenne, ha fogyna a fékolaj :o

Remsa a márka. :S Szóval ez is lehet a gyenge pont!

"Logikus lenne, ha fogyna a fékolaj :D" Nem, én arra gondoltam, ha elengedi maga mellett a folyadékot a főfékhenger dugattyúja. Nem a rendszerből folyik ki. :)

Na annak mi a jele?

spzoli:

Igazad van, bocs és köszi! A pontos vastagság nem 19, hanem 20,5mm szóval ez cserés lesz és addig tárgytalan a fékhibám. :)

Veszek Brembokat v. Ferodo-t és a zsír új Jurid betétekkel összerakom szombaton aztán meglátjuk, mi lesz.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Remsa a márka. :S Szóval ez is lehet a gyenge pont!

"Logikus lenne, ha fogyna a fékolaj :o" Nem, én arra gondoltam, ha elengedi maga mellett a folyadékot a főfékhenger dugattyúja. Nem a rendszerből folyik ki. :D

Na annak mi a jele?

spzoli:

Igazad van, bocs és köszi! A pontos vastagság nem 19, hanem 20,5mm szóval ez cserés lesz és addig tárgytalan a fékhibám. :)

Veszek Brembokat v. Ferodo-t és a zsír új Jurid betétekkel összerakom szombaton aztán meglátjuk, mi lesz.

Köszi a segítséget!

De kifolyhat a devander felé. Az viszont látszana, konkrétan nem lenne a rásegítőn festék, ahova ráfolyt volna.

Link to comment
Megosztás:

És az jó ?

Csak kérdezem, nem ismerem.

Állítólag igen. Aztán majd kiderül... :o

"De kifolyhat a devander felé. Az viszont látszana, konkrétan nem lenne a rásegítőn festék, ahova ráfolyt volna."

Oké értem. Megnéztem és nem úgy tűnik mintha folyna.

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok, nem elégített ki ez a 236-ről 256-ra váltás (+ hátulra tárcsák és 22-es főfékhenger) Annyira letört vagyok :o csomó pénzt és időt beleöltem, de sz@r..... Tuti vmi nem jó.

Egyszerűen annyira nyúlós a fék, hogy az hihetetlen. Nagyon nagyon lent fog, majdhogy nem tövig kell nyomni, hogy rendesen megálljak.

Pedig le van légtelenítve rendesen, mert már legalább fél litert átengedtem,leengedtem.

Van vkinek vmi ötlete? Lehet hogy még mindig levegős? A devander vagy a főfékhenger hibának milyen tünetei vannak?

Amúgy minden új. A fékmunkahengerek tömítései, fékcsövek, fékbetétek, egyedül a tárcsák szabályozottak de még a határon belül vannak.

Szia!

Tehát elöl szabályozott tárcsák, régi betétekkel, hátul pedig új tárcsák új betétekkel? Ehhez bontott főfékhenger (rásegítővel)?

Esetleg nem lehet, hogy csak meg kellene várnod, míg bekopik (csökken a felületi érdessége) a frissen szabályozott cucc?

Ha tükrösödik majd a tárcsa és nincs semmiféle hiba, akkor el fog tünni ez a nyúlós érzés, ami szinte mindig jelentkezik esztergálás után (akár tárcsa, akár fékdob). Elöl a szabályozott tárcsákhoz pedig már bekopott fékbetétet rakni ugyan lehet, de tovább tart amíg összekopnak, azaz, később fog kialakulni a rendes fékhatás.

A hátuljára pedig írtad, hogy új a cucc, ennél kb. 200km kell, hogy kialakuljon a rendes fékhatás. Ez nem azt jelenti, hogy addig nem fognak, de észrevehetően másként viselkednek.

A dolog érdekessége, hogy az új(bontott) szabályozott tárcsákkal egyidejűleg kapott másik főfékhengert, ami szintén tud ilyen gondot okozni a rásegítővel együtt. Mivel sajna azokról nem tudhatod hogy biztosan tökéletesek-e, ezért ha magától nem javul a helyzet, akkor el kell kezdeni keresni a hibát. pl. elsőként méress féket, és a pedálerő-kerékfékerő diagramból, és a kerekek közötti fékerőeltérésből, fékerőingadozásból már ki lehet indulni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Tehát elöl szabályozott tárcsák, régi betétekkel, hátul pedig új tárcsák új betétekkel? Ehhez bontott főfékhenger (rásegítővel)?

