Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Autóknál ha jól gondolom úgy a 70-es évek környékétől kezdve nem nagyon alkalmazták a vezérműláncot mert elég hangosan tudott zörögni, ráadásul akkoriban jutott olyan szintre a technika (vegyipar? nem tudom hol csinálják ezeket a gumialkatrészeket) hogy tudtak megbízható vezérműszíjat csinálni ami nem szakadt el feltűnően gyakran, és jóval csendesebb volt a láncnál, azaz több pozitívum szólt mellette. Aztán az ezredfordulótól ez a tendencia megfordult, ahogy sikerült úrrá lenni a zörejeken, ma már ismét egyre több vezérműláncos autó szaladgál az utakon.

Neked, hogy hogy Opelod van? Mi a története?

Hogyhogy Opelom van? :D Fura hogy ezen még valaki meglepődik... ;)

Aki ismer az tudja hogy sosem volt más autóm, az első Kadettemet (Kadett D 1.3SR 1980-ból) még szegény nagyapámtól örököltem, aztán ezt merő véletlenségből egy ugyanilyen, de egy generációval fiatalabb dízel követte (Kadett E 1.6D Sedan 1985-ből). Nagyjából itt találtam rá a MOTÉ-ra és kezdtem beleásni magam az Opeles témákba, aminek az lett az eredménye hogy legközelebb már tudatosan Opelt kerestem, méghozzá a harmatgyenge dízel után egy erősebbet és sportosabbat, így lett meg a harmadik, ami egy 1991-es Calibra volt. Idén tavasszal amikor fájdalommal bár, de ezt is eladtam, próbáltam méltó utódot találni neki, ami a márkánál maradva meglehetősen lekorlátozta a választékot, így végül egy 2001-es 1.8-as Astra Coupé Bertonéra esett a választás, ami most is megvan, csak épp téli pihenőjét tölti egy garázsban letakarva, mert a klub jóvoltából a nyáron hozzájutottam egy 1992-es évjáratú 1.2-es Corsa A-hoz is, amit jelenleg téli autónak használok. Az avataromon is ez az autó látszik.

Ez idő alatt valahogy annyira szívemhez nőtt a márka, hogy amíg az Opel kínálatában találok nekem való és tetsző autót, addig nekem nem is lesz más márkájú kocsim.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1998-as évjáratú 1.0-s Corsám van. A problémám a következő. Ég a sárga lámpácska, már rögtön indítás után. Eleinte csak egy idő után csinálta, de mára már folyamatosan világít. Mivel már 3-szor cseréltettünk benne légtömegmérőt, ezért már nem szeretném negyedszer. Gondolom, ha ismét elvinném szervízbe, megmondanák, hogy ki kell cserélni + ARG szelep tisztítás vagy csere. Mert más baj eddig még ezzel az autóval nem volt, de, hogy mindig ugyanez a baj az már gyanús. Esetleg nem tud valaki valami megoldást javasolni a cserén kívül? Olvastam már, hogy tisztítás is megoldhatja a problémát, csak nem tudom, hogy pontosan mivel és hogyan kellene. Egyáltalán lehet e ennél a modellnél valamit csinálni vagy típushiba lehet?

Szia

kancsikának is majdnem ugyanez a baja. állítólag típushiba. :D

már háromszor cseréltem légtömegmérőt ebből egy a 20ezres kínai volt na azzal el se indult, a másik meg bontós ami végül ugyanúgy elromlott.

szóval ha légtömegmérőt cserélsz akkor érdemes a gyárit (100e körül).

tudomásom szerint az AGR szelepet ki lehet kötni, illetve át lehet hidalni de hogy hogyan, nem tudom. nézz körül itt a fórumon vagy a neten ha sk csinálnád.

a múltkor a szervizben azt mondta a srác, hogy lehet a visszajövő túl nagy kartergáz miatt is mert a légtömegmérő érzékeny a forró levegőre. (nekem előtte volt gyűrűztetve úgyhogy ez nálam kiesett)

Ja és néha még most is kigyullad a lámpa és megtorpan az autó.

De nem hagyom magam felidegesíteni...

;)

Link to comment
Megosztás:

Szervusz!

Letudnád írni lépésről lépésre, hogy hogyan szedted szét a középkonzolt? Esetleg a műszerfalat is? Én szombaton akarok majd égőket cserélni benne...

