Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

a másik kérdés a corsa motorcserével kapcsolatban, hogy bármilyen, a felsorolt motor típus szóba jöhet?

Közröhej, hogy x10xe motor 80-100 e, míg 1.4 es astra, újabb, kevéas km.-el 80....

Csakhogy csak corsa motor mehet bele, vagy az opelnál ugyanazok a motork forognak a különböző típusokban?

Nem szeretnék semmi átalakítást, csak régi ki, új be...

vagy veszek egy liter benzint, oszt rálocsolom. és hussssssssssssssssssssssssss

Nagyrészt egyezik az astra-val.

De ha x10xe volt gyárilag. Akkor érdemes pl. a következőket rakni bele: x10xe, x12xe, x14xe ,x16xe, ezek a motorokkal szerelték bele,azért érdemes ezeket bele rakni mert nem vagy csak kis mértékben változik a kábelezés.

Fontos hogy a megfelelő motorvezérlő és immo legyen a motorhoz.

De miért is kell motort cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Még egy kérdés,szeretnék bioetanol üzemanyagot tankolni a kocsiba,aztmondták 50-50 %-ba kell tankolni!

Szerintetek káros ez az autóra nézve?

50-es arány az jó,de azt is tudni kell,hogy üzemanyagszűrőt cserélni kell az első tankolás után.

Először azért próbálkozz kisebb aránnyal pl.:30% e85 +70% 95, de 50-es aránynál jobban ne keverd.

Én nem tudok róla hogy valamit megenne,keresd Boriszt a fórumon neki használható tapasztalata van.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Rosszalkodik a kuplungom és fogalmam sincs, mi lehet a baja.

A hibajelenség a következő:

-Városi használat során, sok kuplungolás, 1-es/2-es váltogatása után olyan, mintha nem akarna összezárni, illetve kinyomáskor elengedni a kuplung.

-Sima váltásoknál, minden fokozatnál, a kuplung felengedésekor nem csúszik össze simán, hanem szabályosan összeugrik egy nagy ütés kíséretében.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Rosszalkodik a kuplungom és fogalmam sincs, mi lehet a baja.

A hibajelenség a következő:

-Városi használat során, sok kuplungolás, 1-es/2-es váltogatása után olyan, mintha nem akarna összezárni, illetve kinyomáskor elengedni a kuplung.

-Sima váltásoknál, minden fokozatnál, a kuplung felengedésekor nem csúszik össze simán, hanem szabályosan összeugrik egy nagy ütés kíséretében.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Hali!

Akkor nem emel ki rendesen. Lehet hogy még lehet rá állítani egy kicsit a váltónál. Ha ez sem segít akkor sajnos csere.

Link to comment
Megosztás:

Keresem a külső hömérséklet érzékelő szenzorát, mivel tök hülyeséget ír ki mindig -20 fok nyáron meg össze vissza, találtam egy csatit a hütő elött oylan közép tájt ez lenne a szenzoré vagy nem és keressem máshol? Esetleg egy kis help jöhetne.

Katt a képre és nagyobb lessz.

237883.t.jpg

237884.t.jpg

Link to comment
Megosztás:

Keresem a külső hömérséklet érzékelő szenzorát, mivel tök hülyeséget ír ki mindig -20 fok nyáron meg össze vissza, találtam egy csatit a hütő elött oylan közép tájt ez lenne a szenzoré vagy nem és keressem máshol? Esetleg egy kis help jöhetne.

Katt a képre és nagyobb lessz.

237883.t.jpg

237884.t.jpg

elvileg az ott az :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alapjáratom össze vissza ingadozik 700- 2000 között!

Alacsony fordulaton meg menet közben rángat!

Vajon mi lehet a baja?

Lehet a pillangószelep hibája?

Számítógéppel vizsgáltuk, nincs hibaüzenet!

O2 és benzin keverék folyamatosan változik ( Dús-szegény)

Szerintetek mi lehet a gondja??:huh:

Ha pillangó szelep, hol juthatnék hozzá??

Üdv.

Akinek hasonló problémája van annak hátha tanulságos az alábbi kis leírás.