Esetleg nem lehet, hogy csak meg kellene várnod, míg bekopik (csökken a felületi érdessége) a frissen szabályozott cucc?

Ha tükrösödik majd a tárcsa és nincs semmiféle hiba, akkor el fog tünni ez a nyúlós érzés, ami szinte mindig jelentkezik esztergálás után (akár tárcsa, akár fékdob). Elöl a szabályozott tárcsákhoz pedig már bekopott fékbetétet rakni ugyan lehet, de tovább tart amíg összekopnak, azaz, később fog kialakulni a rendes fékhatás.

A hátuljára pedig írtad, hogy új a cucc, ennél kb. 200km kell, hogy kialakuljon a rendes fékhatás. Ez nem azt jelenti, hogy addig nem fognak, de észrevehetően másként viselkednek.

A dolog érdekessége, hogy az új(bontott) szabályozott tárcsákkal egyidejűleg kapott másik főfékhengert, ami szintén tud ilyen gondot okozni a rásegítővel együtt. Mivel sajna azokról nem tudhatod hogy biztosan tökéletesek-e, ezért ha magától nem javul a helyzet, akkor el kell kezdeni keresni a hibát. pl. elsőként méress féket, és a pedálerő-kerékfékerő diagramból, és a kerekek közötti fékerőeltérésből, fékerőingadozásból már ki lehet indulni.

Tökéletesen igazad van gorbi! Az elmúlt pár napban letoltam vele 80 km és érezhetően jobb lett. De nem akartam itt vacakolni, nagyon kíváncsi voltam, hogy miben fog változni egy teljesen új garnitúra és már amúgy is megrendeltem az új tárcsákat pénteken. Szóval ma beszereltem előlre az új Ferodo tárcsákat és az új Jurid betéteket amik voltak a itthon a polcon. Már beszerelés után sokkal de sokkal jobb volt, nem volt annyira nyúlós és tényleg szuperul fogtak (fent fogott és keményen)! De ugye még ez sem kopott össze, mert ma csak 100 km mentem vele kb. De nagyon zsír lett! :D Erre vágytam, fog mint a fene! :) És ez még javulni fog...

Hál istennek a főfékhenger a devanderrel is ok ezek szerint. Ezért is volt értelme most az 100% új cuccnak.

Majd köv. cserekor visszarakom ezt a felszabályozott tárcsát meg a majdnem új betéteket.

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, hozzászólást! :o

Link to comment
Megosztás:

Tökéletesen igazad van gorbi! Az elmúlt pár napban letoltam vele 80 km és érezhetően jobb lett. De nem akartam itt vacakolni, nagyon kíváncsi voltam, hogy miben fog változni egy teljesen új garnitúra és már amúgy is megrendeltem az új tárcsákat pénteken. Szóval ma beszereltem előlre az új Ferodo tárcsákat és az új Jurid betéteket amik voltak a itthon a polcon. Már beszerelés után sokkal de sokkal jobb volt, nem volt annyira nyúlós és tényleg szuperul fogtak (fent fogott és keményen)! De ugye még ez sem kopott össze, mert ma csak 100 km mentem vele kb. De nagyon zsír lett! :D Erre vágytam, fog mint a fene! :) És ez még javulni fog...

Hál istennek a főfékhenger a devanderrel is ok ezek szerint. Ezért is volt értelme most az 100% új cuccnak.

Majd köv. cserekor visszarakom ezt a felszabályozott tárcsát meg a majdnem új betéteket.

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, hozzászólást! :o

Minek? :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne egy kérdésem, talán itt találkozott már valaki ilyen problémával.

Szóval, az ABS ellenőrző lámpája gyújtás ráadásakor csekkol, és ha mindent rendben talál, kialszik.

Ez nálam így is működött eddig, azonban mostanában azt csinálja, hogy indítózás közben visszavillan egy pillanatra.

A fék működik, nem érezni problémát, de csak-csak idegesítő...

Mi lehet ez a hiba, illetve ki lehet valahogy vallatni az autót, hogy mi a nyomora?