Szia két csavar van a középső szelőzőkben(csillag)ha lámpával megvilágitod lehet látni.külső belső keringetést le tudod pattintani és ott is van 2 csavar.

ezek után kiforditottam az egész közép konzoltés leszedtem a ventilátor csatiját és a felső szelőzőt.Vannak drotokat(4 db van belőlle)azokat is akaszd ki!A tekerőket kicsit macerás kiszedni...hátul a hőfok állitórol le lehet pattintani egy kis fekete müanyagot és négy tüske tartja azok összenyomásával tudod előre kihuzni.a ventilátor állítojátelől tudod leszedni nézd körbe mert van egy kis lyukha egy kis csavarhuzot benyomsz akkor le tudod venni.a jobb oldalit szintén hátul kell össze nyomni hogy ki tud huzni.össze szerelésnél vigyáz hogy minden drotot ugyanoda tegyél vissza.Én ugy elenőriztem hogy gyujtás,csatit vissza dktam és hőfokot néztem és hogy és hogy arra fujja a levegőt amerre kell.remélem nem tul zavaros amit leírtam :D ha kérdésed van írj nyugottan...

Link to comment
Megosztás:

Autóknál ha jól gondolom úgy a 70-es évek környékétől kezdve nem nagyon alkalmazták a vezérműláncot mert elég hangosan tudott zörögni, ráadásul akkoriban jutott olyan szintre a technika (vegyipar? nem tudom hol csinálják ezeket a gumialkatrészeket) hogy tudtak megbízható vezérműszíjat csinálni ami nem szakadt el feltűnően gyakran, és jóval csendesebb volt a láncnál, azaz több pozitívum szólt mellette. Aztán az ezredfordulótól ez a tendencia megfordult, ahogy sikerült úrrá lenni a zörejeken, ma már ismét egyre több vezérműláncos autó szaladgál az utakon.

Hogyhogy Opelom van? :D Fura hogy ezen még valaki meglepődik... ;)

Aki ismer az tudja hogy sosem volt más autóm, az első Kadettemet (Kadett D 1.3SR 1980-ból) még szegény nagyapámtól örököltem, aztán ezt merő véletlenségből egy ugyanilyen, de egy generációval fiatalabb dízel követte (Kadett E 1.6D Sedan 1985-ből). Nagyjából itt találtam rá a MOTÉ-ra és kezdtem beleásni magam az Opeles témákba, aminek az lett az eredménye hogy legközelebb már tudatosan Opelt kerestem, méghozzá a harmatgyenge dízel után egy erősebbet és sportosabbat, így lett meg a harmadik, ami egy 1991-es Calibra volt. Idén tavasszal amikor fájdalommal bár, de ezt is eladtam, próbáltam méltó utódot találni neki, ami a márkánál maradva meglehetősen lekorlátozta a választékot, így végül egy 2001-es 1.8-as Astra Coupé Bertonéra esett a választás, ami most is megvan, csak épp téli pihenőjét tölti egy garázsban letakarva, mert a klub jóvoltából a nyáron hozzájutottam egy 1992-es évjáratú 1.2-es Corsa A-hoz is, amit jelenleg téli autónak használok. Az avataromon is ez az autó látszik.

Ez idő alatt valahogy annyira szívemhez nőtt a márka, hogy amíg az Opel kínálatában találok nekem való és tetsző autót, addig nekem nem is lesz más márkájú kocsim.

Az Astra Coupé jól néz ki, mondjuk nekem eleve a coupék meg az igazi sport autók jönnek be.. A fogyasztás ami kivan írva a hozzászólásaid alatt az Astrahoz azt padlón kell érteni, vagy az a minimum? Hány LE 1.8 motorral? Milyen a futómű? Súlyelosztás?

Ami a vezérműláncot illeti akkor zörög ha laza, vagyis megnyúlt, kopott, megakar halni. Egyébként semmi hangja nincs. Szerintem sokkal okosabb dolog mint a vezérműszíj, mert nem szakad el csak úgy hirtelen, jó előre jelezi, hogy bizony csere érett és persze ennél is megvannak a csere intervallumok.

