Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Üdv, Mindenkinek!

Új vagyok köztetek, november végén lettem tulajdonosa egy '95-ös Corsa Swing-nek (C12NZ). Sajna, még nem értem a "kötelező" szerviz végére, mert a szerelőm már csak jövőre tud vállalni. Az olaj, gyertya, légszűrő cserét megcsináltam én, de a vezérléshez nem merek hozzá nyúlni. (speciális szerszámok és megfelelő felkészültség hiányában) :lol: Pedig "sürgős" lenne a dolog, mert állandóan nyitva van a termosztátom, így nem annyira melegszik fel a motor. Sajnálattal hallottam, hogy ennél a típusnál csak a vezérlés megbontásával van lehetőségem a termosztátot kicserélni. :rolleyes:

Eddig tetszik a kisautó, eltekintve a kis teljesítménytől. Mindig azzal nyugtatom magam, hogy nem a LE-k határozták meg a vételt. ;)

A topicot elkezdtem az elejétől végig olvasni, és bár még a felénél sem tartok máris sok hasznos információt találtam. Ha mégis lesz kérdésem, majd felteszem... :D

A mielőbbi viszont olvasásig :blink:

Vezérműszíjból én gyárit ajánlok (nekem nemrég volt szakadásom),és ha már szét van szedve akkor feszítőgörgő+vízpumpa csere is illik.

Oh igen a termosztát,az nagyon jó helyen van.

És mi pénz volt a szekér?

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjból én gyárit ajánlok (nekem nemrég volt szakadásom),és ha már szét van szedve akkor feszítőgörgő+vízpumpa csere is illik.

Oh igen a termosztát,az nagyon jó helyen van.

És mi pénz volt a szekér?

nekem meg beindítom a kocsit és egyből megy a ventillátor és atomlassan melegszik a motor. Az lehet termosztát hiba? ja meg most ahogy kihoztam átjáratni foylt a víz is belőle...de csak ha nyitott a termo....

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíjból én gyárit ajánlok (nekem nemrég volt szakadásom),és ha már szét van szedve akkor feszítőgörgő+vízpumpa csere is illik.

Oh igen a termosztát,az nagyon jó helyen van.

És mi pénz volt a szekér?

Szíjat Dayco-t vettem. Természetesen cseréltetem a feszítő görgőt is és talán a vízpumpát is. 110-en ezret mutatott a km óra amikor megvettem és 300e volt az ára. Az előző tulaj nyolc év alatt tett bele 40e km-t, és garázsban tartotta. Meg is látszik az autón, hogy nincs nagyon lelakva.

Nálad mi volt a szakadás oka? Mennyiből állt meg a javítás? Korábban mintha 200e körüli összeget emlegettetek volna.

Link to comment
Megosztás:

Szíjat Dayco-t vettem. Természetesen cseréltetem a feszítő görgőt is és talán a vízpumpát is. 110-en ezret mutatott a km óra amikor megvettem és 300e volt az ára. Az előző tulaj nyolc év alatt tett bele 40e km-t, és garázsban tartotta. Meg is látszik az autón, hogy nincs nagyon lelakva.

Nálad mi volt a szakadás oka? Mennyiből állt meg a javítás? Korábban mintha 200e körüli összeget emlegettetek volna.

Nevenincs szíj+széria hiba volt a szíj.

A dayco is jó.

120e volt a-z,de benne volt termo,feszitő(az előző 15e után lógott),első féktárcsa+betét,8hidrótőke,8szelep,szelepszárszimering,szelepék,tőmitések,v.szíj

,munkadíj,

tréler,ékszíj.

Lehet hogy van még csak nem jut minden eszembe,mert annyi minden ki lett cserélve.

És most eladó.

Aki megveszi annak csak tankolni kell bele.

Kb 400e toltam bele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nevenincs szíj+széria hiba volt a szíj.

A dayco is jó.

120e volt a-z,de benne volt termo,feszitő(az előző 15e után lógott),első féktárcsa+betét,8hidrótőke,8szelep,szelepszárszimering,szelepék,tőmitések,v.szíj

,munkadíj,

tréler,ékszíj.

Lehet hogy van még csak nem jut minden eszembe,mert annyi minden ki lett cserélve.

És most eladó.

Aki megveszi annak csak tankolni kell bele.

Kb 400e toltam bele. :rolleyes:

1 jó turbos motor ára :blink:

akkor kb 300lovat buktál a méneshez :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy megfagyott a hűtőd?

Azt láttad honnan folyik?

