Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Üdv, Mindenkinek!

Új vagyok köztetek, november végén lettem tulajdonosa egy '95-ös Corsa Swing-nek (C12NZ). Sajna, még nem értem a "kötelező" szerviz végére, mert a szerelőm már csak jövőre tud vállalni. Az olaj, gyertya, légszűrő cserét megcsináltam én, de a vezérléshez nem merek hozzá nyúlni. (speciális szerszámok és megfelelő felkészültség hiányában) :lol: Pedig "sürgős" lenne a dolog, mert állandóan nyitva van a termosztátom, így nem annyira melegszik fel a motor. Sajnálattal hallottam, hogy ennél a típusnál csak a vezérlés megbontásával van lehetőségem a termosztátot kicserélni. :rolleyes:

Eddig tetszik a kisautó, eltekintve a kis teljesítménytől. Mindig azzal nyugtatom magam, hogy nem a LE-k határozták meg a vételt. ;)

A topicot elkezdtem az elejétől végig olvasni, és bár még a felénél sem tartok máris sok hasznos információt találtam. Ha mégis lesz kérdésem, majd felteszem... :D

A mielőbbi viszont olvasásig :blink:

Vezérműszíjból én gyárit ajánlok (nekem nemrég volt szakadásom),és ha már szét van szedve akkor feszítőgörgő+vízpumpa csere is illik.

Oh igen a termosztát,az nagyon jó helyen van.

És mi pénz volt a szekér?

Elküldve
Vezérműszíjból én gyárit ajánlok (nekem nemrég volt szakadásom),és ha már szét van szedve akkor feszítőgörgő+vízpumpa csere is illik.

Oh igen a termosztát,az nagyon jó helyen van.

És mi pénz volt a szekér?

nekem meg beindítom a kocsit és egyből megy a ventillátor és atomlassan melegszik a motor. Az lehet termosztát hiba? ja meg most ahogy kihoztam átjáratni foylt a víz is belőle...de csak ha nyitott a termo....

Elküldve
nekem meg beindítom a kocsit és egyből megy a ventillátor és atomlassan melegszik a motor. Az lehet termosztát hiba? ja meg most ahogy kihoztam átjáratni foylt a víz is belőle...de csak ha nyitott a termo....

Lehet hogy megfagyott a hűtőd?

Azt láttad honnan folyik?

Elküldve
Vezérműszíjból én gyárit ajánlok (nekem nemrég volt szakadásom),és ha már szét van szedve akkor feszítőgörgő+vízpumpa csere is illik.

Oh igen a termosztát,az nagyon jó helyen van.

És mi pénz volt a szekér?

Szíjat Dayco-t vettem. Természetesen cseréltetem a feszítő görgőt is és talán a vízpumpát is. 110-en ezret mutatott a km óra amikor megvettem és 300e volt az ára. Az előző tulaj nyolc év alatt tett bele 40e km-t, és garázsban tartotta. Meg is látszik az autón, hogy nincs nagyon lelakva.

Nálad mi volt a szakadás oka? Mennyiből állt meg a javítás? Korábban mintha 200e körüli összeget emlegettetek volna.

Elküldve
Szíjat Dayco-t vettem. Természetesen cseréltetem a feszítő görgőt is és talán a vízpumpát is. 110-en ezret mutatott a km óra amikor megvettem és 300e volt az ára. Az előző tulaj nyolc év alatt tett bele 40e km-t, és garázsban tartotta. Meg is látszik az autón, hogy nincs nagyon lelakva.

Nálad mi volt a szakadás oka? Mennyiből állt meg a javítás? Korábban mintha 200e körüli összeget emlegettetek volna.

Nevenincs szíj+széria hiba volt a szíj.

A dayco is jó.

120e volt a-z,de benne volt termo,feszitő(az előző 15e után lógott),első féktárcsa+betét,8hidrótőke,8szelep,szelepszárszimering,szelepék,tőmitések,v.szíj

,munkadíj,

tréler,ékszíj.

Lehet hogy van még csak nem jut minden eszembe,mert annyi minden ki lett cserélve.