Nekem egy Opel Corsa C14NZ járművem van. Szóval nekem is rángatott alacsony fordulaton. Elvittem Opel márkaszervizbe, de halvány lila fogalmuk sem volt miért csinálja. Kíváncsi ember lévén sasoltam mit csinál a "szerelő". Rádugta a műszert ,és nyomkodta a mérési funkciókat sorban. Egy dolog nekem is furcsa volt, a benzin levegő keverék dús-szegény folyamatosan változott. Nem hagyott nyugodni a dolog, és körbenéztem az injektor környékén.

A lényeg, az injektor háta mögött van egy kb. kisujjnyi vastagságú kb. 20 cm hosszúságú gumiszerű cső, ami felfelé megy a motortér-utastér elválasztó falra szerelt érzékelőhöz. Ezt lehúztam az érzékelőről, megpróbáltam lehúzni az injektorról is, ekkor a cső elszakadt, és az egyik darabja az injektoron maradt. Megvizsgáltam a csövet és láttam, hogy már régebben el volt repedve, tehát ott már tudott fals levegőt szívni. Az érzékelő szerintem valamilyen vákuum vagy szívás érzékelő lehet, tehát nem tudott helyes infót küldeni a komputernek.

Miután kicseréltem a csődarabot a hiba megszűnt.

Remélem tudtam segíteni mindenkinek !

Link to comment
Megosztás:

Akinek hasonló problémája van annak hátha tanulságos az alábbi kis leírás.

Nekem egy Opel Corsa C14NZ járművem van. Szóval nekem is rángatott alacsony fordulaton. Elvittem Opel márkaszervizbe, de halvány lila fogalmuk sem volt miért csinálja. Kíváncsi ember lévén sasoltam mit csinál a "szerelő". Rádugta a műszert ,és nyomkodta a mérési funkciókat sorban. Egy dolog nekem is furcsa volt, a benzin levegő keverék dús-szegény folyamatosan változott. Nem hagyott nyugodni a dolog, és körbenéztem az injektor környékén.

A lényeg, az injektor háta mögött van egy kb. kisujjnyi vastagságú kb. 20 cm hosszúságú gumiszerű cső, ami felfelé megy a motortér-utastér elválasztó falra szerelt érzékelőhöz. Ezt lehúztam az érzékelőről, megpróbáltam lehúzni az injektorról is, ekkor a cső elszakadt, és az egyik darabja az injektoron maradt. Megvizsgáltam a csövet és láttam, hogy már régebben el volt repedve, tehát ott már tudott fals levegőt szívni. Az érzékelő szerintem valamilyen vákuum vagy szívás érzékelő lehet, tehát nem tudott helyes infót küldeni a komputernek.

Miután kicseréltem a csődarabot a hiba megszűnt.

Remélem tudtam segíteni mindenkinek !

Az a neve :MAP szenzor (abszolút nyomás érzékelő) ,egyébként meg a vákum erőssége határozza meg hogy mennyi feszültséget enged át a vízhőmérséklet mérő szenzor és az ecu felé.

Link to comment
Megosztás:

Srácok a hamutartóba van ilyen világításnak hely az vajon megoldható hogy világítson vagy csak illúziókeltő?

A Csomagtérajtóban a gázrugó, nem akarja felemelni az ajtót, mit kell tudni ahoz hogy vegyek egy másik párt? méret zárt nyitott állapotba azonkívül?

3 ajtós corsab-re 1996-os kéne hátsó sportdob ajánlotok valamit? ami nem túl hangos és 100-nál nem akarja túlordítani a hifit? esetleg egy középdob? Bosal-t néztem de 20 rugó per db olcsóbb megoldás?

alvázvédelemre mit javasoltok Alvikor vagy mi egy alternativa de aztmondták akkor tavasszal kenhetem újra. Másik alternativa a rücskösítős téma de azt nem ismerem tapasztalat?

Középkozolba való rizsszem ízzót lehet vajon szinezettet kapni? A tid kijelző hátterét vagy a betüszint hogy lehet megváltoztatni? Csak ledezni kell a megfelelő szinre??

A motorháztetőnek a kitámasztó pöcökje széttört. Lehet vajon pótolni gázrugós megoldással? Ez értelemes megoldás vagy felejtős?