Nos nézegettem a netten és Bosch és SKF márkájú vezérműszíjat láttam -> melyik márka ajánlott vagy esetleg valami más? Vízpumpával 40e körül, anélkül úgy 20e Ft-t, ami azért nem kis különbség. Miért kell a vízpumpát cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Szia két csavar van a középső szelőzőkben(csillag)ha lámpával megvilágitod lehet látni.külső belső keringetést le tudod pattintani és ott is van 2 csavar.

ezek után kiforditottam az egész közép konzoltés leszedtem a ventilátor csatiját és a felső szelőzőt.Vannak drotokat(4 db van belőlle)azokat is akaszd ki!A tekerőket kicsit macerás kiszedni...hátul a hőfok állitórol le lehet pattintani egy kis fekete müanyagot és négy tüske tartja azok összenyomásával tudod előre kihuzni.a ventilátor állítojátelől tudod leszedni nézd körbe mert van egy kis lyukha egy kis csavarhuzot benyomsz akkor le tudod venni.a jobb oldalit szintén hátul kell össze nyomni hogy ki tud huzni.össze szerelésnél vigyáz hogy minden drotot ugyanoda tegyél vissza.Én ugy elenőriztem hogy gyujtás,csatit vissza dktam és hőfokot néztem és hogy és hogy arra fujja a levegőt amerre kell.remélem nem tul zavaros amit leírtam :D ha kérdésed van írj nyugottan...

KÖSZÖNÖM! A belső keringetésnek van esetleg valami helye ami arra van kialakítva, hogy kipattintsad, vagy egyszerűen alá nyomsz egy vékony lapos csavarhúzót aztán már pattintód is? Hány darab izzó van? Most szombaton reggel vásárolok? Érdemes színeset venni? Szerintem nagyon jó nézne ki ha kéken világítana ;) És még egyszer köszönöm szépen a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

KÖSZÖNÖM! A belső keringetésnek van esetleg valami helye ami arra van kialakítva, hogy kipattintsad, vagy egyszerűen alá nyomsz egy vékony lapos csavarhúzót aztán már pattintód is? Hány darab izzó van? Most szombaton reggel vásárolok? Érdemes színeset venni? Szerintem nagyon jó nézne ki ha kéken világítana :D És még egyszer köszönöm szépen a segítséget!

Szia!A "picköt"amit jobbra balra huzogatsz az puszta kézel letudsz patintani.a keretet ami körülötte van egy lapos csavarhuzoval egyszerüen le tudsz pattintani.nekem 2 db izzó kellett.Én nem néztem nagyon körbe,hogy vannak-e színes rizsszemű izzó.. Tescoban találtam és egyből megvettem és beleraktam.Én anno parkirba vettem sima kék izzót de egy idő után zöld/piros lett(kifakult) utánna vettem ledesset..na az tuti.Sztem félő hogy a sima színes izzó kifakul és az elég gagyi lesz.Ledesitésen gondolkodom,de még csak olvasgatom a netet hogy ki mit mond... ;)

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztás ami kivan írva a hozzászólásaid alatt az Astrahoz azt padlón kell érteni, vagy az a minimum? Hány LE 1.8 motorral? Milyen a futómű? Súlyelosztás?

Az aláírásomban ami látszik fogyasztási adat, az valójában egy link, ha rákattintasz akkor láthatod hogy milyen körülmények között jött ki ez az eredmény. A Z18XE amúgy 125LE-s, a futóműve meg pont olyan mint a sima G Astráé, azaz hátul merev tengelyes, csak gyárilag 2 centivel alacsonyabb annál, szóval elég igénytelen. Súlyelosztás alatt nemtom mit értesz, de az Astrás témával át kéne mennünk a megfelelő Astrás topikba, mert innen rövid úton kivágnak a modik...

Miért kell a vízpumpát cserélni?

Most az első szíjcserénél cserélj vízpumpát is, utána elég csak minden második vezérműszíjcserénél. Amúgy azért kell kicserélni, mert azt is a vezérműszíj hajtja meg, viszont ha valamilyen oknál fogva (például silány minőségű fagyálló illetve neadjjisten csapvíz használata miatt) beáll a vízpumpa, akkor az is el tudja szakítani idő előtt a vezérműszíjat, aminek a következményeit meg már fentebb ecseteltük.