És most eladó.

Aki megveszi annak csak tankolni kell bele.

Kb 400e toltam bele. :rolleyes:

Elküldve
Nevenincs szíj+széria hiba volt a szíj.

A dayco is jó.

120e volt a-z,de benne volt termo,feszitő(az előző 15e után lógott),első féktárcsa+betét,8hidrótőke,8szelep,szelepszárszimering,szelepék,tőmitések,v.szíj

,munkadíj,

tréler,ékszíj.

Lehet hogy van még csak nem jut minden eszembe,mert annyi minden ki lett cserélve.

És most eladó.

Aki megveszi annak csak tankolni kell bele.

Kb 400e toltam bele. :rolleyes:

1 jó turbos motor ára :blink:

akkor kb 300lovat buktál a méneshez :lol:

Elküldve
Lehet hogy megfagyott a hűtőd?

Azt láttad honnan folyik?

A tél beálta előtt ellenőriztem a víz szintet, utántöltöttem befokoltam és nem foglalkoztam vele, de most megnéztem megint és alig volt benne egészen potnotsan a kiegyenlítő tartály üres. Most utántöltöttem befokoltam és mondom átjáratom a hütőt hagy keverje össze. Erre a földön megjelent a víz. A kocsi a garázsban áll, de nm kizárt hogy a hütő szétfagyott sajnos nem láttam hol folyt holnap hívom a szerelőt jólenne csak megforrasztani. Én vagy a kiegyenlítő tartályra (elrepedhetett) vagy a termosztátra tippelek mert atomlassan melegszik be a motor megfelelőre és 93nál feljebb nem is megy a mutató ráadásul indítástól tekeri a ventillátort.

ötlet javaslat?

Elküldve
A tél beálta előtt ellenőriztem a víz szintet, utántöltöttem befokoltam és nem foglalkoztam vele, de most megnéztem megint és alig volt benne egészen potnotsan a kiegyenlítő tartály üres. Most utántöltöttem befokoltam és mondom átjáratom a hütőt hagy keverje össze. Erre a földön megjelent a víz. A kocsi a garázsban áll, de nm kizárt hogy a hütő szétfagyott sajnos nem láttam hol folyt holnap hívom a szerelőt jólenne csak megforrasztani. Én vagy a kiegyenlítő tartályra (elrepedhetett) vagy a termosztátra tippelek mert atomlassan melegszik be a motor megfelelőre és 93nál feljebb nem is megy a mutató ráadásul indítástól tekeri a ventillátort.

ötlet javaslat?

Ha jól tudom, akkor a ventilátort hőgomba kapcsolja. Vagyis ha neked indítástól jár a venti, akkor az csak zárlatos hőgombával lehetséges. (esetleg valahol máshol záródik a venti áramköre)

Javaslat: -először ellenőrizd a hűtőrendszered tömítettségét!

-nézd ill. nézesd meg a hőgombát

Termosztát hibát gyorsan ki tudod szűrni. Indítsd be az autód és miközben alapjáraton melegszik a motor, rendszeresen ellenőrizd a bemenő és visszatérő hűtővíz csövet. Ha egyformán melegszik, akkor nyitva maradt a termosztátod (mint nekem). Egyébként ez a jobbik eset. :rolleyes:

Elküldve

Vezérlőszíjcserénél én is a gyáriakat ajánlom! (persze görgők és vízpumpa csere erősen ajánlott)

a termosztátommal nekem is gondjaim vannak, legalábbis amikor szíjcsere volt szólt a szerelő ,hogy nagy hidegben lehet h gond lesz vele. Elég nehezen melegszik fel normál hőfokra az autó, vagy lehet hogy a mutatóm szar :blink:

Most legutóbb a generátoromban a szénkefék adták meg magukat, szerencsére nem volt komolyabb baj :rolleyes:

Toronymerevítő témához meg annyit fűznék ,hogy igazán értelme tényleg nagy teljesítményű motoroknál van :lol:

Nekem csak desing-ből lesz benne, mert olyan szép :D:D (de előtte termosztát szervíz )

Elküldve
Igen, sajnálom is a szekeret.

