Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Tom!

Te hétköznap mivel foglalkozol?

Látom azért elég jól vágod a témát! :(

Nagyon régóta agyalok ezen a mantzel boxon már, mindenem megvan hozzá, csak valahogy félek tőle...

Ha most Jani barátom gépe kész lesz és jót mond róla, akkor valszeg megcsinálom én is itthon a boxot.

Utcai használat esetén pont ott veszik el az erő az X14XE-ből, ahol én még várnám, hogy éled.

A sportlégszűrővel meg játszanak a bojrészerek, mókának jó, de többre nem. :excl:

Fröccsöntő szerszámot tervezek.

Amúgy valóban elfogy vele a nyomaték 3000 alatt. Nálam tervezés alatt van egy ilyen gyújtőcsöves rendszer az 1.8-ashoz. Egy gyári szívócsonkot már szétvágtam, hogy azt legalább ne kelljen kimarni. Ahoz hegesztjük majd a dolgokat. 45x2-es cső lesz alakosra préselve, hogy csatlakozzon az ovál beömlőnyíláshoz. Sajnos vannak fizikai korlátok gyártás során, ezért a cső csak igen szerény mértékben szűkül. Jó lenne valami olyan helyen dolgozni, ahol van hydroforming gép, és akkor a nagykönyvben megírtak szerint kinézőt tudnék csinálni. :lol:

Aztán lehet a végén nem lesz a legtutibb, dehát fejlesztés nélkül senki sem találta még el egyből a tutit.

Link to comment
Megosztás:

szia ! nekem is kellene cserélni ,és mond mennyibe fájt ? maga ez a márka ez jó ,vagy hogy ezt ajánlották hozzá ? válaszodat előre is köszi

Van ilyen autós kártyám az Unixboltba, max 20% árengedményem van. Így 28300Ft ot fizettem. Amúgy meg 31E lett volna. Elég drága mulatság. :excl:

De hát csak jó lesz, majd írok róla hogy milyen. :lol:

Mondta a srác hogy prémium minőség, ö ezt ajánlaná. Volt egy másik is amit mondott az a Monore ha jól emlékszem. de hát ez a KYB volt raktáron aztán mondom én már nem fogok vissza menni.

Kérdeztem hogy olajos vagy gázos lenne a célszerübb de azt mondta ha jól értettem hogy az olajos csak le fel csillapít a gázos meg oldalra is. :( 2 év garancia van rá meg aztán majd bárdiékkal fogom felrakatni azt papíron fogom tudni igazolni hogy szerelő rakta fel ha netalán valami gixer lenne.

Link to comment
Megosztás:

Van ilyen autós kártyám az Unixboltba, max 20% árengedményem van. Így 28300Ft ot fizettem. Amúgy meg 31E lett volna. Elég drága mulatság. :excl:

De hát csak jó lesz, majd írok róla hogy milyen. :lol:

Mondta a srác hogy prémium minőség, ö ezt ajánlaná. Volt egy másik is amit mondott az a Monore ha jól emlékszem. de hát ez a KYB volt raktáron aztán mondom én már nem fogok vissza menni.

Kérdeztem hogy olajos vagy gázos lenne a célszerübb de azt mondta ha jól értettem hogy az olajos csak le fel csillapít a gázos meg oldalra is. :( 2 év garancia van rá meg aztán majd bárdiékkal fogom felrakatni azt papíron fogom tudni igazolni hogy szerelő rakta fel ha netalán valami gixer lenne.

a gázos gátló is olajos :lol:

amúgy a kayaba jó, sztem sokáig fogod nyűni hacsak nem az almásban naponta megrakjátok többszáz kilóval :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos vannak fizikai korlátok gyártás során, ezért a cső csak igen szerény mértékben szűkül. Jó lenne valami olyan helyen dolgozni, ahol van hydroforming gép, és akkor a nagykönyvben megírtak szerint kinézőt tudnék csinálni. :excl:

vagy egy megfelelő tüske,mi azt használunk bővítéshez ,vagy valamilyen alakra nyomáskor.

Link to comment
Megosztás:

Mi vagy te bölcsészmérnök, hogy ennyire vágod a témát? :lol:

Na akkor mondok a te szemszögedből egy példát. Fordítsuk meg a dolgok, a kipuffogó oldalon nincs még pillangószelep sem, szóval tekinthető teljesen nyitottnak a rendszer, mégis egy jól méretezett kipuffogórendszer segít a hengerek kiürülésében, és még a feltöltésében is. Vagy ez is csak kitaláció?

Faterom gépészmérnök,öcsém harmad éves,nekik is megmutattam a póverbokszot,jókat nevettünk! :excl:

Azt üzenik,ha levágsz a pillangószelepből vagy fúrsz egy lyukat rajta,akkor ugyanott leszel,mint ezzel a dobozzal.