Link to comment
Megosztás:

Srácok a hamutartóba van ilyen világításnak hely az vajon megoldható hogy világítson vagy csak illúziókeltő?

A Csomagtérajtóban a gázrugó, nem akarja felemelni az ajtót, mit kell tudni ahoz hogy vegyek egy másik párt? méret zárt nyitott állapotba azonkívül?

3 ajtós corsab-re 1996-os kéne hátsó sportdob ajánlotok valamit? ami nem túl hangos és 100-nál nem akarja túlordítani a hifit? esetleg egy középdob? Bosal-t néztem de 20 rugó per db olcsóbb megoldás?

alvázvédelemre mit javasoltok Alvikor vagy mi egy alternativa de aztmondták akkor tavasszal kenhetem újra. Másik alternativa a rücskösítős téma de azt nem ismerem tapasztalat?

Középkozolba való rizsszem ízzót lehet vajon szinezettet kapni? A tid kijelző hátterét vagy a betüszint hogy lehet megváltoztatni? Csak ledezni kell a megfelelő szinre??

A motorháztetőnek a kitámasztó pöcökje széttört. Lehet vajon pótolni gázrugós megoldással? Ez értelemes megoldás vagy felejtős?

Kis bohóckodással meglehet csinálni hogy legyen pilács,a kalaptartóba van-e hangszóró?.Ha nincs és így nem emeli fel akkor csere.

Rizsszemizzó szerintem van több színű.

A kijelzőt szerintem leddel meglehet csinálni.

A többi passz.

Link to comment
Megosztás:

Srácok a hamutartóba van ilyen világításnak hely az vajon megoldható hogy világítson vagy csak illúziókeltő?

A Csomagtérajtóban a gázrugó, nem akarja felemelni az ajtót, mit kell tudni ahoz hogy vegyek egy másik párt? méret zárt nyitott állapotba azonkívül?

Szia! Ezekre a kérdésekre tudok csak válaszolni; a hamutartó nálam nem dekoráció, valóban világít a lámpa benne. Biztosan zavarna valamilyen szinten, ha nem tenné, nálam viszont alapvetően zárva van. Vagyis a hifi lakik ott (mikroméretű zenelejátszó), annak meg nem kell fény, kiismeri magát sötétben is. :lol:

Lehet, hogy felszereltség-függő a világítás? Vagy csak nálad valaki el.. szerelte.

Csomagétr-gázrugó; szerintem csak menj be egy boltba, add elő, mit szeretnél, és adnak két darabot. A helyedben ott rögtön ki is cserélném, ha valami turpisság történt, azonnal tudsz reklamálni. (Teljesen más tészta, de elkerülendő azt az esetet, ami velem történt; új árában használt alapárati léptetőmotort adtak, klasszul megkopva. Nem hozzáértővel vetettem, egy hétbe és kb. ötezer forintba került a postázása, mire kicserélték.)

---

Más: leelenőriztem a vákumcsöveimet, ránézésre eddig is rendben voltak. Amennyire meg tudtam lehúzogatással vizsgálni, okés mind. Szívnak, ha befogom változik az alapjárat, de ha találomra "lesprézem" őket, különös tekintettel a végükre, nem történik semmi. Az is igaz, hogy ma persze nem jelentkezett a megtorpanós hiba :huh: - na majd hétfőn, a csúcsban.

A MAP-szenzort nem szedtem le, lehet valahogy ellenőrizni-tisztítani? Méréssel, szemrevételezéssel?

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ezekre a kérdésekre tudok csak válaszolni; a hamutartó nálam nem dekoráció, valóban világít a lámpa benne. Biztosan zavarna valamilyen szinten, ha nem tenné, nálam viszont alapvetően zárva van. Vagyis a hifi lakik ott (mikroméretű zenelejátszó), annak meg nem kell fény, kiismeri magát sötétben is. :lol:

Lehet, hogy felszereltség-függő a világítás? Vagy csak nálad valaki el.. szerelte.