Tényleg eladó a verdád hol árulod, nagynéném most tette le a jogsit de nagybáttyám nem akarja a super b-vel elengedni sehova:D tudnál róla leírást képeket történetet??

shadows@vipmail.hu-ra jöhet nyugodtan esetlegesen a telo számoddal. Köszi

MÁS:

Most tetettem fel a téli gumit és a bal hátsó kereket megrugdosta haverom és olyan volt mintha nem lenne meghúzva rendesen gumis tette fel de visszavittem megnézték jó. Na ők adtak egy olyan tipet hogy valami csapágy szarakodhato ott nekem. Milyen csapágy lehet az meg mik a járulékos költségek forintra levetítve?

köszi

Elküldve
Tényleg eladó a verdád hol árulod, nagynéném most tette le a jogsit de nagybáttyám nem akarja a super b-vel elengedni sehova:D tudnál róla leírást képeket történetet??

shadows@vipmail.hu-ra jöhet nyugodtan esetlegesen a telo számoddal. Köszi

MÁS:

Most tetettem fel a téli gumit és a bal hátsó kereket megrugdosta haverom és olyan volt mintha nem lenne meghúzva rendesen gumis tette fel de visszavittem megnézték jó. Na ők adtak egy olyan tipet hogy valami csapágy szarakodhato ott nekem. Milyen csapágy lehet az meg mik a járulékos költségek forintra levetítve?

köszi

Hali!!!

Hátsó kerékcsapágy 2 db kúpgörgős. Ha nem morog menet közben akkor lehet rajta állítani. Egyébbként nem vészes az ára bolttól és márkától függően 800-3000 Ft/ szett ( 2 csapágy és 1 szimering, néha még zsírt is adnak hozzá ). Megéri inkább egy kicsit drágábbat venni mert nekem az olcsó kb fél évet bírt. De előbb állíts rajta.

Elküldve
Hali!!!

Hátsó kerékcsapágy 2 db kúpgörgős. Ha nem morog menet közben akkor lehet rajta állítani. Egyébbként nem vészes az ára bolttól és márkától függően 800-3000 Ft/ szett ( 2 csapágy és 1 szimering, néha még zsírt is adnak hozzá ). Megéri inkább egy kicsit drágábbat venni mert nekem az olcsó kb fél évet bírt. De előbb állíts rajta.

Nálam is az volt,hogy kétszer cseréltem.

Mert az occo 3e km után kuka

most FAG van benne,komplett a két kerékre talán 8-9e volt (csapágy,zsír,szimering,sasszeg)

Elküldve
Tényleg eladó a verdád hol árulod, nagynéném most tette le a jogsit de nagybáttyám nem akarja a super b-vel elengedni sehova:D tudnál róla leírást képeket történetet??

shadows@vipmail.hu-ra jöhet nyugodtan esetlegesen a telo számoddal. Köszi

MÁS:

Most tetettem fel a téli gumit és a bal hátsó kereket megrugdosta haverom és olyan volt mintha nem lenne meghúzva rendesen gumis tette fel de visszavittem megnézték jó. Na ők adtak egy olyan tipet hogy valami csapágy szarakodhato ott nekem. Milyen csapágy lehet az meg mik a járulékos költségek forintra levetítve?

köszi

küldtem e-mailt.

Elküldve

Sziasztok.

Nemrég vidékről hazaérve észleltem ,hogy nem nagyon akar működni a fűtésem. 2es fokozatba (a fűtéskapcsoló) alig-alig akarja nyomni a meleget.se 3asba se 4esbe. Nyomja egy picit de nagyon elenyésző, inkább langyos mint meleg. 50km után se nagyon akarta a víz mutatóm megmozdulni, pedig kb 10 percet járattam alapjáraton és kb 90percet mentem kb 60al hazafele. Na ilyenkor mi lehet a bibi?? Termosztát lehet a baj? Ez mekkora összegbe kerül?

Elküldve
Sziasztok.