Itt van Hakapeszi legújabb találmánya!!!

Fogj egy autós porszívót(12V),tákold rá a szívósorra,kösd valahogy össze a fojtószelep poti jelével,hogy gázpedál állására változzon a teljesítménye. Így lesz egy turbolyuk nélküli turbós mocid!! (a szállított légmennyiséggel lehetnek problémák,de biztosan jobban fog menni,érzi azt az ember :( )

Link to comment
Megosztás:

Itt van Hakapeszi legújabb találmánya!!!

Fogj egy autós porszívót(12V),tákold rá a szívósorra,kösd valahogy össze a fojtószelep poti jelével,hogy gázpedál állására változzon a teljesítménye. Így lesz egy turbolyuk nélküli turbós mocid!! (a szállított légmennyiséggel lehetnek problémák,de biztosan jobban fog menni,érzi azt az ember :( )

Hát persze.

Az a baj hogy ezt a szemfényvesztést már többen is kitalálták előtted (szégyenszemre be kell valljam hogy én is agyaltam ilyenen ifjú titán koromban (18 évesen), Barkas szellőzőmotorból akartam kivitelezni, de hálistennek még időben rájöttem hogy marhaság :excl: ). sajnos a gátlástalanabbja árulja is elektromos turbó néven (ráadásul pofátlanul drágán), csak az a baj vele hogy semmit nem ér.

Ugyanis amikor nem forognak a lapátok, akkor egyrészt kevesebb levegőt enged be, másrészt meg olyan káros örvényléseket képes okozni a szívóoldalon, amik nemhogy növelik, hanem még csökkentik is az autó teljesítményét.

Link to comment
Megosztás:

Faterom gépészmérnök,öcsém 3.éves,nekik is megmutattam a póverbokszot,jókat nevettünk! :excl:

Azt üzenik,ha levágsz a pillangószelepből vagy fúrsz egy lyukat rajta,akkor ugyanott leszel,mint ezzel a dobozzal.

Mindíg lesznek szkeptikus emberek, akik röhögnek a másikon, aki fejleszt, próbábálkozik. Nem az ő röhögéstüktől megy előre a világ, hanem azoktól akiket kinevetnek. Szerintem...

Ha felmész a dbilas honlapjára az x14xe-hez 15le növekményt ír szívócsonkjukra, és ők nem abból élnek meg már legalább 20 éve, hogy hajszárítómotorokat tesznek a szívóágba.

db01020034A.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha felmész a dbilas honlapjára az x14xe-hez 15le növekményt ír szívócsonkjukra, és ők nem abból élnek meg már legalább 20 éve, hogy hajszárítómotorokat tesznek a szívóágba.

http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020034A.jpg

Mondjuk az Opel meg vagy 100éve gyárt motorokat,amelyekbe nem kevés tudást,tőkét kell belerakni ha fejleszteni kell valamit.

Vannak távgyógyítók,mágusok is és nem hinnéd,hogy mennyire jól élnek. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Mindíg lesznek szkeptikus emberek, akik röhögnek a másikon, aki fejleszt, próbábálkozik. Nem az ő röhögéstüktől megy előre a világ, hanem azoktól akiket kinevetnek. Szerintem...

Ha felmész a dbilas honlapjára az x14xe-hez 15le növekményt ír szívócsonkjukra, és ők nem abból élnek meg már legalább 20 éve, hogy hajszárítómotorokat tesznek a szívóágba.

http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020034A.jpg

szép dolog ez a szívócsonk dbilas módra, de most nagyon egyszerűen fogok gondolkodni (ha már itt burkoltan lebunkóztak:)) :szóval mi értelme egy ilyen cuccnak 1000euró környéki áron, amiért cserébe kapsz +15pacit egy 1,4es motorban? ... ebből az árból én már szabadjára is eresztettem a fantáziámat és olyan motort kapok ennyiért h tényleg leopok egy talicska kanmajmot :excl:

Link to comment
Megosztás:

szép dolog ez a szívócsonk dbilas módra, de most nagyon egyszerűen fogok gondolkodni (ha már itt burkoltan lebunkóztak:)) :szóval mi értelme egy ilyen cuccnak 1000euró környéki áron, amiért cserébe kapsz +15pacit egy 1,4es motorban? ... ebből az árból én már szabadjára is eresztettem a fantáziámat és olyan motort kapok ennyiért h tényleg leopok egy talicska kanmajmot :(

Akkor minek tuningolni egy C20LET-et, rögtön tehetnék bele valami V8-at is... :excl:

Amúgy azt hiszem Gábor barátom tudna mesélni a szívó oldali tuningról (Futó Gábor alias Opel16V)

epulazauto8.jpg

Az ő versenysasában is egy mantzel másolat volt az első szívóoldali tuning elem, amit aztán erre cserélt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.