A tél beálta előtt ellenőriztem a víz szintet, utántöltöttem befokoltam és nem foglalkoztam vele, de most megnéztem megint és alig volt benne egészen potnotsan a kiegyenlítő tartály üres. Most utántöltöttem befokoltam és mondom átjáratom a hütőt hagy keverje össze. Erre a földön megjelent a víz. A kocsi a garázsban áll, de nm kizárt hogy a hütő szétfagyott sajnos nem láttam hol folyt holnap hívom a szerelőt jólenne csak megforrasztani. Én vagy a kiegyenlítő tartályra (elrepedhetett) vagy a termosztátra tippelek mert atomlassan melegszik be a motor megfelelőre és 93nál feljebb nem is megy a mutató ráadásul indítástól tekeri a ventillátort.

ötlet javaslat?

Link to comment
Megosztás:

A tél beálta előtt ellenőriztem a víz szintet, utántöltöttem befokoltam és nem foglalkoztam vele, de most megnéztem megint és alig volt benne egészen potnotsan a kiegyenlítő tartály üres. Most utántöltöttem befokoltam és mondom átjáratom a hütőt hagy keverje össze. Erre a földön megjelent a víz. A kocsi a garázsban áll, de nm kizárt hogy a hütő szétfagyott sajnos nem láttam hol folyt holnap hívom a szerelőt jólenne csak megforrasztani. Én vagy a kiegyenlítő tartályra (elrepedhetett) vagy a termosztátra tippelek mert atomlassan melegszik be a motor megfelelőre és 93nál feljebb nem is megy a mutató ráadásul indítástól tekeri a ventillátort.

ötlet javaslat?

Ha jól tudom, akkor a ventilátort hőgomba kapcsolja. Vagyis ha neked indítástól jár a venti, akkor az csak zárlatos hőgombával lehetséges. (esetleg valahol máshol záródik a venti áramköre)

Javaslat: -először ellenőrizd a hűtőrendszered tömítettségét!

-nézd ill. nézesd meg a hőgombát

Termosztát hibát gyorsan ki tudod szűrni. Indítsd be az autód és miközben alapjáraton melegszik a motor, rendszeresen ellenőrizd a bemenő és visszatérő hűtővíz csövet. Ha egyformán melegszik, akkor nyitva maradt a termosztátod (mint nekem). Egyébként ez a jobbik eset. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Vezérlőszíjcserénél én is a gyáriakat ajánlom! (persze görgők és vízpumpa csere erősen ajánlott)

a termosztátommal nekem is gondjaim vannak, legalábbis amikor szíjcsere volt szólt a szerelő ,hogy nagy hidegben lehet h gond lesz vele. Elég nehezen melegszik fel normál hőfokra az autó, vagy lehet hogy a mutatóm szar :blink:

Most legutóbb a generátoromban a szénkefék adták meg magukat, szerencsére nem volt komolyabb baj :rolleyes:

Toronymerevítő témához meg annyit fűznék ,hogy igazán értelme tényleg nagy teljesítményű motoroknál van :lol:

Nekem csak desing-ből lesz benne, mert olyan szép :D:D (de előtte termosztát szervíz )

Link to comment
Megosztás:

Igen, sajnálom is a szekeret.

Tényleg eladó a verdád hol árulod, nagynéném most tette le a jogsit de nagybáttyám nem akarja a super b-vel elengedni sehova:D tudnál róla leírást képeket történetet??

shadows@vipmail.hu-ra jöhet nyugodtan esetlegesen a telo számoddal. Köszi

MÁS:

Most tetettem fel a téli gumit és a bal hátsó kereket megrugdosta haverom és olyan volt mintha nem lenne meghúzva rendesen gumis tette fel de visszavittem megnézték jó. Na ők adtak egy olyan tipet hogy valami csapágy szarakodhato ott nekem. Milyen csapágy lehet az meg mik a járulékos költségek forintra levetítve?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Tényleg eladó a verdád hol árulod, nagynéném most tette le a jogsit de nagybáttyám nem akarja a super b-vel elengedni sehova:D tudnál róla leírást képeket történetet??

shadows@vipmail.hu-ra jöhet nyugodtan esetlegesen a telo számoddal. Köszi

MÁS:

Most tetettem fel a téli gumit és a bal hátsó kereket megrugdosta haverom és olyan volt mintha nem lenne meghúzva rendesen gumis tette fel de visszavittem megnézték jó. Na ők adtak egy olyan tipet hogy valami csapágy szarakodhato ott nekem. Milyen csapágy lehet az meg mik a járulékos költségek forintra levetítve?

köszi

Hali!!!

Hátsó kerékcsapágy 2 db kúpgörgős. Ha nem morog menet közben akkor lehet rajta állítani. Egyébbként nem vészes az ára bolttól és márkától függően 800-3000 Ft/ szett ( 2 csapágy és 1 szimering, néha még zsírt is adnak hozzá ). Megéri inkább egy kicsit drágábbat venni mert nekem az olcsó kb fél évet bírt. De előbb állíts rajta.