Nemrég vidékről hazaérve észleltem ,hogy nem nagyon akar működni a fűtésem. 2es fokozatba (a fűtéskapcsoló) alig-alig akarja nyomni a meleget.se 3asba se 4esbe. Nyomja egy picit de nagyon elenyésző, inkább langyos mint meleg. 50km után se nagyon akarta a víz mutatóm megmozdulni, pedig kb 10 percet járattam alapjáraton és kb 90percet mentem kb 60al hazafele. Na ilyenkor mi lehet a bibi?? Termosztát lehet a baj? Ez mekkora összegbe kerül?

termosztát valószínűleg és kb 3e

Elküldve
termosztát valószínűleg és kb 3e

Köszi a gyors választ. Ez az alkatrész otthon is kicserélhető vagy elég bonyolult dolog ez. Most néztem bárdiéknál és tényleg nem nagy összeg.

Elküldve
Köszi a gyors választ. Ez az alkatrész otthon is kicserélhető vagy elég bonyolult dolog ez. Most néztem bárdiéknál és tényleg nem nagy összeg.

Bár nem tudom, hogy pontosan milyen autóról beszélünk, de nálam a termosztát a vezérlés alatt van, pont ezért nem merem sk. kicserélni. (lásd néhány hsz-szel korábban :rolleyes: )

Elküldve
Köszi a gyors választ. Ez az alkatrész otthon is kicserélhető vagy elég bonyolult dolog ez. Most néztem bárdiéknál és tényleg nem nagy összeg.

le kell szedni a vezérműszíjat,annak a burkolatát.na meg minden mást ami az útban van. :rolleyes:

Elküldve
le kell szedni a vezérműszíjat,annak a burkolatát.na meg minden mást ami az útban van. :lol:

Hűűhaa! Sajna semmi nem olyan egyszerű :rolleyes: Akkor viszont megvárom a szerelőmet míg ráér, mert vezérléshez nem nyúlnék hozzá :blink:

Elküldve
Hűűhaa! Sajna semmi nem olyan egyszerű :blink: Akkor viszont megvárom a szerelőmet míg ráér, mert vezérléshez nem nyúlnék hozzá :lol:

Akkor bizony sál,meg sapka :rolleyes:

Elküldve
Sziasztok.

Nemrég vidékről hazaérve észleltem ,hogy nem nagyon akar működni a fűtésem. 2es fokozatba (a fűtéskapcsoló) alig-alig akarja nyomni a meleget.se 3asba se 4esbe. Nyomja egy picit de nagyon elenyésző, inkább langyos mint meleg. 50km után se nagyon akarta a víz mutatóm megmozdulni, pedig kb 10 percet járattam alapjáraton és kb 90percet mentem kb 60al hazafele. Na ilyenkor mi lehet a bibi?? Termosztát lehet a baj? Ez mekkora összegbe kerül?

Hali!!!

Van olcsóbban is mint 3e. De a csere elég hosszadalmas. Én is féltem a vezérléstől de rájöttem hogy nem nagy durranás. Én úgy csinálom hogy amikor a burkolat lejön, jelre hajtom és még körömlakkal is megjelölöm a kerekek állását. Így könnyen vissza lehet jól rakni. Lehet hogy meg tudod csinálni csak még nem próbáltad :rolleyes: .

De amíg nem szánod rá magad, addig takard le a hűtő felét valami kartonpapírral akkor jobban felmelegszik a víz, és nem kell jégoldózni a szemedet :blink:

Elküldve
Hali!!!

Van olcsóbban is mint 3e. De a csere elég hosszadalmas. Én is féltem a vezérléstől de rájöttem hogy nem nagy durranás. Én úgy csinálom hogy amikor a burkolat lejön, jelre hajtom és még körömlakkal is megjelölöm a kerekek állását. Így könnyen vissza lehet jól rakni. Lehet hogy meg tudod csinálni csak még nem próbáltad :rolleyes: .

De amíg nem szánod rá magad, addig takard le a hűtő felét valami kartonpapírral akkor jobban felmelegszik a víz, és nem kell jégoldózni a szemedet :blink:

indulás elött 2 kupica pálesz. az be fűt rendesen :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.