Csomagétr-gázrugó; szerintem csak menj be egy boltba, add elő, mit szeretnél, és adnak két darabot. A helyedben ott rögtön ki is cserélném, ha valami turpisság történt, azonnal tudsz reklamálni. (Teljesen más tészta, de elkerülendő azt az esetet, ami velem történt; új árában használt alapárati léptetőmotort adtak, klasszul megkopva. Nem hozzáértővel vetettem, egy hétbe és kb. ötezer forintba került a postázása, mire kicserélték.)

---

Más: leelenőriztem a vákumcsöveimet, ránézésre eddig is rendben voltak. Amennyire meg tudtam lehúzogatással vizsgálni, okés mind. Szívnak, ha befogom változik az alapjárat, de ha találomra "lesprézem" őket, különös tekintettel a végükre, nem történik semmi. Az is igaz, hogy ma persze nem jelentkezett a megtorpanós hiba :huh: - na majd hétfőn, a csúcsban.

A MAP-szenzort nem szedtem le, lehet valahogy ellenőrizni-tisztítani? Méréssel, szemrevételezéssel?

A map szenzort csak diagnosztika műszerrel tudod megnézni,(megjeleníti az aktuális nyomást) vagy hiba kódot küld.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eladó sorba került a kis Corsám, mivel céges autót kaptam.

Évjárat: 1996.12.27

Motor: 1.4i, 60LE

Változat: 3 ajtós

Szín: kék

Extrák: riasztó, központi zár, vonóhorog, cd lejátszó.

2008 júniusában vettem egy barátomtól. 90e km-rel.

94e km-nél cseréltem rajta vezérműszíjat + görgő + vízpumpa + generátor szíj + hűtőfolyadékot és természetesen olajat+olajszűrőt+gyertyát+légszűrőt

102e km-nél cseréltem rajta első féktárcsákat ( Brembo ) + gyári fékbetétek + hátsó fékmunkahengerek + fékfolyadékot

104e km-nél új olaj+olajszűrő+gyertyák+légszűrő

Jelenleg 107e km van a kocsiban, műszaki állapota hibátlan, esztétikailag jó állapotban van. Michelin Alpin 7mm bordamélységű téli gumi van rajta, adok hozzá 4db nyári Semperit Top Life gumit. A zöldkártya 2010.10-ig érvényes, a műszaki 2010.05-ig, de igény szerint akár friss műszakival adom. Ha egy alacsony fenntartású, megbízható autó érdekel, akkor a kis Corsa a megfelelő választás. Ha érdekel hívj a 06302773363 vagy írj a gbzrock@freemail.hu-ra

Üdv, Botond

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ezekre a kérdésekre tudok csak válaszolni; a hamutartó nálam nem dekoráció, valóban világít a lámpa benne. Biztosan zavarna valamilyen szinten, ha nem tenné, nálam viszont alapvetően zárva van. Vagyis a hifi lakik ott (mikroméretű zenelejátszó), annak meg nem kell fény, kiismeri magát sötétben is. :lol:

Lehet, hogy felszereltség-függő a világítás? Vagy csak nálad valaki el.. szerelte.

Csomagétr-gázrugó; szerintem csak menj be egy boltba, add elő, mit szeretnél, és adnak két darabot. A helyedben ott rögtön ki is cserélném, ha valami turpisság történt, azonnal tudsz reklamálni. (Teljesen más tészta, de elkerülendő azt az esetet, ami velem történt; új árában használt alapárati léptetőmotort adtak, klasszul megkopva. Nem hozzáértővel vetettem, egy hétbe és kb. ötezer forintba került a postázása, mire kicserélték.)

---

Más: leelenőriztem a vákumcsöveimet, ránézésre eddig is rendben voltak. Amennyire meg tudtam lehúzogatással vizsgálni, okés mind. Szívnak, ha befogom változik az alapjárat, de ha találomra "lesprézem" őket, különös tekintettel a végükre, nem történik semmi. Az is igaz, hogy ma persze nem jelentkezett a megtorpanós hiba :huh: - na majd hétfőn, a csúcsban.

A MAP-szenzort nem szedtem le, lehet valahogy ellenőrizni-tisztítani? Méréssel, szemrevételezéssel?