Link to comment
Megosztás:

KÖSZÖNÖM! A belső keringetésnek van esetleg valami helye ami arra van kialakítva, hogy kipattintsad, vagy egyszerűen alá nyomsz egy vékony lapos csavarhúzót aztán már pattintód is? Hány darab izzó van? Most szombaton reggel vásárolok? Érdemes színeset venni? Szerintem nagyon jó nézne ki ha kéken világítana :D És még egyszer köszönöm szépen a segítséget!

Én már régebben cseréltem a vezérléssel kapcsolatos dolgokat és a szerelő ismerősöm, mellesleg hatalmas cimborám a következő alkatrészeket ajánlotta amit megfogadtam és csak ajánlani tudom.

Vezérműszíj: GATES

Vízpumpa:Ruville (német utángyártott)

Olaj:Castrol protec 10W40

Gyertya: NGK

Görgő: erre nem emlékszem pontosan de asszem ez is ruville.

A műszerfal szétszedésnél jó tanácsként mondom hogy a állítsd át belső levegő keringetésre a csúszkát nehogy beessenek a csvarok a levegőjáratba.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Megakadtam...meg a Corsám is.Szóval szert tettem 1 motorhibás (láncugrott)12v Corsára,motorcsere(X10XE,1998) megtörtént-minden szép és jó....lenne.Rögtön indítás után kb.1-2 másodperc után azonban a motor leáll.Ha félgázon indítok akkor 1-2 sec félgázon aztán leáll.Ha fullgázzal indítok akkor 1-2 sec fullgáz aztán leáll.Ha indítósprayt nyomok akkor addig megy a motor míg a nyomom a sprayt-hibátlanul...Nagyon úgy tűnik hogy valami indítás után letiltja az üzemag-ellátást....

Valakinek ötlete hogy mi lehet ez?? ;) :D

Előre is örök hála!

Link to comment
Megosztás:

Én már régebben cseréltem a vezérléssel kapcsolatos dolgokat és a szerelő ismerősöm, mellesleg hatalmas cimborám a következő alkatrészeket ajánlotta amit megfogadtam és csak ajánlani tudom.

Vezérműszíj: GATES

Vízpumpa:Ruville (német utángyártott)

Olaj:Castrol protec 10W40

Gyertya: NGK

Görgő: erre nem emlékszem pontosan de asszem ez is ruville.

A műszerfal szétszedésnél jó tanácsként mondom hogy a állítsd át belső levegő keringetésre a csúszkát nehogy beessenek a csvarok a levegőjáratba.

:-) Kösz a tanácsot, pont az ilyen apróságokra, amelyek sokat számítanak voltam kíváncsi. Végül sajna nem volt időm szétszedni a műszerfalat, de majd hamarosan..

Olaj szempontjából Castrolra gondoltam, hiszen a motoromban az van és tökéletesen működik, gyertyánál vacilláltam NGK és gyári között, a többi cuccnál meg lövésem sem volt. Kösz a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Megakadtam...meg a Corsám is.Szóval szert tettem 1 motorhibás (láncugrott)12v Corsára,motorcsere(X10XE,1998) megtörtént-minden szép és jó....lenne.Rögtön indítás után kb.1-2 másodperc után azonban a motor leáll.Ha félgázon indítok akkor 1-2 sec félgázon aztán leáll.Ha fullgázzal indítok akkor 1-2 sec fullgáz aztán leáll.Ha indítósprayt nyomok akkor addig megy a motor míg a nyomom a sprayt-hibátlanul...Nagyon úgy tűnik hogy valami indítás után letiltja az üzemag-ellátást....

Valakinek ötlete hogy mi lehet ez?? ;) :D

Előre is örök hála!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy corsa B-nél (1996-os évjárat) mekkora az első és mekkora a hátsó hangszórók átmérője?

Előre is köszi!

Gábor

A Blaupunk carconfigurator-ja szerint a gyári helyre elöl 130 mm, hátul 170 mm megy bele, mindkét helyen 60mm beépítési mélységgel. Persze valószínűleg kell hozzá beépítőkeret is.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Megakadtam...meg a Corsám is.Szóval szert tettem 1 motorhibás (láncugrott)12v Corsára,motorcsere(X10XE,1998) megtörtént-minden szép és jó....lenne.Rögtön indítás után kb.1-2 másodperc után azonban a motor leáll.Ha félgázon indítok akkor 1-2 sec félgázon aztán leáll.Ha fullgázzal indítok akkor 1-2 sec fullgáz aztán leáll.Ha indítósprayt nyomok akkor addig megy a motor míg a nyomom a sprayt-hibátlanul...Nagyon úgy tűnik hogy valami indítás után letiltja az üzemag-ellátást....