Előre is köszönet a segítségért. :o

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne egy kérdésem, talán itt találkozott már valaki ilyen problémával.

Szóval, az ABS ellenőrző lámpája gyújtás ráadásakor csekkol, és ha mindent rendben talál, kialszik.

Ez nálam így is működött eddig, azonban mostanában azt csinálja, hogy indítózás közben visszavillan egy pillanatra.

A fék működik, nem érezni problémát, de csak-csak idegesítő...

Mi lehet ez a hiba, illetve ki lehet valahogy vallatni az autót, hogy mi a nyomora?

Előre is köszönet a segítségért. :o

Nem lehet, hogy csak az akkud kezd gyengélkedni, és túlságosan leesik a feszültség indítózáskor?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne egy kérdésem, talán itt találkozott már valaki ilyen problémával.

Szóval, az ABS ellenőrző lámpája gyújtás ráadásakor csekkol, és ha mindent rendben talál, kialszik.

Ez nálam így is működött eddig, azonban mostanában azt csinálja, hogy indítózás közben visszavillan egy pillanatra.

A fék működik, nem érezni problémát, de csak-csak idegesítő...

Mi lehet ez a hiba, illetve ki lehet valahogy vallatni az autót, hogy mi a nyomora?

Előre is köszönet a segítségért. :o

Szerintem is inkább nem kap feszkót egy pillanatra. Vagy az aksi, vagy a tápkábelével/testtel lehet valami gond (kontakthiba, rohadás, stb.).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt...most regeltem..

Sokat segített az eddigi olvasgatás,de most elakadtam.

Hátsó fék felújításom volt,én csináltam:új minden kézifékbowden,fékdobok,fékmunkahengerek,fékpofák,rögzítö-rugó-készlet,mindent kitakarítottam,egyedül autómata utánállítót nem vettem újat,mert tökéletes állapotban van......és a gondom is ezzel kapcsolatos.

Mikor összeraktam a féket beállítottam ezt az utánállítót is minden ok,de mindíg túlságosan "utánállít" az automatika és melegszik a fékdob stb.

Egy rakásszor utánállítottam de mindig az a vége hogy szorul mi lehet a gond??

Ja,tökéletes lett a légtelenítés is jó lett a fékhatás is csak nem értem miért állít túl az az autómatika??

Mindent jól raktam össze....DE ITT ELAKADTAM

Ha tud valaki segítsen!!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt...most regeltem..

Sokat segített az eddigi olvasgatás,de most elakadtam.

Hátsó fék felújításom volt,én csináltam:új minden kézifékbowden,fékdobok,fékmunkahengerek,fékpofák,rögzítö-rugó-készlet,mindent kitakarítottam,egyedül autómata utánállítót nem vettem újat,mert tökéletes állapotban van......és a gondom is ezzel kapcsolatos.

Mikor összeraktam a féket beállítottam ezt az utánállítót is minden ok,de mindíg túlságosan "utánállít" az automatika és melegszik a fékdob stb.

Egy rakásszor utánállítottam de mindig az a vége hogy szorul mi lehet a gond??

Ja,tökéletes lett a légtelenítés is jó lett a fékhatás is csak nem értem miért állít túl az az autómatika??

Mindent jól raktam össze....DE ITT ELAKADTAM

Ha tud valaki segítsen!!

Köszönöm!

Szia!

Amikor felraktad a fékdobot a helyére, kézzel megforgatva súrlódik-e (akár csak egy-egy szakaszon is)?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem,arra vigyáztam mert mondták

Addig húztam mig nem surlódott egy picit aztán visszábbcsavartam és úgy raktam össze.

A fékpedált működtetve (a kerék nincs fent, de a dob rögzítő kereszthornyos csavarja meg van húzva) utána már nem old rendesen?

Én felrakáskor azt szoktam csinálni, hogy forgatom, és ahol elkezd súrlódni, ott kalapáccsal megkocogtatom a dobot sugárirányba (ilyenkor minimálisan igazodik a pofa, de ez már éppen elég). Persze biztosnak kell lenned benne, hogy mindent jól raktál össze, mert ha nem, akkor semmiféle praktika nem fog segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.