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Hátsó kerékcsapágy 2 db kúpgörgős. Ha nem morog menet közben akkor lehet rajta állítani. Egyébbként nem vészes az ára bolttól és márkától függően 800-3000 Ft/ szett ( 2 csapágy és 1 szimering, néha még zsírt is adnak hozzá ). Megéri inkább egy kicsit drágábbat venni mert nekem az olcsó kb fél évet bírt. De előbb állíts rajta.

Nálam is az volt,hogy kétszer cseréltem.

Mert az occo 3e km után kuka

most FAG van benne,komplett a két kerékre talán 8-9e volt (csapágy,zsír,szimering,sasszeg)

Link to comment
Megosztás:

Tényleg eladó a verdád hol árulod, nagynéném most tette le a jogsit de nagybáttyám nem akarja a super b-vel elengedni sehova:D tudnál róla leírást képeket történetet??

shadows@vipmail.hu-ra jöhet nyugodtan esetlegesen a telo számoddal. Köszi

MÁS:

Most tetettem fel a téli gumit és a bal hátsó kereket megrugdosta haverom és olyan volt mintha nem lenne meghúzva rendesen gumis tette fel de visszavittem megnézték jó. Na ők adtak egy olyan tipet hogy valami csapágy szarakodhato ott nekem. Milyen csapágy lehet az meg mik a járulékos költségek forintra levetítve?

köszi

küldtem e-mailt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrég vidékről hazaérve észleltem ,hogy nem nagyon akar működni a fűtésem. 2es fokozatba (a fűtéskapcsoló) alig-alig akarja nyomni a meleget.se 3asba se 4esbe. Nyomja egy picit de nagyon elenyésző, inkább langyos mint meleg. 50km után se nagyon akarta a víz mutatóm megmozdulni, pedig kb 10 percet járattam alapjáraton és kb 90percet mentem kb 60al hazafele. Na ilyenkor mi lehet a bibi?? Termosztát lehet a baj? Ez mekkora összegbe kerül?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrég vidékről hazaérve észleltem ,hogy nem nagyon akar működni a fűtésem. 2es fokozatba (a fűtéskapcsoló) alig-alig akarja nyomni a meleget.se 3asba se 4esbe. Nyomja egy picit de nagyon elenyésző, inkább langyos mint meleg. 50km után se nagyon akarta a víz mutatóm megmozdulni, pedig kb 10 percet járattam alapjáraton és kb 90percet mentem kb 60al hazafele. Na ilyenkor mi lehet a bibi?? Termosztát lehet a baj? Ez mekkora összegbe kerül?

termosztát valószínűleg és kb 3e

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Ez az alkatrész otthon is kicserélhető vagy elég bonyolult dolog ez. Most néztem bárdiéknál és tényleg nem nagy összeg.

Bár nem tudom, hogy pontosan milyen autóról beszélünk, de nálam a termosztát a vezérlés alatt van, pont ezért nem merem sk. kicserélni. (lásd néhány hsz-szel korábban :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrég vidékről hazaérve észleltem ,hogy nem nagyon akar működni a fűtésem. 2es fokozatba (a fűtéskapcsoló) alig-alig akarja nyomni a meleget.se 3asba se 4esbe. Nyomja egy picit de nagyon elenyésző, inkább langyos mint meleg. 50km után se nagyon akarta a víz mutatóm megmozdulni, pedig kb 10 percet járattam alapjáraton és kb 90percet mentem kb 60al hazafele. Na ilyenkor mi lehet a bibi?? Termosztát lehet a baj? Ez mekkora összegbe kerül?

Hali!!!

Van olcsóbban is mint 3e. De a csere elég hosszadalmas. Én is féltem a vezérléstől de rájöttem hogy nem nagy durranás. Én úgy csinálom hogy amikor a burkolat lejön, jelre hajtom és még körömlakkal is megjelölöm a kerekek állását. Így könnyen vissza lehet jól rakni. Lehet hogy meg tudod csinálni csak még nem próbáltad :rolleyes: .

De amíg nem szánod rá magad, addig takard le a hűtő felét valami kartonpapírral akkor jobban felmelegszik a víz, és nem kell jégoldózni a szemedet :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Van olcsóbban is mint 3e. De a csere elég hosszadalmas. Én is féltem a vezérléstől de rájöttem hogy nem nagy durranás. Én úgy csinálom hogy amikor a burkolat lejön, jelre hajtom és még körömlakkal is megjelölöm a kerekek állását. Így könnyen vissza lehet jól rakni. Lehet hogy meg tudod csinálni csak még nem próbáltad :rolleyes: .

De amíg nem szánod rá magad, addig takard le a hűtő felét valami kartonpapírral akkor jobban felmelegszik a víz, és nem kell jégoldózni a szemedet :blink:

indulás elött 2 kupica pálesz. az be fűt rendesen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.