Valakinek ötlete hogy mi lehet ez?? :lol: :lol:

Előre is örök hála!

Na,mindenki epulesere:

Hiba megfejtve-ECU csere.

Szasztok!

Never again opel.Crap.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van gyári központi zár a kocsiba, de sajnos csak kulcsos! Az lenne a kérdésem, hogy lehet -e utólag csak vezérlőelektronikát beépíteni, vagy inkább egy komplett új zárat vegyek? A másik dolog pedig, hogy ha nyerskulcsos zárat veszek, akkor az jó lesz e az autóba, fog e vele indulni, vagy csak a zár nyitására lesz jó? Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van gyári központi zár a kocsiba, de sajnos csak kulcsos! Az lenne a kérdésem, hogy lehet -e utólag csak vezérlőelektronikát beépíteni, vagy inkább egy komplett új zárat vegyek? A másik dolog pedig, hogy ha nyerskulcsos zárat veszek, akkor az jó lesz e az autóba, fog e vele indulni, vagy csak a zár nyitására lesz jó? Köszi előre is! G.

Csak központid van? Akkor vegyél egy unioverzális távirányítós riasztót, ami tudja vezérelni a gyári központit, és megoldódik a problémád: lesz távirányítóa központi zárhoz, meg még valami riasztót is kapsz, ráadásul ezek nem is drágák.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Annyi lenne a kérdésem hogy 93' C12NZ motorú Corsa jelzi-e ha az üzemanyag nagyonkevés, vagy nincs. Valami jelzőlámpára gondolok, hogy van-e ilyen benne?

Köszi a választ! "epidem!c"

Fontos lenne.

Hali. Nekem nem volt jelzés a forulatszámmérő nélküli órámba. Viszont szereztem egy ford. mérősett ebben már van. Nem tudom hogy a fordulatmérő nélküliekben volt-e olyan amiben volt jelzés de ha kiveszed az órát akkor a hátuljában meg tudod nézni hogy van-e égő a tankműszer felöli oldalon.

Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! Azt itt leírtak alapján cseréltem ki az izzókat a középkonzolban és jó lett. :lol: Rutinosnak valóban 20perc, nekem kb 2 órát tartott mivel mindent legalább kétszer megnéztem mielőtt nekiindultam volna, hiszen nem akartam elrontani semmit sem. Most jön a többi:

1. Vezérműszíj + görgők + feszítő + vízpumpa + generátor szíj csere. A kérdésem az, hogy ha itt van bármi trükk, tudnivaló, olyan ami csak a Corsara jellemző?

2. A műszerfal világításával kéne valamit tenni, mert olyan fénye van mint egy petróleumlámpának. Kérdéseim: hogyan kell szétszedni, ebben is ugyan olyan izzók vannak mint a középkonzolban?

3. A kormány függőlegesen egy kicsit kotyog. Nincs semmi hangja, tökéletesen is működik, de függőlegesen egy kicsit kotyog. Ez normális, ha nem akkor mi lehet a baja, mit kell cserélni?

Segítségeteket előre köszönöm! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló

Valami miatt nem tudtam új témát nyitni.

KÉrdésem lenne

98-as corsa 1.2

2-3 hetente gondol egyet és nem hajlandó beindulni. Az indítómotor forgat de semmi nem történik .

Általában tolásra vagy húzásra indul de így sem mindig.

Autószerelő is nézte nála persze működött . Ő indítórelére gondolt. Van e ilyen és hol található?

Valami más ötlet esetleg volt e ilyen jellegű problémája valakinek?

A válaszokat köszönöm

Link to comment
Megosztás:

nem is tudsz újat nyitni, ahhoz klubtagnak kell lenni.

Amúgy nem is fontos minden problémának újat nyitni.

A szerelő gondolom az AC(benzinszivattyú) reléjére gondolt, és lehet igaza van.

Kezdetnek meg kéne nézni, nincs-e megégve.

Pontos helyét én nem tudom, majd valaki, aki jobban ismeri a típust, megírja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.