A vákuumcső ránézésre nekem is tökéletes volt, de erősebb húzó erőltetés hatására elszakadt, egyébként ezt az ötletet én sem magamtól találtam ki, hanem olvastam egy fórumban, talán ebben. A vákuumcső miután leszakítottam szinte porladt szét, mintha korommal lett volna bekenve vastagon, szóval ritka rossz anyagból készült, érdemes tenni egy próbát. Én bevittem az autósboltba a csövet, és kaptam egy szövet erősítésű gumicsövet, (kb. 400 Ft) csak a belső átmérőre kell figyelni, hogy kicsit passzos legyen.

Link to comment
Megosztás:

A vákuumcső ránézésre nekem is tökéletes volt, de erősebb húzó erőltetés hatására elszakadt, egyébként ezt az ötletet én sem magamtól találtam ki, hanem olvastam egy fórumban, talán ebben. A vákuumcső miután leszakítottam szinte porladt szét, mintha korommal lett volna bekenve vastagon, szóval ritka rossz anyagból készült, érdemes tenni egy próbát. Én bevittem az autósboltba a csövet, és kaptam egy szövet erősítésű gumicsövet, (kb. 400 Ft) csak a belső átmérőre kell figyelni, hogy kicsit passzos legyen.

Megnéztem-megrángattam, elhiheted :lol: A vadiújnak kinézőt és a többit is. Enyhén porosak voltak, kaptak tisztító sprét (igen nehéz odaférni), aztán ahogy tudtam, meg is törlölgettem őket. Közben rángattam, válasz semmi. Tompa fényűek, egy sem csillog, nem repedezik, nem porózus... Egyszóval nem az lesz a gond. Találkoztam már régi vákumcsővel, ismerem a trükkjeit a bagázsnak :D Hacsak nem bújt el egy tekergő valahová, azok itt rendben vannak.

Amit külön utálok, hogy hol előjön a hiba, hol nem. Ma, hogy időm lett volna megnézni, persze nem. Amikor előjön, akkor megtorpan, illetve ha a lassú gyorsításnál dinamikusabban akarok gyorsítani, netán lejtőn felfelé lámpa után, akkor mintha "megfulladna", csak tompa morgás jön előről, teljesítmény nélkül. Ilyenkor csak visszaengedett pedálra reagál, bakkecske módjára. Egy bizonyos fordulat felett (2000?) pedig semmi baja, húz, ahogy kell, gond nélkül. Motorféknél hasonló a helyzet: ha kb. 2000 alá esik, nagyot fékezve ránt egy nagyot a motor a kocsin visszafelé. :huh:

Tudom, vigyem orvoshoz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem-megrángattam, elhiheted :lol: A vadiújnak kinézőt és a többit is. Enyhén porosak voltak, kaptak tisztító sprét (igen nehéz odaférni), aztán ahogy tudtam, meg is törlölgettem őket. Közben rángattam, válasz semmi. Tompa fényűek, egy sem csillog, nem repedezik, nem porózus... Egyszóval nem az lesz a gond. Találkoztam már régi vákumcsővel, ismerem a trükkjeit a bagázsnak :D Hacsak nem bújt el egy tekergő valahová, azok itt rendben vannak.

Amit külön utálok, hogy hol előjön a hiba, hol nem. Ma, hogy időm lett volna megnézni, persze nem. Amikor előjön, akkor megtorpan, illetve ha a lassú gyorsításnál dinamikusabban akarok gyorsítani, netán lejtőn felfelé lámpa után, akkor mintha "megfulladna", csak tompa morgás jön előről, teljesítmény nélkül. Ilyenkor csak visszaengedett pedálra reagál, bakkecske módjára. Egy bizonyos fordulat felett (2000?) pedig semmi baja, húz, ahogy kell, gond nélkül. Motorféknél hasonló a helyzet: ha kb. 2000 alá esik, nagyot fékezve ránt egy nagyot a motor a kocsin visszafelé. :huh:

Tudom, vigyem orvoshoz. :lol:

A probléma nem egyszerű,de akár map is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Kis bohóckodással meglehet csinálni hogy legyen pilács,a kalaptartóba van-e hangszóró?.Ha nincs és így nem emeli fel akkor csere.

akkor csere. Esetleg Heves megyében főként Gyöngyös vonzáskörzetében van valaki aki kapta már szét a müszerfalat? corsa b

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.